Hoofdcategorieën
Topicacties

[Glashart] Glashart in Dordrecht

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
om3ega schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:
Voor de insiders.. waar is hier? Want mijn postcode staat voor Februari 2010 :(
Dubbeldam, was eerst april nu juli.

quote:
Joepla schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:25:
[...]
Twee? Wacht maar tot ze de hele kudde laten opdraven, ze zijn hier bijna klaar :)

Er wordt nu ook druk in het 'glasvezelverzamelhokje' gerommeld, dus ik verwacht nu toch wel ongeveer de aanbieding. (die we eigenlijk al weten...)
Onze stoep en tegenover ons is gedaan, nu de straat ernaast. Gaat best snel vind ik.

Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
om3ega schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:
Voor de insiders.. waar is hier? Want mijn postcode staat voor Februari 2010 :(
'Hier' is Oudelandshoek.

Ze doen best een berg huizen iedere dag, als je ziet hoeveel werk het toch nog is.
En het gebeurt nog netjes ook, zover ik gezien heb.

Gister brief gehad, ze komen maandag aansluiten. "Houd u a.u.b. de kruipruimte en meterkast vrij." :P

Vraag me af wanneer we er echt gebruik van kunnen maken. In eerste instantie is alleen KPN aanbieder met internet en bellen, later komt ook TV als het goed is. Alleen hebben we nu nog UPC tot januari 2010 dus ja moet ff wachten en kijken hoe het zich ontwikkeld en of het aantrekkelijk is om over te stappen.

Nou, ze waren net langs geweest maar het kastje past niet in de meterkast. Er moet zoveel ruimte vrij zijn links en rechts, 10cm ofzo, en bij ons lukte dat niet dus ze komen een andere keer terug..

Bij de buren lukte het wel! :(

quote:
chimo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Nou, ze waren net langs geweest maar het kastje past niet in de meterkast. Er moet zoveel ruimte vrij zijn links en rechts, 10cm ofzo, en bij ons lukte dat niet dus ze komen een andere keer terug..

Bij de buren lukte het wel! :(
Het helpt als je eerst je schoenen, paraplu's, oud papier, lege batterijen, etc. eruit haalt ;)

Nu je 't zegt... Vandaar dat ze dat ding op zo'n rare plaats bij mij gemaakt hebben. Tegen een zijmuurtje vd meterkast (gipsblokken) ipv tegen de houten achterwand, die daar tenslotte voor bedoeld is...

Reg. datum: 03 mei 2004

Ze hebben vandaag de haasijkweg gelegd. Ook onder het station stadspolders(tunnel) hebben ze het nu gelegd.

quote:
Joepla schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:47:
[...]
Het helpt als je eerst je schoenen, paraplu's, oud papier, lege batterijen, etc. eruit haalt ;)

Nu je 't zegt... Vandaar dat ze dat ding op zo'n rare plaats bij mij gemaakt hebben. Tegen een zijmuurtje vd meterkast (gipsblokken) ipv tegen de houten achterwand, die daar tenslotte voor bedoeld is...
Ooh was dat het?! Zeg dat dan! :P

Maar je hebt het kastje wel dus? Bij ons kwamen ze een andere keer terug.
quote:
jmk schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:26:
Ze hebben vandaag de haasijkweg gelegd. Ook onder het station stadspolders(tunnel) hebben ze het nu gelegd.
Klopt, gaat best hard hier in de buurt (Nijhofflaan). En nu dus ook Haaswijkweg.

Volgens mij zijn het Bulgaren of Roemen ofzo, die lui die aan het graven zijn. :P

Mind Control

Bij (o.a.) de gemeente Hilversum zie je dat XMS ook diensten aanbied naast KPN. De pakketten van KPN zijn dusdanig oninteressant voor mij dat ik mij dat ik voorlopig maar afzie van een abonnement.

Ik wil gewoon een goede symmetrische internet-only verbinding voor een goed prijs (zeg 50 euro max voor 25 of 50 mbit). Geen telefoon , geen televisie met 6000 kanalen en een a-symmetrische upload (wat is daar in vredesnaam de rede voor met glasvezel?) voor een veel te hoge prijs.

Weet iemand de achterliggende gedachte waarom er maar 1 provider actief is op het glasnet in Dordrecht. Ik dacht namelijk dat , ondanks KPN een belang van ik dacht 49% heeft in Reggefiber het net open staat voor elke aanbieder.

om3ega wijzigde dit bericht 16-07-2009 10:54 (6%)

The hardest thing about buying a macbook is telling your parents you are gay.

quote:
om3ega schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:53:
Bij (o.a.) de gemeente Hilversum zie je dat XMS ook diensten aanbied naast KPN. De pakketten van KPN zijn dusdanig oninteressant voor mij dat ik mij dat ik voorlopig maar afzie van een abonnement.
Eens, maar dit is nog maar het begin en het moet later interessanter worden.
quote:
Ik wil gewoon een goede symmetrische internet-only verbinding voor een goed prijs (zeg 50 euro max voor 25 of 50 mbit). Geen telefoon , geen televisie met 6000 kanalen en een a-symmetrische upload (wat is daar in vredesnaam de rede voor met glasvezel?) voor een veel te hoge prijs.
Mee eens, het wordt idd pas interessant als je down- en upload dezelfde zijn. Pakketen zijn best prijzig vergeleken met UPC bijv. Maar nogmaals, dit is nog maar het begin en er is maar 1 aanbieder, KPN. Monteur vertelde me trouwens dat UPC FiberPower geen glasvezel was maar Glashart wel, zogenaamde "Fiber-to-home" maar goed dit kan ook gewoon reclame zijn voor z'n werkgever. :+
quote:
Weet iemand de achterliggende gedachte waarom er maar 1 provider actief is op het glasnet in Dordrecht. Ik dacht namelijk dat , ondanks KPN een belang van ik dacht 49% heeft in Reggefiber het net open staat voor elke aanbieder.
Gister was de monteur hier en die vertelde mij dat het voorlopig alleen KPN is, andere providers zullen later volgen als het netwerk compleet is. Overigens doet Reggefiber het in opdracht van Glashart, Glashart legt zelf geen glasvezel aan. Zij zijn enkel de provider.

NB: De monteur had trouwens een rood t-shirt aan met enkel de tekst "Het Glasvezel Team" achterop z'n rug, dus ja van wie ze zijn weet ik ook niet. :D

Mind Control

quote:
chimo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:07:
Mee eens, het wordt idd pas interessant als je down- en upload dezelfde zijn. Pakketen zijn best prijzig vergeleken met UPC bijv. Maar nogmaals, dit is nog maar het begin en er is maar 1 aanbieder, KPN. Monteur vertelde me trouwens dat UPC FiberPower geen glasvezel was maar Glashart wel, zogenaamde "Fiber-to-home" maar goed dit kan ook gewoon reclame zijn voor z'n werkgever. :+
Hij heeft hier gelijk in. Fiberpower van UPC is een marketing technische naam die alleen maar aangeeft dat de internetsnelheden die via de kabel worden aangeboden (op moment van spreken 30/3 , 60/6 , 90/6 en 120/10 Mbit) overeenkomen met snelheden die via echt glasvezel gehaald kunnen worden.

The hardest thing about buying a macbook is telling your parents you are gay.

Als ik nu postcode check doe, krijg ik dit, terwijl het al ruim een maand geleden is aangelegd?
quote:
Uw woning staat gepland om in september 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.

quote:
chimo schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:17:
Als ik nu postcode check doe, krijg ik dit, terwijl het al ruim een maand geleden is aangelegd?
[...]
Fysiek is de glasvezel dus bij je aanwezig, maar de andere kant bungelt nog gewoon los, simpel gezegd. In september willen ze ook dat dus gefixt hebben.

Bij mij zou dat deze maand moeten gebeuren. Gezien de activiteiten in de wijk/het verdeelhuisje (gebeurt helemaal niets meer), denk ik dat het ook minstens september wordt :/

quote:
Joepla schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:49:
[...]
Fysiek is de glasvezel dus bij je aanwezig, maar de andere kant bungelt nog gewoon los, simpel gezegd. In september willen ze ook dat dus gefixt hebben.

Bij mij zou dat deze maand moeten gebeuren. Gezien de activiteiten in de wijk/het verdeelhuisje (gebeurt helemaal niets meer), denk ik dat het ook minstens september wordt :/
Aha, bedankt voor de uitleg. :)

Naja, we zitten sowieso vast aan UPC tot januari volgend jaar, daarna maar ff kijken of we overgaan op Glashart/KPN.

Volgens mij kan je wel al paketten bestellen via de website.

Blub Blub

Ik zie hier een hele boel vragen waar ik eventueel een antwoord op kan geven.

Kastje: FTU (fiber termination unit)

Eerst komt er een loze kastje te hangen in de MK of waar CAI gelocaliseerd is.
De kabel, met daarin twee vezels, wordt afgelast op twee pigtails. één voor TV en één voor data.

Wanneer je besluit een abonnement te nemen, komt er een Genexis FXP-100 modem in het kastje te hangen. Deze heeft:

2x tel poorten
4x 100 Mbit poorten
1x coax aansluiting

Prijzen KPN Glasvezel:

KPN hanteert overal dezelfde prijzen voor hun glasvezel abonnementen.
Er zijn drie pakketten, de bekende Brons. Zilver en Goud, respectievelijk 65, 80 en 110 euro.

Het systeem: Direct buread. eenmalig graven en 100% lassen van de distributie punt (DP).
Per DP kunnen er maximaal 48 woningen op, maar standaard worden er 4 reserve gehouden.
AP (Area Point) kan maximaal 2880 woningen voeden, maar standaard komen er 2680 woningen op.

14000/2680 = 5 AP's

Nee, ik werk niet voor KPN!

quote:
vr6-only schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 07:50:
Ik zie hier een hele boel vragen waar ik eventueel een antwoord op kan geven.
[...]
Bedankt voor je uitgebreide info!

Wat me een beetje verbaast zijn de 4x 100 Mb poorten. Met de standaard slakkesnelheid pakketjes van KPN nu zul je weinig last hebben, maar zodra er een 2e provider komt (hopelijk snel, maar dat zal vast niet) die bv. 100 Mb up/down aanbiedt, wordt het anders.

quote:
Joepla schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide info!

Wat me een beetje verbaast zijn de 4x 100 Mb poorten. Met de standaard slakkesnelheid pakketjes van KPN nu zul je weinig last hebben, maar zodra er een 2e provider komt (hopelijk snel, maar dat zal vast niet) die bv. 100 Mb up/down aanbiedt, wordt het anders.
Daar zeg je wat, UPC heeft al 120Mbit bijv.

Zat trouwens te kijken naar die paketten, verschil tussen Zilver en Goud is respectievelijk 10 en 1Mbit voor down- en upload maar wel 30 euro duurder maar wel weer 30 zenders meer.

Blub Blub

Het eerste jaar heeft KPN een exclusiviteit, daarna mag iedereen erop en dan kun je 100/100 Mbit verbindingen verwachten voor leuke prijzen.

Zie:

http://www.solcon.net/index.php?Id=432&content=text

Tevens is Online bezig om via het Glashart netwerk diensten te leveren. Online heeft vaak leuke aanbiedingen.

Reggefiber is al een tijdje aan het testen met 200/200 Mbit/s verbindingen en Interactieve (HD) TV.

vr6-only wijzigde dit bericht 13-08-2009 07:37 (14%)

quote:
vr6-only schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:32:
Het eerste jaar heeft KPN een exclusiviteit, daarna mag iedereen erop en dan kun je 100/100 Mbit verbindingen verwachten voor leuke prijzen.

Zie:

http://www.solcon.net/index.php?Id=432&content=text
Kijk, dat zijn (symetrische-)snelheden waar je je als glasvezelboer niet voor hoeft te schamen!
Solcon ken ik nog van een vroegere ADSL verbinding, apart clubje wel, maar goede service.
KPN heeft het handig bekeken: 1e jaar zoveel mogelijk klanten binnenhalen (ten koste van UPC, da's dan wel weer leuk O-) ) met triplep(l)ay, daarna heb je als nieuwe aanbieder een flinke uitdaging om ze WEER te laten switchen.
quote:
Tevens is Online bezig om via het Glashart netwerk diensten te leveren. Online heeft vaak leuke aanbiedingen.

Reggefiber is al een tijdje aan het testen met 200/200 Mbit/s verbindingen en Interactieve (HD) TV.
Kan niet wachten :)

Reg. datum: 23 november 2004

Naar aanleiding van dit topic heb ik even gebeld met Glashart Dordrecht.

De persoon aan de andere kant van de telefoon wist mij te vertellen dat ze inmiddels toestemming hebben gekregen om in heel Dordrecht glasvezel aan te leggen, maar dat er nog geen vervolg planning is. Voor 't Reeland moest ik echter op 2 jaar rekenen.

Nivado - 80 Female Undead Prot Warrior - Nivv - 80 Unholy Tauren DK @ Kor'Gall

http://www.glashart.nl/do...hp?pagina=glashart_lokaal

Hier zie je een kaartje van ze bezig zijn, ik weet alleen niet hoe recent dit is en of het geupdate wordt.

Dubbeldam is iig al aardig voorzien, bij veel straten zie ik trouwens dat de kabel opgerold voor de deur uitsteekt, bij ons ligt ie al binnen en hangt het kastje er al, er hoeft alleen een modem in als het zover is.

Overigens, als ik postcode check doe staat er nu weer oktober 2009 terwijl het al 2 maanden geleden aangelegd is. Het lijkt wel of het steeds opschuift :?

EDIT: lol gezien deze post van een jaar geleden doc in "[Glashart] Glashart in Dordrecht" is het kaartje dus statisch 8)7

chim0 wijzigde dit bericht 21-08-2009 08:48 (11%)

Handig hoor, zo'n meeschuivende opleverdatum. Is bij mij van augustus nu opgeschoven naar november. Steeds met 1 maand, dus dan blijft het in ieder geval spannend.

"Uw woning staat gepland om in november 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting."

Yeah right...

BOFH in Opleiding
Reg. datum: 05 december 2007

Och zeur niet :+
Het is erger als je net buiten het gebied woont (Sterrenburg 3)
:X

#BSMFH on irc.tweakers.net (password TechRulez)

quote:
Neem je toch lekker UPC, is goedkoper en sneller. :)

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
chimo schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:32:
[...]

Neem je toch lekker UPC, is goedkoper en sneller. :)
Met name op het tv front is het droevig gesteld qua prijs/kwaliteit/zender aanbod op glasvezel in het algemeen.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: