Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Nieuw Topic
nee is ook een antwoord!
Reg. datum: 29 april 2003

quote:
GENETX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:54:

Dat laatste lijkt me op zich niet echt logisch. Er zou dus op dit moment zo ongeveer een "Final hardware" zijn met Beta ROM. September lijkt me toch logisch dan. Nog anderhalve maand Beta ROM. Dan nog wat bugs pletten in een RC voor september. Dan kan ie in massaproductie (je gaat nl niet telefoons uitrusten met een beta ROM, en die flash je achteraf ook niet 1 voor 1 :+ ) om midden september in de winkels te liggen. Lijkt me aannemelijk.
Vergis je niet. In tegenstelling tot een hoop andere dingen lopen we qua mobieltjes voor op Amerika!
Een latere release in de VS klinkt me dan ook helemaal niet vreemd in de oren. Toestellen die wij al lang hebben, komen nu pas uit in de VS, of komen er helemaal nooit. Ik heb het nooit helemaal goed begrepen, maar nieuwe toestellen moeten in de VS gekeurd worden door de FCC. Daar gaat waarschijnlijk ook aardig wat tijd over heen!

Om te reageren op de reply's hierboven. Het zou inderdaad wel een redelijk meesterlijke zet zijn als de 24e september de release datum wordt. De volgende vraag die dan gelijk bij mij op komt, wordt dat dan een global launch, een Aziatische launch of is het de launchdate vor Europa!

24 september is nog "maar" een goede twee maanden. Mijn M600i begint stukje bij beetje de geest te geven, dus die X1 kan wat mij betreft niet snel genoeg komen!

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
SToRM666 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:22:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd ook best wel interesse in de iPhone, maar ik wil niet beslissen welke ik neem voordat ik ze beide in het echt gezien heb :)
Ik vind de keuze ook erg moeilijk. De Xperia is als telefoon exclusiever. Je kunt er van uit gaan dat je echt NIEMAND er mee ziet lopen in de praktijk. De iPhone daarentegen is een echt massa product. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Apple een erg goed merk, maar het 'think different' is een beetje onzin zodra Apple een beetje marktaandeel krijgt. Er zijn b.v. maar een paar varianten van iPods of Macintoshes, dus onder Apple fans heeft al gauw bijna iedereen dezelfde.

Qua specs heeft de Xperia een aantal grote voordelen zoals de VEEL hogere resolutie en het uitschuifbare keyboard. Tijdens typen heb je dus -en- sowieso al een grotere resolutie, maar deze resolutie is ook nog eens volledig beschikbaar voor je app; er wordt niets afgegeten voor je virtuele keyboard.

De iPhone heeft weer als voordeel dat het een vrij duidelijk en beheersbaar platform is. Ik krijg bij de iPhone een beetje een console gevoel waarbij een zeer groot aanbod van software optimaal en specifiek voor de iPhone geschreven kan worden.

De Xperia X1 is 'maar' een windows mobile ding. Hoewel WM natuurlijk ook duidelijk een platform is met een groot aanbod aan software, zorgt de enorme diversiteit aan apparaten en capaciteiten daarvan dat je dus weinig software zal hebben die het 800x480 scherm en eventueel andere features van de X1 optimaal kan benutten. Duidelijk geval van elk voordeel heeft z'n nadeel (en andersom).

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Is het nou al eens bekend wanneer die uitkomt en hoeveel die gaat kosten?

Reg. datum: 29 september 2002

Kijk even 2 posts boven je... Ik vind het argument "niemand heeft hem" nou niet bepaald een argument om hem te gaan kopen. Eigenlijk betekent het dat het gewoon een veel te duur toestel is wat in dagelijks gebruik voor veel mensen te lastig is.

Ik twijfel nog heel erg tussen de Xperia en de Touch Pro. Maar zoals het er nu naar uitziet zal ik voordat de Xperia uitkomt wel lang genoeg de kans hebben om de Touch Pro te bekijken...

nee is ook een antwoord!

quote:
sander-sp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:58:
Kijk even 2 posts boven je... Ik vind het argument "niemand heeft hem" nou niet bepaald een argument om hem te gaan kopen. Eigenlijk betekent het dat het gewoon een veel te duur toestel is wat in dagelijks gebruik voor veel mensen te lastig is.
Eigenlijk betekent het dat deze smartphone nog niet leverbaar is ;)

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
sander-sp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:58:
Kijk even 2 posts boven je... Ik vind het argument "niemand heeft hem" nou niet bepaald een argument om hem te gaan kopen.
Dat speelt wel degelijk mee hoor, bij sommige mensen sterker dan bij anderen. Mannen malen er misschien wat minder om, maar voor veel vrouwen is het verschrikkelijk om ergens te verschijnen in iets wat iemand anders ook draagt. Aangezien mobieltjes steeds meer als een mode accessoire wordt gezien is de gedachte gang wellicht niet eens zo raar ;)

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 21 mei 2008

quote:
sander-sp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:58: Ik vind het argument "niemand heeft hem" nou niet bepaald een argument om hem te gaan kopen.
Dat zeker! Maar ik vind dat 'iedereen heeft hem' wel een argument kan zijn om een toestel NIET te kopen.

Reg. datum: 29 juli 2005

quote:
flowerp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Ik vind de keuze ook erg moeilijk. De Xperia is als telefoon exclusiever. Je kunt er van uit gaan dat je echt NIEMAND er mee ziet lopen in de praktijk. De iPhone daarentegen is een echt massa product. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Apple een erg goed merk, maar het 'think different' is een beetje onzin zodra Apple een beetje marktaandeel krijgt. Er zijn b.v. maar een paar varianten van iPods of Macintoshes, dus onder Apple fans heeft al gauw bijna iedereen dezelfde.
Ik vind het ook leuker om een toestel te hebben waar niet iedereen mee rondloopt, maar kwa uiterlijk vind ik het beide erg mooie toestellen. De X1 is wat zakelijker en strakker dan de iPhone.
quote:
Qua specs heeft de Xperia een aantal grote voordelen zoals de VEEL hogere resolutie en het uitschuifbare keyboard. Tijdens typen heb je dus -en- sowieso al een grotere resolutie, maar deze resolutie is ook nog eens volledig beschikbaar voor je app; er wordt niets afgegeten voor je virtuele keyboard.
Het blijft natuurlijk wel afwachten hoe goed het keyboard gaat zijn...Aan de ene kant heb ik nu al 3 verschillende SE toestellen achter elkaar gehad (T610, K750 en K800) en over de bouwkwaliteit heb ik eigenlijk nooit iets te klagen gehad, maar aangezien deze door HTC gemaakt wordt ben ik erg benieuwd of dit te merken gaat zijn in de kwaliteit van de X1.
quote:
De iPhone heeft weer als voordeel dat het een vrij duidelijk en beheersbaar platform is. Ik krijg bij de iPhone een beetje een console gevoel waarbij een zeer groot aanbod van software optimaal en specifiek voor de iPhone geschreven kan worden.

De Xperia X1 is 'maar' een windows mobile ding. Hoewel WM natuurlijk ook duidelijk een platform is met een groot aanbod aan software, zorgt de enorme diversiteit aan apparaten en capaciteiten daarvan dat je dus weinig software zal hebben die het 800x480 scherm en eventueel andere features van de X1 optimaal kan benutten. Duidelijk geval van elk voordeel heeft z'n nadeel (en andersom).
Ik ben ook erg benieuwd hoe de iPhone zich gaat ontwikkelen en dan met name het GPS gedeelte. Een groot nadeel van de iPhone vind ik dat de accuduur nogal erg kort schijnt te zijn.

PSN id: NL_SToRM

Voor de mensen die twijfelen tussen de Iphone & X1 :
Tegen de tijd dat de X1 uit is kost de Iphone al een stuk minder ;) Dus het scheelt je wel geld mocht dat een reden zijn waarom sommigen twijfelen!

Reg. datum: 29 juli 2005

quote:
joedy87 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:24:
Voor de mensen die twijfelen tussen de Iphone & X1 :
Tegen de tijd dat de X1 uit is kost de Iphone al een stuk minder ;) Dus het scheelt je wel geld mocht dat een reden zijn waarom sommigen twijfelen!
Dat is een goeie reden ja :) En daarbij heb ik geen zin om nu verplicht een abo bij T-Mobile te moeten nemen.

PSN id: NL_SToRM

Denk je nou echt dat je over 2-3 maanden minder betaald voor een iPhone? Tuurlijk niet. Apple heeft met T-Mobile een exclusief contract en dat gaan ze gewoon lekker uitmelken... Ze zouden gek zijn als ze het niet deden, als je die telefoon echt wil dan heb je het er gewoon voor over is het idee.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

quote:
GENETX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:09:
Denk je nou echt dat je over 2-3 maanden minder betaald voor een iPhone? Tuurlijk niet. Apple heeft met T-Mobile een exclusief contract en dat gaan ze gewoon lekker uitmelken... Ze zouden gek zijn als ze het niet deden, als je die telefoon echt wil dan heb je het er gewoon voor over is het idee.
Iedere telefoon zakt in prijs, anders verkoop je hem niet meer. Degenen die hem echt wilden hebben hem nu binnen of zorgen dat ze hem komende tijd binnen hebben.
Dat die telefoon in prijs gaat zakken is duidelijk, maar wanneer dat is inderdaad een raadsel. Maar ik verwacht dat straks, tegen het einde van het jaar, als alle concurrenten hun tegenhangers uit hebben gebracht, dat ze bij T-mobile gewoon gaan stunten met prijzen. Zo gaat dat bij iedere telefoon, alleen bij de een wat later dan de ander.

joedy87 wijzigde dit bericht 12-07-2008 23:44 (30%)

Hierbij vergeet je wel dat het Apple is.

Heb jij ooit Apple zien stunten met prijzen? Heb je hun ooit prijzen zien verlagen bij Apple zonder dat er nieuwe modellen werden geïntroduceerd? Ik niet, de iPhone is niet zomaar een telefoon. Er komt hooguit een stunt rond de kerst waarbij je een extra krijgt, maar IMO niet goedkoper. Er zijn MAAR 1500 modellen in Nederland uitgegeven bij de eerste batch. Er zijn wel een miljoen mensen die hem willen. Bedenk dat het ding nu ook over de hele wereld wordt verkocht waardoor de productiecapaciteit al helemaal tekort schiet.

Nee, voordat de vraag van de iPhone 3G zo laag is dat men ze echt drastisch gaat verlagen is de iPhone 3.0 al uit en gaat het oude model in de uitverkoop. Ik weet neit of je Economie hebt gehad, maar de iPhone niet prijselastisch. Dat betekend dat Apple zo ongeveer elke prijs kan vragen voor het toestel. Nee, reken er maar niet op dat dat ding in prijs daalt dit jaar.

*) Note, de prijsverlaging van de Macbook Air was vanwege de drastisch gedaalde SSD prijzen, alleen bij een dergelijke daling zal Apple ook wat van de prijs afhalen, eerder niet.

Echter zeg ik, back ontopic!

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

quote:
GENETX schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:16:

Heb jij ooit Apple zien stunten met prijzen? Heb je hun ooit prijzen zien verlagen bij Apple zonder dat er nieuwe modellen werden geïntroduceerd? Ik niet, de iPhone is niet zomaar een telefoon. Er komt hooguit een stunt rond de kerst waarbij je een extra krijgt, maar IMO niet goedkoper. Er zijn MAAR 1500 modellen in Nederland uitgegeven bij de eerste batch. Er zijn wel een miljoen mensen die hem willen. Bedenk dat het ding nu ook over de hele wereld wordt verkocht waardoor de productiecapaciteit al helemaal tekort schiet.

Nee, voordat de vraag van de iPhone 3G zo laag is dat men ze echt drastisch gaat verlagen is de iPhone 3.0 al uit en gaat het oude model in de uitverkoop. Ik weet neit of je Economie hebt gehad, maar de iPhone niet prijselastisch. Dat betekend dat Apple zo ongeveer elke prijs kan vragen voor het toestel. Nee, reken er maar niet op dat dat ding in prijs daalt dit jaar.

*) Note, de prijsverlaging van de Macbook Air was vanwege de drastisch gedaalde SSD prijzen, alleen bij een dergelijke daling zal Apple ook wat van de prijs afhalen, eerder niet.

Echter zeg ik, back ontopic!
Hmm ja we zullen zien. Voor mij maakt het trouwens toch niet uit, ik hoef dat ding niet te hebben ;)
Ik wacht gewoon lekker op de prachtige X1 _/-\o_

Reg. datum: 06 juni 2006

quote:
Er zijn MAAR 1500 modellen in Nederland uitgegeven bij de eerste batch. Er zijn wel een miljoen mensen die hem willen.
Ehm wel iets meer(veel meer) aangezien (company x) al praktisch dat aantal had voor zijn fillialen!

Frunnik wijzigde dit bericht 13-07-2008 19:58 (61%)

quote:

Heb jij ooit Apple zien stunten met prijzen? Heb je hun ooit prijzen zien verlagen bij Apple zonder dat er nieuwe modellen werden geïntroduceerd?
[off-topic]Stunten is een groot woord, maar er zijn regelmatig prijsverlagingen geweest van diverse modellen zonder dat er nieuwe modellen werden geintroduceerd. Sterker nog veelal zijn juist opvolgende modellen tegen lagere prijzen in de markt gezet dan hun voorgangers.

Ook de 1e iPhone is eerder al $100 in prijs gezakt, ruimschoots voordat de 3G in zicht kwam.[/off-topic]

Reg. datum: 07 november 2006

http://www.pbase.com/bengalboy/image/98077238.jpg

Misschien offtopic, maar ik vind het hooguit vreemd bij deze foto van de Bengalboy-site.
Maar tussen zijn muziek zit "De Afrekening", dat is een belgische CD-compilatie uitgebracht door Studio Brussel. Ik weet niet vanwaar die man is maar ik vind het hooguit vreemd dat dit in zijn collectie zit.

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
Marcel schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:35:
[...]

[off-topic]Stunten is een groot woord, maar er zijn regelmatig prijsverlagingen geweest van diverse modellen zonder dat er nieuwe modellen werden geintroduceerd. Sterker nog veelal zijn juist opvolgende modellen tegen lagere prijzen in de markt gezet dan hun voorgangers.

Ook de 1e iPhone is eerder al $100 in prijs gezakt, ruimschoots voordat de 3G in zicht kwam.[/off-topic]
ja maar dat is ook gewoon de retail prijs die dan zakt...het nadeel bij t-mobile is dat je aan een reteduur abbo zit op het moment dat je een beetje bereikbaar wil zijn. Als je een iphone neem met 100 belminuten, 1000 smsjes en onbeperkt internet dan is je abbo al 40 euro per maand. dan betaal je voor het toestel nog 80 euro (de 8GB)...denk niet dat je ooit hetzelfde abbo krijgt waarbij de iphone gratis is hoor..

C2D: E6420, Asus P5B, 2x 1Gig Kingston PC5400 Dual Channel, Club3d 8600GT 540/700 (core 620/ mem 880) , Logitec G15

Reg. datum: 15 december 2006

Misschien is het hier al gemeld of gepost, maar kan je op de X1 ook "youtuben" ?

Sony KDL40W2000<-->Sony BDP-S300 Blu Ray Player(REG 1)<-->Sony DAV-Z830<-->Pixelmagic MB100<-->KPN INTERACTIEVE TV<-->Multytenne Twin<-->TF7710HDPVR

nee is ook een antwoord!

quote:
bamoah schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:56:
Misschien is het hier al gemeld of gepost, maar kan je op de X1 ook "youtuben" ?
Net zo goed/slecht als dat dat op ieder andere Windows Mobile 6.1 toestel gaat...

quote:
For example, I can now say that "Touch Flo" is working on my S.E.X1 and is not merely a file in the system OS. So, that should answer one unknown about the S.E.X1 that hasn't been answered on other sites.
Says bengal boy!!

Lijkt me wel een mooie vooruitgang, toch?

De X1 XPERIA heeft iets van youtube support zag ik op de SE site. Wie weet krijgen ze ook wel de HTC app hiervoor.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Wicked_Wy schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:58:
[...]

Says bengal boy!!

Lijkt me wel een mooie vooruitgang, toch?
Idd! :9

Er is in dat draadje al gevraagd of Bengal Boy een video wil plaatsen van TouchFlo 3D. Ben toch wel erg benieuwd of SE dat echt in de X1 laat plaatsen! :/

Reg. datum: 07 november 2006

quote:
bamoah schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:56:
Coreplayer heeft hier nog speciale support voor ingebouwd dat het wel beter gaat!

Reg. datum: 03 juli 2008

Vraagje: is het, ondanks het gebrek aan tv-out, toch mogelijk om iets dergelijks te bewerkstelligen met bijvoobeeld een daarvoor gemaakt kabeltje o.i.d.? Of is het op geen manier mogelijk bijvoorbeeld een powerpoint op je tv te krijgen met de X1?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: