Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
mike11 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:13:
Nee ik heb alleen wel eens nav4all gehad is weer wat anders werkte wel redelijk.

Heb trouwens ook nog tomtom op mijn pc staan maar wil liever sygic.
Overigens nog welkom op GoT :)

Als je met je reactie refereert naar een reactie van iemand anders, gelieve bij dat betreffende bericht even de quote knop gebruiken :)

Probeer de versie eens te downloaden die Q-Bone gebruikt. Een beta van drive als ik het goed heb ( een paar posts eerder vind je het antwoord. )

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Ziet er alweer een stuk beter uit, komt deze versie in een gratis update? of zit je ons lekker te maken met niks? ;) :D

quote:
FreakyNot schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:23:
Ziet er alweer een stuk beter uit, komt deze versie in een gratis update? of zit je ons lekker te maken met niks? ;) :D
Zover nu bekend zijn de minor software updates gratis. d.w.z. dat als je v7.x hebt je ook voor de hele 7.x reeks de updates ontvangt. Versie 8 zul je dan bijv. weer moeten dokken, maar dat is vrij gebruikelijk.

Overigens wordt er op dit moment gewerkt aan een update tooltje vergelijkbaar met TomTom Home en zijn ze zelf ook nog niet helemaal over hun update policy uit.

Wat mij overigens opvalt is dat Sygic nu ook het afslag nummer aangeeft (of deed hij dat al? :P)
"Neem de afslag, 17" zegt ze nu.

BastiaanN wijzigde dit bericht 15-07-2008 21:34 (9%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:21:
[...]

Overigens nog welkom op GoT :)

Als je met je reactie refereert naar een reactie van iemand anders, gelieve bij dat betreffende bericht even de quote knop gebruiken :)

Probeer de versie eens te downloaden die Q-Bone gebruikt. Een beta van drive als ik het goed heb ( een paar posts eerder vind je het antwoord. )
Ja bedankt,

maar waar kan ik die vinden dan :/

quote:
mike11 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:11:
[...]
Ja bedankt,

Daarvoor zul je je helaas tot je eigen bronnen moeten wenden, warez zijn op GoT niet toegestaan.

Suc6 :)

quote:
[...]
Ja bedankt,
Aangezien je het natuurlijk over de [quote] knop had, deze zit rechtsboven en ziet er zo uit : http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

franssie wijzigde dit bericht 15-07-2008 22:54 (4%)
Reden: verkeerde knop natuurlijk | damn toch wel goede

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
franssie schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Aangezien je het natuurlijk over de [quote] knop had, deze zit rechtsboven en ziet er zo uit : [afbeelding]
offtopic:
Zoals je wellicht nog niet was opgevallen, heeft hij mijn 2e post netjes gequote :D
Maar goed, het is al laat enzo :+

Ziet er prima uit 7.6 helemaal met TMC ingeboud straks.
Ik weet niet of TMC perse uit de air moet gevangen worden om tmc te heten
Of heet het ook al tmc als de file informatie gedownload word..?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Determinism rulez !
Reg. datum: 04 februari 2002

Hoe kan je trouwens een routeberekening vooraf maken zonder een reisschema te maken ?
Dus startpunt en eindpunt opgeven ongeacht waar je op dit moment je bevindt en de route laten berekenen/tonen en evt demo ?

(in TomTom6 is dit te doen mbv 1e optie in hoofdmenu2)

Xymox wijzigde dit bericht 16-07-2008 07:01 (6%)

quote:
robbinonline schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:20:
Ziet er prima uit 7.6 helemaal met TMC ingeboud straks.
Ik weet niet of TMC perse uit de air moet gevangen worden om tmc te heten
Of heet het ook al tmc als de file informatie gedownload word..?
Wikipedia: Traffic Message Channel
Er komt overigens wel de mogelijkheid om ook via internet file info te downloaden :)
quote:
Xymox schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 06:59:
Hoe kan je trouwens een routeberekening vooraf maken zonder een reisschema te maken ?
Dus startpunt en eindpunt opgeven ongeacht waar je op dit moment je bevindt en de route laten berekenen/tonen en evt demo ?

(in TomTom6 is dit te doen mbv 1e optie in hoofdmenu2)
Niet. McGuider wil altijd je posititie waar je je nu bevind bij in de berekening stoppen. Ik heb het aangekaart, en heb gemerkt dat ze er in de beta al aan gesleuteld te hebben. Het is nu al mogelijk om een reisschema te berekenen alleen wordt direct daarna nog een keer het reisschema berekent incl. de positie waar je je nu bevind :P Verwacht dus wel dat dit in de nieuwe update aanwezig is.

Overigens, een workaround wat ik gebruik op dit moment,
  1. 1. GPS Uitschakelen
  2. 2. Bestemming opgeven bij "Navigeer Naar"
  3. 3. Je krijgt nu een melding dat er geen GPS beschikbaar is, en kies voor "Plek op kaart"
  4. 4. Kies nu je Startplaats.
Zodra ik meer info heb laat ik het hier weten, de mensen bij Sygic hebben het erg druk en hebben dus niet altijd evenveel tijd om op mijn vragen in te gaan, komt vanzelf! ;)

BastiaanN wijzigde dit bericht 16-07-2008 10:54 (8%)

quote:
[...]
Ja bedankt,

Of je zet je DM (direct message) even aan :*) of je update je profiel, zodat er een mail adres zichtbaar is... kunnen andere je weer helpen :+

bla?

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:41:
Niet. McGuider wil altijd je posititie waar je je nu bevind bij in de berekening stoppen. Ik heb het aangekaart, en heb gemerkt dat ze er in de beta al aan gesleuteld te hebben. Het is nu al mogelijk om een reisschema te berekenen alleen wordt direct daarna nog een keer het reisschema berekent incl. de positie waar je je nu bevind :P Verwacht dus wel dat dit in de nieuwe update aanwezig is.
Dit is niet waar. Ik heb, als ik nog geen GPS-bereik heb, de mogelijkheid om na het intypen van de route te kiezen voor de mogelijkheden:

1. Wachten op bruikbaar signaal
2. Laatst bruikbare positie
3. adres.

Vanochtend een test route gedaan met v7.52.630. Voorheen gebruikte ik v7.52.314. De nieuwere beta versie maakt er een potje van :) Ik werd tussen huis en werk (geheel binnen Den Haag, slechts 6km) continue terug gestuurd, met omleidingen en u-bochten. McGuider was continue aan het herberekenen. Kortom...een grote puinhoop.

Vanavond weer terug naar de vorige beta versie....daar verloopt de routeberekening altijd prima.

Ik dacht misschien handig om te vermelden ihkv de verschillende McGuider (beta) versies.

quote:
pim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Dit is niet waar. Ik heb, als ik nog geen GPS-bereik heb, de mogelijkheid om na het intypen van de route te kiezen voor de mogelijkheden:

1. Wachten op bruikbaar signaal
2. Laatst bruikbare positie
3. adres.
Lees voordat je gaat schreeuwen dan ook eerst even de rest van mn post ;)

BastiaanN wijzigde dit bericht 16-07-2008 11:30 (0%)
Reden: typo

Iemand van jullie Sygic al eens proberen gebruiken om te wandelen?
Ik zie geen verschil tussen de routeplanning voor auto of voor te voet, behoorlijk dramatisch...

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Lees voordat je gaat schreeuwen dan ook eerst even de rest van mn post ;)
Oke, sorry, ik zie alleen niet in m'n post dat ik schreeuw. Maar ik had wat jij schreef verkeerd begrepen denk ik. Maar misschien was dat van mij ook wel handig om te vermelden.

quote:
DieterVDW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:45:
Iemand van jullie Sygic al eens proberen gebruiken om te wandelen?
Ik zie geen verschil tussen de routeplanning voor auto of voor te voet, behoorlijk dramatisch...
BastiaanN in "Het Sygic McGuider Topic" ? :?
quote:
pim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:
Oke, sorry, ik zie alleen niet in m'n post dat ik schreeuw. Maar ik had wat jij schreef verkeerd begrepen denk ik. Maar misschien was dat van mij ook wel handig om te vermelden.
Ik had mijzelf inderdaad ook op een andere manier kunnen uiten. Maar ik bedoelde echter alsof het op mij overkwam dat je mijn post niet helemaal had gelezen B)

BastiaanN wijzigde dit bericht 16-07-2008 12:21 (39%)

quote:
Jahaaa de selectiemogelijkheid is er. Maar als je dan een route plant dan stuurt 'm je niet door 1-richtingsstraten etc etc . De route die 'm dan voorstelt (in mijn ervaringen) is totįįįl geen wandelroute en helemaal niet de kortste weg.
In Barcelona stuurde 'm mij 7 blokken naar het noorden, dan 1 blok naar oost, en dan weer 7 blokken naar het zuiden, om dus eigenlijk 1 blok naar het oosten te gaan ... Nogal waardeloze wandelroute dus.

quote:
DieterVDW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:22:
[...]
Jahaaa de selectiemogelijkheid is er. Maar als je dan een route plant dan stuurt 'm je niet door 1-richtingsstraten etc etc . De route die 'm dan voorstelt (in mijn ervaringen) is totįįįl geen wandelroute en helemaal niet de kortste weg.
In Barcelona stuurde 'm mij 7 blokken naar het noorden, dan 1 blok naar oost, en dan weer 7 blokken naar het zuiden, om dus eigenlijk 1 blok naar het oosten te gaan ... Nogal waardeloze wandelroute dus.
Als je had opgelet zijn dat afbeeldingen van een beta versie die ik gisteren heb verkregen via het testers netwerk. De laatste final versie beschikt nog helemaal niet over deze mogelijkheden.

Zojuist is mijn McGuider Europa door UPS bezorgd. Nu probeer ik de inhoud van het kaartje naar mijn pc te kopieeren, zodat ik het daarna op mijn 4GB-kaartje kan zetten. Maar bij het kopieeren van de maps naar de pc kom ik al in de problemen. Nu heb ik op een ander topic iets gezien over een verificatiecode die je nodig schijnt te hebben om de boel naar een ander kaartje over te zetten, maar op dit topic zie ik daar niets over en ook in het zeer beknopte boekje vind ik het niet terug.

Wie kan mij helpen? (Sorry dat het verhaal misschien een beetje vaag is, ik weet ook niet welke foutmelding de pc gaf bij de kopieerpoging.)

quote:
geestschrijver schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:48:
Zojuist is mijn McGuider Europa door UPS bezorgd. Nu probeer ik de inhoud van het kaartje naar mijn pc te kopieeren, zodat ik het daarna op mijn 4GB-kaartje kan zetten. Maar bij het kopieeren van de maps naar de pc kom ik al in de problemen. Nu heb ik op een ander topic iets gezien over een verificatiecode die je nodig schijnt te hebben om de boel naar een ander kaartje over te zetten, maar op dit topic zie ik daar niets over en ook in het zeer beknopte boekje vind ik het niet terug.

Wie kan mij helpen? (Sorry dat het verhaal misschien een beetje vaag is, ik weet ook niet welke foutmelding de pc gaf bij de kopieerpoging.)
Normaliter kun je gewoon de content naar je pc kopiėren zonder code of wat dan ook. Dit heb ik ook gedaan met mijn 2GB SD. Daarna terugkopiėren naar de nieuwe SD en even telefoneren met teleatlas voor de nieuwe code, dan kun je hem gebruiken.

dus, het ligt iig niet aan de verificatie code.

Bedankt, ik ga het nog een keer proberen. Maar ik begrijp dat ik hoe dan ook die nieuwe code nodig heb, ook als ik hem niet eerst vanaf het originele kaartje op mijn N82 installeer?

quote:
geestschrijver schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:38:
Bedankt, ik ga het nog een keer proberen. Maar ik begrijp dat ik hoe dan ook die nieuwe code nodig heb, ook als ik hem niet eerst vanaf het originele kaartje op mijn N82 installeer?
Dat klopt, de code wordt gegenereerd a.d.h.v. de UUID van het sd kaartje.

Nog een vraag: moet ik alle landen op het SD-kaartje laten staan? Of kan ik ook alles wat ik niet nodig heb eraf halen en dan bepaalde landen terugzetten wanneer ik ze wel nodig heb? (Ik neem aan van wel, maar ik wil het toch graag even zeker weten...)

quote:
geestschrijver schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:27:
Nog een vraag: moet ik alle landen op het SD-kaartje laten staan? Of kan ik ook alles wat ik niet nodig heb eraf halen en dan bepaalde landen terugzetten wanneer ik ze wel nodig heb? (Ik neem aan van wel, maar ik wil het toch graag even zeker weten...)
Ik zou in elk geval eerst even heel europa er opzetten, daarvoor een licentie regelen bij TeleAtlas en daarna de landen die je niet nodig bent verwijderen. Ik weet het namelijk niet zeker.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws