Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 oktober 2004

Er worden regelmatig vragen gesteld over hoe tekst en beeld eruit komt te zien, als je je pc aansluit op een hdready plasma.

Bij mij is het perfect, maar ik heb dan ook een 1366x768 resolutie en dat is sowieso breedbeeld.
Ik heb m via hdmi aangesloten en de overscan gecompenseerd in de videokaart instellingen.

Hoe is het bij de px80 modellen wat betreft leesbaarheid en beeld bij het internetten, gezien de afwijkende niet-breedbeeldresolutie? Ik neem aan dat de tv het mooi laat zien?
Doen jullie ook een 720p (of misschien 1080p) bij t aansluiten en hoe ziet dat eruit? En moet je dan ook de overscan compenseren of is dit uit te zetten?

Ferry34 wijzigde dit bericht 17-07-2008 17:24 (7%)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 01 november 2006

Hoi, ik heb de pz85 al een tijd. Toen ie uitkwam heb k m meteen gekocht.

Wat me nu opvalt is het volgende: bij het kijken van interviews waarbij de gezichten van mensen een groot deel van het beeld vullen (denk aan bv interviews bij programmas als nova en netwerk) zie ik een 'vertraging' in de gezichten als het gezicht snel beweegt....

Dus bv. iemand knikt ja een paar keer, dan zie ik in het gezicht een soort vervaging van de huid... sorry het is nogal moeilijk uit te leggen.. maar bv bij het ja knikken ziet de huid op de wang er niet als echt uit, maar gewoon ongeveer dezelfde kleur...

damn ik vind het echt moeilijk om uit te leggen en hoop dat iemand dit een beetje begrijpt of dit fenomeen kent..

Ik weet dat mijn tv hier al eerder last van had, maar het lijkt nu erger te worden, hoewel ik dat ook niet met zekerheid kan zeggen omdat ik amper tv kijk...

Ligt dit aan de slechte kwaliteit van de uitzending (ik heb geen digitale tv of satelliet) of ligt het aan de tv of begrijpt niemand wat ik beschrijf :P dat kan ook natuurlijk :D

edit: dvd en ps3 zijn verder prima

Reg. datum: 06 februari 2006

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:
Er worden regelmatig vragen gesteld over hoe tekst en beeld eruit komt te zien, als je je pc aansluit op een hdready plasma.

Bij mij is het perfect, maar ik heb dan ook een 1366x768 resolutie en dat is sowieso breedbeeld.
Ik heb m via hdmi aangesloten en de overscan gecompenseerd in de videokaart instellingen.

Hoe is het bij de px80 modellen wat betreft leesbaarheid en beeld bij het internetten, gezien de afwijkende niet-breedbeeldresolutie? Ik neem aan dat de tv het mooi laat zien?
Doen jullie ook een 720p (of misschien 1080p) bij t aansluiten en hoe ziet dat eruit? En moet je dan ook de overscan compenseren of is dit uit te zetten?
Ik heb mijn px80 op 1080p aangesloten en dan worden er aan alle kanten een beetje afgesnoept. (kan je vast wel aanpassen in de drivers maar heb ik geen zin in :+ )
Het beeld ziet er verder gewoon goed uit.

Intel i7 920 - Scythe Mugen 2 - Gigabyte EX58-UD4P - 6gb Kingston 1333 - 3 TB hdds - XFX 280GTX - Cooler Master 690 - Cooler Master Silent Pro M700 - Samsung 226BW - Panasonic 42PX80

sure... whatever...

quote:
Valo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:

Wat me nu opvalt is het volgende: bij het kijken van interviews waarbij de gezichten van mensen een groot deel van het beeld vullen (denk aan bv interviews bij programmas als nova en netwerk) zie ik een 'vertraging' in de gezichten als het gezicht snel beweegt....

Dus bv. iemand knikt ja een paar keer, dan zie ik in het gezicht een soort vervaging van de huid... sorry het is nogal moeilijk uit te leggen.. maar bv bij het ja knikken ziet de huid op de wang er niet als echt uit, maar gewoon ongeveer dezelfde kleur...

damn ik vind het echt moeilijk om uit te leggen en hoop dat iemand dit een beetje begrijpt of dit fenomeen kent..

Ik weet dat mijn tv hier al eerder last van had, maar het lijkt nu erger te worden, hoewel ik dat ook niet met zekerheid kan zeggen omdat ik amper tv kijk...

Ligt dit aan de slechte kwaliteit van de uitzending (ik heb geen digitale tv of satelliet) of ligt het aan de tv of begrijpt niemand wat ik beschrijf :P dat kan ook natuurlijk :D

Staat je IFC aan of uit? Deze kan namelijk voor onscherpte zorgen bij snel bewegende beelden.

Reg. datum: 23 januari 2002

quote:

Bij analoge uitzendingen zag ik dat ook wel eens op de PX80, bij digitaal nooit gezien.
Dus grote kans dat het aan het analoge signaal ligt.

ok straydog. goed om dat te horen iig.. want wil sowieso digitaal aanschaffen, hoop dat dat dan het verschil zal maken

quote:
Largamelion schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:12:
[...]
Staat je IFC aan of uit? Deze kan namelijk voor onscherpte zorgen bij snel bewegende beelden.
ik heb allerlei verschillende mogelijkheden in de instellingen geprobeerd, afaik ook de ifc uit en aan gezet... zal dat nog eens voor de zekerheid testen...

quote:
feep schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Ik heb mijn px80 op 1080p aangesloten en dan worden er aan alle kanten een beetje afgesnoept. (kan je vast wel aanpassen in de drivers maar heb ik geen zin in :+ )
Het beeld ziet er verder gewoon goed uit.
Dus de letters bij t internetten zien er ook bij jou goed uit?

Het compenseren van de overscan dmv instellingen in je videokaart is heel makkelijk.
Ik heb een Nvidia en dan doe je t zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen (deze optie verschijnt alleen bij aansluiting van je pc met hdmi

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
Valo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:08:
[...]

ik heb allerlei verschillende mogelijkheden in de instellingen geprobeerd, afaik ook de ifc uit en aan gezet... zal dat nog eens voor de zekerheid testen...
Ik durf bijna met zekerheid te beweren dat het aan IFC ligt. Helemaal 100% zeker ben ik niet, maar ik dacht dat ik het ook wel eens gezien had met IFC aan.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Intentionally left blank.

quote:

Ik heb hetzelfde met analoge televisie, dat komt volgens mij door de interlacing en dat de televisie dit probeert op te lossen waardoor het gezicht net doormidden gezaagt lijkt te worden ;)

Game Servers -> http://www.getfragged.nl
Hosting -> http://www.gethosted.nl

The real BOFH! (Bastard Operator From Hell)

Reg. datum: 16 maart 2006

quote:
CoZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:07:
[h-amp en v-amp]

heb hem helemaal tot het randje voor zover ik zo snel kan zien. wel zit er in het normale setup gedeelte een optie waarmee ik het voor elkaar krijg dat ik iets meer rand zie (was volgens mij een naam die niet helemaal logisch klonk).. zal vanavond even kijken hoe die exact heet. - als ik het niet vergeet/er aan toe kom
setup-picture overscan
die stond eerst aan waardoor het allemaal buiten beeld viel
met die uit staat het volgens mij strak tegen de rand aan, (milimeterwerk hooguit, als ik ongeveer horizontaal tegen de boven onder links rechterrand kijk lijk ik iig geen beeld te missen)

verder zou ik het inderdaad liever aan de computerkant aanpassen als aan de tv kant
quote:
Ferry34 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:
zal binnenkort mits ik het niet vergeet en er aan toekom (bezig met woning) een paar fotos maken van verschillende afstanden met pc op 1920*1080

maaruh .. mijn mening zoals al eerder gezegd :9

CoZ wijzigde dit bericht 18-07-2008 03:11 (21%)

Arwen / Kayne

quote:
CoZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 03:02:
[...]

setup-picture overscan
[...]
Is dat een instelling die jij op je tv hebt? :?
In het service menu of de gewone menu?
Welke tv?

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Freude am fahren
Reg. datum: 01 februari 2000

Ik heb ook bewegingsonscherp beeld op mijn 46PZ85. Het gaat dan inderdaad om snelle bewegingen of pans. Langzaam bewegend of stilstaand is echt superscherp. Tevens ervaar ik fosfor trails bij contrastlijnen. Mijn plasma wordt via HDMI aangestuurd door een HTPC waar een FloppyDTV kaart in zit, maar met een Humax Ziggo digitale decoder is het beeld nog beroerder. Wel iets vloeiender, maar de kwaliteit is echt slecht vergeleken met het beeld uit de HTPC.

IFC heb ik uit staan. Ik heb inderdaad het idee dat het aan de deinterlacing ligt, maar geen idee hoe ik het op kan lossen. Ik kan wat spelen met codecs op de HTPC, maar er is geen enkele codec die het perfect doet. Films gaat inderdaad beter, maar ook daar voldoet het beeld eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.

Ben ook benieuwd of er iemand wel supervloeiend beeld en goede beeldkwaliteit heeft? En met welke hardware/aansluiting?

De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht | specs

disfunctionerende bijbal
Reg. datum: 25 april 2004

Ik heb, na eerst een tweede hands toestel te hebben gekregen van redcoon, nu eindelijk een nieuwe 42pz85! (bij de vorige zaten er krassen op en kreeg ik een winxp cd erbij ipv een reinigingsdoek)

Ik heb idd ook last van fosfor trails, al heb ik gelezen dat het verminderd naarmate de tv 'ouder' wordt.
Van bewegingsonscherpte heb ik weinig last; ik heb de tv niet aangesloten op een htpc, maar een ps3. Waar ik wel last van heb is flikkeringen wanneer ik mijn laptop via dvi-hdmi op de tv aansluit.

Verder ben ik erg tevreden en is het zeker een goede aankoop, alleen dan niet bij redcoon.

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
RubenDJ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:01:
Ik heb ook bewegingsonscherp beeld op mijn 46PZ85. Het gaat dan inderdaad om snelle bewegingen of pans. Langzaam bewegend of stilstaand is echt superscherp. Tevens ervaar ik fosfor trails bij contrastlijnen. Mijn plasma wordt via HDMI aangestuurd door een HTPC waar een FloppyDTV kaart in zit, maar met een Humax Ziggo digitale decoder is het beeld nog beroerder. Wel iets vloeiender, maar de kwaliteit is echt slecht vergeleken met het beeld uit de HTPC.

IFC heb ik uit staan. Ik heb inderdaad het idee dat het aan de deinterlacing ligt, maar geen idee hoe ik het op kan lossen. Ik kan wat spelen met codecs op de HTPC, maar er is geen enkele codec die het perfect doet. Films gaat inderdaad beter, maar ook daar voldoet het beeld eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.

Ben ook benieuwd of er iemand wel supervloeiend beeld en goede beeldkwaliteit heeft? En met welke hardware/aansluiting?
Ik gebruik een HTPC via HDMI op mijn PZ85 en ik ben dik tevreden over het beeld. Kijk er is natuurlijk geen sprake van deinterlacing want deze stuurt gewoon native 1920p door. Fosfortrails zie ik tot nu toe alleen op de PS3 met Gran Turismo en dat is niet storend.

Heeft de Humax decoder niet 'alleen' een scart aansluiting?
Heb je misschien ook een ps3?

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 13 november 2005

quote:

Dit wordt veroorzaak door beeldverbeteraars, al dan niet in combinatie met scalers/de-interlacers.

Het eerste wat je moet doen is eerst eens alle verbeteraars (ruisonderdrukers etc) uitschakelen. Daarnaast eens naar je bronmateriaal kijken, als je TV kijkt via analoog signaal kan het zijn dat de kwaliteit van het signaal slecht is, en dan zorg ruisonderdrukking voor een vreemd wazig beeld.

Ook gewoon SD dvd beeld kan door een ruisonderdrukker verpest worden.

Freude am fahren
Reg. datum: 01 februari 2000

quote:
psy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:05:
Ik gebruik een HTPC via HDMI op mijn PZ85 en ik ben dik tevreden over het beeld. Kijk er is natuurlijk geen sprake van deinterlacing want deze stuurt gewoon native 1920p door. Fosfortrails zie ik tot nu toe alleen op de PS3 met Gran Turismo en dat is niet storend.
Ik ben ook redelijk tevreden over het beeld, maar als ik kijk naar bijv. een oude CRT heeft die veel vloeiender beeld. Ik heb gewoon het gevoel dat er meer uit te halen is.

Als ik de soort van deinterlacing wijzig (ik gebruik Mediaportal), heb ik wel verschil in beeldkwaliteit. Blend is bijvoorbeeld erg slecht (krijg je karteltjes bij randen), Bob is beter maar geeft een trillend beeld. Ik probeer sinds gisteren PowerDVD als codec (wat ook door meer mensen gebruikt wordt) maar dat is extreem schokkerig en de kwaliteit is ook slechter. Moet nog uitzoeken of daar iets in te stellen is. Wat gebruik jij voor software? Heb jij nog instellingen van de TV gewijzigd? Ik heb alleen beeldscan en IFC uitgezet.
quote:
Heeft de Humax decoder niet 'alleen' een scart aansluiting?
Klopt, misschien vandaar de slechte beeldkwaliteit. Het verschil met mijn HTPC is echt opmerkelijk.
quote:
Heb je misschien ook een ps3?
Nee helaas.

De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht | specs

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

Ik gebruik voor de FloppyDTV alleen de normale mpeg2 decoder (van Microsoft). Qua beeld en interlacing vind ik het goed uitzien, ook in vergelijking met de oude CRT.
Ik zie geen verbetering met PowerDVD. Met laatstgenoemde heb ik erg veel problemen maar dan met MKV's.

Wat ik daarentegen wel hindelijk vind zijn de schokjes (heel goed te zien in pan's) in beeld met de FloppyDTV. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat op moet lossen. Maar volgens mij is dat een ander probleem als wat jij omschrijft.

Via de scart is het beeld idd maar matig. Ik heb dat niet zelf geprobeerd want ik heb geen dig.decoder maar ik heb vaak gelezen dat de upscaling als je afspeelt via de scart nogal matig is.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

Toch nog even wat meningen en info nodig, uiteraard hartstikke tevreden met mijn 42PZ80, maar wat doet de cinema mode nou precies? Ik heb hem nu daarop staan, zowel bij digitale TV als bij mijn PS3, maar ik heb het idee dat er daardoor een soort waas overheen zit. Dynamic ziet er bepaald niet uit, maar de normale mode is ook nog niet eens zo slecht. Mijn vriendin ziet de cinema mode wel zitten om eerlijk te zijn....

Op de PS3 twijfel ik er dus ook nog over, dynamic ziet er zo nu en dan erg goed uit (MGS4), maar cinema ook.. Wat zijn nou een beetje aangeraden standen? Ik weet dat het puur op mening is gebaseerd, maar ben toch even nieuwsgierig wat men voor standen gebruikt voor de diverse bronnen.

superB

quote:
inXs schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:00:
Toch nog even wat meningen en info nodig, uiteraard hartstikke tevreden met mijn 42PZ80, maar wat doet de cinema mode nou precies? Ik heb hem nu daarop staan, zowel bij digitale TV als bij mijn PS3, maar ik heb het idee dat er daardoor een soort waas overheen zit. Dynamic ziet er bepaald niet uit, maar de normale mode is ook nog niet eens zo slecht. Mijn vriendin ziet de cinema mode wel zitten om eerlijk te zijn....

Op de PS3 twijfel ik er dus ook nog over, dynamic ziet er zo nu en dan erg goed uit (MGS4), maar cinema ook.. Wat zijn nou een beetje aangeraden standen? Ik weet dat het puur op mening is gebaseerd, maar ben toch even nieuwsgierig wat men voor standen gebruikt voor de diverse bronnen.
Heey inxs!

Op dynamisch moet een plasma eigenlijk nooit.
Probeer eerst Cinema en Warm, zet scherpte laag en vandaaruit naar je eigen smaak aanpassen.

Reg. datum: 13 september 2005

Voor de HD-ready en samsung 360 HD decoder bezitters,
hebben jullie het signaal output op 1080i of op 720p van de 360 decoder?

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:46:
[...]

Heey inxs!

Op dynamisch moet een plasma eigenlijk nooit.
Probeer eerst Cinema en Warm, zet scherpte laag en vandaaruit naar je eigen smaak aanpassen.
Wat dit betreft ben ik net een vrouw, kan ook geen keuzes maken ;) De blu rays zijn bekeken trouwens, bel morgen wel weer even aan. Die zagen er wel rete strak uit! En wat een geluidje zeg, de geluidsoutput van de PS3 is een stuk beter dan normaal vanuit mijn TV :)

superB

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
RubenDJ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:09:
[...]

Ik ben ook redelijk tevreden over het beeld, maar als ik kijk naar bijv. een oude CRT heeft die veel vloeiender beeld. Ik heb gewoon het gevoel dat er meer uit te halen is.

Als ik de soort van deinterlacing wijzig (ik gebruik Mediaportal), heb ik wel verschil in beeldkwaliteit. Blend is bijvoorbeeld erg slecht (krijg je karteltjes bij randen), Bob is beter maar geeft een trillend beeld. Ik probeer sinds gisteren PowerDVD als codec (wat ook door meer mensen gebruikt wordt) maar dat is extreem schokkerig en de kwaliteit is ook slechter. Moet nog uitzoeken of daar iets in te stellen is. Wat gebruik jij voor software? Heb jij nog instellingen van de TV gewijzigd? Ik heb alleen beeldscan en IFC uitgezet.

[...]

Klopt, misschien vandaar de slechte beeldkwaliteit. Het verschil met mijn HTPC is echt opmerkelijk.

[...]

Nee helaas.
hoe ik het nu lees lijkt het dat je je interlace opties wijzigt in mediaportal. als dat zou veroorzaken dat je beeld op je tv raar loopt met interviews dan betekent het dat er een software probleem is op je pc met het deinterlacen en niet met de tv zelf. want als je dat uitzet in mediaportal is het beeld niet meer raar bij interviews maar wel minder van kwaliteit begrijp ik zo uit je woorden.

quote:
ksi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:59:
Voor de HD-ready en samsung 360 HD decoder bezitters,
hebben jullie het signaal output op 1080i of op 720p van de 360 decoder?
op 1080p eigenlijk (edit: niet goed gelezen, ik dacht dat je t over de xbox 360 had lol)

Ferry34 wijzigde dit bericht 23-07-2008 20:07 (20%)

quote:
inXs schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:02:
[...]

Wat dit betreft ben ik net een vrouw, kan ook geen keuzes maken ;) De blu rays zijn bekeken trouwens, bel morgen wel weer even aan. Die zagen er wel rete strak uit! En wat een geluidje zeg, de geluidsoutput van de PS3 is een stuk beter dan normaal vanuit mijn TV :)
Ik was nog een blu-ray vergeten te geven....I am legend! Helaas zonder NL subs, maar dat zal geen probleem zijn. Bekijk de originele bioscoopversie en niet het alternatieve einde!
Leuk dat je hebt genoten van de andere films! (ben overigens tussen 1300 en 1800 niet thuis).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: