Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien leuk voor in de startpost, er is een programma (Sygic Colors) waarmee je alles kan aanpassen binnen sygic.

- Change Colors, Font Types and Sizes,
- Extract and change icons and bitmaps
- Change roads visibility and draw style.
- Import Color & Font configuration from another sygic folder.
- en nog veel meer.....

Er staan wat screenshots op de site.

Sygic Colors

Barfman wijzigde dit bericht 14-07-2008 13:03 (5%)

Reg. datum: 02 november 2006

Ik moest gister in Muiden werken, daar komt een nieuwe Albert Heijn, en die moest gevuld worden. Ik wist de weg niet precies dus zette m'n N82 met Sygic McGuider aan. Op een gegeven moment dacht ik dat ik eraf moest, maar Sygic zei van niet. Ik dacht dat ik fout zat, en dat er misschien wel een nieuwe afslag ofzo was. Dat bleek niet zo te zijn.

McGuider liet me een heel stuk doorrijden, en dan omkeren om dezelfde snelweg op te gaan, maar de andere kant op. Toen moest ik er af waar ik eerst ook al dacht dat ik eraf moest.

Ben wel erg ontevreden hierover.

quote:
pim89 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:55:
McGuider liet me een heel stuk doorrijden, en dan omkeren om dezelfde snelweg op te gaan, maar de andere kant op. Toen moest ik er af waar ik eerst ook al dacht dat ik eraf moest.

Ben wel erg ontevreden hierover.
Graag even de route, en als het kan met een screenshotske van google maps waar het mis gaat.
Overigens, welke sygic versie en map versie gebruik je?

@ FreakyNot, Je probleem ligt inmiddels op het bureau van de development afdeling! :)
quote:
Thank you for all efforts in preparing all these screens for us. I am passing it onto our dev department where they can analyze this issue based on your evidence more into deep.
Verder had ik nog een bug ontdekt bij het invoeren van GPS locaties, als je het verkeerd omdoet lijkt het dat de applicatie niet verder gaat, maar na nogmaals invoeren gaat het scherm gewoon weg, ook al bevestigd en opgelost :)
quote:
Regarding the exact GPS coordinates and mode where you can enter them, I had realized this previously. That is sorted already in newer version.
De andere 2 e-mails wachte nog op antwoord, maar ze zijn ook druk daar, dus dat komt goed :)

BastiaanN wijzigde dit bericht 14-07-2008 17:33 (45%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Helemaal geweldig ! Als ze me willen bedanken dan is de uiteindelijke versie van McGuider altijd een goed kado-idee ;)

Nog iets, was ik bijna vergeten. Ik heb meestal het geluid uitstaan, maar vandaag weer eens aan. en het valt me op dat de stem de E-nummers verkiest boven de A-nummers... Nu weet ik dat de A16 de E19 is, maar niet dat deze doorliep op de A20. Zouden ze dat niet zo kunnen aanpassen dat ze gewoon A16 en A20 zegt? Zit me nu blind te turen naar die groene bordjes, terwijl de meeste automobilisten toch wel een redelijk idee hebben van waar welke A ligt...

Reg. datum: 20 februari 2002

Op mijn nokia N78 doet McGuider het perfect, op een puntje na. Bij de navigatie wordt het laatste woord afgebroken. Sla linksaf wordt dan dus Sla link....

Is dit een bekend probleem, en zoja, bestaat er een oplossing voor?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

quote:
FreakyNot schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:19:
Helemaal geweldig ! Als ze me willen bedanken dan is de uiteindelijke versie van McGuider altijd een goed kado-idee ;)

Nog iets, was ik bijna vergeten. Ik heb meestal het geluid uitstaan, maar vandaag weer eens aan. en het valt me op dat de stem de E-nummers verkiest boven de A-nummers... Nu weet ik dat de A16 de E19 is, maar niet dat deze doorliep op de A20. Zouden ze dat niet zo kunnen aanpassen dat ze gewoon A16 en A20 zegt? Zit me nu blind te turen naar die groene bordjes, terwijl de meeste automobilisten toch wel een redelijk idee hebben van waar welke A ligt...
Is het niet normaal dat de E voorang heeft op de A?
quote:
A-wegen: nationale autowegen
E-wegen: Europese routes
Kan me voorstellen dat de E nummers voorrang hebben op de A nummers, of mis ik iets? :P
quote:
Friebo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:
Op mijn nokia N78 doet McGuider het perfect, op een puntje na. Bij de navigatie wordt het laatste woord afgebroken. Sla linksaf wordt dan dus Sla link....

Heb je uberhaubt het topic wel eens gelezen? :X

BastiaanN wijzigde dit bericht 14-07-2008 19:32 (54%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:19:
[...]

Is het niet normaal dat de E voorang heeft op de A?

[...]

Kan me voorstellen dat de E nummers voorrang hebben op de A nummers, of mis ik iets? :P
Mij lijkt het logischer dat de A-wegen voorrang hebben. Volgens mij is het E-nummer gewoon een europese aanduiding voor de weg. Maar er staat vaker A dan E aangegeven. Bijvoorbeeld op de hectometerpaaltjes, zie jij daar een E-nummer?

Precies, filemeldingen komen ook op A-nummer, iedereen weet de afsluitdijk = A7... welk E nummer is dat? zou het niet weten... En hij kent ze wel, want ze worden wel aangegeven E19/A16...

Ik gaf het een paar posts eerder al aan dat er wel wat leuke tools zijn om Sygic te tweaken. Tenslote is Sygic gemaakt met in het achterhoofd dat partners of consumenten Sygic naar eigen smaak kunnen opbouwen, Misschien is het leuk om in de startpost tweak sectie te maken met gebruikers tips en tweaks.

Hier heb je bijvoorbeeld een link naar Sygic wat je oa kan doen.

Barfman wijzigde dit bericht 14-07-2008 22:33 (17%)

quote:
FreakyNot schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:18:
Precies, filemeldingen komen ook op A-nummer, iedereen weet de afsluitdijk = A7... welk E nummer is dat? zou het niet weten... En hij kent ze wel, want ze worden wel aangegeven E19/A16...
quote:
pim89 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Mij lijkt het logischer dat de A-wegen voorrang hebben. Volgens mij is het E-nummer gewoon een europese aanduiding voor de weg. Maar er staat vaker A dan E aangegeven. Bijvoorbeeld op de hectometerpaaltjes, zie jij daar een E-nummer?
Both: true,true :> Ik wacht even totdat ik morgen v7.6 van sygic ontvang, daar schijnen al behoorlijk wat foutjes uit gehaald te zijn. Mocht het dan nog zo zijn gooi ik er even een mailtje door :)
quote:
Barfman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:32:
Ik gaf het een paar posts eerder al aan dat er wel wat leuke tools zijn om Sygic te tweaken. Tenslote is Sygic gemaakt met in het achterhoofd dat partners of consumenten Sygic naar eigen smaak kunnen opbouwen, Misschien is het leuk om in de startpost tweak sectie te maken met gebruikers tips en tweaks.

Hier heb je bijvoorbeeld een link naar Sygic wat je oa kan doen.
Ja, had het gezien. Als er animo voor is wil ik het best opnemen in de startpost! :) Als iemand er even een mooi verhaaltje over ramt, that is. (Just for the record, persoonlijk zie ik het nut niet :))

Reg. datum: 04 oktober 2001

Ongeveer een half jaar geleden heb ik ook Sygic uitgetest op mijn HTC S710. Op dat moment vond ik het mog geen werkbare navigator omdat de de routes die het koos erg verwarrend waren. Het kwam voor dat de terugweg heel anders was als de heenweg bijvoordeeld.

Ik lees hier nu niets meer over, zijn deze problemen nu voorbij. Kiest Sygic nu logische routes die je zelf ook zou kiezen?

quote:
mennoo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:23:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik ook Sygic uitgetest op mijn HTC S710. Op dat moment vond ik het mog geen werkbare navigator omdat de de routes die het koos erg verwarrend waren. Het kwam voor dat de terugweg heel anders was als de heenweg bijvoordeeld.

Ik lees hier nu niets meer over, zijn deze problemen nu voorbij. Kiest Sygic nu logische routes die je zelf ook zou kiezen?
Een half jaar geleden bestond McGuider nog niet, enkel Drive en Mobile. Er zijn in de tussentijd de nodige verbeteringen doorgevoerd zoals het overschakelen van NAVTEQ naar TeleAtlas. Echter kan ik je wel vertellen dat het af en toe nog wel voorkomt dat de heenweg een andere route is dan de terugweg (maar niet echt meer KM ofzo).

Een route wordt berekend via een algoritme (genetisch welliswaar, anders zou het te lang duren.). Een algoritme kijkt naar een paar voorwaarden om te bepalen waar hij mee begint, welke weg hij erna pakt enz. enz. zouden ze bijvoorbeeld een zogeheten best-first (Wikipedia: Best-first search) algoritme gebruiken dan zal de meestbelovende weg het eerst worden gekozen. Maar dan zou je je dus kunnen voorstellen dat dat op de terugweg een andere weg is ;)

@Pim89 volgens mij heb jij over mijn bericht heengelezen hierboven. Je had het over het laten omrijden, als je mij even je route passed kan ik kijken of heb bij mij in 7.50 ook zit, en zoja of het in 7.60 eruit gehaald is ( er is flink wat gesleuteld aan het route algoritme in de beta. )

BastiaanN wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:47 (10%)

quote:
Friebo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:

Heb exact hetzelfde ;) zie eerdere posts. Welke versie heb je draaien? de drive beta? of mcguider zelf? Misschien kun je de nieuwe beta delen? zodat deze bijvoorbeeld ook op de n78 getest kan worden 8)

Q-bone wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:58 (10%)

bla?

Ik zit serieus te denken om Sygic McGuider aan te schaffen. De prijs is zowiezo erg laag voor een route planner.

Na het testen van Route 66, Garmin en Sygic McGuider op mijn N95 (jaja, het zijn/waren minder legale versie's) was ik van Sygic McGuider het meest gechameerd.

Echter onbegrijpelijke routes, verkeerde afslagen etc, waren voor mij een doorn in het oog. Ik gebruikte (2-3mnd geleden) meest recente versie van McGuider. Zijn er nu nog mensen die vreemde routes voorgeschoteld krijgen?

Nu lees ik dat de ondersteuning goed is, en dat na de zomer een nieuwe geupdate versie uitkomt. Ik wacht nu bewust, want elke keer als ik mijn wijk uitrij, wordt ik direct geconfronteerd met een verkeerde route. .

quote:
Jerk184 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:18:
Ik zit serieus te denken om Sygic McGuider aan te schaffen. De prijs is zowiezo erg laag voor een route planner.

Na het testen van Route 66, Garmin en Sygic McGuider op mijn N95 (jaja, het zijn/waren minder legale versie's) was is van Sygic McGuider het meest gechameerd.

Echter onbegrijpelijke routes, verkeerde afslagen etc, waren voor mij een doorn in het oog. Ik gebruikte (2-3mnd geleden) meest recente versie van McGuider. Zijn er nu nog mensen die vreemde routes voorgeschoteld krijgen?

Nu lees ik dat de ondersteuning goed is, en dat na de zomer een nieuwe geupdate versie uitkomt. Ik wacht nu bewust, want elke keer als ik mijn wijk uitrij, wordt ik direct geconfronteerd met een verkeerde route. .
Ja, ik had dat ook, mij werd gevraagd of ik een plaatje op google maps kon maken, maar dat gaat niet lukken, ik weet het niet precies meer namelijk. Ik gebruik McGuider Versie 7.52 Build 0/630 D, kaartversie 7.54

quote:
pim89 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:17:
[...]

Ja, ik had dat ook, mij werd gevraagd of ik een plaatje op google maps kon maken, maar dat gaat niet lukken, ik weet het niet precies meer namelijk. Ik gebruik McGuider Versie 7.52 Build 0/630 D, kaartversie 7.54
De grap is dus dat jij een betá versie hebt van McGuider waarin een experimentele routeberekening zit. Ik heb hem origineel en de laatste stabiele versie is echter 7.50 :) Gewoon even wachten dus ;)

oja, dat is waar ook :P

Maar die routeberekening zuigt dus :D

quote:
pim89 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:17:
oja, dat is waar ook :P

Maar die routeberekening zuigt dus :D
Nee hoor, ik heb er tot op heden geen last van ondervonden. En ik gebruik v7.52. Eerst met Q1 2008 mappen, daarna met Q2 mappen.

zelf nu tijdje sygic op me n95 zeer tevrede over.
vind zelf beter dan tomtom met name bordenaanwijzers.
heb hem vorige week getest naar tjechie :-) in 1x helemaal goed ook de terugweg.

was echt zeer handig en de ingeboude gps van n96 werkte uitstekend.
tot nu toe alleen maar lof naar mijn mening.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

quote:
amdboy1983 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:57:
zelf nu tijdje sygic op me n95 zeer tevrede over.
vind zelf beter dan tomtom met name bordenaanwijzers.
heb hem vorige week getest naar tjechie :-) in 1x helemaal goed ook de terugweg.

was echt zeer handig en de ingeboude gps van n96 werkte uitstekend.
tot nu toe alleen maar lof naar mijn mening.
Kijk dat is nu eens interessant nieuws...retourtje Tsjechie mbv McGuider...en helemaal goed _/-\o_

quote:
Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:21:
Mcguider start niet op. Unexpected error soms, en andere keren een vast loper. Zie zeg maar alleen het icoon, druk je er op, dan loop de phone vast 8)7
Heb het zelfde probleem zit in me nokia n95 8G sygic McGuider 7.52 409
alles staat netjes op mijn hardeschijf van me 8G ga dan naar toepassingen

om op testarten en krijg dan Unexpected error?

Wat doe ik fout ik weet het in ieder geval niet jij mischien bastiaan? :'(

niet die versie instellen dat is het probleem, er is momenteel nog geen "normale" mcguider versie die werkt op de nieuwe nokia serie, de beta van drive werkt wel... ;)

bla?

bij hem zou dat niet uit moeten maken omdat de N95-2 gebruik maakt van Symbian 9.2 FP1, zelfde als de N82 ;)

Heb je toevallig hiervoor een andere sygic o.i.d. geinstalleerd gehad? :-)

BastiaanN wijzigde dit bericht 15-07-2008 19:13 (26%)

* Heeft wat eye-candy van de nieuwe sygic :D (Ja heb zelf de echte beta :P)
  1. Ze hebben rare waarschuwingsscherm wat herzien, er staat nu een iets duidelijkere tekst
  2. Een heleboel route mogelijkheden toegevoegd _/-\o_
  3. Software is een stuk duidelijker, een heleboel teksten zijn herzien.
Voor de opletters onder ons, nee de TMC zit hier nog niet in verwerkt, ja er staat Sygic Drive maar hij gaat eigenlijk door het leven als McGuider 1.5 :)

Natuurlijk geen eye-candy zonder plaatjes:

http://tweakers.net/ext/f/52SGnKQ1r0CzRx3hgk4UYwLv/full.jpg http://tweakers.net/ext/f/VBFb5sfuKBjq7YQ9XZH0duRv/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/Vqyx7I3cDujPWkMKAUNQa377/full.jpg http://tweakers.net/ext/f/vUAgpVmvdRSTR38Nf6SaD5FQ/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/YrMhZnX9UevGV03dZII2HFFy/full.jpg http://tweakers.net/ext/f/kH1Psl4o69VVhACL4UQMeNoA/full.jpg

offtopic:
@ Modjes; Sorry voor het niet gebruiken van de edit knop, zag pas na het plaatsen van dit bericht dat ik de laatste poster was :+

BastiaanN wijzigde dit bericht 15-07-2008 21:22 (6%)

Nee ik heb alleen wel eens nav4all gehad is weer wat anders werkte wel redelijk.

Heb trouwens ook nog tomtom op mijn pc staan maar wil liever sygic.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws