Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Sygic McGuider Topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 augustus 2008

Ik heb de nieuwste versie op mijn e51 draaien.
Maar draait super langzaam, vind ik i.v.m. tomtom
als je verkeerd rijd duurt het redelijk lang voordat hij herberekend.
Heeft iemand hem anders ook op zijn nokia e 51 draaien?
Ik hoor het graag

[GoT]BastiaanN

quote:
eymey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:22:
Ik zit er ook steeds meer over te denken om McGuider aan te schaffen. Ik draai nu ook een zgh. "piet piraat" versie, maar dan van Drive (snap nog steeds dat hele gedoe met versies en het verschil tussen McGuider en Drive niet.... welke wordt nou doorontwikkeld en is de nieuwste?).
Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Echter hebben ze voor McGuider een partnerschap met TeleAtlas en Drive is meer voor OEM fabrikanten en bedrijven die hun eigen navigatie systeem willen integreren. Ze worden dus beide actief ontwikkeld alleen is de McGuider versie bedoeld voor de particulier.
quote:
eymey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:22:
Is er al nieuws rond de 'grote' update voor McGuider?
Ik krijg hem met een beetje geluk komende week binnen om nog te testen en misschien nog wat laatste bugs eruit te halen voordat hij final gaat :)
quote:
renstefanie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:08:
Beide punten kloppen, het is echter al voor een groot deel verbeterd in de nieuwe Sygic versie.

BastiaanN wijzigde dit bericht 05-10-2008 12:25 (14%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

IR (baboon :P)
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
BastiaanN schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Echter hebben ze voor McGuider een partnerschap met TeleAtlas en Drive is meer voor OEM fabrikanten en bedrijven die hun eigen navigatie systeem willen integreren. Ze worden dus beide actief ontwikkeld alleen is de McGuider versie bedoeld voor de particulier.

[...]

Ik krijg hem met een beetje geluk komende week binnen om nog te testen en misschien nog wat laatste bugs eruit te halen voordat hij final gaat :)

[...]

Beide punten kloppen, het is echter al voor een groot deel verbeterd in de nieuwe Sygic versie.
Duidelijke info :D. Komt er eigenlijk ook nog een goedkopere versie voor alleen BeNeLux of blijft er alleen de Europese versie?

What to do if you can't think of a cool signature? :{

[GoT]BastiaanN

quote:
eymey schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:26:
[...]

Duidelijke info :D. Komt er eigenlijk ook nog een goedkopere versie voor alleen BeNeLux of blijft er alleen de Europese versie?
Voor zover ik weet staat er geen Benelux versie gepland.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Reg. datum: 04 oktober 2008

Goedenmorgen,

Ik heb mcguider geinstaleerd op mijn omnia.
Daarin de mappen benelux en later duitsland bijgeplaatst.
Map germany en Germany.mlm bestand.
Tijden het inladen van de kaarten, kan ik aleen kiezen tussen benelux of duitsland.
Is er een mogelijkheid om die samen te laden.

lobi wijzigde dit bericht 06-10-2008 09:39 (6%)

Reg. datum: 24 september 2008

Ik heb de nieuwste versie draaien op een N 73 .Alles werkt naar behoren maar het vreemde is dat ik meestal een halve fix heb. Soms bij regenachtig weer heb ik een volle fix. Bij een halve fix loopt de cursor ca 300 meter achter op werkelijkheid. Bij een volle fix loopt de cursor goed. Wie weet wat ik daaraan kan doen om een volle fix te krijgen? Een instelling of zoiets?? Ik heb dus geen zin in aldoor maar in de regen te rijden en te navigeren.
Ik heb een bluetooth ontvanger Keychain GPS 2000 met 51 kanalen. Dat zou toch ruimschoots voldoende moeten zijn neem ik aan.
Ik wacht reactie af

quote:
lobi schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:36:
Goedenmorgen,

Ik heb mcguider geinstaleerd op mijn omnia.
Daarin de mappen benelux en later duitsland bijgeplaatst.
Map germany en Germany.mlm bestand.
Tijden het inladen van de kaarten, kan ik aleen kiezen tussen benelux of duitsland.
Is er een mogelijkheid om die samen te laden.
Dat is vrij simpel, je kan gewoon een .mlm-bestand aanmaken of wijzigen met notepad.
In dat bestand zet je:
[BEL]
[NLD]
[LUX]
[GER]

Als je die laad in Sygic dan heb je alle vier de landen geladen. Op deze manier kun je alle landen aan elkaar koppelen.

Reg. datum: 04 oktober 2008

quote:
Mister_Gaus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:36:
[...]

Dat is vrij simpel, je kan gewoon een .mlm-bestand aanmaken of wijzigen met notepad.
In dat bestand zet je:
[BEL]
[NLD]
[LUX]
[GER]

Als je die laad in Sygic dan heb je alle vier de landen geladen. Op deze manier kun je alle landen aan elkaar koppelen.
Het is gelukt, bedankt voor je antwoord.

quote:
hwmook schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:45:
Beste Allemaal,

Al een tijdje ben ik in het bezit van een Nokia E90. Na een tijdje zonder navigatie gezeten te hebben nu McGuider geinstalleerd. Hier onder alle gegevens:

Toestel: Nokia E90 (geintegreede GPS9600)
Versie: McGuider 760.731
Kaarten: BeNeLux

Installatie verliep soepel, programma draait ook gewoon op m'n E90 enkel 1 probleem hij blijft maar zoeken naar een bruikbaar signaal. En geeft het volgende aan op het beeldscherm:

Wachten op bruikbaar signaal
GPS-antenne controleren

naast deze tekst staan dan enkele streepjes (soort equilizer) vervolgens duurt het erg lang voordat ik een signaal krijg, daarna laad hij gelijk de plek waar ik me op dat moment bevind en daarna geeft hij wederom de zelfde tekst dat er geen signaal is (zoals hierboven) Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe of hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Nog steeds niemand die hier een oplossing voor heeft, of kijk ik iets verschikkelijk over het hoofd?

hwmook wijzigde dit bericht 06-10-2008 14:10 (75%)

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Ik heb een E71, met vergelijkbaar ingebouwd GPS dingetje, en dat werkt, met dezelfde versie qua ontvangst goed.

Het probleem wat ik eerder had: McGuider stuurt audio naar bluetooth carkit (wil ik sowieso niet), maar komt niet door op carkit (waar dat wel gaat bij alle telefoonactiviteiten) en is dus helemaal stil. Ik zou graag zien dat je een audio-output kan kiezen voor symbian, want blijkbaar hebben andere applicaties ook die keuze (sms piept gewoon over telefoonspeakertje in de auto bij verbonden zijn met carkit).

Daarnaast heb ik hem vanmorgen de grote vuurdoop gegeven: Vanaf een mij redelijk onbekende locatie binnen Stockholm naar m'n kantoor net buiten de stad rijden. Er is altijd wel iets te doen qua werkzaamheden, waardoor je moet herberekenen. Dat gaat snel, maar de oplossingen zijn vaak kut. M'n Tomtom met kaartjes uit 2006 doet het beter, want deze app dwingt me continu tot U-turns (wat ik aangevinkt heb in het menu dat die vermeden moeten worden!!) en blaat dat ik linksaf moet slaan waar dat niet mag. Ook U-turns waar ik niet linksaf mag. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus. Daarnaast zag ik dat ik een exit naar een van de twee snelwegen noordelijk (moest ik zijn) kon pakken, en da's altijd beter dan door de stad heen rondjes draaien. StomStom vindt dat ook, maar Sygic niet. Die wilde me continu om laten draaien en moeilijk laten doen. Ook gaat de software me net even te snel twijfelen als je bij een stoplicht staat "oh jee, er gebeurt niets.... hmmm, die miniscule GPS impuls maar gebruiken om de kaarten weer eens een rondje te draaien". Waardeloos dus, als je ergens stilstaat waar je totaal niet weet wat er aan de hand is en je voor een stoplicht in de rechtdoorrichting staat, maar sygic besloot net je kaart 90 graden te draaien waardoor je nu linksaf lijkt te moeten, in plaats van die gare u-turn te maken (no way).

Daarnaast krijg ik als ik van huis wegrij richting de stad, waar je bij een stoplicht even rechtdoor moet en dan richting rechts de snelweg op toch eerst een icoontje voor links. Mag daar weliswaar niet (pas 200 meter verder na het viaduct over de snelweg) en de route op de kaart zegt ook gewoon rechtsaf de snelweg op, maar goed.

Jammer. De software is snel en aardig vriendelijk, ziet er goed uit en leek veelbelovend. Ik vind het een tegenvaller. Gelukkig kunnen testen met piet piraat, maar het zou goed zijn als dit soort problemen opgelost wordt.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Don't drink & drive !
Reg. datum: 02 september 2001

quote:
Hillie schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:55:
Nee, ik stel hem in in settings, maar dan lijkt 'ie hem niet te pakken. Misschien omdat ik de nieuwere versie over de oude zwik op m'n kaartje heb gekopieerd? Ach ja. Oude favorites bleven trouwens wel opgeslagen.

edit: Probleempje met home-locatie lijkt opgelost, dus da's mooi. Nu nog even zien of 'ie ook nog wil babbelen over het telefoonspeakertje als m'n carkit verbonden is met deze versie. Straks eens naar de supermarkt scheuren en weer terug. ;)
Het 'probleem' met de voice heb ik ook inderdaad. (Nokia N82 overigens)
Zelf heb ik een Pioneer D3-BT in mijn auto, hij connect keurig met de carkit, maar maakt ook gebruik van de bluetooth audio functie.
Als ik de radio op BT-Audio zet hoor ik telkens de stem van de navigatie, enig 'probleem' is wel dat ik dan geen radio kan luisteren.
Benieuwd of dit ergens in te stellen is vanuit McGuider.
Reg. datum: 04 december 2006

Uitdaging:

Probeer eens te navigeren naar de Aart van der Leeuwlaan 1104 in Delft...vanaf een willekeurige lokatie...

quote:
FreakyNot schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:09:
Uitdaging:

Probeer eens te navigeren naar de Aart van der Leeuwlaan 1104 in Delft...vanaf een willekeurige lokatie...
grappig, ik kom tot 54 meter :)

Tijd van werken, tijd van rusten

[GoT]BastiaanN

quote:
FreakyNot schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:09:
Uitdaging:

Blijft steken op 54 Meter op 7.50 en 64 Meter op 7.60

quote:
BastiaanN schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:49:
[...]

Ik zou even moeten kijken welke versie ik nu draai.... Heb de legale 7.50 en een wat nieuwere probeer versie vanwege nieuwsgierigheid. Ik dus ook.... 54 meter, en maar blijven rekenen... terwijl als ik daar ben en naar huis wil, heeft ie er geen enkel probleem mee... Het zou eraan kunnen liggen dat de parkeerplaats daar bestaat uit een klein "doolhofje" met wat knikken en bochten erin. Misschien dat Sygic niet kan kiezen tussen linksom of rechtsom bij gelijke lengte?

Reg. datum: 08 oktober 2008

Zojuist de officiele software geinstalleerd op mijn HTC Mteor. De gps vinden was wel even tricky, maar werkt nu toch.

Voorzover nog niet bekend: vooraf een route plannen van A naar B zonder gps-onvangst kan wel.

Via de optie 'Reisschema' vertrek- en eindpunt invoeren. Dan op vertrekpunt klikken en 'gebruik als startpunt' selecteren.Wanneer je het scherm verlaat via 'klaar' vraagt het programma of je de route van dit reisschema wil berekenen. Daarna wordt de kaart getoond met de route-details.

Iets omslachtiger dan TT, maar werkt toch. Nu de contactpersonen nog intergreren......

Canon EOS400D Rulez

quote:
BastiaanN schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:49:
[...]

LOL, bij mijn Piet P versie blijft ie inderdaad ook steken op 54m...
Kan iemand navigeren naar Zeeweg 52, Egmond aan Zee? Of naar een willekeurige straat in Mijdrecht?

Ik ben er opzich heel erg tevreden mee, het navigeren naar plaatsen die ie wel kent gaat goed en nauwkeurig, maar afgelopen week ben ik al drie plaatsen tegen gekomen die wel op de kaart staan als je er naar zoekt, maar niet als je een adres invult ...

Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters

Reg. datum: 03 augustus 2007

Oude kaarten terug zetten helpt.
Deze zijn net zo gedetaileerd alleen freten ze meer geheugen.
Nieuwe kaarten zijn kleiner en deze werken per gemeente.

Dus tik bij kleine plaatsnamen eerst de gemeente in en adres dan heeft tie em zo.

[GoT]BastiaanN

quote:
FreakyNot schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:17:
[...]

Ik zou even moeten kijken welke versie ik nu draai.... Heb de legale 7.50 en een wat nieuwere probeer versie vanwege nieuwsgierigheid. Ik dus ook.... 54 meter, en maar blijven rekenen... terwijl als ik daar ben en naar huis wil, heeft ie er geen enkel probleem mee... Het zou eraan kunnen liggen dat de parkeerplaats daar bestaat uit een klein "doolhofje" met wat knikken en bochten erin. Misschien dat Sygic niet kan kiezen tussen linksom of rechtsom bij gelijke lengte?
Ik heb het in ieder geval aangemeld als zijnde een bug bij Sygic :)

Ze zijn daar wel blij met jou zeker? ;)

[GoT]BastiaanN

quote:
FreakyNot schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:20:
Ze zijn daar wel blij met jou zeker? ;)
Jullie toch ook? :+

Ik vind het gewoon erg prettig op de wijze waarop Sygic met vragen van gebruikers omgaat en er ook daadwerkelijk wat mee doet. Juist om die reden vind ik het plezierig om dan ook tijd te steken in het testen en het melden van foutjes e.d. :)

Sliden is koel

quote:
renstefanie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:08:
Ik heb de nieuwste versie op mijn e51 draaien.
Heeft iemand hem anders ook op zijn nokia e 51 draaien?
Ik hoor het graag
Ik draai de laatste versie op mijn E51 en dat gaat prima. Niet zo goed als TomTom maar ik ben er uitermate tevreden mee! Nu nog even wachten op de nieuwste versie waar toch aardig wat bugfixes en verbeteringen inzitten.

quote:
Ik in ieder geval wel :) Nog een bug: Hoogte aanduiding onder de 0 meter worden niet aangegeven, terwijl ze in de GPS status wel vermeld worden... lastig in nederland ;)

Reg. datum: 02 januari 2005

Gaat Sygic Mc Guider 7.54 werken op de nieuwe Nokia 5800 Xpressmusic met S60 versie 5 aan boord?

[GoT]BastiaanN

quote:
FreakyNot schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:20:
[...]

Ik in ieder geval wel :) Nog een bug: Hoogte aanduiding onder de 0 meter worden niet aangegeven, terwijl ze in de GPS status wel vermeld worden... lastig in nederland ;)
Ook maar even een melding van maken dan :)
quote:
etienne1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:21:
Gaat Sygic Mc Guider 7.54 werken op de nieuwe Nokia 5800 Xpressmusic met S60 versie 5 aan boord?
Eigenlijk ga ik er vanuit van niet. Ik denk dat je een "Unexpected Error" krijgt.

BastiaanN wijzigde dit bericht 11-10-2008 13:24 (30%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: