Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
WWJD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:55:
[...]

Super, ik heb mijn FW11M op 1 oktober gekocht! 8)

-edit-
In de startpost staat 1600 mhz frontsidebus, volgens mij moet dat 1066 zijn ;)
Volgens sony style hebben alle FW21 series 1600mhz. En op de sony site wel weer 1066. Zal ze op 1066 zetten.

mrc16 wijzigde dit bericht 09-10-2008 09:21 (8%)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 02 april 2008

Op de sony site staat ook dat de HD 3470 ddr3 geheugen heeft :9

Reg. datum: 20 augustus 2006

weet iemand of er in europa ook zo'n systeem bestaat zoals in amerika om een sony vario te configureren, beetje zoals bij Dell.

Reg. datum: 18 juni 2006

Fokkerdefok! Die FW21Z is net wat ik precies wou! En ik maar wachten of de FW11J 8)7
Deze heeft alles aan boord waarom ik de J wou, en nog een mooie prijs ook. Maar goed, ondertussen heb ik al een Dell XPS M1530 gekocht. Bevalt erg goed hoor, maar toch een tikje jammer. Maar zo gaat dat in electronicaland he?

Als SonyStyle nou wat eerder openheid van zaken gegeven had over toekomstige modellen hadden ze wel 1 extra klant gehad! :+

Reg. datum: 16 mei 2008

Ik ben nog steeds erg blij met mijn FW11S Stiggy! :)

Reg. datum: 21 oktober 2007

Ik twijfel nu eigenlijk weer of ik de FW21Z bij Sonystyle moet bestellen zodat ik hem eind deze maand heb of dat ik moet wachten tot hij bij webshops goedkoper verschijnt. Blijft een klote traject de beslising om zo'n laptop te kopen, uiteindelijk maak je toch vrijwel nooit de perfecte beslissing.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Ransom_nl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:39:
Ik twijfel nu eigenlijk weer of ik de FW21Z bij Sonystyle moet bestellen zodat ik hem eind deze maand heb of dat ik moet wachten tot hij bij webshops goedkoper verschijnt.
Lekker wachten. Heeft geen zin om hem nu al te bestellen.Webshops zullen hoogst waarschijnlijk idd goedkoper zijn.

Reg. datum: 21 april 2008

als je toch gaat wachten kun je net zo goed wachten op de FW31....

dus wachten heeft geen zin.. ik had mijn FW11M ook meteen op het begin gekocht voor 1100, en al 2,5 maanden plezier van!!

Reg. datum: 08 oktober 2008

quote:
Ransom_nl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:39:
Ik twijfel nu eigenlijk weer of ik de FW21Z bij Sonystyle moet bestellen zodat ik hem eind deze maand heb of dat ik moet wachten tot hij bij webshops goedkoper verschijnt. Blijft een klote traject de beslising om zo'n laptop te kopen, uiteindelijk maak je toch vrijwel nooit de perfecte beslissing.
Ik ga zeker wachten op de webshopwinkels. Sony kan hem sowieso pas eind oktober leveren, dus dat zal wel begin november worden... Ik heb Zercom al gemaild en daar gaan ze ze ook binnen krijgen.
Ik verwacht dat ze daar een weekje later zullen zijn. Kan goed bij Zercom een 100 euro schelen, dus vindt het wel waard om te wachten...
Maar ik ben nog wel ontzettend aan het twijfelen wat ik wil:
FW21E 999,- euro is basic (maar wel goed genoeg)
FW21M 1199,- euro is net iets beter en sneller
FW21Z 1499,- euro is gewoon perfect.
Maar ja, waar trek je de lijn wat je goed genoeg vind... :?

Reg. datum: 26 juni 2000

De lijn ligt bij de 21E met dual-lamp ^_^;;

quote:
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:47:
De lijn ligt bij de 21E met dual-lamp ^_^;;
En aangezien de 21E geen Duallamp heeft moet je gewoon kijken wat je prioriteiten zijn en minstens even belangrijk hoe lang je er mee gaat doen.
Ik persoonlijk doe toch wel 5 jaar met een computer en als ik dan iets nieuws koop moet het ook gelijk goed en future proof zijn. Dat is dan ook de reden dat ik voor de 21Z ga. Betere videokaart, betere processor, flinke harddisk.

Reg. datum: 26 juni 2000

Ik weet wel dat de E versie geen dual-lamp heeft, maar dual-lamp is gewoon erg prettig, alleen jammer dat die op de duurste modellen terug te vinden is.
Zojuist de FW21E gespot bij MM. De FW21M en Z verwachten ze iets later.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 26 mei 2006

Van de week meteen even kijken en misschien ook wel kopen als hij erg mooi is. Wel mooie prijzen en met name de E is prijs/kwalitatief heel sterk. Enige minpunt is de grafische kaart...

haagseblowin wijzigde dit bericht 10-10-2008 23:20 (11%)

Reg. datum: 08 september 2006

Is het verschil tussen de 4200 RPM en 5400 RPM aanzienlijk en storend? Kan iemand mij daarover adviseren?

quote:
yvesdebets schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:17:
Is het verschil tussen de 4200 RPM en 5400 RPM aanzienlijk en storend? Kan iemand mij daarover adviseren?
Valt mee zolang je niet teveel gaat multitasken.Maar de upgrade is eenvouding zelf uit te voeren. Kun je er een 320GB 7200rpm drive inzetten, mocht de 4200rpm je tegen vallen.

Philflow wijzigde dit bericht 11-10-2008 08:42 (4%)

Reg. datum: 16 mei 2008

Ik heb de Seagate Momentus besteld, een 320 GB 7200 RPM drive. Heb er al even naar gekeken en die kan je er heel eenvoudig inzetten inderdaad. Nu nog wachten totdat ik hem binnenkrijg! Vind mijn 4200 RPM al best wel snel, dus ben heel benieuwd hoe blij ik ga zijn met mijn nieuwe schijf!

Reg. datum: 02 januari 2008

Volgens mij klopt de prijs van de FZ21E niet helemaal, want als die dezelfde prijs als de FW21M zou hebbben, dan zou iedereen masaal voor de M gaan ipv E :P

I Am The Übermensch
Reg. datum: 06 november 2004

Zit er dan zoveel verschil op die duallamp?
En hoe weet je eigenlijk dat je laptop dit ondersteund? Ik kan het nl nergens terugvinden :)
Ik zou graag de FW21E kopen, de M reeks heeft gewoon een iets snellere cpu, blu-ray branden en iets grotere hd.
Imo geen 200¤ meerprijs waard :)

Asus P5K :: Intel C2D E8400 :: Scythe Mugen (Infinity) :: Antec P182 :: Samsung SH-S203D :: OCZ 2*2gb :: Creative X-Fi Xtreme Music :: Asus EN8800GTS :: WD 500gb*2 :: OCZ 600WATT

Ik zie het grote verschil ook niet tussen de M en de E.
Inderdaad misschien een iets snellere processor, maar dat lijkt mij te verwaarlozen. Blu-ray schrijfoptie is de komende tijd nog niet aan de orde omdat die schijfjes nog teveel kosten... En grote van de harde schijf is ook te verwaarlozen (en indien nodig later aan te passen door bijv een externe harde schijf)

Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen tussen de E en de Z. Dus tussen goed en super.
Ik moet er wel een jaar of 5 goed mee kunnen werken dus waarschijnlijk wordt het de Z. Deze is in alle opzichten toch wel beter denk ik.

2 belangrijke vragen voor mij:
1.Is de dual lamp zoveel beter? Kan je hier ook mee bijvoorbeeld in een lichte omgeving (buiten?) werken en heb je dan wel scherp beeld?
2.Waarom beginnen de processoren bij de E en de M met een "P" (P8400 en P8600) en de Z met een "T" (T9400). Ik weet dat je uit de 1e letter een beetje het verbruik in hoeveelheid wattage kan aflezen en de T is zeer zuinig, maar van de P weet ik nog niks... Is deze compleet nieuw? (en dus zuiniger en blijft de motor koeler?)
Graag zou ik jullie mening willen horen...

Reg. datum: 21 april 2008

Dat zijn de nieuwe cpu's voor het Montevina (Centrino 2) platform.

P = extra zuinig, T = standaard.

dual lamp is zeker beter als je buiten wil werken en een half uur van je accu tijd wil inleveren.

edit:

http://processorfinder.in...43&sSpec=&OrdCode

als je op de spec klikt zie je hoeveel watt een P(ongveer 25) en T(ongeveer35) verbruikt.

kleyn wijzigde dit bericht 13-10-2008 14:29 (30%)

Tnx for da info Kleyn!
Ik had a zo een idee dat de "P' de nieuwste processoren zijn.

Ik vind het wel raar dat ze die alleen niet in de duurste versie plaatsen. Waarom zouden ze gekozen hebben voor de T9400? Is dat een logische beslissing? De 2 "goedkopere" modellen hebben wel de nieuwere en zuinigere processoren.

Mijn laptop moet echt goed beeld hebben omdat ik veel in ruimtes werk met ontzettend veel lichtinval...
Dus dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk voor de "Z" versie ga kiezen.

T processoren met 1066MHz zijn ook nieuw en zo groot is het veschil niet in verbruik. 35 wat is de TDP, niet het verbruik. Maar als het je om maximale batterij duur gaat dan ben je beter af met een P CPU.

Waarom Sony een T CPU genomen in de ZU heeft en niet de P? waarschijnlijk goedkoper en omdat het koelsysteem van de FW het makkelijk aan kan. En als er toch al een HD3650 in zit gaat de accuduur geen wonder worden.
quote:
Rafful schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:20:
Mijn laptop moet echt goed beeld hebben omdat ik veel in ruimtes werk met ontzettend veel lichtinval...
Dan moet je echt dubbel lamps nemen. Voor de felheid en reflectie.

Philflow wijzigde dit bericht 13-10-2008 16:30 (6%)

Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk nu...
De FW21Z voldoet gewoon aan alles, en daarmee kan je de komende 5 jaar over een heel geschikte laptop beschikken. Dus nu even wachten tot hij echt beschikbaar is en dan KOPEN! ('k wacht wel tot hij bij een internetshop komt denk ik... Kan toch al gauw een leuk centje schelen)

Nu ik toch goed bezig ben met meningen vragen...:
Standaard heeft Sony 24 maanden garantie. (Ook op dode pixels?)
Na deze 24 maanden kan je hem verlengen met 1 of 2 jaar (resp. 179,- en 259,- euro (voor de M tenminste...)) Maar is dat ook het geld waard? Is de kans groot dat je in het 3e of 4e jaar iets kapot hebt? Met andere woorden, is het aan te raden om te verlengen (zo ja, 1 of 2 jaar?)?
Is Sony ook behulpzaam in after-sales? Ik heb alleen ervaring met Dell, en die was ontzettend goed...

Als je bijvoorbeeld op Informatique kijkt, zie je voor 179 euro 2 jaar garantie verlenging. Nog steeds veel geld natuurlijk als dat nog eens bovenop die 1500 euro moet komen. Maar als je moederbord in het 3e jaar sneuvelt baal je volgens mij wel flink hard dat je het dan niet genomen hebt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: