Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 december 2006

quote:
whiplash1990 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:27:
Er staat Vista home premium maar is dit een 64 of 32 bit versie als er 4 gb geheugen wordt gekozen?
32 bit krijg je erbij geleverd.

XiniX88 wijzigde dit bericht 29-07-2008 19:37 (17%)

One Lemming to rule them all!

Je kunt wel je licentie omzetten naar een 64bit versie, echter mag ik daar geen bron van geven omdat dat ook 'illegaal' genoemd kan worden. Daarnaast moet je zelf ook nog aan een OEM DVD van Vista x64 komen ;)

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 26 december 2006

Heb een studio 17 voor mijn ouders besteld. Deze wordt donderdag, na 4 weken, geleverd. Nou vroeg ik me af hoe dell deze levert qua windows-installatie? Is hij meteen bruikbaar of moet nog een bepaalde setup worden doorlopen? Ik vraag omdat ik zelf helaas niet bij mijn ouders thuis kan zijn voor de installatie & ik op de site van dell geen quickstart handleiding terug kan vinden.

Het mooist is als de lan kabel er meteen in kan & er internet verbinding is.

Dat kan.

Je zet de laptop aan, dan worden er wat kleine vragen gesteld mbt computernaam en tijdzone. Dan is het gelijk ready.

Zelf liep ik te kloten met m'n draadloos netwerk, omdat ik vergeten was dat ik MAC filtering in m'n router had ingeschakeld. Toen ik dat eenmaal doorhad, was het ook een eitje.

Ik neem aan dat je ouders geen problemen ondervinden.
Reg. datum: 22 juli 2008

quote:
Er staat Vista home premium maar is dit een 64 of 32 bit versie als er 4 gb geheugen wordt gekozen?

En zou eventueel iemand zo lief willen zijn een foto te schieten van het uitsteken van de 9cell accu? :o
Ik heb foto's voor je. Misschien 8)7 maar hoe voeg ik ze toe?

Reg. datum: 26 december 2006

top! Dank je! Dan zou het moet werken, daarna kan ik alles mooi zelf op afstand voor ze installeren.

quote:
_photek schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Ik heb foto's voor je. Misschien 8)7 maar hoe voeg ik ze toe?
http://www.imageshack.us/
Bladeren, foto kiezen, en uploaden.
Thumbnail for forum kiezen, kopieren, en hier plakken in je bericht.

:) Ik neem aan dat je dat wilde weten?

quote:
Kees_B schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:42:
[...]

http://www.imageshack.us/
Bladeren, foto kiezen, en uploaden.
Thumbnail for forum kiezen, kopieren, en hier plakken in je bericht.

:) Ik neem aan dat je dat wilde weten?
Bedankt ;)

quote:

En zou eventueel iemand zo lief willen zijn een foto te schieten van het uitsteken van de 9cell accu? :o
Foto's 9cell accu: http://img180.imageshack.us/img180/5968/img0016tr4.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/33/img0046tt9.jpg

Zo te zien hetzelfde als de M1530 dus.

Reg. datum: 08 augustus 2005

bedankt voor de foto's O+

Een dag niet gelachen geeft,...... Helemaal niets. Het kan niet iedere dag feest zijn.

Jeuy, over ongeveer 5 dagen kan ik ook m'n internationaal toetsenbord verwachten. Over het geluid ga ik niet zeuren, zelden dat ik dat op de laptop ga gebruiken (zou een feest zijn in de trein :P)
Reg. datum: 02 april 2008

Hebben jullie ook voor accidental damage support gekozen? Kun je dit nemen in plaats van garantie?

Weten jullie ook of dell centrino 2 gaat uitbrengen voor de dell studio?

quote:
WWJD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:14:
Hebben jullie ook voor accidental damage support gekozen? Kun je dit nemen in plaats van garantie?

Weten jullie ook of dell centrino 2 gaat uitbrengen voor de dell studio?
Dell heeft 2 types, core 2 duo sowieso en AMD (de Dell studio 1536), niets gehoord over centrino. En dat laatste is een afweging die je zelf mag nemen.

3 jaar garantie nemen op een product is doodzonde, volgens de nederlandse wet mag je verwachten dat een laptop het zeker 5 jaar uithoud, en om deze reden ook tot 2 jaar oud een volledige vergoeding mag verwachten, en de jaren daarop een tegemoetkoming in de gelede schade.

Accidental damage is echter als je zelf zo dom bent je laptop te laten stuiteren, zelf nog nooit gebeurd, dus ik ga daar geen extra geld aan spenderen. Verder is het je eigen keuze.

Op hieronder:
Een laptop/computer heeft inderdaad een economische levensduur van 3 jaar, echter mag je verwachten dat een laptop toch zeker 5 jaar werkt.

Lees voor de gein ook even dit: artikel, of duik wat meer in het consumentenrecht http://www.consumentenbond.nl/. Van een product mag je namelijk verwachten dat deze een x aantal jaar mee gaat. Dit is NIET de economische afschrijvingstijd!

Mij hoor je ook niet zeggen dat de 1536 hier leverbaar is.

XiniX88 wijzigde dit bericht 31-07-2008 16:14 (27%)

Een laptop heeft een aftrektijd van 3 jaar en niet 5 jaar. Daarnaast heb ik nog geen AMD versie hier in Nederland gezien.

offtopic:
BTW Even voor alle anderen, vergelijk de Studio Hybrid eens met de US qua prijzen... Dat is echt bullshit!

alex3305 wijzigde dit bericht 31-07-2008 14:02 (6%)

Vind draadloze netwerken zonder je pc aan te zetten? Bij mij werkt niets als de pc uit staat :P

http://img.ed4.net/dell/emea/2009/Q2/WK13/Newsletter/nl_dhs_2.jpg
Reg. datum: 05 juni 2007

En nog steeds is de studio 15 eigenlijk niet geweldig qua prijs, alhoewel dat het verschil met een xps m1530 erg klein is, en elk van de 2 enkele plus en minpunten heeft: heb er ook even 3 jaar garantie bijgenomen en 10% korting (belgië)
dell studio 15
processor T8300
garantie 3 jaar
webcam 2,0 MP
kleur paars (extra kost)
scherm wled 1440X900
geheugen 4,096 MB
hDD 320 gb
grafische kaart 256 mb ati
batterij 9 cell
vingerafdruklezer ja
bluetooth ja
wirelless b/g
prijs: incl btw 1129,83

dell xps m1530
processor T8300
garantie 3 jaar
webcam 2,0 MP
kleur blauw (inbegrepen)
scherm ccfl 1440X900
geheugen 4,096 MB
hDD 320 gb
grafische kaart 256 mb nvidia
batterij 9 cell
vingerafdruklezer ja
bluetooth Ja
wirelless N
prijs: incl btw 1098,41

Reg. datum: 20 mei 2004

srry, maar de studio is duurder dan de xps???
Natuurlijk is de studio nieuw en isde vraag momenteel groter, maar de xps is toch wel iets beter.
De videokaart waar jij bij beide 256 mb neerzet is totaal verschillend. Zo heeft de Nvidia tijdens de scores 3500 benchmark punten en wordt de 3450 gegokt op ongeveer 2000. Dit is een erg groot verschil qua videospellen. Hoewel er nu behoorlijk wat klachten zijn over de Nvidia kaarten....

grote voordeel is de WLED scherm van de studio, maar ik lees dat de huidige ontvangers van de samsung + lg schermen erg blij zijn. Al deze schermen zijn nog steeds veel en veel beter dan de sony'+ toshiba's en etc...

kaisz wijzigde dit bericht 01-08-2008 12:06 (32%)

Reg. datum: 28 maart 2003

Vergis ik me nu of wordt die dell studio steeds duurder.

Ik heb ruim een week geleden een configuratie gemaakt maar was nog niet helemaal zeker en als ik nu hetzelfde invoer kom ik flink duurder uit. Met de zeer beperkt aanwezige coupons is het sowieso el een verschil maar het ligt niet alleen aan de coupons. Het wordt zo steeds minder interessant om een Dell te kiezen. Jammer want ik heb al redeljk wat delletjes gehad (ook 2 Hp tjes trouwens) en de studio zag er goed uit.

Ik zie net dat je dit ook al een beetje kunt zien aan de hier eerder geposte configs met prijzen

Reg. datum: 22 oktober 2006

Ik neem aan dat de DVD met vista (voor het installeren) er ook los bijzit, net zoals bij de XPS? (ik zie het niet op de bestellijst staan tenzij ik heel erg eroverheen lees, vandaar)

Reg. datum: 27 juli 2007

quote:
XiniX88 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:07:
Gutteguttegut, bedankt voor de link, vandaag mijn toetsenbord binnen gehad, en direct gemonteerd.

Opzich valt de dell handleiding top te volgen; hier 2 foto's van het vervangen toetsenbord:

Oude tobo ligt eruit, het nieuwe zit erin
[afbeelding]

Aanstluiting toetsenbord
open geklapt, het grijze deel kan je omhoog flippen om zo de toetsenbord aansluiting te bevestigen
[afbeelding]

Tips:
1. Vergeet de accu er niet uit te halen
2. Vergeet de schroeven onder de accu (2 schroeven) niet te verwijderen
3. Neem soortgelijk gereedschap (kruiskop en normale, laatst genoemde voor het "open wrikken" van de klepjes, tangetje om je schoevendraaier mee te laten draaien (schroeven zitten erg vast!)
4. Plaats als laatste het randje rondom het toetsenbord terug

Het koste me:
0 krassen
15 minuten opereren
300 vingerafdrukken
5 minuten poetsen

en oneindig veel plezier met de nieuwe tobo-indeling

Verder wens ik de mensen veel succes met vervangen :D
Een vraag van een leek, maar dat zie je al... :(

Wat is nu het verschil tussen een NL en USA toetsenbord ?

De Studio 17 serie spreekt mij wel aan.
Alleen jammer dat je goed op de hoogte moet zijn van allerlei kortingsacties.
Toch balen als je leest dat je 10% goedkoper had kunnen zijn.

Mijn complimenten voor het uitgebreide topic.

Er is ook nog een andere serie laptops van Dell VOSTRO.

quote:
Amargedon86 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:20:
Ik neem aan dat de DVD met vista (voor het installeren) er ook los bijzit, net zoals bij de XPS? (ik zie het niet op de bestellijst staan tenzij ik heel erg eroverheen lees, vandaar)
Die zit er bij.
Het 'grappige' is dat het gewoon een cd van Dell zelf is. Dus niet zon Microsoft ding met allerlei hologrammen en glitters ;) Maar bij mij ging de herinstalatie prima ;) Alleen even uitzoeken met de drivers...

Vandaag m'n US keyboard binnen gekregen, vanavond even netjes vervangen.

@ton, het verschil is de locatie van de bijzondere tekens. Op deze foto van xini zie je het een beetje:
http://derek.denhaas.info/laptop.jpg

edit @ 23.09:

Toetsenbord reeds vervangen. Werkt weer perfect. Het was heel simpel, behalve dat de 2 schroefjes onder de accu muur- en muurvast zaten... Gelukkig zijn het goede schroeven, zijn een ietsjepietsje blank nu...

Kees_B wijzigde dit bericht 01-08-2008 23:10 (13%)

Reg. datum: 27 juli 2007

Oke, toch vreemd dat men / ze dit niet gelijk goed doen.
Ik zou zelf niet gaan zitten klooien / schroeven in een nieuwe laptop. Het is duur genoeg.
Met gelijk de aantekening dat IK niet zo handig ben in dit soort zaken. :(

Wat mij opvalt is dat niet alle opties, die ik hier lees op de site staan vermeld. Ik zag nu wel op de DELL site dat de Studio 17 versie nu ook in het NL is beschreven.

quote:
ton1234 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:25:
Oke, toch vreemd dat men / ze dit niet gelijk goed doen.
Ik zou zelf niet gaan zitten klooien / schroeven in een nieuwe laptop. Het is duur genoeg.
Met gelijk de aantekening dat IK niet zo handig ben in dit soort zaken. :(
Ze leveren een laptop met een nederlands toetsenbord, op zich niets mis mee, behalve als je programmeur bent, je de speciale tekens op je toetsenbord uit je hoofd weet, en nu ineens op een hele andere plek zitten.

Voor een leek die af en toe wat tiept en de speciale tekens amper gebruikt zal dit dan ook geen probleem zijn (deze weet vaak toch niet waar ze echt zaten), echter voor sommige mensen (waaronder ik) is dit een stuk lastiger.

Iig je hoeft hem dus niet verplicht om te wisselen... Het Nederlandse toetsenbord doet gewoon zn werk. Hieronder een duidelijk voorbeeld met de verschillen.

Nederlands toetsenbord:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/400px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

US toetsenbord:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/400px-KB_US-International.svg.png

Bron: Wikipedia: Keyboard layout

Edit op hieronder:
Laat ik het zo zeggen; als ik mijn moeder een nederlands toetsenbord geef, zou ze het niet merken, en zo zijn er veel mensen.

XiniX88 wijzigde dit bericht 03-08-2008 15:25 (11%)

Ik ben geen programmateur, maar toch vind ik een NL toetsenbord erg vervelend. En de speciale tekens weet ik wel uit m'n hoofd. Op msn heb ik ook veel combinaties voor smileys, die met een dutch erg lastig typen omdat eigenlijk al m'n toetsenborden gewoon internationaal zijn. Ook met ubb code van forum vervelend :P

Wel 1 ding: op m'n pc kan ik de [e met accent] typen door ['e] te typen. Kan ik de studio zo veranderen dat het hier ook lukt? Zelfde voor de [e met streepje naar links] kon door [`e] te typen...

Kees_B wijzigde dit bericht 03-08-2008 13:55 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: