Gathering of Tweakers

Quicksearch
@ your service
Reg. datum: 07 december 2001

quote:
SYQ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:11:
[...]

super man bedankt! ik denk dat ik de LC19 meteen ga bestellen. 100 euro bij zercom, is een koopje te denken dat ik 190 euro heb betaald voor de LC04/LC03

deze moet er gewoon inpassen toch?? is een mATX
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

ja dus, net gevonden via google. yeayy!! _/-\o_
Zercom... O-) Zou ik niet doen, maar ik zou ergens iets meer betalen Kleine search naar Zercom op GoT
Verder is dat wel een mooie kleine behuizing

@hieronder.. van de eerste 5 reviews slechte aftersales.. Nou lekker dan, maar ik ga verder OT. Laten we dit geen Zercom bash topic maken :P Wilde SYQ alleen even waarschuwen

St@m wijzigde dit bericht 05-09-2008 16:59 (14%)

Silver Surfer...

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
St@m schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:28:
[...]

Zercom... O-) Zou ik niet doen, maar ik zou ergens iets meer betalen Kleine search naar Zercom op GoT
Verder is dat wel een mooie kleine behuizing
Mwah....valt best mee hoor, zie de Shopreview

quote:
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Die stelselmatig gemanipuleerd worden..... Sja lekker betrouwbaar idd :+

quote:
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Om een of andere reden verdwijnen alle negatieve shopreviews, dus ik zou de reviews niet teveel vertrouwen op dit gebied... Ook daar is op GoT een topic over.

Tevens heb ik de al genoemd ML02 (versie met VFD), dus mocht je hierover vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Er is ook een versie zonder VFD en die kost ¤146. Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...

quote:
LuukNouwen schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:00:
[...]
............ Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...
De Scythe Shuriken zou toch moeten passen? Slechts 6,4cm in hoogte. Kast is 8,2cm.......

quote:
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:08:
[...]

De Scythe Shuriken zou toch moeten passen? Slechts 6,4cm in hoogte. Kast is 8,2cm.......
Nope, de behuizing staat op "pootjes", waardoor de effectieve ruimte in de behuizing maar circa 5 cm hoog is. Tel daar nog eens de dikte van de mobo-spacer, het moederbord en socket vanaf en er blijft minder dan 4 cm over.....

Ben© Tweaker

Vandaag mijn HTPC/DOWNLOAD/SERVER bak besteld.

AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2 ¤ 55,31
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail ¤ 69,91
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC53.. ¤ 26,81
AOpen H340A, Zwart ¤ 51,43
Scythe SCSK-1000 Shuriken ¤ 23,48
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, .. ¤ 97,58
Lite-On LH-20A1S ¤ 18,42

De Aopen kast schijnt een hele stille voeding te hebben. Alleen vraag ik me toch echt af of the shuriken wel gaat passen. Iemand die hier een antwoord op heeft?

ps: welke kabels worden meegleverd met de mobo, dit ivm geen sata voeding in de aopen

B0MBACI wijzigde dit bericht 05-09-2008 18:57 (8%)

hello world

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
B0MBACI schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:56:
...
ps: welke kabels worden meegleverd met de mobo, dit ivm geen sata voeding in de aopen
Je hebt ook van die convertors: "IDE-voeding -to- SATA-voeding"
Het is een klein stekkertje met een female IDE voeding aan de ene kant, en een SATA-voeding aan de andere kant.

Die dingen kan je vast ook los kopen voor een paar euro's

Bij mijn moederbord zat 1 zo'n verloopstekkertje

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
B0MBACI schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:56:
Vandaag mijn HTPC/DOWNLOAD/SERVER bak besteld.

AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2 ¤ 55,31
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail ¤ 69,91
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC53.. ¤ 26,81
AOpen H340A, Zwart ¤ 51,43
Scythe SCSK-1000 Shuriken ¤ 23,48
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, .. ¤ 97,58
Lite-On LH-20A1S ¤ 18,42

De Aopen kast schijnt een hele stille voeding te hebben. Alleen vraag ik me toch echt af of the shuriken wel gaat passen. Iemand die hier een antwoord op heeft?

alleen IDE en SATA kabels, dat is het

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 31 december 2006

Ik heb toen voor een paar euro gewoon Molex naar 2x sata voedingskabeltje gekocht.

Ik heb onlangs een Antec Fusion gekocht en heb 2 vragen.

1. Nu zijn er 2 POWER SW kabels, eentje met een witte en zwarte draad en eentje met een rode en zwarte draad.

Ik kan er maar eentje in het mobo pluggen right? De vraag is dus, welke moet ik hebben en waarom?

2. Er zit een kabel bij met daarop HD AUDIO en AC'97. Ik heb een X-FI Xtreme Gamer geluidskaart met een front panel aansluiting op de kaart. Kan ik daar die HD AUDIO kabel op aansluiten of moet ik die andere?

Zou iemand mij kunnen helpen :)?

Blue_Fear wijzigde dit bericht 06-09-2008 00:00 (28%)

quote:
Blue_Fear schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:57:
Ik heb onlangs een Antec Fusion gekocht en heb 2 vragen.

1. Nu zijn er 2 POWER SW kabels, eentje met een witte en zwarte draad en eentje met een rode en zwarte draad.

Ik kan er maar eentje in het mobo pluggen right? De vraag is dus, welke moet ik hebben en waarom?
Uit het vorige HTPC topic:
quote:
ik had de vraag nog niet gesteld of ik vond per toeval het antwoord, misschien hebben andere er ook wat aan:
ik dacht eerst dat die 2 losse kabeltjes achteraan de VFD zoals op de foto moesten aangesloten worden ... maar niet dus. Je moet de kabel met POWER SWITCH daar connecteren en die 2 losse kabeltjes op je moederbord waar er POWER SWITCH staat ... en dan werkt het!
&
quote:
Deze twee connectoren dienen om de aan/uit knop door te verbinden via de IR receiver die aan het LCD scherm vastzit. Op deze manier kun je je HTPC ook via de MCE remote aan en uit zetten.

Wat je moet doen is het volgende: sluit deze twee connectoren aan op de standaard power switch aansluiting op je moederbord. De hierbij overblijvende connector die je daar normaal zou aansluiten moet je nu aansluiten op twee losse pinnetjes op het LCD schermpje. Hiervoor moet je dus wel de hele voorkant eraf halen, daarna kun je de LCD eruit halen. Achterop zitten dus de twee vrije pinnetjes. Nadeel hiervan is weer wel dat het afdekplaatje van het LCD scherm daarna moeilijk weer dicht te krijgen is, aangezien er eigenlijk net te weinig ruimte is voor de connector op het printplaatje.
quote:
Blue_Fear schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:57:
2. Er zit een kabel bij met daarop HD AUDIO en AC'97. Ik heb een X-FI Xtreme Gamer geluidskaart met een front panel aansluiting op de kaart. Kan ik daar die HD AUDIO kabel op aansluiten of moet ik die andere?

Zou iemand mij kunnen helpen :)?
Volgens mij (en de manual) heeft die X-Fi een HD AUDIO header/connector dus die gebruiken lijkt me....
Anders (ook) deze post eens doorlezen

Dat is nu eens een nuttig antwoord! Thanks Kaajee!

Ik snap alleen die eerste 'quote' niet. Maar het komt er dus op neer dat ik het front er af moet halen en de wit+zwarte kabel op de lcd moet vastmaken??

Reg. datum: 04 september 2008

Vraagjuh.

Is het mogelijk om de Logitech Harmony 555 (of 525) te gebruiken i.c.m. de receiver van Microsoft MCE Remote?

Ben© Tweaker

quote:
psy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:29:
[...]

alleen IDE en SATA kabels, dat is het
Aha dan maar zo'n adapter kabel aanschaffen bedankt voor jullie antwoorden ;)

hello world

quote:
Siqtir schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:14:
Vraagjuh.

Is het mogelijk om de Logitech Harmony 555 (of 525) te gebruiken i.c.m. de receiver van Microsoft MCE Remote?
Ja, een Logitech Harmony kan (vrijwel) alle apparatuur die infrarood verstuurd vervangen.
hoe en wat precies? meer iets voor Harmony-topic

kaajee wijzigde dit bericht 06-09-2008 09:16 (10%)

quote:
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:09:
[...]
Ja ik snap er ook niks van, heb ook Vista Home Premium draaien. Onder welk menu kan je S3 instellen in de bios? En doet dolby via optisch het bij jou wel?
Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zoveel schermen zijn er niet; loop er eens doorheen. Het is een standby mode, dus zoiets zal er wel bij staan.
Ik heb 'm met een optisch kabeltje aangesloten op mijn surround versterker. Werkt als een speer. Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd? Maak even een rondje en haal de nieuwste drivers op, ook die van ATI/AMD. Daar zitten vaak ook nog mobodrivers bij. Zou ook een hap kunnen schelen.

Bij mij werkte het allemaal vanaf het eerste moment, dus heel ingewikkeld is het niet.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Reg. datum: 30 oktober 2001

quote:
LuukNouwen schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:00:
[...]

Om een of andere reden verdwijnen alle negatieve shopreviews, dus ik zou de reviews niet teveel vertrouwen op dit gebied... Ook daar is op GoT een topic over.

Tevens heb ik de al genoemd ML02 (versie met VFD), dus mocht je hierover vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Er is ook een versie zonder VFD en die kost ¤146. Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...
moet er in die lc19 ook een aparta koeler in, zo ja weet je welke??
ik ga trouwens voor de gewilde amd chipset die velen ook nemen

ps. waarom is de amd4850E zo populair??

SYQ wijzigde dit bericht 06-09-2008 10:59 (7%)

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

quote:
SYQ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:53:
[...]

moet er in die lc19 ook een aparta koeler in, zo ja weet je welke??
ik ga trouwens voor de gewilde amd chipset die velen ook nemen

ps. waarom is de amd4850E zo populair??
Zoals je kunt lezen op de site van Silverstone, is de behuizing 68 mm hoog. Haal hier de hoogte van de mobospacer, de dikte van het moederbord, CPU en socket vanaf en er blijft niet zoveel ruimte over. Veel koelers zullen dus niet passen, een Silverstone NT07 wel. Of de Shuriken past, weet ik niet, maar denk het niet. Afgaande op de review schat ik dat de koeler niet hoger mag zijn dan 40 mm.

Hou er tevens rekening mee dat het systeem gemaakt is voor MoDT en niet voor gewone desktop-processoren. Nu zal een 4850E geen problemen oplevern, maar verwacht niet dat je hem in de toekomst kunt upgraden naar een Phenom met een TDP van 125W of 95W, zonder problemen te krijgen met de koeling (overigens zal de 120W-voeding dan ook problemen gaan opleveren). In dit topic hebben een aantal users een opstelling zoals jij die zou willen.

Reg. datum: 30 oktober 2001

bedankt, ga ik vanavond ff rustig achter zitten en het geheel ff goed doornemen.

en een upgrade is sowiezo een no-go. ik heb een dikke bakbeest van een pc die veelal uit zn neus zit te vreten, dus laat staan dat ik zon mediacenter ga upgraden. vandaar ook dat ik iets kleins zoek zonder veel poespas, die puur gaat dienen als mediaplayer wat dus voorheen de popcornhour deed.

alleen nog even uitzoeken of ik voor de logitech dinovo mini ga

al met al moet ik voor 300 euro wel klaar zijn

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

quote:
SYQ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:52:
bedankt, ga ik vanavond ff rustig achter zitten en het geheel ff goed doornemen.

en een upgrade is sowiezo een no-go. ik heb een dikke bakbeest van een pc die veelal uit zn neus zit te vreten, dus laat staan dat ik zon mediacenter ga upgraden. vandaar ook dat ik iets kleins zoek zonder veel poespas, die puur gaat dienen als mediaplayer wat dus voorheen de popcornhour deed.

alleen nog even uitzoeken of ik voor de logitech dinovo mini ga

al met al moet ik voor 300 euro wel klaar zijn
Als je de ML02 met VFD neemt, dan zit daar ook een Imon-afstandbediening bij die je ook als muis kunt gebruiken. Tevens kan de software een toetsenbord op het scherm laten zien, waarmee je ook tekst kunt invoeren. Dat laatste gaat niet heel handig, maar werkt wel. Op die manier heb je de Dinovo misschien niet eens nodig en bespaar je weer wat geld. Het is natuurlijk geen volwaardige vervanger, maar zal in veel gevallen voldoen.

Ook lekker, heb ik heel mn Antec Fusion in elkaar gezet, kabels netjes weggewerkt...

Heeft Antec de LCD er scheef in gezet :@:@:@

Reg. datum: 04 september 2008

@kaajee

bedankt voor je reactie!

Ik ben aan het overwegen om een HTPC te gaan bouwen van mijn oude PC.

Specs oude PC:
- Ik heb een P4C800 deluxe ATX board met 1 gig aan interngeheugen.
- Pentium 4. 3.0 ghz
- Verder heb ik een HD van ongeveer 400GB.
- Gare video kaart (Geforce 2, wel met TV out maar geeft grijs beeld)
- Onboard sound

Spullen die ik sowieso nodig heb:
- kaart voor Kabel TV (wil kunnen opnemen)
- Een kast om alles in te bouwen
- Nieuwe video kaart (optioneel HDMI aansluiting, moet nog een TV kopen die dat aan kan)
- afstand bediening
Kosten ongeveer: 400 eurie. (schatting)

Doel HTPC:
- TV opnemen
- Uitzendinggemist
- DVD's kijken
- download server

Hebben jullie nog tips voor dit ombouwproject (zoals te gebruiken kast, video kaart AGP et cetera)?

of kan ik beter een nieuwe HTPC bouwen?

quote:
konehead schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:19:
Ik ben aan het overwegen om een HTPC te gaan bouwen van mijn oude PC.

Specs oude PC:
- Ik heb een P4C800 deluxe ATX board met 1 gig aan interngeheugen.
- Pentium 4. 3.0 ghz
- Verder heb ik een HD van ongeveer 400GB.
- Gare video kaart (Geforce 2, wel met TV out maar geeft grijs beeld)
- Onboard sound

Spullen die ik sowieso nodig heb:
- kaart voor Kabel TV (wil kunnen opnemen)
- Een kast om alles in te bouwen
- Nieuwe video kaart (optioneel HDMI aansluiting, moet nog een TV kopen die dat aan kan)
- afstand bediening
Kosten ongeveer: 400 eurie. (schatting)

Doel HTPC:
- TV opnemen
- Uitzendinggemist
- DVD's kijken
- download server

Hebben jullie nog tips voor dit ombouwproject (zoals te gebruiken kast, video kaart AGP et cetera)?

of kan ik beter een nieuwe HTPC bouwen?
Ik zou een geheel nieuwe bouwen. Mocht je ooit 720/1080p content willen gaan afspelen in de toekomst, dan zul je alles moeten gaan vernieuwen. Daarnaast is jouw proc een heethoofd en zul je meer moeite moeten doen om het geheel stil te krijgen.

Maar de belangrijkste reden is dat de goedkoopste oplossing is om het geheel te verkopen en van die opbrengst samen met wat extra inleg een geheel nieuw systeem te kopen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws