quote:
Soepster schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:50:
Zijn er hier meer users die van een touchscreen phone naar de N82 zijn gegaan?
Ik gebruik nu een P800 en wil wellicht overstappen naar de N82, maar ik maak me nogal zorgen over het gebrek aan stylus- SMSjes typen, browsen enzo lijkt me een stuk lastiger. Ook de "notes" functionaliteit waarbij je gewoon kan schrijven zal ik wellicht missen, afhankelijk van de alternatieven. Ik heb in een eerder deel de reactie gezien van iemand die van P800 -> N82 ging en tevreden was, maar dat ging niet zozeer over touch maar over snelheid van de phone zelf.
De voor mij betaalbare alternatieven met touchscreen zijn lang niet zo feature-rijk helaas;
- Viewty kan qua VCR tegen de camera van de N82 op (120 fps, is zelfs beter) en heeft leuke vingerbediening en haptische feedback, maar heeft geen wi-fi en is geen smartphone
- LG KS20 heeft wi-fi en een snelle, degelijke 2MP camera, maar is wat buggy/slechte filmpjes
- SEG900 heeft wi-fi, is mooi slank en licht maar heeft geen goede netwerkfuncties en een slechte batterij
Phones met dezelfde features als de N82 maar met touch zijn meteen een stuk duurder, b.v. de HTC Touch Diamond/Samsung i900 (die ook nog eens slechter video opnemen, zucht), vandaar dat ik toch benieuwd ben naar hoe touchscreen-gebruikers de N82 ervaren.
Ik heb voor mijn N82 een Qtek S200 wm5 gebruikt gedurende 2 jaar.
Voor mij was de keus om naar een candybar (met toetsenbord) te gaan een hele bewuste.
De S200 was een geweldig toestel (tenminste, dat was het 3 jaar geleden), maar het WM platform mist stabiliteit, UI Uniformity, en een behoorlijke browser.
Mijn Nokia N82 heeft betere connectivity, niet alleen de toevoeging van 3G, maar ook betere WiFi ondersteuning en makkelijkere configuratie daarvan.
En een heel belangrijk pluspunt: de speakers + hoofdtelefoon aansluiting zijn vele malen beter.
Waar ik de N82 slechter in vindt dan een touchscreen toestel is:
- grootte van het scherm (films kijken zoals ik op mijn S200 deed, is eigenlijk uit den boze)
- typen van emails, sms gaat nog want die zijn korter, emailen doe ik eigenlijk gewoon niet met de N82.
- uitbreidbaarheid van het platform. Waar WM5 een volledig open platform is voor developers en users, merk ik dat ik mezelf erger aan het moeten signen van een theme die ik wil installeren. dat is gewoon gebruikersonvriendelijk. Het is ook niet alsof Nokia zelf meer (custom) themes aanbiedt waarmee het niet hoeft. Hetzelfde geldt voor programma's. Daar staat tegenover dat ik mijn S200 minstens één keer in de week een softreset moest geven.