"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."
Reg. datum: 04 april 2006
Map gewisseld naar Q1 , en het werkt ! Kan alle dorpjes vinden nu. Maar nu wordt het wel een beetje vaag. We hebben nu.
Versie 7.52 build 0/630 D
Kaart Versie: 7.54
Q1
Werkend
Versie 7.52 build 0/630 D
Kaart Versie: 7.54
Q2
Bug , dorpen onvindbaar
Bastiaan
Versie 7.50408 build??
Kaartversie
Q2 Weet je dit zeker?
werkend
Q-bone
Versie 7.50514 Build 0/630 D
Kaart versie 7.54
Q1/Q2 ???? Weet je welke versie je hebt?
Werkend
Eens even dit topic in de gaten houden voor nieuws.
Gamertag => Macer NL / Nikon D80
klopt als een bus. achter op het dvd hoesje staat dat het de Q2 maps zijnquote:Twanjo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:20:
Bastiaan
Versie 7.50408 build??
Kaartversie
Q2 Weet je dit zeker?
werkend
Ik zie de logica dat Sygic 7.52 + Q2 het probleem veroorzaakt. Pven gebruikt ook deze configuratie dus ik neem aan dat in Q2 wat nieuws is opgenomen en dat Sygic 7.52 dat niet helemaal begrijpt of iets in die richting.
BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 21:45 (28%)
"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."
Ik gebruik het sinds kort, omdat TomTom geen Kroatie ondersteunt en Sygic wel. Uiteraard kan ik over anderhalve maand zeggen of het ook goed ondersteund wordt, maar dat terzijde.
Ik ben redelijk te spreken over Sygic. Ik gebruik het op mijn Orange M700 (HTC Trinity, P3600) en het werkt tot nu toe uitstekend. Het ziet er grafisch in elk geval veel beter uit en met AA aan helemaal. Tot nu toe vind hij alle plaatsen waar ik moet zijn.
Ik ben er nu gelukkig ook achter hoe ik favorieten toe moet voegen. De grote virtuele borden middenin het scherm vond ik ook irritant, maar die kun je blijkbaar kleiner maken of disablen, even mee stoeien nog. Voor mijn gevoel worden routes sneller berekend dan met TomTom.
Overigens vind ik de melding bij het starten van het programma wel vaag. Helemaal de laatste zin: "Gebruik deze software ook niet tijdens het rijden."
Smarron wijzigde dit bericht 11-07-2008 21:46 (9%)
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Panasonic TZ3=-
Of, "Vermijd U-Bochten"quote:Smarron schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:44:
Overigens vind ik de melding bij het starten van het programma wel vaag. Helemaal de laatste zin: "Gebruik deze software ook niet tijdens het rijden."
Ik dacht in het begin van wtf? gaat hij nu geen route berekenen waar een scherpe bocht in zit ofzo?
De verwoordingen zijn soms inderdaad krom. Bij het opstartscherm bedoelen ze hoogstwaarschijnlijk dat je geen route moet plannen of instellingen moet gaan veranderen als je aan het rijden bent.
Gezien er nog geen uitgebreide handleiding voor Sygic beschikbaar is, voelen mensen er wat voor om de instellingen iets duidelijker in kaart te brengen in de startpost?
BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 21:59 (26%)
Reden: typo ;)
Nou had ik Sygic 7.52 met de Q1 maps geinstalleerd (Q2 maps herkende de kleine dorpjes niet.) Ik moet zeggen dat het me toch een beetje tegenviel, ik had heel veel last van verkeerde voices, inplaats van rechts af (ook op kaart te zien) zei zij rustig dat ik links af moest, ik had dit dus erg veel. Ook viel de gps af en toe weg, maar ik had wel 12 volle balkjes, dus 12 satellieten. Het ziet er grafisch goed uit, maar het is nog niet betrouwbaar genoeg voor mij. Ik heb maar een 30 dagen trail (9 euro) voor nokia maps 2.0 genomen, en ik wil eigenlijk niets anders meer, wat is dat dan een fijn stukje software met duidelijke interface en erg goede navigatie. Zelfs door bospaden kon ik me laten navigeren zonder maar 1 foutje te bespeuren.
Volgens mij heeft iedereen het nog niet helemaal door...
Voor iedereen die rare problemen heeft met Sygic zoals dorpen die niet herkend worden, slecht geluid e.d.
Ga NIET op het versie nummer af. In het PietPiraat (TM) circuit is er veelal Sygic Mobile te downloaden met een versie nummer vanaf 7.52. Mijn advies, laat deze links liggen en ga opzoek naar Sygic McGuider. McGuider is in feite een beter getest consumenten product welke actiever ontwikkelt wordt dan Drive en Mobile en waar deze bugs ook niet inzitten.
BastiaanN wijzigde dit bericht 11-07-2008 22:29 (0%)
Reden: Het rode maar even gewijzigd :)
In TomTom zoomt ie automatisch in en uit naarmate je snelheid veranderd. Uitzoeken doet McGuider, maar in volgens mij, dus als je langzamer rijdt.
klopt dit?
Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -
Of koop hem.quote:BastiaanN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:18:
Ga NIET op het versie nummer af. In het PietPiraat (TM) circuit is er veelal Sygic Mobile te downloaden met een versie nummer vanaf 7.52. Mijn advies, laat deze links liggen en ga opzoek naar Sygic McGuider. McGuider is in feite een beter getest consumenten product welke actiever ontwikkelt wordt dan Drive en Mobile en waar deze bugs ook niet inzitten.
(En ja: dat ben ik serieus van plan, aangezien er nu een goedwerkende versie lijkt te zijn. Ik vind het de 80 euro waard, met name omdat er support is en omdat de kaarten actueel zijn.
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Is natuurlijk ook een hele goede suggestie.quote:
Ik heb mij door de mederwerker van sygic laten vertellen dat de Mobile versies voor de OEM markt zijn en vrijwel nog niet getest zijn in Nederland, de Sygic Mcguider versies die op het internet te vinden zijn zijn allemaal beta's. Er zijn helaas betatesters in het traject die ze publiceren op fora e.d. maar vaak zijn dit versies waarin nieuwe situaties uitgeprobeerd worden e.d. en waar dus ook waarschijnlijk vage foutjes in zitten.
Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat mensen eerst een versie willen "testen" zodat ze zeker weten dat hij werkt. Ik heb eigenlijk toevallig de goede versie van piet gehad en daarna besloten om hem legaal te kopen, geen problemen weer gehad
Hebben mensen een andere versie dan ik al werkend op een N78? want dan schakel ik ook terug vanuit mijn beta
bla?
de N78 is toch ook gewoon S60v3 maar dan alleen Symbian 9.3 FP2? Welke foutmelding krijg je overigens?quote:Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:06:
Ik heb ook versie Q2.
Hebben mensen een andere versie dan ik al werkend op een N78? want dan schakel ik ook terug vanuit mijn beta
bla?
Toch vreemd dat er dan stiekem toch nog zoveel verschil zit in de Symbian versies. Heb je het met meerdere applicaties of alleen met Sygic?quote:Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:21:
Mcguider start niet op. Unexpected error soms, en andere keren een vast loper. Zie zeg maar alleen het icoon, druk je er op, dan loop de phone vast
Wie koopt er dan ook een N78
Verder: De programma "focus" zit een "bug" in in de S60 versie. Als sygic aanstaat met een backlight instellingen op alles behalve "altijd aan" dan springt mijn standaard screensaver (en "Large Time Screensaver 1.04") over het programma (waardoor ik niks kan zien) heen en gaat niet weg voordat ik op een knop druk.
En nog iets:
Het kiezen tussen faster time, of shorter distance!
Een totaal ander punt:
Wat is het verschil tussen "tele atlas mcguider" en "sygic mcguider" ?
ReseT wijzigde dit bericht 13-07-2008 13:12 (10%)
'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'
Confirmed.. Ik gebruik dezelfde screensaver toevallig en ervaar het ook. Ik zal beide punten aankaarten bij Sygic en op hun betatesters netwerkquote:ReseT schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:26:
Wat ik mis bij sygic is: de mogelijkheid om een alternatieve route te zoeken na een punt (bv een afslag). Stel: ik rij van Arnhem naar Utrecht. De hele A12 is afgesloten. Ik weet niet hoever die A12 is afgesloten. Ik wil een alternatieve route die de hele (en alleen de) A12 vermijdt. Die optie is niet aanwezig. Ik kan alleen instellen: ik wil x aantal KM's omrijden. Maar dat heeft in deze situatie geen nut.
Verder: De programma "focus" zit een "bug" in in de S60 versie. Als sygic aanstaat met een backlight instellingen op alles behalve "altijd aan" dan springt mijn standaard screensaver (en "Large Time Screensaver 1.04") over het programma (waardoor ik niks kan zien) heen en gaat niet weg voordat ik op een knop druk.
Klopt, komt waarschijnlijk in de nieuwe release die eind zomer 2008 uitkomt.quote:En nog iets:
Het kiezen tussen faster time, of shorter distance!
Niets. Sygic en TeleAtlas zijn partners van elkaar. Er zit alleen een verschil tussen Sygic Mobile en Sygic McGuider.quote:Een totaal ander punt:
Wat is het verschil tussen "tele atlas mcguider" en "sygic mcguider" ?
@FreakyNot, zou jij mij m.b.t. de bug in de rijbaanbegeleiding mij de gereden route willen mailen? of iig het punt ( het liefst in vorm van een straatnaam ) willen mailen? Dit is belangrijk voor het oplossen van het probleem.
BastiaanN wijzigde dit bericht 13-07-2008 14:21 (23%)
bla?
Reg. datum: 04 december 2006
Deze weet ik uit m'n hoofd:
Dordrecht ->Breda
Situatie: 1 strook linksaf (Rotterdam), 2 stroken rechtdoor (Breda), 1 strook rechtdoor ('s-Gravendeel), 1 strook rechtsaf (Industrieterrein)
Als ik op de N3 rij en ik kom bij de kruising met de A16 in westelijke richting. Ik wil naar Breda (de 2 middelste stroken rechtdoor) . Dan geeft hij ook de strook richting Rotterdam ( In dit geval Linksaf) groen aan.
Foto:Plaatje op imageshack (popups!)
Pijnacker -> Rotterdam
Vanaf de N471 (in zuidelijke richting) de A20 op in oostelijke richting.
Situatie: 2 stroken links, 1 rechtdoor, 1 rechtdoor/rechtsaf
McGuider geeft alle stroken groen aan.
Foto: Plaatje op imageshack (popups!)
(De 2e foto is oud, daar staan nog de pijlen van de oude situatie, is nu als hierboven omschreven staat, In McGuider staan de stroken correct aangegeven)
Ik zal kijken of ik nog meer voorbeelden kan vinden van de week.
Edit; Plaatje: (en nee i don't care dat mn email adres rechts bovenin staat
Edit2; Bij de 2e situatie gaat het mis in het rood omcirkelde gedeelte?
BastiaanN wijzigde dit bericht 13-07-2008 16:42 (42%)
Reg. datum: 04 december 2006
Het rood omcirkelde gedeeltje ja, ietsjes noordelijker. hij geeft het al aan voor de verkeerlichten. En dan gaat het om de route richting Gouda de A20 op, dus niet via de blauwe lijn het centrum in...
FreakyNot wijzigde dit bericht 13-07-2008 22:09 (14%)
Ik ga er even een screenshotje van breien en dan gooi ik dit ook bij in de mail

De beruchte groene pijl
Edit; gezien de wegsituatie wel raar dat hij de 4e pijl ook aangeeft (3e rechtdoor) daarna is het toch lastig als je linksaf moet?
BastiaanN wijzigde dit bericht 13-07-2008 23:27 (55%)
Dit is er inderdaad vreemd uitgekomenquote:Damian schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:43:
Ik heb een vraagje, en heb ff geen idee waar het zit.
In TomTom zoomt ie automatisch in en uit naarmate je snelheid veranderd. Uitzoeken doet McGuider, maar in volgens mij, dus als je langzamer rijdt.
klopt dit?
magoed:
poging 2:
Tomtom zoomt automatisch en uit, naarmate je snelheid mindert. Dus wanneer je naar een afslag op de snelweg toerijd, zou hij dus automatisch inzoomen, zodat je meer detail hebt. Uitzoomen doet hij dus ook automatisch wanneer je mee snelheid maakt.
Dit kan in McGuider ook volgens mij, kan alleen de optie nergens meer vinden..
Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -
Instellingen -> "Automatische zoom ac...." tiverenquote:Damian schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:00:
[...]
Dit is er inderdaad vreemd uitgekomenWat had ik gezopen toen ik dat typte
magoed:
poging 2:
Tomtom zoomt automatisch en uit, naarmate je snelheid mindert. Dus wanneer je naar een afslag op de snelweg toerijd, zou hij dus automatisch inzoomen, zodat je meer detail hebt. Uitzoomen doet hij dus ook automatisch wanneer je mee snelheid maakt.
Dit kan in McGuider ook volgens mij, kan alleen de optie nergens meer vinden..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last