Gathering of Tweakers

Quicksearch
Appeltje voor de dorst!

Foto gemaakt op vakantie bij de voormalig oost duitse grens (omg Eschwege).

Mij gaat het er om wat te leren over postprocessing. Hieronder toon ik de door mij bewerkte versie. Als je klikt krijg je de foto zoals deze uit de camera is gekomen (standaard raw-jpg conversie van Lightroom)

Bewerkte versie
http://www.vluggejapie.nl/fotografie/tanker_edit-1.jpg
Klik op foto voor onbewerkte versie

Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Graag zou ik toch wat feedback van anderen krijgen op deze plaat/bewerking:

Technische gegevens:
Canon EOS 450D
Canon EFS 55-250 is @ 55mm
Exposure 1/50sec @ F/4,0
ISO 100

Japie.G wijzigde dit bericht 26-08-2008 13:50 (9%)
Reden: Technische gegevens

De hartelijke groeten van mij!

Zoek het plaatje.

quote:
blablable schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:09:
[...]

Hey ik ben een beginner he :-)
Je hebt gelijk, magic tool gebuikt, zal de foto nog eens nalopen.
Ik zou het ook niet beter doen ;-) maar daarom doe ik ook nooit van die extreme nabewerkingen..
@nierninwa86, leuk onderwerp. Ik vind de compositie een beetje saai, plat.
@elmoxx, potentieel een leuke foto maar volgens mij met nabewerking niet te redden omdat een deel van de kart mist.

Ik wilde eigenlijk eens iets gaan doen met snelheid. Met drie man en twee auto's is dat volgens mij het leukst; auto scherp en de rest door de snelheid vervaagd.

Single-man shot:
http://farm4.static.flickr.com/3158/2766050176_d1800d5376.jpg

Je kunt m'n camera zien 'zitten'.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

quote:
Japie.G schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:46:
Foto gemaakt op vakantie bij de voormalig oost duitse grens (omg Eschwege).

Mij gaat het er om wat te leren over postprocessing. Hieronder toon ik de door mij bewerkte versie. Als je klikt krijg je de foto zoals deze uit de camera is gekomen (standaard raw-jpg conversie van Lightroom)

Bewerkte versie
[afbeelding]
Klik op foto voor onbewerkte versie

Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Graag zou ik toch wat feedback van anderen krijgen op deze plaat/bewerking:

Technische gegevens:
Canon EOS 450D
Canon EFS 55-250 is @ 55mm
Exposure 1/50sec @ F/4,0
ISO 100
Je lucht is overbelicht, die had je er wat mij betreft af mogen croppen. Verder vind ik de bewerking wel aardig, het is alleen lastig beoordelen omdat ik niet wat wat jij wilde bereiken met postprocessen.
quote:
twixx schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:08:
Ik wilde eigenlijk eens iets gaan doen met snelheid. Met drie man en twee auto's is dat volgens mij het leukst; auto scherp en de rest door de snelheid vervaagd.

Single-man shot:
[afbeelding]

Je kunt m'n camera zien 'zitten'.
De snelheid is gelukt, maar voor de rest vind ik het wel een heel erge testfoto. Er is niets aan de foto wat me boeit.

It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista

Reg. datum: 23 februari 2007

Voor het eerst echt op pad geweest met de camera en aan het stoeien met ps. benieuwd naar de reacties. Be gentle. :)

http://lh3.ggpht.com/knarf1974/SLRb577fQvI/AAAAAAAAAFI/7pDP33iNvTo/nighttrain_small.jpg

quote:
knarf74 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:
Voor het eerst echt op pad geweest met de camera en aan het stoeien met ps. benieuwd naar de reacties. Be gentle. :)

[afbeelding]
Even de vraagteken uit de link naar je foto weghalen. (nighttrain_small.jpg?)

Daarnaast vind ik het een gave foto. Ik vraag me alleen af wat je met de lucht qua bewerking gedaan hebt. Heb je het zwarter gemaakt in de lucht? Het lijkt zo onnatuurlijk.

Canon Powershot A410 | Canon 350D | Canon 40D | 18-55 f/3.5 | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1

Who...me?
Reg. datum: 23 september 2007

X
even het laatste vraagteken uit je link halen ;)

Wel een mooie foto!

Ethirty wijzigde dit bericht 26-08-2008 21:54 (15%)

Gigabyte P35-DS3P | C2D E8200 | 2x OCZ 2GB PC6400 | Sapphire HD3850 ultimate | Samsung 226BW
Canon 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 50mm f/1.8II

Reg. datum: 23 februari 2007

zonder vraagteken krijg ik hem zelf niet te zien aargg

Kopieer deze regel maar in je bericht, die zou moeten werken.
code:
1
 [img=600,402]http://lh3.ggpht.com/knarf1974/SLRb577fQvI/AAAAAAAAAFI/7pDP33iNvTo/nighttrain_small.jpg[/img]

Die werkt hier iig wel als ik hem toevoeg.

pauldegroot wijzigde dit bericht 26-08-2008 22:27 (10%)

Canon Powershot A410 | Canon 350D | Canon 40D | 18-55 f/3.5 | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1

Ik hier ook niet, maar rechtsklik > show in new tab werkt wel. Kan je wel linken vanaf die locatie?

De foto is best leuk maar ik had graag net iets meer van de loko gezien, iets meer groothoek of iets meer omhoog richten was leuk geweest.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

@nedra: leuke foto ! fiets staat wel iets te kortbij naar mijn gevoel.

@augmentor: ik vind de zon die je nog net ziet boven de bomen storend. Lucht is wel zondermeer prachtig. Wolken lenen er zich voor om ze miscshien nog een tikkeltje dreigender te maken ?

@blablable: volgens mij staat je kasteel een tikkeltje scheef. Vind het net te min kleuren om fijn te kijken. Het doet me nu aan als net niet zwart/wit durven kiezen, maar ook niet voor kleuren te gaan. Witte plekken in de wolken zijn ook beetje jammer, de lucht geeft wel sfeer eraan.

@jboutier: ik zou hem nog een tikkeltje croppen, zodat die steen in de rechter onderste hoek weg is, stoort mij een beetje met kijken omdat het maar een halve steen is en niet erg nuttig aanwezig is. Voor de rest een leuke foto.

@japie.g: ik vind de foto zelf (qua compositie) niet erg interessant. Ivm je bewerking (kan ook aan mijn monitor liggen): de autobanden doen me een beetje blauwig aan.

@twixx: zoals boven al gezegd zie je de snelheid wel terug in de foto, maar niet een erg boeiende plaat voor de rest.

@knarf74: lekkere plaat heb je te pakken daar, heb er persoonlijk niets aan toe te voegen.

en nu mijn foto \o/ Normaal heb ik het niet zo begrepen op zwaar bewerkte foto's, maar wilde me eens uitleven op deze. Royale hengsten zitten te geven aan blacks en saturation sliders. Ben zelf redelijk tevreden over het eindresultaat, nu kijken wat de rest van de wereld er over denkt en wat er beter kan.

Foto is gemaakt in een parkje in Milaan (kom even niet meer op de naam, maar het is meteen achter het fort). Blijkbaar hangen koppeltjes er sloten met hun naam op geschreven aan een brugje daar. Het hele ding hing boemvol hangsloten en was volgeschreven met namen / teksten.

http://www.pictureplease.nl/images/20080826235713_img_0593.jpg
quote:
polthemol schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 03:04:
en nu mijn foto \o/ Normaal heb ik het niet zo begrepen op zwaar bewerkte foto's, maar wilde me eens uitleven op deze. Royale hengsten zitten te geven aan blacks en saturation sliders. Ben zelf redelijk tevreden over het eindresultaat, nu kijken wat de rest van de wereld er over denkt en wat er beter kan.

Foto is gemaakt in een parkje in Milaan (kom even niet meer op de naam, maar het is meteen achter het fort). Blijkbaar hangen koppeltjes er sloten met hun naam op geschreven aan een brugje daar. Het hele ding hing boemvol hangsloten en was volgeschreven met namen / teksten.

[afbeelding]
Mooie foto, ik ben wel benieuwd of je ook andere composities hebt geprobeerd en hoe dat over kwam :).
quote:
knarf74 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:

[afbeelding]
Mooie foto, een groter formaat zou hem beter tot zijn recht doen komen denk ik. Er zit nu nogal veel informatie op een klein oppervlak :).

It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista

wel geprobeerd, maar allemaal weggeflikkerd, vond deze het leukste. Vooral omdat je (als je wat selectief kijkt) een hartje ziet in de decoratie van die brug, waar de sloten dan aan hangen.
@Polthemol: Goede bewerking! Ik hou er zelf wel van :)
quote:
polthemol schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:17:
wel geprobeerd, maar allemaal weggeflikkerd, vond deze het leukste. Vooral omdat je (als je wat selectief kijkt) een hartje ziet in de decoratie van die brug, waar de sloten dan aan hangen.
jammer! Het is een erg toffe foto maar ik krijg zo erg een kiekjes gevoel vanwege het standpunt waarvan de foto is genomen. Het hartje zag ik ook al, da's wel erg tof!

@Augmentor: Leuk testshot! Ziet er erg goed uit! Wist niet dat die vulkaanuitbarsting zoveel invloed had!

@Jboutier: Prachtshot, precies genoeg huizen, zee wolken en lucht. Foto is goed in balans, alleen die pixel lucht is een beetje raar maar ik neem aan dat het niet zo uit het toestel kwam :P

@Knarf74: erg mooie foto, wel benieuwd hoe die is in het groot. Vind de lucht nogal zwart op deze, als ik dan kijk naar de bovenkant van de treinen vallen die bijna weg in de lucht en dat kijkt een beetje raar. Voor de rest een top plaatje!

@Japie: Kan er niet helemaal emotioneel van worden, natuurlijk wel een goede try-out voor je nabewerking, maar je hebt geloof ik al wat extra tips gekregen.

@Twixx: Mooi scherp, maar niet heel erg bijzonder voor de rest!

Nu een van m'n favoriete zelfportretten. Ik zie mezelf niet graag op foto's maar vond deze wel goed gelukt. Deze was onderdeel van m'n 365 days project. Elke dag een zelfportret..ben er nu weer mee gekapt omdat ik er te weinig energie in had gestopt. Begin voor het einde van deze week weer van voren af aan! Kan het aan iedereen aanraden!

http://farm4.static.flickr.com/3192/2659745086_c22518968a.jpg

@nedra: zal speciaal voor jou eens kijken of ik ze nog op mijn externe vakantiehdd heb staan toevallig ;) Maar als je echt de hele brug / bruggetje erop nam gingen er voor mij te veel leuke details verloren. Ik weet wel hoe dat bruggetje eruit ziet zowat, maar al die krabbels op de reling en de sloten maakten het net leuk, vandaar ook de keuze voor de close-up.

365days project, klinkt ambitieus, doet me denken aan die kerel met zijn polaroids die vanaf zijn studententijd zowat bijna elke dag een polaroidfoto van zichzelf /iets nam tot aan zijn sterfdag. Was leuk om door te bladeren.

Vind je foto wel fijn kijken, misschien dat net je neus wat correcties verdient, doet me nu tikkeltje te overbelicht / licht aan. Nu lijkt het bij de rechterdruppel op het puntje van je neus net alsof je neus aan het smelten is, had die liever met wat meer detail erop gehad.
Species 5618

@AugmentoR: Ik vind persoonlijk de weg rechts te veel afleiden en je moet te veel zoeken in de foto. Misschien dezelfde plek een minuutje later waardoor er iets meer licht zou zijn? Kleuren an-sich zijn mooi.
@blablable: Mijn persoonlijk gebrek maar ik hou niet van sterk gemanipuleerde foto's (corrigeren is een ander punt).
@JBoutier: Net iets te veel bewerkt waardoor in mijn ogen de puriteit van de foto weg is. Compositie is goed maar wel standaard.
@Japie.G: Wederom mijn gebrek maar de paars blauwe gloed straalt niets uit, voegt niets toe. Het origineel is ook geen verhaal of iets dat intrigeert.
@twixx: leuk idee alleen dan is de spiegel die iedereen dagelijks vele malen bewonderd niet echt een succesvol onderwerp, de compositie is saai. Voor kinderen heb je van die plak-op-het-raam beestjes ... 1-tje op een schone ruit plakken en dan weer al rijdend (laat een ander dat maar doen ;)) richting de vangrail fotograferen kon wel eens een leuk effect zijn
@knarf74: technisch wel een goede foto maar ... wat wil je vertellen? Wat zie ik hier (twee treinen dat zie ik)? Misschien toch iets meer voorkant trein mee nemen of vanuit laag naar hoog schieten waardoor de plaat minder standaard wordt.
@polthemol: dit soort bewerkingen vind ik op zich heel mooi (net zo als bijv. een rode kleur in een zwart wit foto), het vestigt functionele aandacht op iets. De compositie mist iets ... toch zou ik eraan voorbij lopen ... misschien toch iets meer afstand, te veel gecropped, de plaat komt een beetje onrustig over en door iets meer afstand krijg je meer rustplekken in de foto.
@Nedra: errug mooi ... schaduweffect onder kin mag nog iets minder ... misschien belichting nog iets van onderen zien te krijgen (spiegeltje / wit papier / doek) maar een errug mooie plaat. Heerlijk eenvoudig en toch vol met vraagtekens ... waarom waterdruppels? waar kijk je naar?

There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 867W, 67W sluipverbruik en 800W halogeen vervangen voor LEDs.

asfalt junglehttp://img204.imageshack.us/img204/2107/dscf4887hb3.jpg

tonysettanta wijzigde dit bericht 28-08-2008 14:55 (13%)

@ Hierboven

Leuk dat enige beetje kleur in het midden.
Misschien had je dat met wat nabewerking er nog meer uit kunnen laten springen , nu komt ie er niet helemaal lekker uit.

www.borduurstudio-zigzag.nl

quote:
degroot schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:57:
@ Hierboven

Leuk dat enige beetje kleur in het midden.
Misschien had je dat met wat nabewerking er nog meer uit kunnen laten springen , nu komt ie er niet helemaal lekker uit.
@ degroot dank je voor je commentaar,helaas ik heb geen bewerkings programma
alleen het gratis en bekende picasa, maar daar kun je niet al teveel mee.

Ik vind de foto wat te druk, met die kleine dingetjes die allemaal naast het onderwerp liggen.

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

If the river was whisky...

@tonysettanta: deze foto kan behoorlijk opknappen door wat nabewerking er op te doen. op dit moment vind ik het niet meer dan een bloem op asfalt.
De gekozen titel zou van toepassing zijn als er nog meer onkruid/bloemen te zien zou zijn op het asfalt.

@polthemol: Ik kwam die dingen tegen op de chinese muur. Geen idee waarom ze daar hingen (ik begreep wel meer dingen niet van die Chinezen.
http://farm1.static.flickr.com/38/82002535_828d1a3660_m.jpg
Het symbolisme van dat hart en die sloten vind ik in ieder geval wel sprekend.

@nedra: alleen het feit dat mensen de discipline hebben om zo'n 365 dagen project te starten....
Het zwart onder de kin is wel wat overheersend voor de rest niets mis mee.

BlaTieBla wijzigde dit bericht 28-08-2008 20:57 (49%)

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

@blatieba: was er daar ook op geschreven op de sloten ? Wel ruig dat het daar ook is :D
If the river was whisky...

quote:
polthemol schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:59:
@blatieba: was er daar ook op geschreven op de sloten ? Wel ruig dat het daar ook is :D
Niet dat ik me kan herinneren, maar volgens mij waren ze bang dat de toeristen er met de muur vandoor gingen :D

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

of een of andere snoodaard heeft een gigantische berg fietsen gejat :P
http://www.bassius.nl/Pics/Klooster/IMG_8333.jpg

In de tussentijd ben ik bezig met mijn photoshop skills wat te verbeteren, ben nu wat aan het oefenen met brush/dodge (maar met lightroom gaat dat zóóóó enorm langzaam!). Bij bovenstaande foto vind ik zelf dat ding rechtsonder 'n beetje irritant, maar ik krijg het er niet goed uitgecropped zonder de foto niet-mooi te maken.

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws