Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ach, de films hebben op een paar namen na niets te maken met het verhaal uit de games. Overigens vind ik de films wel heel goed te doen. Het zijn geen meesterwerkjes maar ze houden het zombie genre wel heel goed levend naar mijn mening.

Leuk detail is trouwens dat George A. Remero (de regiseur die het zombie-horror genre groot heeft gemaakt in de jaren 80 en begin 90 met de '[xxx] of the dead' films de eerste RE film zou regisseren. Het script was al geschreven (LINK) en het verhaal sloot dus wel aan bij de games. Hij is helaas door de productie maatschappij van het project gehaald omdat zijn versie te grimmig en niet commercieel genoeg zou zijn. Erg jammer imho. Het is geen geheim dat Shinji Mikami (de geestelijk vader van RE) een groot Romero fan is. En een leuk feitje is dat Romero ook de TV reclames voor RE2 in heeft gemaakt.

En tot zo ver RE met Raj. Tot de volgende aflevering ;)

rajackar wijzigde dit bericht 11-08-2008 09:57 (6%)

I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Reg. datum: 01 februari 2004

Erg interessant
quote:
Hij is helaas door de productie maatschappij van het project gehaald omdat zijn versie te grimmig en niet commercieel genoeg zou zijn. Erg jammer imho. Het is geen geheim dat Shinji Mikami (de geestelijk vader van RE) een groot Romero fan is. En een leuk feitje is dat Romero ook de TV reclames voor RE2 in heeft gemaakt.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat Mikami van de Resident Evil serie was afgehaald na deel 2? Mikami werkte aan Dino Crisis als producer en director in plaats van aan Resident Evil 3. Hij wordt alleen als producer genoemd omdat hij destijds de leiding had over Capcom Production Studio 4. De eerste game die hij daarna maakte was de remake van Resident Evil voor de GameCube afgezien van wat adviserende rolletjes bij Code Veronica, Omnushia etc.. Kamiya begon met Resident Evil 4 maar maakte er uiteindelijk Devil May Cry van. Hiroshi Shibata was daarna aangewezen als director van Resident Evil 4, totdat Capcom hem van het project afhaalde. Vervolgens maakte Mikami uiteindelijk de game af.

Dat heeft er zeker mee te maken ja.
Ik blijf het btw jammer vinden dat ze de originele versie van RE4 nooit hebben uitgebracht. Die filmpjes waren echt TE vet gewoon. Hopelijk doen ze daar ooit nog wat mee, maar ik weet ook wel dat die kans 0,000001 is helaas :(
Maar als je ziet hoever die game al af was dan is het toch ook apart dat ze zoveel werk gewoon weg hebben gegooid. Behalve de character models van Leon heeft volgens mij niets de stap naar RE4 gehaald.
Een release van die versie op de wii lijkt me geweldig. Moet kunnen aangezien die content origineel voor de GC bedoeld was. Bekijk onderstaand filmpje voor de grap eens en bedenk je dan hoe vet dat is met de zaklamp en wii besturing:

Ohhh, en dan deze. Het spel was al zo ver gevorderd dat er al trailers van waren die veel verschillende delen van het spel laten zien. En daarnaast was er dus ook een echt vervolg op het verhaal.

Als fan kan ik wel janken dat die nooit is uitgebracht ;)
IMHO was dit echt de ultieme RE geweest.

rajackar wijzigde dit bericht 11-08-2008 12:04 (19%)

I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

quote:
rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:48:
Dat heeft er zeker mee te maken ja.
Ik blijf het btw jammer vinden dat ze de originele versie van RE4 nooit hebben uitgebracht. Die filmpjes waren echt TE vet gewoon. Hopelijk doen ze daar ooit nog wat mee, maar ik weet ook wel dat die kans 0,000001 is helaas :(
Maar als je ziet hoever die game al af was dan is het toch ook apart dat ze zoveel werk gewoon weg hebben gegooid. Behalve de character models van Leon heeft volgens mij niets de stap naar RE4 gehaald.
Een release van die versie op de wii lijkt me geweldig. Moet kunnen aangezien die content origineel voor de GC bedoeld was. Bekijk onderstaand filmpje voor de grap eens en bedenk je dan hoe vet dat is met de zaklamp en wii besturing:
Het was heel vet inderdaad en echt heel zonde. Overigens was Shibata al met de nieuwe over-the-shoulder cam e.d. bezig en had Mikami hem zelf aangewezen toen Kamiya met Devil May Cry aan de slag ging. Het Capcom management haalde vervolgens Shibata van het project af en volgens mij wordt Shibata nog niet eens genoemd in de credits van Resident Evil 4. Afijn, Kamiya, Mikami etc. zijn allemaal weg bij Capcom nu en ik ben benieuwd of het nieuwe team van Keiji Inafune, Jun Takeuchi en Hiroyuki Kobayashi net zo goed werk af blijft leveren als het oude team en met Platinum Games hebben we nu in principe 2 Capcom's.

Tja, daar heb je een punt. Ik hoop dat platinum echt iets vets gaat maken. Hoewel RE4 echt een goede game is vind ik het jammer dat het van een echte horror serie nu een actie game serie is geworden.
RE5 lijkt me best leuk maar verschilt in gameplay nauwelijks van RE4. En rennen en schieten kan ik in genoeg games. Vaak nog tegelijk ook ;)

Ik heb er btw nog een filmpje bij gezet in de vorige post.
Ik blijf het bizar vinden dat een project waar duidelijk al zo veel werk in zit zomaar geannuleerd is. Ergens zou je toch verwachten dat ze dit nog even afmaken en uitbrengen simpel weg omdat het echt wel verkoopt, het geen weggegooid geld is geweest en de graphics zonder problemen op de wii kunnen en het dan nog bij de mooiere games hoort.
* rajackar droomt rustig verder ;)

quote:
rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:08:
Tja, daar heb je een punt. Ik hoop dat platinum echt iets vets gaat maken. Hoewel RE4 echt een goede game is vind ik het jammer dat het van een echte horror serie nu een actie game serie is geworden.
RE5 lijkt me best leuk maar verschilt in gameplay nauwelijks van RE4. En rennen en schieten kan ik in genoeg games. Vaak nog tegelijk ook ;)

Ik heb er btw nog een filmpje bij gezet in de vorige post.
Ik blijf het bizar vinden dat een project waar duidelijk al zo veel werk in zit zomaar geannuleerd is. Ergens zou je toch verwachten dat ze dit nog even afmaken en uitbrengen simpel weg omdat het echt wel verkoopt, het geen weggegooid geld is geweest en de graphics zonder problemen op de wii kunnen en het dan nog bij de mooiere games hoort.
* rajackar droomt rustig verder ;)
Ik heb dat soort beslissingen echt nooit begrepen maar ik ben bang dat er een kleine kans is dat dit gebeurd. Met name omdat Capcom nooit echt zorgvuldig met beta's en source-codes om gaat.

Laten we het hopen. RE 1.5 is helaas ook nooit gelekt.
Ik kan me wel voorstellen dat een gefrustreerde medewerker die ik weet niet hoe lang aan zo'n project gewerkt heeft de hele bende eens op internet lekt ;)

Die niet gereleaste versie van RE4 ziet er idd goed uit zeg. Die wil ik idd wel op de Wii hebben!

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

quote:
Deddiekoel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:34:
Die niet gereleaste versie van RE4 ziet er idd goed uit zeg. Die wil ik idd wel op de Wii hebben!
Een miniscule kans. De game is niet af en de vraag is of Capcom de source-code nog heeft. Capcom wilde juist af van het pre-rendered gebeuren. Shibata en Mikami zijn allang weg bij Capcom en Capcom probeert zoveel mogelijk om Mikami, Kamiya en Shibata uit de credits van allerlei games en series te halen. Het beste waar we op kunnen hopen is dat het Platinum Games project van Mikami een survival horror game is in deze stijl. Dat is niet eens zo'n gekke gedachte aangezien Kayima met een DMC achtige game bezig is genaamd Bayonetta en Mad World is min of meer van het God Hand team afkomstig. Ik zou graag de oude RE4 willen spelen al is het meer omdat Leon daar een Desert Eagle had.

Ik denk niet dat ze alles weggooien van zo'n project hoor. Dat zal nog wel ergens staan bij capcom. Al is het alleen maar om delen te kunnen her gebruiken.
Je opmerking over pre rendered slaat niet echt ergens op aangezien deze versie van RE4 ook al realtime 3d was.
Ik denk dat de enige kans is om dit ooit te zien dat ze er een wii release van maken omdat ze dan niks op hoeven te poetsen qua graphics en het spel alleen maar af hoeven te maken.
Maar de kans lijkt me extreem klein omdat ze iig Leon eruit moeten halen en waarschijnlijk klopt de rest van het verhaal ook niet meer. En juist die aanpassingen en het maken van nieuwe cut-scenes, dialoog enzo zal ervoor zorgen dat het gemak waarmee ze dit uit kunnen brengen verminderd wordt en dat maar het weer minder interessant om uit te brengen.

Ohh en btw, snapt iemand na het zien van deze filmpjes eindelijk dat ik enigszins teleurgesteld was met wat nu RE4 is?

rajackar wijzigde dit bericht 12-08-2008 08:54 (22%)

quote:
rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:51:
Ohh en btw, snapt iemand na het zien van deze filmpjes eindelijk dat ik enigszins teleurgesteld was met wat nu RE4 is?
Ja en nee, ik vind het name jammer vanwege het verhaal. Maar de nieuwe view en controls van RE4 vind ik een dermate verbetering dat ik het alleen maar kan toejuichen. Als ik dat eerste RE4 filmpje zie dan zie je hoe 'clumsy' de oude controls zijn en dan ben ik blij met de nieuwe RE4.
Maar nogmaals het verhaal leek me super en dat had ik graag gezien.

electronica op mijn site

ik heb Wii driver ( het spel)

mijn 4jarige zoon had es de controls in handen
en nu is mijn cameraview anders als ik in een auto rij

weet iemand wat mijn zoon kan , en ik niet
want ik rijd liever met de auto
zodat ik een uitzicht heb van uit de lucht met mijn autotje

thx

quote:
Anthrax schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:38:
Het boekje lezen :+

Uitdrijvűrrrr!

quote:
Anthrax schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:38:
ik heb Wii driver ( het spel)

mijn 4jarige zoon had es de controls in handen
en nu is mijn cameraview anders als ik in een auto rij

want ik rijd liever met de auto
zodat ik een uitzicht heb van uit de lucht met mijn autotje

thx
Het ding heeft zeer weinig knopjes op de wii-mote, probeer eens wat ;)

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Gokje: de C knop op de nunchuck? (werkt in SMG :) )

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Wii helpt bij training voor gouden medaille
De Japanse zwemmer Kosuke Kitajima heeft zijn gouden medaille en een nieuw wereldrecord op de 100 meter borstslag mede te danken aan het spelen op de Nintendo Wii.

Kitajima’s trainingsregime bevat namelijk ook het spelen van Sega's Mario and Sonic at the Olympic Games op de Nintendo Wii. Hij geeft de volgende reden voor zijn trainingsesies op de Wii: “Kijk, Mario doet de borstslag en daarom is het perfecte mentale training bij het voorstellen van de echte Olympische hal.”

Kitajima is overigens niet de enige sporter die graag speelt op de Wii. Ook de Britse sporters spelen graag op de console van Nintendo in hun vrije tijd in het Olympisch dorp.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Serieus, nog even wachten en de Wii geneest ook enge ziektes en bewerkstelligd wereldvrede!

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
Dit is wel 1 van de domste dingen die ik ooit heb gelezen :) Ik zag het vanochtend. Vooral deze quote:
quote:
Kijk, Mario doet de borstslag en daarom is het perfecte mentale training bij het voorstellen van de echte Olympische hal.”
Right :+

De Wii zal een hoop lol en ontspanning brengen in het Olympisch dorp, maar dat verhaal wat deze mevrouw menneer brengt gaat nergens over.

Er zal wel een leuke sponser deal aan vooraf gegaan zijn. Iedereen met verstand van games en de Wii, weet dat dit onzin is. Er is echter een doelgroep die hier daadwerkelijk door aan het denken word gezet.

PWM wijzigde dit bericht 13-08-2008 14:21 (31%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Reg. datum: 30 november 2007

De Wii is gewoon leuk voor de onspanning en om een beetje in de sfeer te komen :)

quote:
rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

Ik zou even doorbijten. De besturing is idd erg wennen maar qua verhaal sfeer en pure schrik momenten staat RE (en zeker de remake) eenzaam bovenaan in de hele RE reeks.
Ook zou ik de games in de verhaal volgorde spelen (met uitzondering van RE0).
dan krijg je dus:
RE
RE0 (de uitzondering, je moet echt bij RE beginnen omdat ie zo vet is ;))
RE2
RE3
RE:CV(x)
RE:UC
RE4

Overigens ben ik het helemaal eens met vanitas dat RE4 eigenlijk bijzonder weinig met RE te maken heeft. Ze hebben alleen wat karakters gerecycled. Iets wat ik overigens erg jammer vindt. Ze waren in de RE reeks met een behoorlijk stoer verhaal bezig wat in één keer door de plee getrokken is door in 2 seconden in de intro van RE4 even te melden dat alles opgelost is en umbrella vernietigd is. Voor de echte RE fan (ja ik heb zelfs de boeken gelezen :+ ) was het echt een enorme teleurstelling dat het verhaal geen fatsoenlijk einde heeft gekregen. En nee, RE:UC telt niet als einde want dat zegt eigenlijk niks en het is ook van een behoorlijk beroerde kwaliteit (het vehaal dan, ik vond de game op zich behoorlijk vermakelijk).
[/rant]
Ik ga zeker doorbijten, want na een tijdje spelen merk ik dat het inderdaad toch wel een leuke adventure begint te worden. Controls beginnen ook te wennen. Ik hoop dat de gamecube titels nog een tijdje verkrijgbaar blijven, want alles in 1x aanschaffen is toch wat duur. Maarja, anders kan ik vast 2ehands wat vinden.

Pierz wijzigde dit bericht 13-08-2008 15:07 (11%)

Ik zag dat er op dit moment een mind en body bundel van de wii beschikbaar is. Zijn er toevallig ook al andere bundel's met games of verkoopt de wii gewoon nog steds veel te goed :)?

electronica op mijn site

quote:
Exorcist schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:54:
[...]

Het ding heeft zeer weinig knopjes op de wii-mote, probeer eens wat ;)
ik vermoed een combinatie aan knoppen
ik heb ze allemaal al es apart ingedrukt
maar de cameraview in de auto verandert er niet door ( ofwel tijdelijk zoals voor het schieten )

in de handleiding staat er geen info over die zaken
heb al de wii gereset , maar dat werkt ook nie
Most Wanted: Starcraft 2

Hm kan er niet veel over vinden, in de ps2 versie is select om de camera in de auto te veranderen. Mischien + of - op je mote?

WiiPs3 owner :) also pc and ds!

Huishoudelijke mededeling: Omdat ik vanaf morgen heel druk ben met mijn aankomende studie: eerstejaarsweekend, OWee en eventueel KMT heb ik alvast een nieuw deeltje gestart aangezien deze op 15 reacties na vol zit. Verder heb ik gezien dat een aantal plaatjes in de TS niet werken, dit zal ik z.s.m. verhelpen wanneer ik weer tijd heb. Dan krijg de rest van de TS overigens ook weer een update.

Dus voor nu, op naar deeltje 102:

Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!

10100111001

Locketey lock.

qed

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws