Reg. datum: 13 september 2005
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 13 september 2005
De decoder bedoel je zeker? Het is eigenlijk simpel: tweak een beetje met de instellingen zodat hij naar jouw zin goed staat.quote:
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Reg. datum: 13 september 2005
En ik bedoel inderdaad dat de decoder alleen maar 1080i output kan geven.
ksi wijzigde dit bericht 20-07-2008 13:32 (13%)
Reg. datum: 01 oktober 2007
1080p is naar mijn weten niet mogelijk. Het is ofwel 720p (meestal beste beeld op Panasonic's vanwege de niet briljante deïnterlacer) dan wel 1080i.quote:Ferry34 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:21:
op 1080p eigenlijk.
Ik kan het niet vinden wat echt het verschil is, daarom mijn vraag (Mijn excuses als het er wel is)
Ik denk aan twee Panasonic schermen, namelijk:
- TH-42PX80E (HD Ready)
of
- TH-42PZ80E (Full HD)
De TH-42PX80e zeggen ze dat het HD-Ready is, maar de resolutie is lager, namelijk 1024x768.
Ik ga geen computer op het scherm aansluiten, alleen een satelliet ontvanger (SD beeld).
Voor welke zouden jullie kiezen, voor HDRead (volgens Panasonic) De FUll HD tv (TH-42PZ80E)
Indien ik een blue ray player erbij koopt, zal dan de Full HD beter beeld geven op ca 3 meter afstand.
Moeilijke keuze, maar wel weer een verschil van 500 euro's.
Wie kan mij helpen?
Tom
Op 3 meter zou je evt net voordeel uit een full hd 42" kunnen halen als je veel worteltjes eet
\o/
Dank je wel. Helaas eet ik weinig worteltjesquote:oXygeN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:22:
het is niet 'echt' hd ready, maar neem maar van mij aan (en vast ook van anderen) dat die resolutie meer dan genoeg is. (horizontaal aantal beeldlijnen is sowieso meer dan 720, alleen verticaal niet)
Op 3 meter zou je evt net voordeel uit een full hd 42" kunnen halen als je veel worteltjes eet
Dus de PX80 serie is een aanrader? Het blijft moeilijk.
Zal van de week naar MM gaan en vragen of ze beide schermen naast elkaar willen zetten met dezelfde content erop.
Tom
Dus dit is het image burnin preventie systeem in werking?!?
How many so called DJ's have been inspired by those catchy C64 tunes?!? :)
Reg. datum: 16 maart 2006
gewone setup - picture overscanquote:Fire69 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:57:
[...]
Is dat een instelling die jij op je tv hebt?
In het service menu of de gewone menu?
Welke tv?
th-42pz80
tenzij je de samsung bedoeld - heb toevallig vlak voor het weekend die ook binnen gekregen (alleen nog niet aangesloten, is voor de volgende woning bedoeld) - daar staat op de doos 1080i en 720p (en lager uiteraard)quote:GeenGelul schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:33:
[...]
1080p is naar mijn weten niet mogelijk. Het is ofwel 720p (meestal beste beeld op Panasonic's vanwege de niet briljante deïnterlacer) dan wel 1080i.
ik neem aan dat je niet bedoeld dat 1080 an sich niet mogelijk is
CoZ wijzigde dit bericht 21-07-2008 13:48 (51%)
Ervaren jullie dit ook?
Kan ik dit zelf nog tweaken via het beeld menu?
Hoe heb je de TV ingesteld? Heb weinig problemen met mijn PX80 namelijkquote:MartijnA3 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:05:
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film.
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Komt ervan als je je tv in het nederlands zet, dan vind je die dingen niet natuurlijkquote:
Daar heb ik weer een vreemd probleem mee nu.
Als ik beeldscan uitzet, heb ik op mijn HDMI-ingang alleen een volledig gevuld beeld met random gekleurde pixels... ga ik vanuit dat beeld naar het service-menu dan komt het correcte beeld wel, (waarschijnlijk zet hij dan de beeldscan aan of zo), sluit ik het menu, terug vervormd beeld...
Mijn v-amp en h-amp heb ik op -50 staan, had gehoopt dat ik die op 0 kom zetten, als die beeldscan uit stond.
De balken op de px80e van mijn schoonbroer zijn gewoon zwart?quote:MartijnA3 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:05:
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film. Het contrast met de zwarte pianolak van de TV is erg groot. Dit is trouwens het eerste platte scherm wat ik bezit.
Ervaren jullie dit ook?
Kan ik dit zelf nog tweaken via het beeld menu?
Je hebt je tv toch niet ingesteld dat de balken grijs moeten zijn hoop ik?
Had gisteren mijn laptop naast mijn tv staan (xbmc via hdmi
Fire69 wijzigde dit bericht 21-07-2008 22:04 (34%)
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Panasonic heeft op hun website deze specifieke plasma al maanden staan als 'nieuw' in hun assortiment. In Amerika is hij allang leverbaar. In Nederland zijn er slechts enkele gelukkige zielen die hem al in maart of april hebben gekregen, en dan ook nog eens de Nederlandse versie (als test ofzo?). De 42" versie is al een poosje leverbaar (zelfde techniek). Het grote publiek moet daarentegen voor de 50" blijkbaar maanden wachten tot ergens in augustus (vandaag nog gebeld: 1 week voor augustus kunnen ze nog niks concreters aangeven).
Ergens begrijp ik de winkel wel. Volgens mij hebben ze er weinig vertrouwen meer in dat Panasonic de 50PZ800E nog gaat leveren. Kieskeurig geeft aan dat de meeste winkels nog steeds geen voorraad hebben en sommige winkels lijken dit product inmiddels uit hun bestellijst te halen. Daarentegen klopt het argument van de webwinkel natuurlijk niet, het product is nog niet leverbaar, maar Panasonic gaat toch echt beginnen met leveren aan winkels in augustus (toch?).
Ik baal er enorm van en eigenlijk wil ik gewoon geen andere televisie! Recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn namelijk lovend. Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder. Kom op Panasonic, doe hier wat aan! Volgens mij snijden ze zichzelf enorm in de vingers, zeker nu in Amerika de vraag terugloopt vanwege de economie en Europa de plek is waar nog wat te verdienen valt. Maargoed, die vraag blijft natuurlijk niet eeuwig als consumenten en verkopers steeds geen duidelijkheid krijgen.
Trouwens: mij maakt dat Gilette-spiegeltje en de aluminium rand niks uit, gaat mij puur om de beeldkwaliteit (die op de 42" in ieder geval geweldig is).
Felix tha Cat
Ben nu, dankzij jullie info, een maand trotse bezitter van een pana 42pz85. Echt een aanrader, vorige tv was een 28" crt van philips maar dit is echt een genot ondanks ik nog geen 1080p hardware heb. Wel gelijk een samsung hd decoder (dcb-h360ra) icm ziggo aangeschaft welke helaas niet zo degelijk oogt als de pana maar echt veel keuze is er volgens mij niet. DVD kijk ik via een Pioneer dv-737. Weergave is goed alleen jammer dat de progressive scan alleen werkt met ntsc gecodeerd beeld en dat er geen hdmi aansluiting op zit (bestond volgens mij toen nog niet).
Wat mij alleen opvalt is wanneer ik tv kijk via de samsung er een vertraging is tussen het geluid en de beweging van monden (lipsync), zijn milliseconden maar als je er op let best irritant. Wanneer ik de tv aanstuur met analoog is er geen vertraging. Is dit een probleem van de decoder of de plasma bij het hdmi aansturen? Iemand bekend met dit probleem en wat kan ik aan doen??
Tevens vraagje over de dvd break-in van http://www.eaprogramming.com. Heb deze gedownload en gebrand, echter binnen twee minuten gaat het beeld op zwart. De beeldjes gaan dan ook razendsnel terwijl ik dacht dat deze per 30 sec. zouden veranderen van kleur. Iets gemist met de instellingen bij het branden??
Graag reactie!
B.v.d.
BTW
Je hebt wel een paar rare dingen. Ik heb ook de 42PZ85, met de Samsung DCB-H360. Of het de R of de RA is weet ik niet, is er wel verschil tussen die 2?quote:BTW schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:17:
Beste Tweakers,
Ben nu, dankzij jullie info, een maand trotse bezitter van een pana 42pz85. Echt een aanrader, vorige tv was een 28" crt van philips maar dit is echt een genot ondanks ik nog geen 1080p hardware heb. Wel gelijk een samsung hd decoder (dcb-h360ra) icm ziggo aangeschaft welke helaas niet zo degelijk oogt als de pana maar echt veel keuze is er volgens mij niet. DVD kijk ik via een Pioneer dv-737. Weergave is goed alleen jammer dat de progressive scan alleen werkt met ntsc gecodeerd beeld en dat er geen hdmi aansluiting op zit (bestond volgens mij toen nog niet).
Wat mij alleen opvalt is wanneer ik tv kijk via de samsung er een vertraging is tussen het geluid en de beweging van monden (lipsync), zijn milliseconden maar als je er op let best irritant. Wanneer ik de tv aanstuur met analoog is er geen vertraging. Is dit een probleem van de decoder of de plasma bij het hdmi aansturen? Iemand bekend met dit probleem en wat kan ik aan doen??
Tevens vraagje over de dvd break-in van http://www.eaprogramming.com. Heb deze gedownload en gebrand, echter binnen twee minuten gaat het beeld op zwart. De beeldjes gaan dan ook razendsnel terwijl ik dacht dat deze per 30 sec. zouden veranderen van kleur. Iets gemist met de instellingen bij het branden??
Lipsync tussen de TV en de Samsung heb ik geen problemen mee, maar misschien komt dat doordat ik het geluid over mijn stereo laat lopen (SP/DIF naar mijn versterker, HDMI naar de TV).
Wat bedoel je met " ntsc gecodeerd beeld"? Want ik heb eigenlijk nog niet gezien dat daar verschil in zou zijn met PAL.
Die break-in DVD zou ik even opnieuw downloaden en branden, ik denk dat er wat mis is gegaan. Ik heb geen bijzondere instellingen gebruikt bij het branden, en bij mij werkt deze wel gewoon. Overigens heb ik die maar een uurtje of 4 in mijn speler gehad, de meningen over het nut van break-ins zijn zo verschillend als het zomerse weer en ik wil hier niet opnieuw de discussie erover aftrappen...
Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)
Reg. datum: 22 juli 2008
Heb net een TH-42PX80E gekocht en heb gezocht hier op mijn vragen maar vind niets.
Ben een Newby hier dus als ik stomme dingen vraag vergeef mij aub
A) Heb een normale versterker op de rood/witte geluids aansluiting (tulp) aangesloten en als ik dan de versterker aan heb staan en ik druk op MUTE van de A/B gaat het geluid van de TV WEL uit Maar het geluid van de VERSTERKER blijft lekker door gaan, dus versterker geluid gaat niet UIT.
Doe ik iets fout is er een manier om ook het versterker geluid te muten via de Afstand bediening???
Dank U allen voor alle goede info in deze thread,
Rob
Beeld Instelling: Normaalquote:Chevy454 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:41:
[...]
Hoe heb je de TV ingesteld? Heb weinig problemen met mijn PX80 namelijk
Kontrast: 100%
Helderheid: 55%
Kleur: 50%
Scherpte: 10%
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer: Aan
P-NR: Uit
Heb jij de instellingen heel anders?
\o/
Nickname does not reflect reality
Graag wil ik een plasma 37px80 kopen echter het is geen Full HD. Wat zal de beste keuse zijn tussen deze twee :
37px80 of Samsung 40A656 met full HD?
Een 42px80 is te groot voor ons.
Kan niet veel wijzer worden van andere vragen en opmerkingen.
Thx
gertitombo wijzigde dit bericht 22-07-2008 15:39 (7%)
Tom
Nickname does not reflect reality
En hij is ook HD-Ready. Een tv is HD-Ready als ie meer dan 720 beeldlijnen kan weergeven en bij mijn weten is 768 >720quote:gertitombo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:03:
De TH-42PX80e zeggen ze dat het HD-Ready is, maar de resolutie is lager, namelijk 1024x768.
De horizontale resolutie maakt voor wel/niet HD-Ready zijn niet uit.
Reg. datum: 27 februari 2007
Heb er hier toch echt al 2 binnen gekregen en uitgeleverd. Nee de Panasonic is zonder meer gewoon leverbaar. Alleen komt de volgende lichting pas weer ergens 2de week augustus.. Maar het klopt dat internetwinkels veel minder snel geleverd krijgen dus daar zit je wel een beetje mee..quote:ZenphiR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:13:
Sinds 25-04-2008 heb ik de TH-50PZ800 in bestelling staan bij een winkel. Nu krijg ik vandaag een e-mail met de mededeling dat de televisie niet meer leverbaar is en dat ze me een Philips-LCD als alternatief willen aanbieden. Kan wel janken![]()
Panasonic heeft op hun website deze specifieke plasma al maanden staan als 'nieuw' in hun assortiment. In Amerika is hij allang leverbaar. In Nederland zijn er slechts enkele gelukkige zielen die hem al in maart of april hebben gekregen, en dan ook nog eens de Nederlandse versie (als test ofzo?). De 42" versie is al een poosje leverbaar (zelfde techniek). Het grote publiek moet daarentegen voor de 50" blijkbaar maanden wachten tot ergens in augustus (vandaag nog gebeld: 1 week voor augustus kunnen ze nog niks concreters aangeven).
Ergens begrijp ik de winkel wel. Volgens mij hebben ze er weinig vertrouwen meer in dat Panasonic de 50PZ800E nog gaat leveren. Kieskeurig geeft aan dat de meeste winkels nog steeds geen voorraad hebben en sommige winkels lijken dit product inmiddels uit hun bestellijst te halen. Daarentegen klopt het argument van de webwinkel natuurlijk niet, het product is nog niet leverbaar, maar Panasonic gaat toch echt beginnen met leveren aan winkels in augustus (toch?).
Ik baal er enorm van en eigenlijk wil ik gewoon geen andere televisie! Recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn namelijk lovend. Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder. Kom op Panasonic, doe hier wat aan! Volgens mij snijden ze zichzelf enorm in de vingers, zeker nu in Amerika de vraag terugloopt vanwege de economie en Europa de plek is waar nog wat te verdienen valt. Maargoed, die vraag blijft natuurlijk niet eeuwig als consumenten en verkopers steeds geen duidelijkheid krijgen.![]()
Trouwens: mij maakt dat Gilette-spiegeltje en de aluminium rand niks uit, gaat mij puur om de beeldkwaliteit (die op de 42" in ieder geval geweldig is).
edit: duh... 46PZ85 is de grootste
Cartman! wijzigde dit bericht 22-07-2008 15:20 (15%)
Vanmiddag en vanavond vrij zonnig, bij een maximumtemperatuur tussen de 9 en 10 °C. De wind is zwak, kracht 2 uit NO.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last