Hoofdcategorieën
Topicacties

Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 augustus 2001

Ik heb een 40W4000 en kijk Digitale TV met Alphacrypt CAM.
In de 4 weken dat ik mijn 40W4000 nu heb is al twee keer het volgende fenomeen opgetreden:
De TV speelt prima en wordt uitgeschakeld ("Standby"), omdat we bv. gaan eten. Uur later zegt de TV na het inschakelen "Geen zenders opgeslagen". De digale tuner geeft als zender "000" aan en er is geen ander kanaal te kiezen. Bij het opvragen van Systeeminformatie in het Options menu geeft hij "Geen signaal".
Als ik vervolgens opnieuw de digitale setup doorloop (Snelscan) vindt hij alle digitale kanalen. Daarna moet ik natuurlijk weer alles opnieuw gaan sorteren.
Kortom, het lijkt of hij soms al zijn kanaalsettings verliest. De analoge kanalen blijven allemaal wel opgeslagen.
Herkend iemand dit fenomeen?

Reg. datum: 26 november 2005

Geef je bij de Quick Scan instellingen ook het voor jouw regio geldende netwerk ID, de netwerk frequentie en de symbool snelheid op?

quote:
ArChie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:22:
Geef je bij de Quick Scan instellingen ook het voor jouw regio geldende netwerk ID, de netwerk frequentie en de symbool snelheid op?
Nee dat doe ik niet. Lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft. Alle kanalen worden ook met de snelscan gevonden en keurig opgeslagen. (nouja gedurende 2 weken dan :( )

quote:
Megafaz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:29:
Nee dat doe ik niet. Lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft. Alle kanalen worden ook met de snelscan gevonden en keurig opgeslagen. (nouja gedurende 2 weken dan :( )
Tja, je kan natuurlijk een defecte TV hebben aangezien ik nog geen andere soortgelijke meldingen over de 4000 serie heb gelezen. Eén ding is mij echter wel duidelijk en dat is dat Sony nog steeds op een wat vreemde manier met het frequentie scannen omgaat hoewel ze tegenwoordig wel alles weten te vinden met de juiste instellingen. In het kader van baat het niet dan schaadt het ook niet zou ik er voor kiezen om toch een keer een poging te ondernemen met het invoeren van de benodigde gegevens. Mogelijk dat de Sony TV dan intern wel exact op de juiste frequenties afstemt en in het geval van een Quick Scan zonder invoer van gegevens alleen maar afstemt op bepaalde frequenties binnen een band van 8 MHz wat niet exact overeen hoeft te komen met de juiste frequentie die via het signaal wordt doorgegeven aan de TV. Mogelijk dat je TV daardoor toch af en toe komt met de mededeling geen signaal.

Anders zal je het moeten zoeken in de kwaliteit van het signaal dat je aan de TV levert via de COAX bekabeling. Misschien is het signaal dat je kabelbedrijf levert wel net iets te zwak?

Reg. datum: 09 juli 2000

Klinkt alsof het accutje dat de zenders moet onthouden kapot is. Of onthoud hij ze wel als je de stekker eruit trekt? Lijkt me gevalletje RMA.

quote:
ArChie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:46:
[...]
.....
Anders zal je het moeten zoeken in de kwaliteit van het signaal dat je aan de TV levert via de COAX bekabeling. Misschien is het signaal dat je kabelbedrijf levert wel net iets te zwak?
De signaalkwaliteit is uitstekend, daar ligt het niet aan...
In ieder geval bedankt voor je suggestie.

quote:
BCC schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:47:
Klinkt alsof het accutje dat de zenders moet onthouden kapot is. Of onthoud hij ze wel als je de stekker eruit trekt? Lijkt me gevalletje RMA.
Als de batterij defect was dan zouden ook de analoge kanalen verdwenen moeten zijn en misschien ook wel de audio en video settings en dat is niet het geval.
Ik verdenk eerder iets in de interworking tussen TV en Alphacrypt...

quote:
Megafaz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50:
Ik verdenk eerder iets in de interworking tussen TV en Alphacrypt...
De AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. De DVB-C tuner in de TV is verantwoordelijk voor het oppikken van het signaal en en het omzetten van dat signaal in de digitale informatie die naar de DVB verwerkingseenheid in de TV wordt gezonden. De TV bepaalt aan de hand van die digitale informatie welke kanalen er in zitten en slaat die op in het geheugen van de TV. Bij al deze acties is geen AlphaCrypt Classic CAM nodig en die hoeft dus ook niet in de TV te zitten als je naar kanalen gaat zoeken en opslaat in het geheugen van de TV.

De AlphaCrypt Classic CAM wordt pas gebruikt op het moment dat je één van die kanalen wilt gaan bekijken, namelijk om de encryptie te verwijderen van de onderdelen van het digitale kanaal. Die onderdelen zijn de video stream en de audio stream (afhankelijk van het kabelbedrijf kunnen er nog meer onderdelen voorzien zijn van encryptie).

Als er wat mis gaat tussen TV en de AlphaCrypt Classic CAM dan heeft dat tot resultaat dat je berichten krijgt dat je niet gerechtigd bent om naar een kanaal te kijken dat je wilt bekijken. Berichten dat er geen signaal is zijn afkomstig van de TV zelf om aan te geven dat de DVB-C tuner geen signaal detecteert of geen (goed) digitaal signaal kan maken van hetgeen binnenkomt.

De TV meldt dat er geen zenders zijn opgeslagen en er dan kennelijk ook geen signaal is. Dat zou aangeven dat de TV de opgeslagen kanalenlijst om wat voor een reden dan ook kwijt is en daarom de tuner op een bepaalde initiele frequentie afstemt waarop het kabelbedrijf kennelijk geen (digitaal) TV kanaal doorgeeft. De AlphaCrypt Classic CAM heeft niets van doen met de opgeslagen kanalenlijst in de TV, dus waarom is de TV spontaan vergeten dat er een kanalenlijst was? Heb je in die gevallen al eens geprobeerd om in plaats van het opnieuw zoeken naar kanalen de TV eerst volledig uit te zetten (niet standby) en dan weer aan te zetten? Misschien dat het probleem daarmee oplost?

Het lijkt mij dat er iets defect is aan je TV aangezien ik niet meer van dit soort meldingen lees op dit forum en andere forums. Anders zou je het misschien als een bug in de TV kunnen aanmerken.

quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:55:
[...]
...
Heb je in die gevallen al eens geprobeerd om in plaats van het opnieuw zoeken naar kanalen de TV eerst volledig uit te zetten (niet standby) en dan weer aan te zetten? Misschien dat het probleem daarmee oplost?

Het lijkt mij dat er iets defect is aan je TV aangezien ik niet meer van dit soort meldingen lees op dit forum en andere forums. Anders zou je het misschien als een bug in de TV kunnen aanmerken.
Eens met je uitleg dat het eerder op een TV probleem lijkt. Waarom verdenk ik dan toch de CAM? Toen ik gisteravond na constatering probleem mijn Ziggo card in de originele decoder stopte kreeg ik eerst 10 seconden "E19 preview periode verlopen" voordat het beeld kwam. Waarschijnlijk toeval, maar toch...

TV heb ik inderdaad ook 'hard' uitgezet en daarna aan om te zien of het probleem voorbij was, maar helaas.
De volgende keer dat het optreedt zal ik bij het opnieuw zoeken van de zenders in ieder geval niet kiezen voor de autoscan, maar het netwerk ID e.d. opgeven.

quote:
Megafaz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:06:
Waarom verdenk ik dan toch de CAM? Toen ik gisteravond na constatering probleem mijn Ziggo card in de originele decoder stopte kreeg ik eerst 10 seconden "E19 preview periode verlopen" voordat het beeld kwam. Waarschijnlijk toeval, maar toch...
Geen toeval. Via de digitale Transport Stream die op iedere frequentie worden doorgegeven ontvangt de TV ook de informatie voor jouw smartcard. Als de TV uit staat verwerkt de TV geen digitale informatie meer en stuurt dus ook geen informatie meer door naar je smartcard. Daardoor verlopen de sleutels die bijgehouden worden op de smartcard en krijg je voor maximaal 10 seconden die E19 melding totdat er weer informatie langskomt die voor jouw smartcard bedoeld is.

Die E19 melding heeft in feite dus niets met het probleem te maken, maar is eerder het gevolg van het probleem of het gevolg van het feit dat je TV in standby stand de smartcard niet bijwerkt.

quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Geen toeval. Via de digitale Transport Stream die op iedere frequentie worden doorgegeven ontvangt de TV ook de informatie voor jouw smartcard. Als de TV uit staat verwerkt de TV geen digitale informatie meer en stuurt dus ook geen informatie meer door naar je smartcard. Daardoor verlopen de sleutels die bijgehouden worden op de smartcard en krijg je voor maximaal 10 seconden die E19 melding totdat er weer informatie langskomt die voor jouw smartcard bedoeld is.

Die E19 melding heeft in feite dus niets met het probleem te maken, maar is eerder het gevolg van het probleem of het gevolg van het feit dat je TV in standby stand de smartcard niet bijwerkt.
1) Zeg je daarmee dat mijn autorisatie (bestemd voor mijn smartcard) iedere 10 seconden over de kabel voorbij komt?
2) Zeg je daarmee dat als ik mijn TV nu een 1 uur niet gebruik en ik de smartcard in de originele decoder stop ik dan automatisch ook weer 10 seconden E19 krijg?

quote:
Megafaz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:09:
1) Zeg je daarmee dat mijn autorisatie (bestemd voor mijn smartcard) iedere 10 seconden over de kabel voorbij komt?
Klopt, de exacte tijd is instelbaar bij het kabelbedrijf en is bij de Irdeto kabelbedrijven volgens mij maximaal 10 à 15 seconden. Dit gedrag zie je ook bij een aantal goedgekeurde kabel ontvangers die in standby stand geen authorisaties meer bijwerken en dus na het aanzetten even met de E19 melding komen tot de eerst volgende update.
quote:
2) Zeg je daarmee dat als ik mijn TV nu een 1 uur niet gebruik en ik de smartcard in de originele decoder stop ik dan automatisch ook weer 10 seconden E19 krijg?
De exacte geldigheidsduur van de authoristaties ken ik niet, die worden ook niet door de kabelbedrijven bekend gemaakt, maar ze zijn wel relatief kort t.o.v. van bijvoorbeeld CanalDigitaal.

Ik geef dit onderwerp een schop, omdat inmiddels in het algemene Sony Bravia topic dezelfde problemen worden gerapporteerd.
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6

Graag de problemen mbt het spontaan verdwijnen van de digitale kanalen in dit topic plaatsen.

Reg. datum: 28 april 2000

Inderdaad ik had het ook gisteren. Mijn vriendin had 's ochtends analoge tv gekeken en hem daarna gewoon uitgezet ( via afstandsbediening )

Nou snapt mijn vriendin niet genoeg van de tv om "per ongeluk" naar de optie om te scannen te gaan, dus het lijkt mij op een probleem van de TV. Ik ga vanavond maar eens een mailtje naar Sony typen om te kijken of het een bekend probleem is.

Ik heb zelf overigens de 40W4210 maar die is op het uiterlijk na identiek aan de 40W4000

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
rwb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:05:
Inderdaad ik had het ook gisteren. Mijn vriendin had 's ochtends analoge tv gekeken en hem daarna gewoon uitgezet ( via afstandsbediening )

Nou snapt mijn vriendin niet genoeg van de tv om "per ongeluk" naar de optie om te scannen te gaan, dus het lijkt mij op een probleem van de TV. Ik ga vanavond maar eens een mailtje naar Sony typen om te kijken of het een bekend probleem is.

Ik heb zelf overigens de 40W4210 maar die is op het uiterlijk na identiek aan de 40W4000
Even checken of we er een lijn in kunnen ontdekken:
1) Welke versie Alphacrypt gebruik jij?
2) Heb jij bij het instellen van de kanalen de autoscan optie gebruikt of heb jij handmatig het netwerk ID en dergelijke ingegeven?

Reg. datum: 28 april 2000

Ik gebruik de alphacrypt 3.15 en heb de quick scan met de juiste gegevens gedaan (network id/frequency ). Met de volledige scan vind ik bij (oud) casema niet alle kanalen.

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
rwb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:54:
Ik gebruik de alphacrypt 3.15 en heb de quick scan met de juiste gegevens gedaan (network id/frequency ). Met de volledige scan vind ik bij (oud) casema niet alle kanalen.
Helder. Dat hoef ik dan ook niet te proberen. Zie de eerdere discussie hierboven.
Ik gebruik Alphacrypt 3.12, autoscan, voormalig Casema zoetermeer

Reg. datum: 11 juni 2005

Hier dus ook de 40W4000, Alphacrypt 3.15 en quickscan gedaan met de juiste instellingen in oud Multikabel gebied (Bloemendaal). Tot nu toe 1 maal alle digitale zenders 'kwijtgeraakt' na ongeveer 3 weken gebruik, analoge zenders waren er nog wel. Ook bij mij vanuit het niets. Tv gekeken, op standby gezet met de afstandsbediening en een uur later was alles weg en moest ik een nieuwe scan doen. Heb de tv eerst even helemaal van de stroom gehaald (stekker eruit getrokken), maar dit bood geen oplossing. Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.

Huneker wijzigde dit bericht 25-06-2008 18:38 (3%)

quote:
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
..... Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.
Gelukkig. Ik bedoel eigenlijk dat het gelukkig niet aan mijn TV ligt. Bij mij was het na 2 weken en vervolgens weer +-3 weken daarna.
Wat gaan we er aan doen?

Klinkt als een bug in de firmware van de Sony TV. Bug nummer drie met DVB-C. Sony Nederland ondertussen kennende zullen ze zich wel weer verschuilen achter het argument dat de kabelbedrijven in TV's geïntegreerde DVB-C tunerst niet ondersteunen en dat zij er daarom ook niets aan kunnen doen. In feite willen ze alleen voorkomen dat ze een grootschalige firmware update actie moeten gaan uitvoeren en dan is het makkelijker om het probleem af te schuiven.

Ik ben gezien de ervaringen met de 3000 serie bang dat jullie hiermee zullen moeten leren leven. Support bij Sony Nederland bestaat niet uit het verzorgen van firmware updates om problemen op te lossen.

Reg. datum: 11 juni 2005

Lijkt me echter geen bug wat betreft ondersteuning van diverse CAM's. Er gaat namelijk niets mis met de communicatie met de CAM, maar gewoon in de digitale tuner van de tv. Deze verliest alle kanalen. Interessant is natuurlijk of het probleem ook optreedt bij het gebruik van digitenne, aangezien dit volgens mij wel door Sony ondersteunt wordt (er zijn in ieder geval Sony Digitenne paketten te kopen). Bij digitenne wordt immers ook de digitale tuner aangesproken. Heb zelf geen digitenne dus kan dit niet controleren.

Verder even gekeken en de firmware versie van de tv bij mij is B.K-BO-Q-C.T.GB-A.CY.T

Welke firmware hebben jullie? Is te vinden onder Instellingen - Instellingen - Productinformatie

quote:
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:45:
Verder even gekeken en de firmware versie van de tv bij mij is B.K-BO-Q-C.T.GB-A.CY.T

Welke firmware hebben jullie? Is te vinden onder Instellingen - Instellingen - Productinformatie
Firmware van mijn 40W4000 is: B.D-K-Q-C.T.FT-A.CY.T

Verschillend dus. Welke Sony expert weet waar deze codes voor staan?

Reg. datum: 04 februari 2004

quote:
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
...Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.
Ik heb zelf de 32w4000 en ben ook van plan om een alphacrypt classic aan te gaan schaffen. Nu ben ik benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem zich NIET voor doet. Als het namelijk bij sommigen wel goed werkt, dan zou het dus aan jullie tv's (firmware) moeten liggen en moet het op te lossen zijn. Als het probleem zich bij iedereen voor doet, dan moet ik toch nog maar een keer nadenken over de aanschaf van die module.

quote:
WingsOfFury schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:52:
[...]

Ik heb zelf de 32w4000 en ben ook van plan om een alphacrypt classic aan te gaan schaffen. Nu ben ik benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem zich NIET voor doet. Als het namelijk bij sommigen wel goed werkt, dan zou het dus aan jullie tv's (firmware) moeten liggen en moet het op te lossen zijn. Als het probleem zich bij iedereen voor doet, dan moet ik toch nog maar een keer nadenken over de aanschaf van die module.
Als het probleem zich eens in de 4 weken zou voordoen, dan nog wegen de voordelen m.i. nog op tegen de nadelen. Beeld is fantastisch, HD kanalen superb!
Met wat oefening moet ik in staat zijn om binnen 7 minuten alle kanalen gesorteerd te krijgen. ;)
Maar ondanks dat is dit een probleem dat ik graag opgelost zie!

Reg. datum: 04 februari 2004

Eenmaal per 4 weken zou inderdaad niet erg zijn. Maar hier boven heb ik ook 3 weken en zelfs 2 weken al gezien. Iedere 2 weken 7 minuten zou ook nog geen gigantisch probleem zijn, maar dan zal ik toch ook wat alternatieven overwegen.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: