Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het is inderdaad een leuk filmpje, vooral als hij de doos niet in 1x open krijgt.

De tas zit er niet in op het filmpje, best jammer.. er wordt gezegd dat deze er wel bij zit.
Ik hoop van wel eigenlijk.

Een kleine reclamepost, ik heb heir op Tweakers een advertentie gezet voor iedereen die de MSI Wind als Akoya morgen in huis wil hebben. Alle voorwaarden en het hoe-en-wat staat er in beschreven:

V&A aangeboden: Medion Akoya Mini / MSI Wind clone

Philflow wijzigde dit (47%)

quote:
Leuke actie maar ik heb toch het idee dat je het qwertz toestenbord onderschat.

Vooral rond de Enter toest zit een verzameling onhandige toetsen. Wikipedia: Image:KB Germany.svg

Philflow wijzigde dit bericht 02-07-2008 13:20 (29%)

ik tik nu ook via een qwertz tobotje op mijn Armada M700 en het is niet echt heel handig hij staat gewoon in qwerty maar de ö en de ä staan wel op de knopjes waar de ; en de " onder zitten enzo.
Ik vind het niet heel handig het is dat deze laptop zo cheap was anders had ik het niet gedaan. ook de speciale tekens boven de 1234567890 toetsen zijn heel anders en die weet ik niet uit mijn hoofd dus maar voor gewoon tekst maakt het niet echt veel uit de rest is wel even lastig :)

wel naar is inderdaad die rare grote enter knop en het knopje naast de Y (z) waar < en > onderzitten maar bij US indeling dus \ en | die ben je dus kwijt :) ik heb me een keer rotgezocht naar de \ omdat ik niet wist dat daar ook nog een toetsje zat :).

Het gata wel dus maar het is niet handig bij speciale tekens...

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

C is for Camping, F is for Fragging, L is for Lagging, N is for Newbie, O is for Owning, R is for Respawndelay, S is for Sucking, W is for Whining

Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Philflow schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Leuke actie maar ik heb toch het idee dat je het qwertz toestenbord onderschat.

Vooral rond de Enter toest zit een verzameling onhandige toetsen. Wikipedia: Image:KB Germany.svg
Ik denk dat je gelijk hebt... even wachten en een goed toetsenbord krijgen lijkt het mij meer waard, dan de hele levensduur van dat ding met een duits toetsenbord te zitten.

Ik heb er inderdaad nooit mee gewerkt (QWERTZ) maar volgens mij zijn de verschillen echt maar klein hoor.

QWERTZ
http://farm4.static.flickr.com/3143/2625646570_6a7d80310c.jpg

QWERTY
http://farm3.static.flickr.com/2298/2488187028_718ced31a7.jpg?v=0

De layout is hetzelfde alleen de Enter is groter, de linker shift is kleiner en er zit een extra toets op de middenste letterrij en een minder op de bovenste. De , en . toetsen zijn dezelfde maat.

Bij instellen op QWERTY werken de O: en A: etc gewoon als normale ; en '. De \ zit waarschijnlijk linksonder naast de shift of zit als kleiner toetsje naast de Enter. Ik kan denk ik blind genoeg typen om die paar extra letters te kunnen vinden en dan gaat het voornamelijk om de leestekens en niet om de blokhaken en accolades.

Wat ik waarschijnlijk het meest irritant vind is dat er een Fn toets zit op de plek waar ik een CTRL verwacht :). Anyway, ik ga het morgen hopelijk zien en als het helemaal ruk is; de Aldi neemt hem zo weer terug zonder te morren.

[edit] QUERTY?! Even mijn keyboard layout checken :+

@jelly, Fossil1995 had die link al gepost....Fossil1985 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:19 :*)

persoonlijk vind ik dit soort unboxing niet zo interesant... weinig vernieuwends.. weet wel hoe de Wind eruit ziet, en betreft de packege contents: je hebt er weinig aan, je weet niet welke versie + waar hij hem heeft gekocht, misschien zat de doos wel in een andere doos met de tas..

ik geloof eerder de webshop :)

betreft duits toetsenbord, leestekens zijn voor mietjes 7(8)7
code kloppen doe ik op mn desktop :)
ik zou in XP gewoon op Duits zetten,
let maar op, het word heel hip om een Y te tzpen in plaats van een Z -O-

[Rozenrood.nl] [Medion Akoya Mini E1210 - original state]

Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik denk dat het typen voor de meesten niet zo'n probleem zal zijn.. echter als je de laptop weer wilt verkopen dan gaat dit stukken moeilijker dan wanneer je gewoon een QWERTY toetsenbord hebt..

Overigens kan mijn leverancier naar eigen zeggen 09-07 de Wind leveren... tot nu toe is hij altijd erg nauwkeurig geweest met zijn voorspellingen! Voor mij dus toch mooi een wind!

lordyup wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:09 (32%)

quote:
Contagion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Ik heb er inderdaad nooit mee gewerkt (QUERTZ) maar volgens mij zijn de verschillen echt maar klein hoor.

QUERTZ
[afbeelding]

QUERTY
[afbeelding]

De layout is hetzelfde alleen de Enter is groter, de linker shift is kleiner en er zit een extra toets op de middenste letterrij en een minder op de bovenste. De , en . toetsen zijn dezelfde maat.

Bij instellen op QUERTY werken de O: en A: etc gewoon als normale ; en '. De \ zit waarschijnlijk linksonder naast de shift of zit als kleiner toetsje naast de Enter. Ik kan denk ik blind genoeg typen om die paar extra letters te kunnen vinden en dan gaat het voornamelijk om de leestekens en niet om de blokhaken en accolades.

Wat ik waarschijnlijk het meest irritant vind is dat er een Fn toets zit op de plek waar ik een CTRL verwacht :). Anyway, ik ga het morgen hopelijk zien en als het helemaal ruk is; de Aldi neemt hem zo weer terug zonder te morren.
qUerty? 8)7

Ik zie ook geen verschillen...

Of toch? 25, snel geteld, en dan heb ik nog niet aangegeven waar 'strg' ipv 'ctrl' staat.. Nein danke, kein qwertz fur mich.

bas r wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:05 (6%)

Reg. datum: 25 november 2002

een duits toetsenbord is, tenzij je overal duitse toetsenborden gebruikt heel irritant... al die leestekens zitten ergens anders,

en je mist het apestaartje nog ; )

El_Hefe wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:17 (13%)

Als je kijkt naar welke letter er gedrukt staat op het toetsje wel ja, maar je kan toch wel blind typen? Stel je keyboard in op QWERTY en hij reageert precies zoals je gewend bent. Mooi is anders, maar je wilt een Akoya of je wilt nog minstens een maand wachten en dan is de vakantie voorbij.

quote:
dan is de vakantie voorbij
Ik ben loonslaaf. Dus ik heb altijd vakantie. Of nooit, hoe je het ook wilt zien.

bas r wijzigde dit bericht 02-07-2008 16:04 (32%)

Betekent dit http://www.flickr.com/photos/22046787@N03/2626017800/ dat in de Medion wel degelijk de wat snellere chipset 945 (in plaats van de aangekondigde 950) zit?

De hond blaft, de karavaan trekt voorbij.

quote:
Hampelman schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:52:
Betekent dit http://www.flickr.com/photos/22046787@N03/2626017800/ dat in de Medion wel degelijk de wat snellere chipset 945 (in plaats van de aangekondigde 950) zit?
Nee, denk ik niet. Op de Duitse Aldi-site staat nog steeds: "GRAFIK POWER
Intel® Graphics Media Accelerator 950"..

MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.Philips Power2Go 7640

Reg. datum: 15 oktober 2006

quote:
wvexeltweakers schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Nee, denk ik niet. Op de Duitse Aldi-site staat nog steeds: "GRAFIK POWER
Intel® Graphics Media Accelerator 950"..
Of toch wel... dit is namelijk een screen van het scherm van een Medion...dus ga er maar van uit van wel... de foto's zijn afkomstig van een duitse forumer namens Spacer, hij heeft al een Medion via connecties kunnen krijgen (vanuit de Aldi). En ik denk niet dat ze een paar verschillende modellen hebben. Dus wel degelijk de 945 ipv de 950

Waarom gaan jullie niet voor de HP2133? die is wel leverbaar in 10 dagen, zodat je niet zo lang hoeft te wachten. De HP heeft ook nog een express card slot. Ik heb deze besteld. Het topic over de HP is ook minder populair dan de Wind. Die HP is ook veel mooier en heeft een beter toetsenbord.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

De hp schijnt nogal heet te worden en is nogal sloom als je de testjes mag geloven, daarnaast

HP Z U I G T grote tijden...

M

quote:
Dothan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:22:
Waarom gaan jullie niet voor de HP2133?
Duurder, trager, Vista, kleiner beeldscherm, Via.....
Wind voor mij.

Cons

* VIA processor just doesn't perform well
* Windows Vista might be too much for the VIA processor and graphics
* Strange location for touchpad buttons
* Screen is too reflective due to second glossy protective layer
* Aluminum and plastic casing gets a little too hot
* Price is a little too much for what you get

bas r wijzigde dit bericht 02-07-2008 17:32 (48%)

De HP heeft volgens mij ook een kleiner toetsenbord en is veel kariger uitgerust. Als je dat apparaat een beetje leuk wilt maken wordt hij een stuk duurder.

1280 pixels op 8.9"... weet niet.. lijkt mij veels te klein :) + hogere prijs...
maar je hebt wel gelijk dat die mooier is :)
quote:
ik zie 2 processors staan, dus een dual core?? ik dacht dat de N270 single core was, en de dual core pas eind dit jaar uit kwam??
hij is single core, maar met 2-Threads support volgens de datasheet(pdf) van Intel (pagina 6)

b.art wijzigde dit bericht 02-07-2008 17:41 (14%)
Reden: heb het uitgevogeld :)

[Rozenrood.nl] [Medion Akoya Mini E1210 - original state]

De N270 heeft hyperthreading vandaar 2 CPUs

Reg. datum: 10 oktober 2005

quote:
Intel heeft geen chipsets met 950 in de naam.
Wikipedia: List of Intel chipsets
Wat ze wel hebben zijn GMA 950 grafische cores, die onderdeel zijn van de 945 chipsets (en GMA 900 cores, die onderdeel zijn van 915 chipsets).

quote:
Dothan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:22:
Waarom gaan jullie niet voor de HP2133? die is wel leverbaar in 10 dagen, zodat je niet zo lang hoeft te wachten. De HP heeft ook nog een express card slot. Ik heb deze besteld. Het topic over de HP is ook minder populair dan de Wind. Die HP is ook veel mooier en heeft een beter toetsenbord.
Waarom ik niet voor de HP zou gaan? HP heeft mij al enkele keren teveel belazerd:
- 2 x scanners waarvoor alleen drivers voor een nieuw OS GEKOCHT konden worden, of domweg niet eens ondersteund (koop maar een nieuwe mijnheer);
- zeer slechte bijgeleverde software, waarvoor ook nog eens geen updates kwamen;
- een HP pda, niks als ellende met dat k*tding. Enkele kennissen hebben een veel goedkopere MIO en die werkt stukken beter.

Voor mij is HP: Helemaal Passé

Nou ja, ieder zijn ding, toch? 8)

MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.Philips Power2Go 7640

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws