Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicNickname does not reflect reality
Ik zal eens met de brightness gaan spelen, al ben ik bang dat het beeld dan te donker wordt...
Thanks.quote:Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:37:
Hoe ver ga je er van af zitten, kijk je ook als het (erg) licht in de kamer is of voornamelijk in een verduisterde omgeving, wat ga je er op kijken (normale tv/dvd's of bluray's of ga je er ook op gamen) zijn wel handige dingen om te weten
We gaan ongeveer 3 a 3.5 meter er van af zitten. Veelal zal het satelliet via sd qualiteit zijn. Geen gamen etc.
Is dan de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat hd ready 720p is?
Tom
Reg. datum: 02 januari 2000
De startpost al gelezen???quote:BTW schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:17:
Wat mij alleen opvalt is wanneer ik tv kijk via de samsung er een vertraging is tussen het geluid en de beweging van monden (lipsync), zijn milliseconden maar als je er op let best irritant. Wanneer ik de tv aanstuur met analoog is er geen vertraging. Is dit een probleem van de decoder of de plasma bij het hdmi aansturen? Iemand bekend met dit probleem en wat kan ik aan doen??
quote:De tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
Reg. datum: 22 februari 2008
Je hebt al een mooie Pioneer 5080XA voor rond de ¤ 2.000,00, de PDP-508XD voor rond de ¤ 2.400,00. Dit zijn natuurlijk "maar" HD-ready schermen. Zou toch eens gaan kijken, wie weet ga je nog wel overstag.quote:ZenphiR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:13:
Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder.
Wil je de full HD dan zit je inderdaad aan de ¤ 4.000, dit is de PDP-LX5090 (9G) die ook net uit is.
Is de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat het wel hd ready 720p is?
Tom
Het gaat hier om het geluid van de tv (via hdmi) niet via een surround prcessor, want daar (rotel) kan ik een 'delay' ingeven. Heb wel 3 verschillende hdmi keuzen (in menu van de decoder) heb niet nog niet getest of dit verbetering geeft.quote:
Geen enkele tv is perfect...quote:gertitombo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:51:
Beste lezer
Is de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat het wel hd ready 720p is?
Of hij voor jou voldoet, dat kunnen wij niet weten natuurlijk
Trouwens, 2x de zelfde vraag stellen binnen een paar uur is not done
Fire69 wijzigde dit bericht 22-07-2008 21:53 (12%)
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 16 augustus 2001
Valt hier goed mee te leven?
Nickname does not reflect reality
Reg. datum: 16 augustus 2001
Als je een film afspeelt met een aspect ratio van 16:9 of 2.35:1, met default settings in een media player. Heb je grotere zwarte balken als dit wordt gestuurt naar een scherm met een 4:3 resolutie dan één met een 16:9 resolutie. Het beeld op die plasma is als het ware gewoon horizontaal gestretched aangezien die "pixels" rechthoekig zijn.
Maargoed dit is gewoon op te lossen door full screen een aspect ratio van 16:9 te forcen
edit: Ik bedoel dus dat dit gezeik oplevert als je input levert vanaf je PC, aangezien het dan standaard in een 4:3 verhouding neer gezet (vanwege die 1024 x 768 resolutie) word, dan mag het wel horizontaal uitgerekt zijn, je zit dan alsnog met "grotere zwarte balken" tenzij je 16:9 forced.
Icingdeath wijzigde dit bericht 24-07-2008 17:09 (71%)
Reg. datum: 16 februari 2004
gisteren bij de Mediamarkt Cruqius geweest om te kijken of ze de 42PZ800 hadden staan, maar helaas alleen de 50PZ800quote:ZenphiR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:13:
Sinds 25-04-2008 heb ik de TH-50PZ800 in bestelling staan bij een winkel. Nu krijg ik vandaag een e-mail met de mededeling dat de televisie niet meer leverbaar is en dat ze me een Philips-LCD als alternatief willen aanbieden. Kan wel janken![]()
Panasonic heeft op hun website deze specifieke plasma al maanden staan als 'nieuw' in hun assortiment. In Amerika is hij allang leverbaar. In Nederland zijn er slechts enkele gelukkige zielen die hem al in maart of april hebben gekregen, en dan ook nog eens de Nederlandse versie (als test ofzo?). De 42" versie is al een poosje leverbaar (zelfde techniek). Het grote publiek moet daarentegen voor de 50" blijkbaar maanden wachten tot ergens in augustus (vandaag nog gebeld: 1 week voor augustus kunnen ze nog niks concreters aangeven).
Ergens begrijp ik de winkel wel. Volgens mij hebben ze er weinig vertrouwen meer in dat Panasonic de 50PZ800E nog gaat leveren. Kieskeurig geeft aan dat de meeste winkels nog steeds geen voorraad hebben en sommige winkels lijken dit product inmiddels uit hun bestellijst te halen. Daarentegen klopt het argument van de webwinkel natuurlijk niet, het product is nog niet leverbaar, maar Panasonic gaat toch echt beginnen met leveren aan winkels in augustus (toch?).
Ik baal er enorm van en eigenlijk wil ik gewoon geen andere televisie! Recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn namelijk lovend. Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder. Kom op Panasonic, doe hier wat aan! Volgens mij snijden ze zichzelf enorm in de vingers, zeker nu in Amerika de vraag terugloopt vanwege de economie en Europa de plek is waar nog wat te verdienen valt. Maargoed, die vraag blijft natuurlijk niet eeuwig als consumenten en verkopers steeds geen duidelijkheid krijgen.![]()
Trouwens: mij maakt dat Gilette-spiegeltje en de aluminium rand niks uit, gaat mij puur om de beeldkwaliteit (die op de 42" in ieder geval geweldig is).
Dat is inderdaad wrong. De pixels van de plasma zijn niet vierkant en dus IS de 1024x768 resolutie daadwerkelijk breedbeeld. Met een 16:9 film heb je gewoon vol beeld zonder zwarte balken, met een 2.35:1 film uiteraard boven en onderaan een (relatief smalle) zwarte balk. Deze tv, met een "4:3 resolutie" zal de film dus even breed/hoog afspelen als een tv met een "breedbeeld-resolutie".quote:Icingdeath schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:
Correct me if I am wrong:
Als je een film afspeelt met een aspect ratio van 16:9 of 2.35:1, met default settings in een media player. Heb je grotere zwarte balken als dit wordt gestuurt naar een scherm met een 4:3 resolutie dan één met een 16:9 resolutie. Het beeld op die plasma is als het ware gewoon horizontaal gestretched aangezien die "pixels" rechthoekig zijn.
Maargoed dit is gewoon op te lossen door full screen een aspect ratio van 16:9 te forcen
Reg. datum: 29 januari 2007
- lichte clouding/backlight bleeding
- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail
Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, en dat was in het begin ook wel zo. Maar na enkele maandne ga ik me toch ergeren. Dus heb ik besloten om een th-42PZ80 te halen. Mensen ervaring hiermee? Of ervaring van lcd -----> plasma?
Reg. datum: 29 september 2004
Nu heb ik onlangs een HTPC gebouwd om DVD's en blueray's af te spelen op 1080p via HDMI.
Alleen als ik me windows start (bios beeld trouwens ook) dan heb ik via de HDMI aansluiting een kleine zwarte ruimte tussen het daadwerkelijke beeld en de rand van de tv. 1 of 2 centimeter zwart rondom het beeld (dus links en rechts en boven en onder)
Als ik me pc aansluit via DSUB heb ik wel een volledig beeld.
Beeldscan heb ik al aanstaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De een kiest zus, de ander zo, lees maar ;-)quote:Adlermann schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:57:
hmm ik heb een tijdje een LCD samsung LE37M87. Maar ik erger me toch aan een paar dingen.
- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail
Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, en dat was in het begin ook wel zo. Maar na enkele maandne ga ik me toch ergeren. Dus heb ik besloten om een th-42PZ80 te halen. Mensen ervaring hiermee? Of ervaring van lcd -----> plasma?
Jouw genoemde punten, clouding, geen optimale kleuren en zwartweergave gaan inderdaad wel met stappen vooruit als je "upgrade" naar de PZ80 ja, dat is een ding dat zeker is.
Let op: de balken zijn minder zwart dan het zwart in het beeld, dat heb ik ook.quote:MartijnA3 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:05:
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film. Het contrast met de zwarte pianolak van de TV is erg groot. Dit is trouwens het eerste platte scherm wat ik bezit.
Ervaren jullie dit ook?
Kan ik dit zelf nog tweaken via het beeld menu?
Er zit sowieso een image retention beveiliging op de weergave van de balken waardoor deze minder zwart zullen worden weergegeven. Je kan deze overigens op ik meen 4 standen zetten waaronder uit (= donkerste stand).
Ga naar Menu-instellingen-zijpaneel-uit/laag/midden/hoog)
Ferry34 wijzigde dit bericht 23-07-2008 20:13 (3%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Je kontrast staat veels te hoog, mn gecalibreerde instellingen zijnquote:MartijnA3 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:54:
[...]
Beeld Instelling: Normaal
Kontrast: 100%
Helderheid: 55%
Kleur: 50%
Scherpte: 10%
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer: Aan
P-NR: Uit
Heb jij de instellingen heel anders?
cinema
kontrast 50%
helderheid 70%
kleur 70%
scherpte 10%
kleur warm
kleurbeheer aan
MPEG NR uit
Nadat ik 2-2,5 jaar had gegamed op een 30 inch lcd van Iiyama, wilde ik eigenlijk n full hd lcd kopen namelijk de LE40M86.quote:Adlermann schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:57:
hmm ik heb een tijdje een LCD samsung LE37M87. Maar ik erger me toch aan een paar dingen.
- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail
Na aandringen van mensen op forums ben ik echt in de winkel gaan testen icm mn xbox360.
Heb oa de LE37M86 getest (ook de 40) naast een Panasonic hdready plasma.
De uitslag was schokkend voor mij: de hdready plasma was vele malen mooier en scherper in bewegende beelden. Ik dacht echt wtf???
Alles heb ik geprobeerd om het beeld van de M86 beter te krijgen dan die van de plasma, maar dat lukte nevernooit niet.
Er waren ook details in een film te zien die in de lcd's helemaal verdwenen. Dat zie je alleen als je ze naast elkaar hebt staan terwijl ze dezelfde film afspelen.
Ik ben naar huis gegaan nadat ik de plasma had gekocht.
Ik heb deze nu ongeveer een jaar en nog iedere dag verbaas ik me over de beeldkwaliteit. Er is geen enkele lcd die een beter beeld heeft dan mn plasma, de lcd's komen niet eens in de buurt. De beeldkwaliteit, zwart en kleurweergave en motion handling van een plasma is ongekend.
Mn buurman heeft laatst de 42 inch pz gekocht en ik was zeer onder de indruk van het beeld.
Dus: absoluut voor die Panasonic gaan, ga m anders zelf ff testen, maar dan wel in een niet zo verlichte zaak. Thuis ziet het beeld van een plasma er veel mooier uit dan in zo'n zaak door de vele lampen in die winkels.
Ferry34 wijzigde dit bericht 26-07-2008 09:53 (68%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 04 april 2004
maar als ik het goed begrijp: als je die balken op zwart zet krijg je toch juist geen image retention want je laat het fosfor dan in rust. bedoel als het helemaal fel wit is zou ik het begrijpen. als je je tv in de ochtend aanzet heb je ook niet image retention toch? dus gewoon uitzetten moet toch geen probleem geven bij de balken???quote:Ferry34 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:11:
[...]
Let op: de balken zijn minder zwart dan het zwart in het beeld, dat heb ik ook.
Er zit sowieso een image retention beveiliging op de weergave van de balken waardoor deze minder zwart zullen worden weergegeven. Je kan deze overigens op ik meen 4 standen zetten waaronder uit (= donkerste stand).
Ga naar Menu-instellingen-zijpaneel-uit/laag/midden/hoog)
Ja en nee. Theoretisch is het dan zo dat de pixels die zich in de zwarte balken zouden zitten, minders slijten dan de pixels die wel beeld geven. De pixels in de balken zijn dan minder versleten, maar dit is alleen theoretisch.quote:dangerpaki schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:11:
[...]
maar als ik het goed begrijp: als je die balken op zwart zet krijg je toch juist geen image retention want je laat het fosfor dan in rust. bedoel als het helemaal fel wit is zou ik het begrijpen. als je je tv in de ochtend aanzet heb je ook niet image retention toch? dus gewoon uitzetten moet toch geen probleem geven bij de balken???
Je hoeft je geen zorgen te maken, alleen in de inspeelperiode n beetje afwisseling in de beelden is voldoende.
Ik kan uren internetten en ik zie helemaal niks hoor. Ook na het kijken van een blu-ray zie ik niks. Die standen voor de balken is gewoon extra voorzorg voor tijdens de inspeelperiode.
Ikzelf kan trouwens niet zo bar veel verschil zien in die 4 standen, jij wel?
Ik heb beeldscan juist uit staan (om 1:1 pixelmapping te krijgen) en mn bios laadt gewoon op vol beeld in en dan neemt wndows het over en blijft alles 1080P. Ik heb zelf een ATI kaart en daar heb ik (ergens ver weggestopt) een optie (naam en kwijt, zoek even in deel 2 voor juiste namen) om hem volledig beeld te laten outputten (heet t overscan misschien..) wat standaard op 15% staat oid (waarom...geen idee). En sindsdien is het 1:1quote:spoornie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:01:
Ik ben in het bezin van een THPZ85 welke heel erg goed bevalt!
Nu heb ik onlangs een HTPC gebouwd om DVD's en blueray's af te spelen op 1080p via HDMI.
Alleen als ik me windows start (bios beeld trouwens ook) dan heb ik via de HDMI aansluiting een kleine zwarte ruimte tussen het daadwerkelijke beeld en de rand van de tv. 1 of 2 centimeter zwart rondom het beeld (dus links en rechts en boven en onder)
Als ik me pc aansluit via DSUB heb ik wel een volledig beeld.
Beeldscan heb ik al aanstaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
In de ochtend zon na mist, vanmiddag vrij zonnig, bij een maximumtemperatuur tussen de 9 en 10 °C. De wind is zwak uit ZO.
Reg. datum: 29 september 2004
Inmiddels heb ik het voor elkaar. Inderdaad overscan is de optie in de ATI driver waardoor ik nu wel volledig beeld krijg.quote:Cartman! schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:32:
[...]
Ik heb beeldscan juist uit staan (om 1:1 pixelmapping te krijgen) en mn bios laadt gewoon op vol beeld in en dan neemt wndows het over en blijft alles 1080P. Ik heb zelf een ATI kaart en daar heb ik (ergens ver weggestopt) een optie (naam en kwijt, zoek even in deel 2 voor juiste namen) om hem volledig beeld te laten outputten (heet t overscan misschien..) wat standaard op 15% staat oid (waarom...geen idee). En sindsdien is het 1:1
Maar kun je misschien toelichten waarom je beeldscan hebt uitstaan? Wat voor voordeel heb je als je 1:1 pixelmapping hebt, en wat is dat precies?
Anders lees je de startpost...quote:spoornie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:07:
[...]
Inmiddels heb ik het voor elkaar. Inderdaad overscan is de optie in de ATI driver waardoor ik nu wel volledig beeld krijg.
Maar kun je misschien toelichten waarom je beeldscan hebt uitstaan? Wat voor voordeel heb je als je 1:1 pixelmapping hebt, en wat is dat precies?
Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2
blijkbaar kan je alleen op HDMI 1 in het geluids- menu instellen van welke audio-in "HDMI 1 ingang" je wilt gebruik maken.
3 standen .... Analoog, Digitaal of AUTO
Dit maakt deze ingang dus de meest geschikte om mijn HTPC op aan te sluiten want die geeft via zijn HDMI uitgang de audio niet mee uit,.. dit kan alleen via spdif en zo is ie dan ook op de AV set-up aangesloten .... ofwel staat er ergens een instelling niet juist
Ik moet dus gebruik maken van de analoge ingang wat voor gewoon TV kijken overigens prima is.
Ik heb nog een vraagje ... wat doet "Kleurenbeheer" eigenlijk want als het aanstaat vind ik het eigenlijk niet zo OK ...
Xplod wijzigde dit bericht 24-07-2008 15:02 (9%)
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 :: Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled :: Corsair 520HX psu :: ----- :: HTPC Antec Fusion Black :: Gigabyte GA-MA78GM-S2H :: AM2 BE-2400 cpu ::
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last