Hoofdcategorieën
Topicacties

[UTwente] Laptopproject 2008/2009

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Huub Huub, Barbatruc!
Reg. datum: 12 januari 2005

De notebooks van de Utwente zijn bekend!
Site UTwente Notebook service Centrum

De 2 Notebooks zijn:

De 'Budget' Notebook

HP Compaq 6710b
¤ 645,- incl BTW

Specificaties:
Besturingsysteem Microsoft Windows Vista Basic (Engelse versie)
Processor Intel® Core™ 2 Duo T8100 (2.1GHz / 3MB / 800MHz)
Chipset Intel® 965GM (800MHz front side bus , Santa Rosa )
Geheugen 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM (1 x 2.048 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WXGA (1280x800) TFT Display
Grafische kaart Intel® Graphics Media Accelerator X3100
Hardeschijf 120 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (5.400 rpm)
Wirelesskaart Intel 802.11 Wireless Card (ABG / N)
Optische Station 8x DVD+/-RW-station Dual Layer and Lightscribe
Uitbreidingsslot Vrije slots voor extra apparaten: 1 Type I/II PC Card slot ondersteunt 32-bits CardBus en 16-bits kaarten, 6-in-1 medialezer
I/O Poorten 4 USB 2.0 poorten, VGA, stereo microfooningang, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, Firewire (1394a), voedingsconnector, RJ-11, RJ-45, S-video tv-uitgang
Geluidssysteem High-definition audio, stereoluidsprekers, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, stereo microfooningang, geïntegreerde mono microfoon
Adapter 90 Watt AC adapter
Batterij 6 Cell 85WHr Primary Battery
Accessoires HP USB Optical Travel Mouse
Extra's Fingerprint
Garantie 3 jaar on-site service / garantie

De High-End Notebook

HP Compaq 8510w
¤ 965,- incl BTW

Specificaties
Besturingsysteem Microsoft Windows Vista Busisness (Engelse versie)
Intel® Core™ 2 Duo T9300 (2.5GHz / 6MB / 800MHz)
Chipset Intel® 965GM (800MHz front side bus , Santa Rosa )
Geheugen 4,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM (2 x 2.048 MB)
Beeldscherm 15.4" inch WSXGA+ (1680x1050) TFT Display
Grafische kaart nVidia Quadro FX 570M (Dedicated 256MB)
Hardeschijf 200 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm)
Wirelesskaart Intel 4965AGN Wireless Card (ABG / N)
Optische Station 8x DVD+/-RW-station
Uitbreidingsslot Vrije slots voor extra apparaten: 1 type I/II PC Card-slot ondersteunt 32-bits CardBus en 16-bits kaarten, 1 Secure Digital slot
I/O Poorten 4 USB 2.0 poorten, VGA, stereo microfooningang, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, Firewire (1394a), HDMI, voedingsconnector, dockingconnector. RJ-11, RJ-45
Geluidssysteem High-definition audio, stereoluidsprekers, stereo hoofdtelefoon/lijnuitgang, stereo microfooningang, geïntegreerde microfoon
Adapter 90 Watt AC adapter
Batterij 8 Cell 85WHr Primary Battery
Accessoires HP USB Optical Travel Mouse
Extra's Bluetooth + Fingerprint
Garantie 3 jaar on-site service op de volgende werkdag
Verzekering 3 jaar Accidental Damage Protection

eventuele uitbreidingen worden later bekend.

Welke Notebook adviseert men voor mijn studie?
De High-End word geadviseerd voor de volgende studies:
Industrieel Ontwerpen ( IO )
Werktuigbouwkunde ( WB )
Advanced Technology ( AT )
Voor de overige studies voldoen beide notebooks volgens de Utwente.

FAQ

Q - Die Quadro, op welke consumenten GPU is die gebaseerd?
A - op een Geforce 8600GT Mobile

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

O+
Reg. datum: 18 december 2005

Phhhheeeew, wat ben ik bij dat er geen MacBook Pro bij staat, er ging namelijk een gerucht dat die er dit jaar als high-end model bij zou zitten, heb namelijk net een MacBook aangeschaft (MBP zou waarschijnlijk nog steeds te duur zijn geweest, maar toch :P ) En m'n MacBook is sneller als de budget variant, terwijl ik civiele techniek doe, dus ik zit helemaal goed :D

Muthas wijzigde dit bericht 23-06-2008 21:23 (17%)

Reg. datum: 14 maart 2005

Ziet er goed uit :) ik ga werktuigbouwkunde doen, meer mensen die dat gaan doen? Opties en uitbreidingen worden trouwens deze week nog bekend gemaakt, volgens nsc.utwente.nl.

Niet geraakt is altijd mis.
Reg. datum: 16 januari 2006

Ik ga Industrieel Ontwerpen doen en dit ziet er goed uit :P Alleen jammer dat er geen optie voor een MBP bijzit natuurlijk ;)
Reg. datum: 01 november 2006

Chemische Technologie hier. Nu maar kijken of er in de Pricewatch een model vergelijkbaar aan de budget variant (HP Compaq 6710b) is, maar dan goedkoper uiteraard :D Nog geen tijd voor gehad :'(

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Snajo schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 04:29:
Chemische Technologie hier. Nu maar kijken of er in de Pricewatch een model vergelijkbaar aan de budget variant (HP Compaq 6710b) is, maar dan goedkoper uiteraard :D Nog geen tijd voor gehad :'(
Dat moet makkelijk lukken. Hoewel de UT vast een leuke deal heeft gesloten met HP betaal je ook voor alle service die ze er bij leveren. En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook. Maargoed, wil je gemak en snap je zelf niet veel van computers, dan neem je een laptop van de UT.

Ik weet uit ervaring dat je een stuk goedkoper uit kunt zijn of een laptop kunt krijgen die meer aan je eisen voldoet voor hetzelfde geld.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Reg. datum: 18 maart 2002

quote:
Ras schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 05:15:

En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook
Ik weet niet wat voor garantie jij hebt 8)7 , maar dat is normaal dat koffie over je notebook niet onder garantie valt maar onder de verzekering ( als deze erbij is gekocht ) en wat trouwens standaard bij de High End notebook zit!
quote:
Wikipedia (Uitleg Garantie)

In de volksmond wordt met het begrip garantie vaak gedoeld op fabrieksgarantie. Dit is de garantie van de fabrikant van een product, dat het product voldoet aan de door de fabrikant gestelde verwachtingen. Hierop maakt een fabrikant soms wel enkele uitzonderingen. Zo zal een fietsenfabrikant normaal gesproken geen garantie geven op fietsbanden als er door toedoen van de gebruiker een lekkage optreedt. Een fabrikant verbindt vaak een termijn aan de garantie, van bijvoorbeeld enkele maanden of jaren. Soms is het mogelijk voor de koper om tegen bijbetaling de garantie te verlengen met een extra termijn.
Dus ik het geval van de koffie over je notebook lijkt mij toch echt toedoen van een gebruiker.... 8)

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

En wanneer kunnen we de laptops verwachten? Op de nsc site word ik niet veel wijzer..
Reg. datum: 24 juni 2008

Wat een mooie specs heeft dat High End model.. T9300, 4 GB ram, dx10-kaartje met HDMI. Dat gaat hem zeker worden. Ik zag hem op een consumentensite voor net geen ¤1400,- staan met dezelfde componenten.

Civiele Techniek ga ik doen btw.

Huub Huub, Barbatruc!

quote:
Ras schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 05:15:
[...]

Dat moet makkelijk lukken. Hoewel de UT vast een leuke deal heeft gesloten met HP betaal je ook voor alle service die ze er bij leveren. En zoals ik het lees dekt de 3 jaar garantie niet eens het grootste/duurste risico wat je loopt: koffie over je notebook. Maargoed, wil je gemak en snap je zelf niet veel van computers, dan neem je een laptop van de UT.

Ik weet uit ervaring dat je een stuk goedkoper uit kunt zijn of een laptop kunt krijgen die meer aan je eisen voldoet voor hetzelfde geld.
hoe doe je dat vraag ik me af? 8)7

ben benieuwd naar de upgrades, heb mogelijk wel interesse in 1920X1200, lekker veel werkruimte. met m'n desktop 1680X1050 mis ik met m'n amateur photoshop skils al werkruimte kun je na gaan hoe dat gaat worden als je flink aan de slag met andere programma's als 3Dsmax aan de gang gaat.
Hoop wel dat ipv vista een downgrade naar XP mogelijk is. En wat verzekering 'afbestellen' (als dat mogelijk is) me oplevert..

GoldenSample wijzigde dit bericht 24-06-2008 18:10 (24%)

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
GoldenSample schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:37:

ben benieuwd naar de upgrades, heb mogelijk wel interesse in 1920X1200, lekker veel werkruimte. met m'n desktop 1680X1050 mis ik met m'n amateur photoshop skils al werkruimte kun je na gaan hoe dat gaat worden als je flink aan de slag met andere programma's als 3Dsmax aan de gang gaat.
Hoop wel dat ipv vista een downgrade naar XP mogelijk is. En wat verzekering 'afbestellen' (als dat mogelijk is) me oplevert..
Vorig jaar was de verzekering afbestellen niet mogelijk, je kan op de UT ook altijd een vervangende laptop krijg binnen een uur, daar wordt dat ook van betaald. Vorig jaar was een downgrade ook niet mogelijk hoewel je daar natuurlijk zelf natuurlijk aan kan sleutelen :) 1920X1200 op zo'n klein scherm lijkt mij een beetje overdreven maar ik werk ook niet zoveel met grafische toepassingen.

EDIT: bekijk goed wat de levertijd is voor je besteld!! vorig jaar duurde het tot half oktober voor ik mijn laptop had :( 3 maanden duurde het toen. Dat gezegd hebbende, bedenk dat wat nu een goede prijs-kwaliteitsverhouding is tegen de tijd dat die apparaten worden uitgeleverd normaal kan zijn of zelfs slecht bij een lange levertijd.

Jorrit wijzigde dit bericht 24-06-2008 22:21 (15%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

quote:
J.J.K. schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:19:
[...]
EDIT: bekijk goed wat de levertijd is voor je besteld!! vorig jaar duurde het tot half oktober voor ik mijn laptop had :( 3 maanden duurde het toen. Dat gezegd hebbende, bedenk dat wat nu een goede prijs-kwaliteitsverhouding is tegen de tijd dat die apparaten worden uitgeleverd normaal kan zijn of zelfs slecht bij een lange levertijd.
Had je je wel op tijd ingeschreven/betaald etc.? Of werden echt alle laptops rond dat moment uitgedeeld? Want ergens heb je dan wel een punt, maar zoals je zelf al zei, het gaat niet alleen om de laptop maar ook om de service.

quote:
-Tim- schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Had je je wel op tijd ingeschreven/betaald etc.? Of werden echt alle laptops rond dat moment uitgedeeld? Want ergens heb je dan wel een punt, maar zoals je zelf al zei, het gaat niet alleen om de laptop maar ook om de service.
Ja ik had op tijd besteld en betaald, waarschijnlijk lag het aan Dell toen hoor, maar het was wel zwaar klooien. De laptops werden op random momenten uitgedeeld, mensen die voor mij besteld hadden kregen hem pas in november, mensen die hem een maand later besteld hadden kregen hem na 5 dagen al :/
En ja, het is wel ideaal dat de laptop gewoon op de campus weg brengen en zeggen fiks dat. Aan de andere kant hebben ze niet dusdanig veel kennis dat ze veel verder komen dan een image draaien. Maar mocht het langer dan een uur duren dan krijg je een andere mee.

Huub Huub, Barbatruc!

quote:
J.J.K. schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Vorig jaar was de verzekering afbestellen niet mogelijk, je kan op de UT ook altijd een vervangende laptop krijg binnen een uur, daar wordt dat ook van betaald. Vorig jaar was een downgrade ook niet mogelijk hoewel je daar natuurlijk zelf natuurlijk aan kan sleutelen :) 1920X1200 op zo'n klein scherm lijkt mij een beetje overdreven maar ik werk ook niet zoveel met grafische toepassingen.

dat is ook wel weer waar maar goed ga er vanuit dat 't niet zo lang duurt dit keer.
hoewel... elke Bij elke TU hebben ze z'n kreng... echter neem ik aan dat ze dit HP ook wel verteld hebben :+

en tja die resolutie, twijfel nog wat, kan hier in de buurt niet een 15.4 inch met z'n resolutie gaan bekijken... maar mij lijkt het wel wat omdat ik met 1680X1050 op m'n desktop soms toch al zit te kloten. naja 't hangt van de prijs af ;)

Ik ken wel iemand die een 15,4" 1920*1200 heeft. Heb zelf ook wel interesse in zo'n scherm, dus ik zal eens kijken hoe dat eruit ziet en of het op een normale afstand nog te lezen is etc.

De NSC site is weer geupdate zag ik. Er staat dus dat je binnenkort op de site van Switch je laptop kan bestellen. Was dit voorgaande jaren ook zo? Of zouden ze nu voor een andere regeling gekozen hebben zodat we ze ruim op tijd kunnen krijgen? :)

edit: ah je kan bestellen :)

edit2: En besteld :D Iemand een idee wat de opties in zullen gaan houden? Echt hardware-matige opties of meer laptoptassen e.d.

-Tim- wijzigde dit bericht 27-06-2008 19:06 (35%)

Als je bij switch kijkt bij opties, zie ik daar inderdaad alleen maar laptoptassen en dergelijke staan, niet echt hardwarematige opties (komen misschien nog?).

Ik hoop dat dit voor 2e jaars ook geldt, ik heb namelijk gruwelijk veel interesse!

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

quote:
-Tim- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:04:
De NSC site is weer geupdate zag ik. Er staat dus dat je binnenkort op de site van Switch je laptop kan bestellen. Was dit voorgaande jaren ook zo? Of zouden ze nu voor een andere regeling gekozen hebben zodat we ze ruim op tijd kunnen krijgen? :)

edit: ah je kan bestellen :)

edit2: En besteld :D Iemand een idee wat de opties in zullen gaan houden? Echt hardware-matige opties of meer laptoptassen e.d.
Vorig jaar had Dell een dedicatied site voor het laptopproject van de UT en bestelde je daar ook gewoon direct bij Dell. Het had vorig jaar denk ik vooral te maken met Dell, maar toch... de UT had als grote afnemer wel wat meer druk kunnen zetten imho. Hoewel ze blijkbaar wel lering getrokken hebben uit de ervaringen met Dell aangezien ze dit jaar een andere leverancier hebben :)

Vorig jaar had je opties als:
  • snellere proccessor
  • verschillende resoluties
  • iets grotere harde schijf
  • bluetooth
  • tassen ed
Je krijgt van de UT ook gratis een laptopsteun en een extern toetsenbord. Overigens krijg je dat ook als je, je laptop niet bij via de UT hebt gekocht :)

Stel je bij de laptopsteun alleen niet teveel voor :')
http://www.ureka.utwente.nl/images/stories/utlaptopsteun.jpg

Huub Huub, Barbatruc!

quote:
-Eraser- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:03:
Als je bij switch kijkt bij opties, zie ik daar inderdaad alleen maar laptoptassen en dergelijke staan, niet echt hardwarematige opties (komen misschien nog?).
niet gevraagd toen ik belde, ik heb gebeld en gevraagd wat de verwachte levertijd is als je nu besteld.
De 8510W heb ik inmiddels besteld.
tja en 1920x1200 tja denk dat 't niet mogelijk is simpelweg anders had het er wel bij gestaan, maar eigenlijk had ik 't gewoon ff moeten vragen, ik belde toch 8)7 maar ga niet nog een keer bellen en heb toch al besteld :+

Ben je nog wel de verwachte levertijd te weten gekomen? ;)

Huub Huub, Barbatruc!

oh vergeten te posten maar ze zeiden, 2 weken ofzo nadat ze de betaling binnen hebben :)

Reg. datum: 09 februari 2007

In een email zei het NSC dat er geen hardwarematige upgrades komen. Da's wel jammer, maar verder is het een mooi kastje. :P

Aah shit als die levertijd echt 2 weken is, dan ben ik waarschijnlijk net op vakantie wanneer hij binnenkomt. :( Hopen dat hij er dus eerder is :)

Ik ga trouwens ook Werktuigbouwkunde doen.

Reg. datum: 13 mei 2006

Deze laptop is echt wel beter dan die Dell van vorig jaar en de prijs ook 8) Ben ik blij dat ik nu ga studeren >:)

Weet iemand of we nou echt de engelse versie krijgen ? lijkt mij beetje vaag om de engelse erbij te doen :S of heeft dit bepaalde voordelen tov van de NL versie?
En waarom staan er in dat PDF hele andere specificaties dan wanneer je op specificaties klikt? :S

PS ga Advanced Technology studeren 8)

crepsly wijzigde dit bericht 01-07-2008 21:08 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: