Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
zx9r_mario schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:30:
Er is een aangepaste versie van Ubuntu voor de One beschikbaar op http://onelinux.org/ :9
Ah schitterend nu nog een "how to" om een dual boot linplus/ubuntu installatie uit te voeren. Ikke de ubuntu met een xp in virtualbox en voor mijn vriendin de linplus.

quote:
Sthony schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:04:
[...]

Ah schitterend nu nog een "how to" om een dual boot linplus/ubuntu installatie uit te voeren. Ikke de ubuntu met een xp in virtualbox en voor mijn vriendin de linplus.
Aan de screenshot te zien gaat onelinux niet heel veel verschillen t.o.v. linpus. Ik ben heel benieuwd en hoop dat ik ongelijk heb. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Yokohama, Japan

quote:
Jazzle schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:06:
@kiddyl: Ik heb superfetch uit staan, ik weet dat je beter het geheugen zo nuttig mogelijk kunt gebruiken, maar 1GB is eigenlijk toch niet genoeg voor superfetch, en de kleine schijf van de AA1 is met superfetch constant bezig waardoor hij meer verbruikt en warmer wordt etc. Al met al denk ik dat je superfetch op deze kleine netbooks het beste gewoon kunt disablen. Overigens werkt vista nu 2.5 uur op de 3-cell :) belooft veel voor de 6-cell!
Voorlopig merk ik niet echt dat ik veel moet swappen. Hangt er ook vanaf wat je met je AA1 doet. Ik draai maar een paar programma's en die starten heel snel op wat tot op heden zeer bevalt. Ik kan mij voorstellen dat als je geheugen intensieve programma's draait je een andere aanpak hebt. Wel heb ik search en index uitstaan. Dat zorgt er juist voor dat je HDD onnodig staat te ratelen.
Reg. datum: 03 september 2008

Ik ben ook dik tevreden met de one!

een vriend van me heeft een compleet gemodde asus (ingebouwde bluetooth en 2gb werkgeheugen + 16 gig ingebouwde flash geheugen) maar wil nu zelf toch ook wel een one!

Ik hoorde slechte verhalen over touchpad maar ik vind hem persoonlijk perfect werken,enige nadeel is dat als ik hem dichtklapt dat ie de wifi dichtgooid en dat je dat alleen kan uitzetten door hem niet in stand by te laten gaan en dus de accu nog sneller leegloopt (oke tweede nadeel :) )

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

Ik ben atm XP aan het proberen (bij gebrek aan een goede vista install) maar krijg continu de foutmelding windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of beschadigd is: Windows hoofdmap> \system32\hal.dll .

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat ga oplossen en ik heb het al met twee verschillende installs van XP geprobeerd. Ligt het aan de manier waarop ik de bootable usb stick maak ofzo? Ik doe het precies zoals hier exact die stappen, maak wel gebruik van windows vista 32 bit bij het maken.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Reg. datum: 02 november 2005

@Bokkow, ik heb Windows XP over Linux heen geinstalleerd bij een Aspire One 110, ik kreeg die zelfde foutmelding, toen ik echter koos voor een text based installatie ging het wel goed.

Ik heb een vraag, zoals hierboven al staat heb ik een Apire one 110 gekocht en daar Windows op gezet. Dit werkt zonder problemen maar nu heb ik een vraag, is het geheugen makkelijk te upgraden, zoja weet iemand hier een handleiding voor is op internet en welk type geheugen dient gebruikt te worden? (wat wordt maximaal ondersteund?)
Ik zou erg blij zijn met een duidelijk antwoord op deze vraag, ik heb het topic al doorgespit met een zoekfunctie maar ik kwam niet echt verder.

Hi Silvos,

Het geheugen is niet gemakkelijk up te graden, maar het is zeker mogelijk. op het forum www.aspireoneuser.com staan verschillende handleidingen en ervaringen van mensen die hun geheugen hebben uitgebreid, inclusief foto`s. Verder raad ik je aan eens op youtube te zoeken op aspire one. Dan kom je ook veel handleidingen tegen en een video`tje erbij lijkt me toch wel handig :) Bekijk er alleen wel een paar vantevoren aangezien iedere manier weer iets verschilt. Dan kan je zelf de keuzes maken die jou het makkelijkst lijken.

Black Edition

@Silvos, dat heb ik dus gedaan, precies zoals in die handleiding staat geschreven. Ben nu bezig met een install van vista miss dat ik daar meer geluk mee heb.

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Heeft iemand hem in linpus al zover dat je bij je beeldscherm instellingen meerdere resoluties kan selecteren?

Dat lijkt me een stuk prettiger werken dan die tweaks die op het users forum beschreven staan.
Ik ben aan het overwegen om zo'n Acer One te kopen. Wat me zorgen baart is de bouwkwaliteit en duurzaamheid van het apparaat. En dat er slechts 1 jaar garantie op zit, is ook niet geruststellend. Misschien speelt dit net zo goed bij de andere merken. Maar Acer heeft toch een slechte naam wat betreft degelijkheid van hun laptops.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit mooie hebbeding.

Inmiddels een AA1 150Bw aangeschaft en al wat geexperimenteerd.
Lijkt een deugdelijk apparaat met een duidelijke display.
Ingesloten zat inderdaad een sleeve, maar van dun kunststof, ik ga even een specifiek voor dit model bestaand tasje kopen.
Nog een vraagje, in de doos was geen Recovery DVD bijgesloten, is dit bij meer van U het geval?

quote:
technocalyps schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:40:
Ik ben aan het overwegen om zo'n Acer One te kopen. Wat me zorgen baart is de bouwkwaliteit en duurzaamheid van het apparaat. En dat er slechts 1 jaar garantie op zit, is ook niet geruststellend. Misschien speelt dit net zo goed bij de andere merken. Maar Acer heeft toch een slechte naam wat betreft degelijkheid van hun laptops.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit mooie hebbeding.
Zoals eerder in het topic gemeld is de bouwkwaliteit heel degelijk. De scharnierpunten zien er zeer stevig uit en het geheel voelt goed aan.

Ik had bij mijn exemplaar wel een bouwfoutje. De rand van het scherm zat los aan de onderkant. Dit was nog een hele klus om dat op zijn plek te krijgen. Op een gegeven moment klikte alles op zijn plek en zat alles vast zoals het hoort. Ik heb verder niemand over dit probleem gehoord en het lijkt erop alsof ik de enige ben die dit had.

quote:
Romeo Toelis schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:43:
Ingesloten zat inderdaad een sleeve, maar van dun kunststof, ik ga even een specifiek voor dit model bestaand tasje kopen.
Nog een vraagje, in de doos was geen Recovery DVD bijgesloten, is dit bij meer van U het geval?
Heeft de 150 geen herstelpartitie op de harde schijf staan? Ik dacht dat alleen de ssd-versie een DVD erbij kregen.

Virtualbox 2 is uit, dus laat iemand iets weten als hij een forum kent waar er wat uitleg staat over de installatie op de "One". Het nadeel van te veel te experimenteren heeft meestal een herinstallatie tot gevolg...

quote:
BillSpaarbank schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:51:
[...]

Heeft de 150 geen herstelpartitie op de harde schijf staan? Ik dacht dat alleen de ssd-versie een DVD erbij kregen.
Ik had er een dvd bij, maar het lijkt er inderdaad op (afgaande op de beschikbare schijfruimte) dat er ook nog ergens iets van een herstel partitie zou kunnen zitten.
Er staan 2 partities op de HD: een van 100 GB en een van 1 GB. Ik neem aan dat de laatste een herstelpartitie is.

Er staat inderdaad een recovery-file op de harde schijf, wellicht dat daarom geen DVD wordt meegeleverd.

quote:
Romeo Toelis schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:43:
Windows versies word NIET met recovery items verkocht de linux versies WEL
Xp versie heeft een recovery partitie en die kan je het best zo snel mogelijk backuppen of copieren
dmv. bv. partitionmagic
Of hier eens checken >http://www.aspireoneuser....;hilit=recovery+cd#p18839

wim klei wijzigde dit bericht 05-09-2008 14:54 (7%)

Black Edition

Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen XP draaiend te krijgen maar ik las dus gewoon niet goed: je moet eerst textbased install doen en daarna nog met de GUI en dan nog een keer opstarten met de GUI. Ik ga nu rustig aan een goed build van Vista maken die ik er op ga zetten en miss via de bekende wegen verspreid, nu eerst maar eens beetje knutselen.

Yokohama, Japan

Het makkelijkst om een ander besturingsysteem te installeren is het gebruik van een externe dvd speler/brander op USB. Zelf eerst een externe hdd behuizing gebruikt met een dvd speler er aan en uiteindelijk een externe brander gevonden. Dit werkt allemaal wat makkelijker. Zodra een OS er op staat doet Daemon Tools de rest ;)
Het zou hier nog eens best druk kunnen worden gezien de Tele2 actie waarbij je de Aspire One A150Bw-1GB cadeau krijgt. Over een paar weken zou ik deze ook moeten verwachtten (week of 6-8 denk ik) en heb wel een paar vragen:

- Welke Atheros kaart zit er in? In de INF file zag ik AR5008 maar dat is een ABGN kaart dacht ik dus dat leek mij niet dat die er echt in zit.
- Welke Realtek soundcard zit er in?

Volgens de Tele2 site is het de 3-cell uitvoering maar ik hoop stiekem op een 6-cell :) Zie de aanbieding hier http://www.tele2.nl/shop/.../Specificaties-laptop.htm

Was al aan het overwegen om een EEE 901 te kopen maar nadat ik hem voor mijn ouders had geconfigureerd vond ik de flash drive toch wat te beperkt kwa snelheid, ook na flink tweaken met nLite (docs + program files standaard op D:\, verschillende onzinnige Windows onderdelen eruit etc) Ben benieuwd hoe deze straks aanvoelt. Ook ben ik benieuwd of het zal lukken OS X hierop te draaien :)
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb een lite-vista versie maar krijg de LAN én de WLAN niet aangeslingerd, hij installeert de wlan wel maar doet het vervolgens niet!!!!

Waar in godsnaam kan ik de juiste drivers vinden??? Ben geen nono maar hier kom ik echt niet uit.

Ik lees hierboven meerdere berichten dat het wel is gelukt maar een linkje naar de juiste drivers staat er helaas niet bij...

WIE HELPT????

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen

Yokohama, Japan

De Acer drivers werken alleen onder XP, maar bij mij deden ze het wel. Daarna deed Vista echter een update en kreeg ik een andere (oudere) versie. Ik weet niet wat jij anders hebt gedaan, maar ik heb geen problemen gehad om LAN en WLAN werkend te krijgen.

Voor de LAN kan je googlen naar Realtek RTL8201E drivers. WLAN is Atheros AR5007EG.
Ik heb dan eindelijk de juiste driver voor de LAN gevonden:
http://www.realtek.com.tw...eID=3&GetDown=false#1

Morgen ga ik de WLAN in orde proberen te krijgen.

Ik heb compiz nu draaien onder Linpus en ik gebruik de desktopswitch. Hoe kan ik zorgen dat hij mijn eigen wallpaper onthoudt na een reboot?

Tevens wil ik bij het booten Fusion-icon starten. Waar voeg ik dit toe? Ik heb te weinig rechten volgens mij. Ik heb me gek gezocht.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws