Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] Team Fortress 2, deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 augustus 2006

quote:
Koeitje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:39:
Zat gisteren achter mn lvl3 sentry toen er een pyro van opzij kwam. Tegen de tijd dat mn sentry was gedraait was ik al dood en mn sentry volgde 1 seconde later 8)7
1 lvl 3 sentry tegen een pyro kon de pyro altijd al winnen mits hij om een hoekje stond waar hij ongeveer tussen een halve en een kwart cirkel eromheen kan maken.
Staan er 2 sentry's of te weinig ruimte dan won de sentry
Is niets nieuws hoor

Het wordt winter!
Reg. datum: 24 juli 2006

Die GTFO server is een server vol noobs. Of een enkele goede speler die langskomt om even wat noobs te killen. Als er geen spelers op de server zijn doet hij zich toch voor als 31/32 spelers bezet. Dat vind ik altijd een klote server. Dan join je die s'nachts omdat je denk dat hij bijna vol zit en dan is er niemand. Ook als je view info doet dan zie je fake spelers die om te zoveel tijd puntjes bij krijgen.

Anyway ... die server is niet met GoT te vergelijken. Ten eerste is het een 32 slots server en dat is toch 7 man meer als maximaal op GoT. De spawntijd op die server is ook nog eens verlaagd dus het winnen van een map is vrij lastig. Niemand werkt echt samen tenzij er echt iemand moeite doet om het team commando's te geven via voicecom. Het zit vol met noobs dus reken bij elke map op een stuk of 6 engineers aan beide kanten. Etc etc ... er is niet veel aan zo'n server. Er wint niet zo vaak iemand. Defence wint bijna altijd. En op mappen zoals granary is het bijna altijd stalemate.

Het probleem op GoT is dat er bijna altijd wel aan teamwork word gedaan en als er dan iets meer goede spelers in het andere team zitten dan heb je geen goede balance. Op GoT servers is de verdediging dan bijna altijd moeilijker als de aanval. Behalve misschien laatste stage dustbowl of goldrush.

En wat ik zelf ook vaak doe als ik in een team zit waar het niet loopt --> een tactiek voorstellen die zou kunnen werken. Zo van jij gaat die klasse, jij die en we proberen dit. Maar als er dan niemand mee wilt doen en ik raak gefrustreerd dan switch ik vrij snel naar het andere team. Zolang een team niet hopeloos is draag ik graag een steentje bij om alsnog te winnen. Maar een echte hopeloos team waar niemand wil samenspelen verlaat ik als een rat een zinkend schip. TF2 is voor mij soms ook een hoop frustratie want ik win zo ontzettend graag.

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

MEDIC!

Ik heb van het weekend ook even op de GoT server gespeeld. Daar merk ik pas hoe slecht ik eigenlijk nog ben, maar het voordeel van op een server spelen waar het niveau hoger ligt is dat je sneller dingen leert. Bij voorbaat alvast mijn excuses voor iedereen die nu nog bij mij in het team komt, ik probeer zoveel mogelijk medic of heavy te spelen, omdat ik die twee een beetje door begin te krijgen.
Het wordt winter!

Ja maar jij bent een newbie en geen noob. En newbies zijn zalige spelers want die volgen normaal zo perfect je bevelen op. Wie wil er nou geen dedicated medic? :9 (maar niet Koeitje want die heeft er al 3 :( )
Zie ook Ctrl+Alt+Del voor het verschil tussen een newbie en een noob. :+
http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20060823.jpg

"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function." Albert Bartlett

[GoT]BastiaanN

Ik vind persoonlijk dat ik het nog wel redelijk doe. Het is voor mij ook nog allemaal leerfase en maak ook nog wel regelmatig fouten. In de tussentijd probeer ik mijn aim te verbeteren en ik doe (in mijn ogen) ook mijn best om mee te komen in het team. Als ik merk dat er bijna geen medic's zijn bijv. dan respawn ik de volgende keer als Medic etc.

Verder moet ik nog een beetje per map door zien te krijgen welke klasse je daar het beste kunt spelen en waar alle plekjes zitten etc.. tot nu toe al een paar keer gehad dat ik als medic met mijn rug in open vuur ga staan ofzo :$

Ik vind het persoonlijk nog wel vervelend als een medic mij een übercharge geeft. Ik weet niet waarom maar dan voel ik mij te "verplicht" om wat te raken, en juist dan gaat het niet meer |:(

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Het nadeel van die Insta-spawn/GTFO/Jolt server is dat ze vaak niet een teamverband houden. Het is meestal allemaal individueel werken, en hopen op een uitkomst. Wel merk je vaak dat hierbij mesnen de rol aannemen van classes die nodig zijn. Communicatie zuigt alleen vaak omdat mensen gewoon lekker aan het knallen zijn.

Het voordeel van dat soort servers is dat je een lekker gevoel kan ontwikkelen voor de classes. Leuk voor de oefening dus.

Kom je vervolgens op een GoT server kun je inderdaad verrast worden met de mentaliteit van TF2. Communicatie en teamplay worden dan cruciaal. Maar dat merk je al gauw genoeg.
Where are you?
Reg. datum: 11 november 2002

quote:
BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:33:
Ik vind persoonlijk dat ik het nog wel redelijk doe. Het is voor mij ook nog allemaal leerfase en maak ook nog wel regelmatig fouten. In de tussentijd probeer ik mijn aim te verbeteren en ik doe (in mijn ogen) ook mijn best om mee te komen in het team. Als ik merk dat er bijna geen medic's zijn bijv. dan respawn ik de volgende keer als Medic etc.

Verder moet ik nog een beetje per map door zien te krijgen welke klasse je daar het beste kunt spelen en waar alle plekjes zitten etc.. tot nu toe al een paar keer gehad dat ik als medic met mijn rug in open vuur ga staan ofzo :$

Ik vind het persoonlijk nog wel vervelend als een medic mij een übercharge geeft. Ik weet niet waarom maar dan voel ik mij te "verplicht" om wat te raken, en juist dan gaat het niet meer |:(
Het is niet erg als je een beginneling bent in een game. Iedereen moet het leren. Sommige hebben een wat snellere leercurve, andere hebben veel oefening nodig om wat te worden. En zoals al gezegd, het is helemaal niet erg om fouten te maken. Luister alleen naar de wat meer ervaren spelers (bijv. de GoT clan(s) ) Deze geven vaak tips, hanidge info over de vijand via de mic enz. Vaak ook over het switchen van class (als er weer een debiel is die de server joined en ervoor zofgt dat je bijv 3 snipers in een team hebt) Op een gegeven moment leer je het vanzelf en voel je het ook aan. Zelf kijk ik altijd even op een rustige plek in de scoreboard om te kijken welke classes er te weinig of juist teveel van zijn. Op die manier houd je toch balans :)

|| Specs PC || Laptop || PhotoSite ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro +4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF

Powered by Fender

quote:
Koeitje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:39:
[...]

Zat gisteren achter mn lvl3 sentry toen er een pyro van opzij kwam. Tegen de tijd dat mn sentry was gedraait was ik al dood en mn sentry volgde 1 seconde later 8)7
Het lijkt idd alsof de sentries trager zijn geworden in het roteren en detecteren van vijanden. Voorheen lukte 't als pyro een sentry kapot te maken door continue te strafen terwijl je je vlammenwerper gebruikte. Nu kan je er gewoon heen lopen zonder dat het al te veel schade doet.

Als demoman vind ik het vooral irritant dat 2 stickies in veel gevallen de pyro niet doden. Dus als je aangevallen wordt maak je alleen nog kans met een crit pipebomb :|.

Het potje van gisteren met dustbowl payload was wel cool, 4 sentries op een rijtje die bijna synchroon beweegde (jammer genoeg geen filmpje). En geen spy die ze kon sappen omdat het trappetje werkt bewaakt door een engie :D .

falcon4ever wijzigde dit bericht 30-06-2008 13:28 (13%)

Reg. datum: 26 juli 2006

quote:
falcon4ever schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:26:
[...]

Als demoman vind ik het vooral irritant dat 2 stickies in veel gevallen de pyro niet doden. Dus als je aangevallen wordt maak je alleen nog kans met een crit pipebomb :|.
Maar daar blaas je jezelf ook weer mee op. :)

[GoT]BastiaanN

Arghh... ik net als medic een engi had een teleport gebouwd vraagt mij of ik met hem mee wil door die teleport zodat hij aan de andere kant een sentry kon bouwen.. afijn, heeft die eikel de exit op dezelfde plek gezet.. dus ik zat vast... hij vond zichzelf heel grappig :(

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Shabba FC olé olééé!

quote:
Ha, ik had laatst een demoman opgeblazen met z'n eigen sticky. Compressed air blast is echt geweldig. Niet dat het echt nuttig is, maar ik heb nog nooit zo'n plezier met TF2 gehad. Tennis FTW! Overigens vind ik het maar jammer dat hlstats hier nog geen award voor heeft. Een dagelijkse hot potato award mag ook wel, je kan als pyro een sentry behoorlijk verdedigen tegen vervelende stickies (en uiteraard ongewenste Cabo's eh... spies).

Die pyro fall off moet zeker weer veranderd worden. Op zich prima dat je ook op wat grotere afstand schade doet, maar er is nu geen reden om je shotgun te pakken. Gewoon als een gek rennen en flamen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
Napo schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:38:
[...]

1 lvl 3 sentry tegen een pyro kon de pyro altijd al winnen mits hij om een hoekje stond waar hij ongeveer tussen een halve en een kwart cirkel eromheen kan maken.
Is niets nieuws hoor
Dit was geen strafe actie, maar een headon rush. Enige wat de sentry moest doen was draaien. Heb als scout ook weleens een sentry neergeknuppeld. Dus ik weet wat wel en niet kan ;)

Met Falcon dus :P
quote:
BastiaanN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:20:
Arghh... ik net als medic een engi had een teleport gebouwd vraagt mij of ik met hem mee wil door die teleport zodat hij aan de andere kant een sentry kon bouwen.. afijn, heeft die eikel de exit op dezelfde plek gezet.. dus ik zat vast... hij vond zichzelf heel grappig :(
Zit die oude bug er nu nóg in???
ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Shabbaman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:24:Compressed air blast is echt geweldig. Niet dat het echt nuttig is, maar ik heb nog nooit zo'n plezier met TF2 gehad. Tennis FTW!
Dat is niet waar :

- Über "setjes" van elkaar scheiden kan je prima ermee.
- Irritante Soldiers/Heavy's/Demo's opzij duwen, zodat je teammates door kunnen rushen >:)
- Sentry rockets bouncen en als je de Sentry niet sloopt doet je teammate het wel na jou !!
quote:
Die pyro fall off moet zeker weer veranderd worden. Op zich prima dat je ook op wat grotere afstand schade doet, maar er is nu geen reden om je shotgun te pakken. Gewoon als een gek rennen en flamen.
Dat ben ik ook niet met je eens. Je bent wel een beetje overpowered met Shotty+Standaard Flamethrower+Axetinquisher of hoe die ook heet... dat is wel zo :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Shabba FC olé olééé!

"Niet waar" is ook maar relatief, net als "nuttig".

Het is zeker nuttig om met je air blast een sentry of wat dan ook te verdedigen tegen een uber/demo/medic-setje, maar ik zie dat nut niet in mijn score of in waardering van het team terugkomen, sterker nog, ik krijg alleen maar gejank dat ik niet kan mikken :+ Maar het is wel leuk! Maar waarom vind jij die fall off dan wel OK zo?

Reg. datum: 22 maart 2001

Compressed air is geweldig om bij defend ubers van de laatste brug af te blazen van de laatste stage van dustbowl ;)

Reg. datum: 22 maart 2001

Naja wat betreft pyro .... er moet imho iets worden gedaan aan minstens een van de volgende dingen:
Damage, range, speed of health. Persoonlijk neig ik dan nog het meeste naar speed.

quote:
punisher007 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:57:
Naja wat betreft pyro .... er moet imho iets worden gedaan aan minstens een van de volgende dingen:
Damage, range, speed of health. Persoonlijk neig ik dan nog het meeste naar speed.
Hij mag inderdaad wat sneller lopen ja.

Zou enorm schelen in de rushes.
ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Shabbaman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:54:"Niet waar" is ook maar relatief, net als "nuttig".
True maar je snapt wel wat ik bedoel toch...
quote:
Het is zeker nuttig om met je air blast een sentry of wat dan ook te verdedigen tegen een uber/demo/medic-setje, maar ik zie dat nut niet in mijn score of in waardering van het team terugkomen, sterker nog, ik krijg alleen maar gejank dat ik niet kan mikken :+ Maar het is wel leuk!
Daar moet Valve dan maar iets aan gaan doen. Hoewel het natuurlijk wel door mensen die wat beter om zich heen kijken wel nuttig gevonden zal worden of je er nou wel of niet punten voor krijgt :)
quote:
Maar waarom vind jij die fall off dan wel OK zo?
Daar zei ik niks over en heb er ook niet echt 1,2,3, een mening over eerlijk gezegd.
Wat ik wel graag zou willen zien is het volgende :

- Meer schade als je iemand in vuur achterlaat.
- 1 Sticky moet een Pyro kunnen opblazen zonder gezeik net als de Medic. Hierdoor zal de Heavy ook meer lol hebben :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Shabba FC olé olééé!

quote:
nero355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:03:
True maar je snapt wel wat ik bedoel toch...
Volgens mij begrijpen wij elkaar wel. Als ik het nog eens lees zie ik dat je op de shotgun/axe doelt, niet op die fall off...

Reg. datum: 09 juni 2008

Er zijn extra sounds in ik denk de russische & franse versie opgedoken voor respectievelijk de heavy & sniper dus de kans zit er goed in dat ze van de vorige releases hebben bijgeleerd & ineens 2 class updates gaan releasen.

CiPHER

quote:
Napo schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:38:
Is niets nieuws hoor
Helaas is pyro absoluut véél sterker geworden tegen senties.

Zelf als je bij je sentry zit en deze repaired ben je kansloos tegen een pyro met backburner (+50HP) en een medic, ook al komt hij recht van voren aanlopen.
En dan heb ik het over een lv3 sentry, één waar je een paar minuten mee bezig bent ivm metal halen.
quote:
Kain schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:42:
Die GTFO server is een server vol noobs. Of een enkele goede speler die langskomt om even wat noobs te killen. Als er geen spelers op de server zijn doet hij zich toch voor als 31/32 spelers bezet. Dat vind ik altijd een klote server. Dan join je die s'nachts omdat je denk dat hij bijna vol zit en dan is er niemand.
Weet je dat heel zeker? Net als op veel servers kan dat ene slot net zo goed reserved zijn, waardoor je wordt geredirect naar server#2. Zo deden we dat bij CS1.6 ook altijd.

@GonzoNL
Je was gister anders aardig aan het raggen als HWG *O*

@falcon4ever
Die sentries waren erg. Eerst als uber-demo geprobeerd die dingen op te blazen. Heb 4 of 5 stickies tussen de sentries weten te krijgen, maar er ging alleen een dispenser stuk. Door de enorme knockback van die 4 dingen heb ik er niet veel van kunnen bakken.
Vervolgens als spy geprobeerd boven te komen wat al een hele opgaaf is. Beneden renden de vlammende pyro's in het rond en moest je alle demo's en medics ontwijken. Was ik na 4 pogingen eindelijk bij de trap.. staat er een engineer in het midden waar ik niet langs kon :p

Geslaagde defence als je het mij vraagt.

frickY wijzigde dit bericht 30-06-2008 18:50 (18%)

Pain does not hurt

Het wordt winter!

Lol heavy en sniper in één keer updaten ... ik ga spy denk ik ......

WhatPulse:

@frickY: Je kan toch niet redirecten in Source? Anders was het een stuk makkelijker om een tweede server vol te krijgen...
Where are you?
Reg. datum: 11 november 2002

quote:
Tsunami schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:14:
@frickY: Je kan toch niet redirecten in Source? Anders was het een stuk makkelijker om een tweede server vol te krijgen...
Het kán wel, maar wordt gewoon niet gedaan :+ (bij CSS kon het iig wel :) )

|| Specs PC || Laptop || PhotoSite ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro +4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: