Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
bazzy_abc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Beste (aanstaande) n82 bezitters,

Steeds meer mensen zie ik met het zelfde probleem als ik heb op de n82 fora, namelijk dat wanneer je een nieuw programmaatje probeert te installeren, dat hij aangeeft dat het "Bestand beschadigd!" is (ook bij bestanden die niet gesigned moeten worden). Bij mij gebeurde dit ongeveer nadat ik het progje mScorecard had geďnstalleerd. Enig idee hoe het bij jullie kwam, of waarna het probleem ontstond? Dit geld met name voor Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes.

Dit is nog een oude post van mij:

Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn n82 (black). Ik heb mijn toestel nu een paar dagen en heb wat applicaties geinstalleerd: Energy Profiler, JoikuSpot, Messenger, Upcode, NiceAlarm, Y-Alarms, Y-Tasks, Palringo (werkt slecht), mScorecard. Ik heb ook wat themes gedownload maar die heb ik er weer af gegooid (van Hotdog ofso... af te raden) en nu krijg ik elke keer als ik een nieuw .sis bestand probeer te openen de melding: Bestand beschadigd! .. en dan kan ik niet door. Ik kan dus geen nieuwe apps installeren...

En verder (ik denk niet dat het er toe doet) heb ik mijn geheugenkaartje (nokia 2GB) ook nog in FAT32 geformatteerd en getracht een back-up te maken met windows, maar ik was zo stom deze op het kaartje zelf te zetten.. dus hij was foutgelopen (kaartje vol). Dit deed ik omdat de PC Suite back-upper aangaf dat niet alle bestanden geback-upped konden worden. Maar ik geloof niet dat het hierdoor komt dat ik geen .sis bestanden meer kan openen.

alle hulp/ ervaringen zijn welkom! :/
Ik heb geen idee waar het aan gelegen heeft. Ik heb ook diverse apps geprobeerd en er vervolgens weer afgegooid. Opeens kon ik ook niet meer verder. Ik heb overigens geen van de apps geprobeerd waar jij het over hebt. Ik heb gisteren een back-up gemaakt, hard reset uitgevoerd en vervolgens de back-up weer terug gezet. Daarna was het probleem verholpen. Was al met al zo gepiept en geen ergernis meer :)

quote:
bazzy_abc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:07:
Beste (aanstaande) n82 bezitters (en vooral Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes),

Steeds meer mensen zie ik met het zelfde probleem als ik heb op de n82 fora, namelijk dat wanneer je een nieuw programmaatje probeert te installeren, dat hij aangeeft dat het "Bestand beschadigd!" is (ook bij bestanden die niet gesigned moeten worden). Bij mij gebeurde dit ongeveer nadat ik het progje mScorecard had geďnstalleerd. Enig idee hoe het bij jullie kwam, of waarna het probleem ontstond? Dit geld met name voor Ralphapeldoorn, Drawer, daftmay en Doctor Yes.
Ik heb er toenertijd over nagedacht en eea uitgezocht, maar heb geen idee waar het aan heeft gelegen. En omdat de hard reset het heeft opgelost, was ik weer uit de brand. Overigens kost een hard reset, incl herinstallatie apps en instellen settings, mij een klein uurtje. Ik draai mijn hand er dus niet meer voor om. Ik kan mij voorstellen dat dit door andere gebruikers anders wordt ervaren.

Settings voor App Manager hebben altijd al juist gestaan (All / Off / leeg).

Hallo beste lezers, ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen,
want ik word onderhand knettergek. Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Nokia Maps crashed op het moment dat ik hem wil opstarten, het zelfde als http://nl.youtube.com/watch?v=mtoaBdHcYaE
alleen heb ik Nokia Maps 2.0 beta al geinstalleerd en heb ik een N82.
Ik heb de nieuwste firmware nieuwste nokia map loader, waar zou 't dan aan kunnen liggen?
Please help me aan een oplossing, want ik wil graag Nokia Maps gebruiken ivm. de wandelfunctie...

Bijvoorbaat dank!

Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
ThijzB schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
Oke, ik heb nu dus ook m'n N82 al een paar maandjes in bezit..
Perfect toestel, ben er heel erg tevreden mee, tot vandaag...

Ik besloot om een autoradio te kopen met bluetooth ingebouwd, zodat ik dit in combinatie met m'n N82 kon gebruiken.
Na alles aangesloten te hebben wilde ik m'n telefoon verbinden, lukt het niet..
Vervolgens heb ik Pioneer gebeld, en werd mij verteld dat dit aan een update lag die Nokia onlangs heeft uitgebracht voor de N-series.

Dit wil dus zeggen dat ik mijn peperdure N82 niet kan gebruiken in combinatie met mijn gloednieuwe Pioneer radio..

Heeft iemand hier eerder over gehoord, of wellicht een oplossing??
Niet dat je er wat aan hebt, maar ik gebruik mijn N82 in combinatie met een Kenwood KCA-BT200 adapter aan mijn Kenwood 7534U radio. Mijn N82 heeft de laatste firmware dus het is misschien eerder een probleem van Pioneer (die misschien niet goed voldoen aan bluetooth standaarden ofzo), dan van Nokia. :X Of Nokia heeft wat aangepast in de firmware betreffende het bluetooth profiel wat ze gebruiken. Ik lees hieronder ook wel wat 'plotselinge' problemen van Nokia met Pioneer:

http://forum.pocketinfo.n...er-deh65bt-autoradio.html
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=11139
http://discussions.nokia....date&message.id=33745
http://discussions.nokia....vity&message.id=13942

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Ik heb een programma weten te bemachtigen waarmee de N82 vanaf de pc bedient kan worden. Zeg maar een soort VNC voor S60 :) Er is ook de mogelijkheid om filmpjes te maken, dus als iemand wat voelt voor tutorials o.i.d let me know :)

De Software; (Trail)
http://www.handango.com/P...eId=1&productId=56041

Arrghhh.. Laat ik net mijn N82 vallen op de rand van de kachel, nav. toets flink beschadigd :(

BastiaanN wijzigde dit bericht 08-07-2008 15:55 (29%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:13:
Ik heb een programma weten te bemachtigen waarmee de N82 vanaf de pc bedient kan worden. Zeg maar een soort VNC voor S60 :) Er is ook de mogelijkheid om filmpjes te maken, dus als iemand wat voelt voor tutorials o.i.d let me know :)
Ik ben er altijd wel voor in om het een en ander te testen >:)

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:13:

De Software; (Trail)
http://www.handango.com/P...eId=1&productId=56041

Arrghhh.. Laat ik net mijn N82 vallen op de rand van de kachel, nav. toets flink beschadigd :(
Arghhh shit :X Echt zo'n "jezelf voor je kop kunnen slaan" moment :(

provides truthiness.

quote:
Soepster schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:50:
Zijn er hier meer users die van een touchscreen phone naar de N82 zijn gegaan?

Ik gebruik nu een P800 en wil wellicht overstappen naar de N82, maar ik maak me nogal zorgen over het gebrek aan stylus- SMSjes typen, browsen enzo lijkt me een stuk lastiger. Ook de "notes" functionaliteit waarbij je gewoon kan schrijven zal ik wellicht missen, afhankelijk van de alternatieven. Ik heb in een eerder deel de reactie gezien van iemand die van P800 -> N82 ging en tevreden was, maar dat ging niet zozeer over touch maar over snelheid van de phone zelf.

De voor mij betaalbare alternatieven met touchscreen zijn lang niet zo feature-rijk helaas;

- Viewty kan qua VCR tegen de camera van de N82 op (120 fps, is zelfs beter) en heeft leuke vingerbediening en haptische feedback, maar heeft geen wi-fi en is geen smartphone
- LG KS20 heeft wi-fi en een snelle, degelijke 2MP camera, maar is wat buggy/slechte filmpjes
- SEG900 heeft wi-fi, is mooi slank en licht maar heeft geen goede netwerkfuncties en een slechte batterij

Phones met dezelfde features als de N82 maar met touch zijn meteen een stuk duurder, b.v. de HTC Touch Diamond/Samsung i900 (die ook nog eens slechter video opnemen, zucht), vandaar dat ik toch benieuwd ben naar hoe touchscreen-gebruikers de N82 ervaren.
Ik heb voor mijn N82 een Qtek S200 wm5 gebruikt gedurende 2 jaar.
Voor mij was de keus om naar een candybar (met toetsenbord) te gaan een hele bewuste.
De S200 was een geweldig toestel (tenminste, dat was het 3 jaar geleden), maar het WM platform mist stabiliteit, UI Uniformity, en een behoorlijke browser.
Mijn Nokia N82 heeft betere connectivity, niet alleen de toevoeging van 3G, maar ook betere WiFi ondersteuning en makkelijkere configuratie daarvan.
En een heel belangrijk pluspunt: de speakers + hoofdtelefoon aansluiting zijn vele malen beter.

Waar ik de N82 slechter in vindt dan een touchscreen toestel is:
- grootte van het scherm (films kijken zoals ik op mijn S200 deed, is eigenlijk uit den boze)
- typen van emails, sms gaat nog want die zijn korter, emailen doe ik eigenlijk gewoon niet met de N82.
- uitbreidbaarheid van het platform. Waar WM5 een volledig open platform is voor developers en users, merk ik dat ik mezelf erger aan het moeten signen van een theme die ik wil installeren. dat is gewoon gebruikersonvriendelijk. Het is ook niet alsof Nokia zelf meer (custom) themes aanbiedt waarmee het niet hoeft. Hetzelfde geldt voor programma's. Daar staat tegenover dat ik mijn S200 minstens één keer in de week een softreset moest geven.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

quote:
dafmay schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:04:
[...]

Arghhh shit :X Echt zo'n "jezelf voor je kop kunnen slaan" moment :(
Inderdaad! Maar eens informeren wat het ombouwen naar een zwarte cover kost bij een nokia service point...

Edit;

Verdorie, Teunis in Rijssen gebeld en die zeiden dat ze helaas alle onderdelen nog niet in het zwart konden bestellen, maar over een maandje ofzo was het zeker mogelijk. Moest dan rekenen op 60 tot 70 euro aan kosten... eens over nadenken :>

BastiaanN wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:22 (29%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:17:
[...]

Inderdaad! Maar eens informeren wat het ombouwen naar een zwarte cover kost bij een nokia service point...

Edit;

Verdorie, Teunis in Rijssen gebeld en die zeiden dat ze helaas alle onderdelen nog niet in het zwart konden bestellen, maar over een maandje ofzo was het zeker mogelijk. Moest dan rekenen op 60 tot 70 euro aan kosten... eens over nadenken :>
Woon je toevallig in de buurt van Schiedam...dan zou je Ricom Repairs kunnen proberen...zij hebben een gouden klantenservice.

quote:
dafmay schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Woon je toevallig in de buurt van Schiedam...dan zou je Ricom Repairs kunnen proberen...zij hebben een gouden klantenservice.
202 km – ca. 2 uur 4 min :+

Teunis in rijssen staat ook bekend om hun perfecte service, dus ik wacht wel even op hun telefoontje... tot dan maar even door met de kapotte navtoets, mocht het me echt beginnen te irriteren ontstaat er wel "perongeluk" vloeistofschade.... :P

BastiaanN wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:33 (30%)

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:32:
[...]

202 km – ca. 2 uur 4 min :+

Teunis in rijssen staat ook bekend om hun perfecte service, dus ik wacht wel even op hun telefoontje... tot dan maar even door met de kapotte navtoets, mocht het me echt beginnen te irriteren ontstaat er wel "perongeluk" vloeistofschade.... :P
Kan je meteen je navigatie uittesten ;)

Ik heb al een nokia service manual gevonden waarin stap voor stap staat hoe je de N82 uit elkaar kunt halen, een nieuw toetsenbord matje incl. de beschadigde toetsen kost 26 euro incl. verzendkosten... :)

Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
hars73 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:03:
[...]

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik gebruik mijn N82 in combinatie met een Kenwood KCA-BT200 adapter aan mijn Kenwood 7534U radio. Mijn N82 heeft de laatste firmware dus het is misschien eerder een probleem van Pioneer (die misschien niet goed voldoen aan bluetooth standaarden ofzo), dan van Nokia. :X Of Nokia heeft wat aangepast in de firmware betreffende het bluetooth profiel wat ze gebruiken. Ik lees hieronder ook wel wat 'plotselinge' problemen van Nokia met Pioneer:

http://forum.pocketinfo.n...er-deh65bt-autoradio.html
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=11139
http://discussions.nokia....date&message.id=33745
http://discussions.nokia....vity&message.id=13942
Yep, heb de Pioneer helpdesk gemailt en dit krijg ik terug
quote:

Bedankt om contact op te nemen met Pioneer en uw interesse in onze producten.

Door een software wijziging van Nokia op al zijn N en E reeks toestellen is de Bluetooth functie tussen Nokia en Pioneer niet meer optimaal. Deze toestellen zijn omwille van de update niet volledig meer compatible. Het handmatig verbinding maken in plaats van automatisch zou hier verbetering in kunnen brengen. Verder zijn hier nog geen aanpassingen of updates van Pioneer voor beschikbaar.

Indien u nog verdere vragen heeft kunt u ons steeds bereiken via mail of telefoon.

Met vriendelijke groet,
Wim
Pioneer Europe N.V.
Customer & Service support
Heb ik dus ook vrij weinig aan..
Ben in middels terug gegaan naar de winkel waar ik de radio gekocht heb, en heb daar 't een en ander getest.
Nu blijkt dat 'ie wel werkt met de P65BT van Pioneer.. een model uit 2007 doet het dus wel i.c.m. met mijn N82, en een model uit 2008 niet.. op z'n minst vreemd naar mijn idee.

Reg. datum: 15 april 2000

quote:
ThijzB schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Yep, heb de Pioneer helpdesk gemailt en dit krijg ik terug

[...]

Heb ik dus ook vrij weinig aan..
Ben in middels terug gegaan naar de winkel waar ik de radio gekocht heb, en heb daar 't een en ander getest.
Nu blijkt dat 'ie wel werkt met de P65BT van Pioneer.. een model uit 2007 doet het dus wel i.c.m. met mijn N82, en een model uit 2008 niet.. op z'n minst vreemd naar mijn idee.
Even ter info:

Ik heb zelf de P65BT van Pioneer en een N82 Black van Nokia.

De n82 draait met de laatste firmware v20.0.0.62
De Pioneer is inmiddels teruggegaan naar Pioneer ter repartie. Ik kreeg de voor velen
bekende "Error 80" melding. Dat betekend dat er een stukje software beschadigd is waardoor
je met sommige telefoons niet meer kunt connecten op het carkit gedeelte van de radio.

Na repartie is de error melding verdwenen. Echter het automatisch connecten gaat nog steeds niet goed. Verbinding wordt even gemaakt en direct weer verbroken.

Alleen als ik de radio op BT Audio zet, dan verbindt deze wel automatisch maar niet altijd even consequent.

Er zit volgens mij echt een fout in de standaard bluetooth implementatie vanuit Nokia.
Met andere telefoons (ook nokia alleen geen N of E series) gaat het wel goed.

Wacht op een firmware update vanuit Nokia is denk ik het enige wat mogelijk is...

Zie ook http://kieskeurig.nl/revi...AFE5DC12572BA00346309.htm
voor meer info over deze radio icm. nokia telefoons. Heel veel mensen met N95 hebben er ook last van.

Greetz

Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
basix schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Even ter info:

Ik heb zelf de P65BT van Pioneer en een N82 Black van Nokia.

De n82 draait met de laatste firmware v20.0.0.62
De Pioneer is inmiddels teruggegaan naar Pioneer ter repartie. Ik kreeg de voor velen
bekende "Error 80" melding. Dat betekend dat er een stukje software beschadigd is waardoor
je met sommige telefoons niet meer kunt connecten op het carkit gedeelte van de radio.

Na repartie is de error melding verdwenen. Echter het automatisch connecten gaat nog steeds niet goed. Verbinding wordt even gemaakt en direct weer verbroken.

Alleen als ik de radio op BT Audio zet, dan verbindt deze wel automatisch maar niet altijd even consequent.

Er zit volgens mij echt een fout in de standaard bluetooth implementatie vanuit Nokia.
Met andere telefoons (ook nokia alleen geen N of E series) gaat het wel goed.

Wacht op een firmware update vanuit Nokia is denk ik het enige wat mogelijk is...

Zie ook http://kieskeurig.nl/revi...AFE5DC12572BA00346309.htm
voor meer info over deze radio icm. nokia telefoons. Heel veel mensen met N95 hebben er ook last van.

Greetz
Oke bedankt, toch "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben.
Ga morgen toch nog eens terug naar de winkel, want ben erachter gekomen dat ik veel te veel betaald heb..
Het nieuwe model kostte ¤350 (P700BT) en heb nu de P65BT voor ¤325 !!
Terwijl deze op internet van ¤209 t/m ¤295 staat.. en dat prijsverschil is me iets te groot...

Ga 'm denk ik toch weer omruilen voor de P700BT en wacht wel op een update van Nokia, want daar zal het dan aan liggen..

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:49:
Ik heb al een nokia service manual gevonden waarin stap voor stap staat hoe je de N82 uit elkaar kunt halen, een nieuw toetsenbord matje incl. de beschadigde toetsen kost 26 euro incl. verzendkosten... :)
Klikt goed. En ja ik weet dat bijv mijn N95 makkelijk uit elkaar te halen is, met een beetje geduld en voorzichtigheid. Een tip : kijk voor onderdelen ook bij www.telecomtelecom.nl

oeps een dubbele post

dafmay wijzigde dit bericht 08-07-2008 18:03 (91%)

Reg. datum: 26 november 2003

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:49:
Heb je daar toevallig een link van? Die zocht ik nog namelijk :)

quote:
Bulltje schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Heb je daar toevallig een link van? Die zocht ik nog namelijk :)
Bij deze.
*weg* doe maar niet, ik stuur je dadelijk de uitleg :)

Zal hem straks wel even bij in de startpost zetten, die wou ik toch updaten vanavond :)

pven wijzigde dit bericht 09-07-2008 19:40 (29%)

Nog even een tip, zet nooit je telefoon uit tijdens het installeren van iets, je riskeert het risico van een hard reset, net ondervonden :P

Zijn er mensen die een andere image viewer gebruiken dan de ingebouwde image gallery? Ik ben opzoek naar een alternatief omdat ik maar niet kan wennen aan dat geschuif.. suggesties zijn welkom :)

BastiaanN wijzigde dit bericht 08-07-2008 22:39 (41%)

ik zoek daar ook iets voor! Want als ik via de multi media toets, naar mijn gallerij ga, dan blijft er altijd heel lang staan: openen... Naar mijn idee te lang! Terwijl er helemaal niet veel foto s in staan! Hoe is dit bij jullie??

Johantjuuh wijzigde dit bericht 08-07-2008 23:46 (24%)

.

Reg. datum: 26 november 2003

Hetzelfde helaas ;)

ik wil het toestel terugzetten naar zijn fabriekinstellingen. Hierbij vraagt hij naar een beveiligingscode. Dit is niet mijn PIN, ook niet mijn PUK code. Waar kan ik deze code vinden?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws