Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 december 2006

quote:
SniperFox schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:06:
Ik vind het persoonlijk iets minder overzichtelijk geworden, maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer iets nieuws is. Maar het ziet er wel gelukkig allemaal gelikt uit, vooral de features gedeelte is mooi uitgewerkt. :)

Ligt het nou aan mij of zijn de buttons Jobs en Community verwisseld?
Haha jazeker! Ik heb in het afgelopen uur al een keer of 3 op Jobs geklikt, terwijl ik dat toch echt niet wilde :P Wordt weer even wennen :) In ieder geval stond Community altijd als ena laatste, ga gewoon nog steeds automatisch naar het ena laatste tabje.

Verder wat je inderdaad iedereen wel hoort zeggen; de meuktracker naar boven aub!!

Reg. datum: 06 december 2005

quote:
Fallen Angel schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:28:
Zo bekijk ik tweakers:

[afbeelding]

Inderdaad, ik gebruiker de tracker NIET en wil hem ook niet gebruiken. Hoe lelijk is de site nu dankzij die catagorieen zo prominent linksboven? Ik zie zoals je zit in de screenie nu dus pro/core/elec... en dan een groot zwart gat.

Kunnen die catagorieen disabled worden? De vorige opdeling in catagorieen (dat je niet meer al het nieuws in een keer kon zien) werd ook al hatelijk ontvangen en is vrij rap teruggedraaid. Als je dat ding linksboven niet kan disablen dan please haal em gewoon helemaal weg.
hier ben ik het ook wel mee eens een optie om die balk weg te halen zou wel fijn zijn

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Persoonlijk vind ik het groenblauwe van Mobile echt gruwelijk en niet echt bij de originele kleuren passen van de nieuwe layout. Maar verder vind ik het allemaal wel mooi gedaan :). Wel zie ik bovenin bij Mobile dus ook een soort bar in het midden boven van die kleur. Dat hoort zo?

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Ik zou de pagina iets donkerder maken, witte vlak is wel erg wit zo.. Liever een grijzer achtergrond. net als hier op het forum.
Dat geeft een ietsrustiger beeld.

Daarnaast links boven in met de knoppen. zijn een beetje dubbel.. Mogen van mij wegblijven. Als je op FrontPage gaat staan heb je dezelfde knoppen. geef mij die knoppen maar.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Reg. datum: 01 oktober 2003

- Er is te veel gevuld, en dan is er ineens in het midden een stuk wit!? Te veel contrast.
- Het is onduidelijk geworden, te veel op de voorkant en vooral te druk
- De Core / Pro / Games... bar is te groot en totaal nutteloos.
- Reviews zijn te prominent, precies een reclame banner
- Grijs op grijs, ik vind nu al dat er teveel staat en dan nog eens wat contrast verlagen, zodat je zeker niets meer kunt zien...

conclusie: De vorige verandering vond ik nog te doen, deze doet me wankelen...

There is no place like 127.0.0.1

Phyxion.net | ><((((º>

1) Meuktracker staat veels te ver onderaan. Komt mede door Polls.
2) Reviews & features hoeft geen complete pagina in beslag te nemen.
3) De knoppen naar Core, Pro, Games etc links mogen wel weg (Staat er notabene boven), neem veel te veel ruimte in beslag en is compleet overbodig.
4) Contrast verschil tussen links en de rest is te groot. Vooral de items zijn slecht zichtbaar, grijs op grijs.
5) Pricewatch is mooi geworden.
6) Heel veel artikelen zijn rechts afgekapt |.

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

quote:
Joint_me schreef als reactie op plan: Sneakpreview: gewijzigde layout maandag 07 juli 2008 @ 14:28:Ik vind het een stap te ver, ik krijg er een vies ik-wil-web-2.0-zijn gevoel erbij.

Mijn punten van "ik vind":
# de ronde hoeken "te" rond, de huidige hoeken zijn perfect.
# de top navigatie lijkt er ingeplakt, er is geen samenhang met de achtergrond.
# de trackers meer lijken op google-ads, ze horen niet meer bij de site. Daarnaast lijkt het wel of ze niet bij de site horen. De verticale lijn (links) is niet doorgetrokken.
# de pijl onder het tweakers-logo geeft mij ook een raar gevoel, kan het alleen even niet pinpointen (onder de baas zijn tijd).

Ik snap dat een design af en toe een update nodig heeft, maar denk dat dit een het begrip update voorbij geschoten is. Wat mij vooral stoort zijn die trackers!
* joint_me vind het design maar lelijk, het voelt net alsof ze de lijm vergeten zijn om er 1 geheel van te maken.

Wie heeft er hier de web2.0 generator op de tweakers frontpage losgelaten :+

# wat doet dat vies grijze balkje onder de hoofd navigatie?
# ben het eens met dat groen in de trackers, die van mij zo wel helemaal mogen verdwijnen. Terwijl ik ze vroeger veel gebruikt heb. De trackers verstoren de verticale lijn van het (overbodige-)side menu en de top-banner.
# Ik vind het jammer dat de meuktracker veroordeeld is tot een leven onder aan de bodem, terwijl de pricewatch mij gestolen mag worden. Ik ga niet elke dag een nieuwe hd, grafische kaart, laptop of wat dan ook kopen.
# Mijn eerste reactie na het bekijken van de homepage in 1024 bij 768 was: "WTF, waarom staan de trackers dwars over alles". Wat bleek, mijn muis stond over de trackers.
# Waarom staat er een pijl naar het side-menu? Hij is zo AANWEZIG dat ik hem zonder die pijl ook wel kan vinden.
# Gelukkig valt hij in het niet bij de niet klikbare review foto's van 409px breed.
# Jammer vallen de headlines, waar ik hier toch voor ben, in het niet bij het visueel geweld aan de rechterkant van de pagina.

Alles wat joint_me hier geschreven heeft, is gebaseerd op de mening van joint_me

action is reaction is reaction

Ik heb net al een paar keer op Ctrl-F5 zitten rammen met het idee dat ik nog een verkeerde stylesheet in de cache had zitten, maar kennelijk toch niet. :o :+

http://tweakers.net/ext/f/dwZRFATD4Ev8YWvCx6WqExOg/full.jpg

Waarom die twee verschillende kleuren grijs daar? (En dan doel ik dus niet op de fontkleur, maar op de twee verschillende achtergrondkleuren)? Ik vond het eventjes heel raar ogen, ik krijg haast de neiging om mijn browser niet meer gemaximaliseerd te gebruiken. ;) Geloof dat ik één achtergrondkleur mooier zou vinden? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Xander schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:14:
Ik heb net al een paar keer op Ctrl-F5 zitten rammen met het idee dat ik nog een verkeerde stylesheet in de cache had zitten, maar kennelijk toch niet. :o :+

[afbeelding]

Waarom die twee verschillende kleuren grijs daar? (En dan doel ik dus niet op de fontkleur, maar op de twee verschillende achtergrondkleuren)? Ik vond het eventjes heel raar ogen, ik krijg haast de neiging om mijn browser niet meer gemaximaliseerd te gebruiken. ;) Geloof dat ik één achtergrondkleur mooier zou vinden? :)
Helemaal mee eens, of wat dacht je van de iets zichtbare streepjespatroon achtergrond die er eerst was? :) Zou wat mij betreft beter zijn.

Verder, ik zie ook een 'vernieuwing' waar ik totaal geen functie bij kan plaatsen.

Stel je gaat naar de categorie games (of je leest een bericht in die categorie), dan zie je onderaan het menu in de header een soort kleine balk van een paar pixels hoog in die categoriekleur.

Wat heeft dat ding voor nut en waarom staat hij daar? Ik vind het erg lelijk eigenlijk.

Tevens ben ik ook van mening dat de trackers links te donker zijn, en ik vraag me dan ook af waarom de witte kleur niet gewoon is doorgetrokken naar beneden...

Oost west, 127.0.0.1 best!

I've Got Soul
Reg. datum: 29 april 2004

Ik vind het jammer dat met de update de Core en Pro kanalen niet zijn verdwenen, het was me al een raadsel waarom die werden toegevoegd. Wanneer ik voor welk kanaal moet kiezen is gewoon niet duidelijk door de titel van het kanaal. Wat zegt Core mij nou over het soort onderwerp? Laat staan Pro... Zijn er geen stats van het doorklikken naar de verschillende kanalen?
Ik zou zeggen vervang Core en Pro door een knop News, als doorlink naar de nieuwsverzameling zonder Review/Plans/Tracker etc.
En de mouse over voor de Tracker is een beetje teveel van het goede denk ik, de mouseovertekstkleur standaard, en groen bij selectie lijkt me meer dan voldoende.
O, en dat minuscule gekleurde kanaalkeuzestatusbalkje (!!) voegt echt helemaal niks toe.
Maar, ik vind het heerlijk fris en fruitig, lekker breed. Nice. Nu alleen de kleine irritaties wegwerken, maar al met al, puike job!

But I'm Not A Soldier

Reg. datum: 23 januari 2008

http://farm4.static.flickr.com/3121/2645346593_4706ec359b_o.gif

Ik vind die linkerkolom niet zo mooi. Bij mijn normale breedte past ie niet helemaal op het scherm en wordt de rechterkant drastisch afgekapt. Niet onoverkomelijk, maar niet erg prettig aan de ogen.

Links en rechts gaat een hoop nuttige ruimte verloren met die grijze rand. Het zal allemaal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik had die pixelruimte liever besteed gezien aan content.

Reg. datum: 18 februari 2004

Ik weet dat het een aantal keer al geroepen is, maar ik vind het een achteruitgang. De eerste versie van deze layout bevatte de indeling in categorieen. Echter, wilde heel tweakers deze niet en is er een overall view in gekomen. Nu zie je dat de categorieen doorgetrokken zijn, iets wat imho zwaar overbodig is. Misschien een leuk idee voor een poll, wie wil categorieen en wie niet?
Verder, Meuk tracker zie ik niet meer in een oog opslag, hiervoor moet ik scrollen. Ik zou het fijn vinden als ik zelf kon kiezen welke volgorde mijn frontpage heeft. Dus alle blokjes zelf op een plek zetten...
De kleuren binnen de categorieen vindt ik zelf niet mooi, echter omdat ik altijd in de overall mode kijk stoort het me niet.

Just my 2 cents.

I've Got Soul
Reg. datum: 29 april 2004

Blokjes zelf op een plek zetten kan, neem een abo.

Verder wil ik ook nog wel even kwijt dat de tendens een beetje negatief dreigt te worden, en ik denk dat je als gemiddelde GOT-er best wat meer waardering kunt opbrengen voor het werk wat in de nieuwe layout is gaan zitten, of je 'm nou mooi vindt of niet.
Ergo, sandwichen dat commentaar!! :+

The Killer wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:35 (74%)

But I'm Not A Soldier

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Mij maakt de hele nieuwe layout niks uit. Wen er wel aan :P

Er is wel iets, of 't aan die verandering(en) ligt weet ik niet.
2 layouts geleden had ik altijd bovenaan de nieuwsberichten zo'n ding staan waar nieuwsberichten weergegeven werden die op dat moment nog in de maak waren... Die zie ik al een hele lange tijd niet meer.

Raven wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:40 (5%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Reg. datum: 29 november 2004

Staat de upcoming news niet gewoon op 0 in je layout settings?

En verder, dat jullie de channels meer prominent in beeld willen brengen snap ik opzich wel, maar kan dat niet bescheidener, of een hide functie erop? Nu schuift hij de tracker wel heel ver omlaag. Sowieso vind ik die tracker erg slecht leesbaar, op een beetje slechter beeldscherm blijft er niets over van dat contrast.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Reg. datum: 28 januari 2007

@ Raven: Dat kan je gewoon bij je My TNet -> Instellingen -> Layout settings veranderen. Even het cijfer 0 bij Upcoming news veranderen :P

Edit: DirkW was me voor :'(

http://tweakers.net/ext/f/4cU5Qai5sLWPblZAzJS3D1Dz/thumb.png

Ik zit hier met een klein scherm, en moet eerlijk zeggen dat ik die uitklapbalk links een ramp vind. Ik mis nu gewoon het overzicht in het nieuws. Het zou erg fijn zijn als dat voor 1024x768 px gebruikers gewoon standaard uitgeklapt zou kunnen staan (of als optie) en dat dan de linker en rechter kolom wat minder breed zouden worden.

EDIT wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:50 (6%)

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Meer screenshots please!
Ik zie al free tweakers account en active adblock plus... En die moet ook nog ff zijn pic resizen...

Ik vind het overigens wel mooie style nu. Grijze letters op zwart is wel erg onduidelijk, vooral als je een raam achter je hebt wat licht reflecteert in je scherm...
Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
DirkW schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:46:
Staat de upcoming news niet gewoon op 0 in je layout settings?
quote:
EDIT schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:49:
@ Raven: Dat kan je gewoon bij je My TNet -> Instellingen -> Layout settings veranderen. Even het cijfer 0 bij Upcoming news veranderen :P

Edit: DirkW was me voor :'(
Dacht dat ie nog op 1 stond, blijkbaar is ie tijdens het van layouts veranderen op 0 gezet :?

Raven wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:57 (39%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Reg. datum: 28 mei 2004

Wellicht is wennen, maar ik vind de site er niet op vooruit gegaan (gedeeltelijk dan).

enkele punten:
- De Trackers in de linkerkolom is er niet duidelijker op geworden. Het ontbreekt aan contrast en duidelijke scheidingslijnen.
- Dat laaste geld ook voor de verdere website. Te veel functioneel wit als je het mij vraagt.
- De middelste en rechterkolom zijn nu even breed waardoor er niet meer 1 duidelijk content gedeelte is. Vind ik persoonlijk niet prettig.
- De knoppen links boven in voor de Channels suggereren naar mijn inziens dat het een dropdownmenu is. Dat verminderd de intuitiviteit.
- De kleuren van de channels vind ik niet er mooit toegepast. Met name het Mobile groen, met het consistente tweakers rood....

Over het algemeen vindt ik de site minder één geheel.

Een pluspunt vindt ik de een aantal van de zeer stijlvolle grafische elementen zoals het logo en de bovenste navigatiebalk.

Accelerate!!

Nieuwe layout: _/-\o_

Mooi hoor! Mijn complimenten! :)
Reg. datum: 27 september 2004

Ik vind het ook erg opmerkelijk dat er is gekozen om iedereen met een bruikbaare schermbreedte < ~1100 pixels zo te benadelen met half zichtbare trackers. Een resolutie van 1024x786 is toch nog steeds zeer gangbaar.

Persoonlijk heb ik liever wat overflow aan de rechterkant van het scherm dan half leesbare trackers aan de linkerkant. Misschien kan dit met een layout optie geregeld worden? Of direct in het menu met een "stickify/destickify" knop waarvan de stand onthouden wordt.

masq wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:20 (4%)

Self promoted geek
Reg. datum: 17 november 2005

Ten eerste, mijn complimenten voor het nieuwe ontwerp.
Ik heb maar één punt van kritiek en dit is al meer genoemd.

- Het is te grijs nu aan de linker kant en ik kan nu moeilijker onderscheid maken.

That's all...voor de rest, peuk werk femme en de overige :)

DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)

Reg. datum: 05 november 2000

Van een free abbo:

-Oogt Drukker
-Zwart gat links.
-Geen behoefte aan pricewatch populaire meuk evenals productreviews. Beetje dubbel op met de trackers links. Kan je ze uitschakelen in de full-abo?
-Reviews en features: oogt druk, zeker met het verspringen. Beetje het gevoel 'Is het een reclame banner? '
-Rechter kolom te breed naar mijn smaak. Main nieuwscontent is een stuk smaller.
-Core is nu alle kanalen? Beetje vreemde naam, core komt over als kern, kaal zonder fratsen.
-Kanalen zijn allemaal dezelfde kleur totdat je erop klikt, directe kleurcode is herkenbaarder.
-Gare muisover op de trackers. Waarom laag contrast standaard? Maakt het snel scannen alleen lastiger!

Overall:
Wanneer terug naar de oude layout?

Intel e6600 Core Duo + Asus P5B Deluxe + Scythe Infinity + 2x 1Gb DDR2 6400 Kingston + Asus 8800 GTX + 2x 320 Gb SATAII Seagate + 250Gb SATA Maxtor in CM Stacker STC-01 + 500Gb WD My Book + 940BF SyncMaster

Reg. datum: 26 december 2000

Ik vind het een mooie lay-out, mooier en functioneler dan de oude. Enig puntje van kritiek: waarom zijn de 'buttons' van de header (dus Frontpage/Archieven/Pricewatch etc) en alles daaronder hoger geworden? Ik vind het namelijk niet echt mooi. :)

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

Reg. datum: 19 april 2002

• De tracker is erg moeilijk leesbaar met het lage contrast.
    Normaal gesproken zie ik in de tracker vanzelf een link die me interessant lijkt; nu moet ik er eerst met mijn muis naartoe om het te kunnen lezen :?
    Voor abonnees of een custom stylesheet instelling in je browser:
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3
    #utracker ul li a {
    color:#A8A6A4;
    }

Dit zorgt ervoor dat iig de tekst de actieve kleur behoudt.
    De tijden kunnen dan nog mooi Web2.0 oplichten...
  • De nog donkere balk links geldt niet als hover voor het oplichten van de tracker. Dit maakt dat ik nog preciezer moet gaan mikken.
  • Bij het lezen van een artikel is voor mijn gevoel de rechter kolom (Nieuws I/O, gerelateerde artikelen etc.) veel te breed. Tussen de donkere tracker en de drukke rechter kolom komt de tekst nauwelijks meer aan bod (ligt voornamelijk aan de 'gerelateerde artikelen').
  • De tracker verbruikt verticaal erg veel ruimte, waardoor er maar weinig items te zien zijn.
    Dit wordt nog versterkt door de extra ruimte die de rubriekknoppen innemen.
    CSS 'fix' (erg foutgevoelig, en de bovenkant van de tracker kan ik niet omhoog krijgen komt automagisch goed bij refresh)
    Cascading Stylesheet:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    #channelNav ul li {
    margin-top:1px;
    }
    #channelNav ul {
    margin-top:1px;
    }
    #utracker {
    top:235px;
    }
    #channelNav ul li a {
    padding-top:1px;
    background-positionright -3px;
    }
    #channelNav ul li.core a:hover {
    background-position:right -75px;
    }
    #channelNav ul li.pro a:hover {
    background-position:right -123px;
    }
    #channelNav ul li.games a:hover {
    background-position:right -171px;
    }
    #channelNav ul li.electronics a:hover {
    background-position:right -219px;
    }
    #channelNav ul li.mobile a:hover {
    background-position:right -267px;
    }
  • Het reviews en features blok ziet er raar uit voor items waar geen 'groot' plaatje van is.
    Als ik hem op 10 items zet, zie ik bv plan: Sneakpreview: gewijzigde layout en die heeft dan alleen tekst met heel veel wit er omheen.

Vaudtje wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:32 (42%)

In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: