Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
tAnk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:01:
Push van iCal en Address Book werkt al beter :D

Nu nog een iPhone en dan is het plaatje compleet!
Bij mij werkt pushen nog steeds niet, zit nu al 10 minuten te wachten op een push maar nog niks.
Heb jij bij je MobileMe Preferences in Leopard ook gewoon alle vinkjes aan staan, en dan dat hij automatisch moet syncen? En heb je verder nog iets ingesteld?
Ik denk dat mensen liever zien dat ze ook hun eigen mailbox zouden kunnen 'pushen', dus niet alleen de @mac.com en @me.com-adressen (bijvoorbeeld Gmail).
quote:
XiN-eViL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Bij mij werkt pushen nog steeds niet, zit nu al 10 minuten te wachten op een push maar nog niks.
Heb jij bij je MobileMe Preferences in Leopard ook gewoon alle vinkjes aan staan, en dan dat hij automatisch moet syncen? En heb je verder nog iets ingesteld?
Bij mij werkt het ook nog half hoor. Een agenda-entry op mijn iPod wordt bijna direct verwerkt op me.com, maar in iCal duurt het even. Als ik synchroniseer via 'synchroniseer nu' dan komt het wel in iCal te staan, maar dat is niet het idee van 'push-calendar' :)

rclahsen wijzigde dit bericht 12-07-2008 13:56 (67%)

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
XiN-eViL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Dat snap ik ook niet helemaal. Pushen naar m'n iPhone werkt prima. Maar pushen naar m'n Macbook Pro werkt nog niet. Misschien dat ze daar nog mee bezig zijn :)

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
rclahsen schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:52:
Ik denk dat mensen liever zien dat ze ook hun eigen mailbox zouden kunnen 'pushen', dus niet alleen de @mac.com en @me.com-adressen (bijvoorbeeld Gmail).
Dat kan toch?

lowfi in "Mobile me launch 9 juli!"

Pushen tussen computers werkt inderdaad nog niet. Of in ieder geval heeeeeel traag.

100% No Soul Guaranteed

quote:
lowfi schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:56:
[...]

Dat kan toch?

lowfi in "Mobile me launch 9 juli!"

Pushen tussen computers werkt inderdaad nog niet. Of in ieder geval heeeeeel traag.
http://idisk.me.com/robertclahsen/Public/GoT/fetch.jpg

Ik heb je instructie gevolgd, maar volgens de instellingen in mijn iPod staat e.e.a. nog op 'Fetch' i.p.v. 'Push'

Ik denk dat ik een bug in iCal heb gevonden, zou iemand even kunnen kijken of bij hem hetzelfde gebeurd:
1: zorg dat iCal is afgesloten
2: start iCal
3: sluit het window van iCal (iCal niet afsluiten dus, alleen het venster weg doen!)
4: open het iCal venster weer
5: voeg iets toe op me.com/calendar
6: wacht totdat hij gesynct is

Bij mij verschijnt het dan niet in iCal. Zodra ik iCal afsluit en weer start is het er wel. Het werkt wel goed als ik stap 3 en 4 niet doe. Is dit bij jullie ook zo? (het is hier ook als ik todo's toevoeg in Mail.app)

-----------

Verder, werkt bij jullie de me.com mail webapp? Want bij mij blijft die loading, terwijl de andere dingen het wel doen. Heb het al op Mac en Windows geprobeerd, in zowel FF3, IE7 als Safari 3.
woeps, foutje, mag verwijderd worden...

Raween wijzigde dit bericht 12-07-2008 19:35 (86%)

Twee vraagjes mbt mobileme :)

- Is het ook mogelijk om (zoals bij gmail) externe POP email accounts te laten syncen?
- Kun je ook emails versturen met een andere identity, dus user@mijndomein.nl, zonder dat het @me.com adres terugkomt in de verstuurde email?

Iemand een idee? Thanks :)

Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho

quote:
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:33:

- Kun je ook emails versturen met een andere identity, dus user@mijndomein.nl, zonder dat het @me.com adres terugkomt in de verstuurde email?

Iemand een idee? Thanks :)
In ieder geval niet vanuit de webmail-client van MobileMe.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Erg jammer tho. Dan is zakelijk gebruik van mobileme dus eigenlijk onmogelijk.. (Of je dat zou moeten willen daargelaten)

Xandrios wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:06 (18%)

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:

Erg jammer tho. Dan is zakelijk gebruik van mobileme dus eigenlijk onmogelijk.. (Of je dat zou moeten willen daargelaten)
In Mail op de iPhone maar ook op een Mac kan je bij uitgaande post gewoon een andere SMTP server instellen :)

De MobileMe site is bij mij nu een stuk sneller dan hij in de voorgaande dagen is geweest. Hopelijk is dit van blijvende aard.

Wii code: 4186 9148 2438 4118

quote:
Muthas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:11:
[...]

In Mail op de iPhone maar ook op een Mac kan je bij uitgaande post gewoon een andere SMTP server instellen :)
Een van de mooiste features is de snelle webinterface tho :) Gmail is hier de laatste tijd steeds minder sterk in, dus ik ben op zoek naar een alternatief :)

Ik heb sinds gister ook MobileMe.
Ben er tot nu toe erg tevreden over.
Gebruik het nu op mn MacBook en iMac en zodra op de eerst iPhone, software 2.0 kan draaien ga ik het ook ckr daar op gebruiken.

Aan het begin was de site erg langzaam, maar nu gaat het al een stuk beter.
Merk wel dat het in Safari sneller gaat dan in Firefox.

quote:
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Een van de mooiste features is de snelle webinterface tho :) Gmail is hier de laatste tijd steeds minder sterk in, dus ik ben op zoek naar een alternatief :)
Snelheid van de Gmail webinterface varieert wat 't laatste jaar heb ik 't idee. Vooral het laden na het inloggen duurt even, maar het gebruik zelf blijft erg snel.

MobileMe is nu duidelijk een stuk sneller dan de afgelopen dagen, maar wat mij betreft nogsteeds veel te traag om fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Bij wisselen tussen de verschillende apps (Mail, Calendar) etc duurt het gewoon 10-15 seconden voordat alles geladen is en je aan de gang kunt. Mits dit een paar seconden wordt en alles binnen de app zelf gewoon direct gaat is het wat mij betreft useless voor een betaalde dienst. Op dit moment komt 't qua snelheid in ieder geval niet in de buur van Gmail. Hopelijk verandert dit nog. Maar ik vraag me dus af in hoeverre er uberhaupt servers voor MobileMe in Europa staan en of ze ooit de snelheid van Gmail kunnen evenaren.

Notes syncen vanuit Mail.app naar MobileMe werkt hier niet echt. Maar als ik dit moet geloven heb je er ook weinig aan: http://support.apple.com/kb/TS1756.
quote:
Xandrios schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:33:
- Is het ook mogelijk om (zoals bij gmail) externe POP email accounts te laten syncen?
Dit werkt voor geen meter. Je kunt één POP-account instellen. Maar niet meer dan een username/pass en server. Wijken de poorten af zoals bij Gmail dan zie ik niet hoe je dit zou kunnen instellen. De enige manier is dan dus forwarden. Verder wordt de mail niet automatisch gecheckt maar komt er een apart linkje bij de Mail te staan waarmee je 't handmatig kunt ophalen. En in dit topic werd al gepost dat berichten ook doodleuk dubbel worden opgehaald.

http://yotz.mine.nu/drop/mail-prefs-pop-20080712-224550.png

Voorbeeld van de preferences.

Why don't you go poke the plant for a while.

Het is inderdaad sneller geworden. Wel is het tot nu toe zo dat als ik iets verander in de online interface ik bv ical offline moet afsluiten en weer opstarten om de veranderingen te zien die ik online hebt gemaakt. Hopelijk verandert dit snel.

100% No Soul Guaranteed

Opnieuw opstarten...

Enige jammer is dat je regels van de mail.app client niet meegenomen worden.
Ik heb alles met kleuren ingesteld, en de webclient geeft deze kleuren niet door.
Jammer.

iMac 17"!

http://tweakers.net/ext/f/cAJm9luQu3UPSk3wr9POkI4k/full.png
Kan iemand de account opties controleren? Gisteren had ik nog de optie op additionele storage of een upgrade naar Family aan te vragen. Vandaag is deze optie verdwenen.

UPDATE:
Deze link gevonden op de Apple support website. Blijkbaar heeft iedereen problemen met het upgraden.

Zware Unit wijzigde dit bericht 12-07-2008 23:35 (28%)
Reden: Apple support website had meer info

Mac Pro (2x raptor + 1TB + 6GB + 8800GT) & 24" Eizo

Is het jullie al opgevallen dat er helemaal geen 'Share File' knop is. Die lijkt er op het laatste moment te zijn uitgehaald :(

EDIT: owja nog iets, bij de system preferences van MobileMe staat me Sync niet meer aan, als ik dat wel doe dan zegt hij dat mijn MacBook er al in staat en dat hij dan opschreven wordt ofzo, lijkt mij dat ik dan gewoon kan accepteren? Is dat bij meerdere dat sinds MobileMe de Sync uit is?

FerdiV wijzigde dit bericht 12-07-2008 23:58 (53%)

Ik zit er aan te denken om ook over te stappen, maar de mail applicatie is zowel in OSX zelf als op me.com echt een gigantische stap achteruit van gmail.
Het enige betere eraan is eigenlijk dat het naar je iPhone gepushed wordt. Het hele sync gebeuren wat MobileMe interessant maakt is onzin in de mail, aangezien IMAP dat al jaren heeft.
  1. Je kan niet je eigen domeinnaam gebruiker.
  2. Syncen flipt als ik iets op mijn iphone verwijder, blijft het gewon staan op me.com. Dit verdwijnt pas al ik Mail.app open en die begint te syncen.
  3. Geen threaded mail.
  4. Gmail zijn spam handling is een stuk beter.
  5. Labels?
  6. Waar is de optie om "laad de afbeeldingen van dit email adres altijd"? Nu moet ik, of alles doorlaten, of elke keer klikken op laad afbeeldingen (zelf bij al geopende emails)
  7. Ik kan op me.com in de email header zelf niet op een adres klikken om deze op te slaan, ook in het menu bovenaan staat hier niets over.
  8. In mijn browser (firefox) header blijft het aantal ongelezen emails staan, ook al heb ik ze allemaal gelezen, dus het window open laten staan is er niet bij..
De rest van MobileMe:
Adressenboek is erg handig, wordt ook goed gesynced.
Kalender lijkt hier ook goed te werken, moest alleen wel wat tijdzones en 24 uur klok instellen op me.com om alle events goed te tonen.
Fotos en iDisk nog geen gebruik van gemaakt.

Weet iemand of je op je iDisk kan vanaf je iPhone?

Sillymidget wijzigde dit bericht 13-07-2008 10:15 (5%)

Wii-nr: 3641-5640-3623-9197, is je plein zo leeg? gewoon ff toevoegen! en pm-etje sturen

Er is weer een nieuwe update voor mobile me, MobileMe 1.1 je kan hem vinden onder software updates :)

Threaded & labels kan je in de offline client iig voor elkaar krijgen met smart folders. Iets waar ik weer niet zonder kan en gmail dus niet heeft ;)

De spamafhandeling werkt echt goed mits je de moeite neemt hem te trainen.

100% No Soul Guaranteed

Beatport is my...

Kan iemand wat ervaringen posten met 1.1 zodra iemand deze heeft gedownload? Ik ben nog aan het wachten tot mijn betaling binnen is, dus kan er nog geen gebruik van maken!

heaven.

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

[MobileMe] Ervaringen & Discussie - nu met echte topicstart!

^^ what she said :Y)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws