Ik zit er aan te denken om ook over te stappen, maar de mail applicatie is zowel in OSX zelf als op me.com echt een gigantische stap achteruit van gmail.
Het enige betere eraan is eigenlijk dat het naar je iPhone gepushed wordt. Het hele sync gebeuren wat MobileMe interessant maakt is onzin in de mail, aangezien IMAP dat al jaren heeft.
- Je kan niet je eigen domeinnaam gebruiker.
- Syncen flipt als ik iets op mijn iphone verwijder, blijft het gewon staan op me.com. Dit verdwijnt pas al ik Mail.app open en die begint te syncen.
- Geen threaded mail.
- Gmail zijn spam handling is een stuk beter.
- Labels?
- Waar is de optie om "laad de afbeeldingen van dit email adres altijd"? Nu moet ik, of alles doorlaten, of elke keer klikken op laad afbeeldingen (zelf bij al geopende emails)
- Ik kan op me.com in de email header zelf niet op een adres klikken om deze op te slaan, ook in het menu bovenaan staat hier niets over.
- In mijn browser (firefox) header blijft het aantal ongelezen emails staan, ook al heb ik ze allemaal gelezen, dus het window open laten staan is er niet bij..
De rest van MobileMe:
Adressenboek is erg handig, wordt ook goed gesynced.
Kalender lijkt hier ook goed te werken, moest alleen wel wat tijdzones en 24 uur klok instellen op me.com om alle events goed te tonen.
Fotos en iDisk nog geen gebruik van gemaakt.
Weet iemand of je op je iDisk kan vanaf je iPhone?
Sillymidget wijzigde dit bericht 13-07-2008 10:15 (5%)