Gathering of Tweakers

Quicksearch
En weer voorbij......

Ik heb nu nog de W810i, in oktober ben ik toe aan een nieuw abonnement. Ben bijna zeker dat ik dan de C905 neem, ziet er goed uit en heeft uitgebreide functies. De W810i hebik nu 2 jaar en die heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Zo niet dan toch..

Reg. datum: 13 december 2006

quote:
_Diederik schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:55:
Ik heb nu nog de W810i, in oktober ben ik toe aan een nieuw abonnement. Ben bijna zeker dat ik dan de C905 neem, ziet er goed uit en heeft uitgebreide functies. De W810i hebik nu 2 jaar en die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Hier precies hetzelfde, ook mag ik na 2 jaar eindelijk een nieuwe telefoon aanschaffen... Ga denk ik ook voor de C905 i.p.v. mijn huidige W810i! :)

X2 5000+ | 2GB | MSI K9N SLI | 7900GS OC | 160GB OS (RAID-0) | 500GB DATA | Asus 22" MW221U |

Ik wou eigenlijk ook bij SE blijven na 2 jaar met een probleemloze K800i gelopen te hebben. Maar qua specs is die nieuwe Samsung i8510 wel een stuk beter......keuzes, keuzes.

It's me out there....Scared yet!?

specs tellen maar half
welke haalt betere resultaten ?

Wannabe Samsung Omnia i900 helpdeskmedewerker :) (zonder wachtrijen) geopend van 9.30 tot 17.30 uur weekenden gesloten :) :)

quote:
Texamicz schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:51:
Ik zit nu te twijfelen tussen Nokia n95 8G, en deze sony ericsson c905... lastig.
+punten C905:
Software.. veel relaxter.
Design
Sterker scherm minder krasgevoelig
Je zit minder vaak met lege accu ( zie veel mensen die je niet kan bereiken met van die HI end telefoons omdat simpelweg hun accu leeg is :S:S )

Maar de N95 heeft weer meer functies etc.
En hij is nu verkrijgbaar.
Betere video recording
Meer kleuren, maar minder helder scherm.
Veel minder robuust dan c905. Eerder stuk.

Dit is lastig. Waren er nou maar eens Grotere verschillen... kon ik makelijker kiezen!
De sony ericsson zijn tenminste wel goed prijsbewust.... goeie prijs/kwaliteit verhouding tegenover de nokia/samsung etc.
Er vanuit gaande dat dat filmpje dat gepost is klopt en de C905 dus inderdaad VGA 30fps (of bijna 30) kan opnemen, dan zie ik niet wat er nog zo veel beter is aan de video opname functionaliteit van de N95. Video was ook wat ik het meeste miste op de K800i (dat qcif wat er op zat was waardeloos).
Voor de rest een prachtig toestel en deze C905 heeft tenminste een lekker groot scherm (in tegenstelling tot de C902 die vooral door die rij touchsensitive knopjes aan de zijkant uit ziet alsof er een veel te klein scherm in zit, imho). Helaas nog steeds QVGA, maar ja, het lijkt er op dat hogere resolutie schermen alleen nog bereikbaar zijn als je bereid bent om windows mobile te verdragen (heb vanuit mijn werk een HTC diamond mogen testen en vind het nog steeds een bagger OS). Of een iphone, maar dan heb je weer geen lekkere camera...
Ben in ieder geval zeer benieuwd naar meer reviews als dit ding werkelijk uit komt :).

quote:
splendes schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:32:
specs tellen maar half
welke haalt betere resultaten ?
Vorige pag. Zie review..... De samsung heeft de betere resultaten.. Maar dat is dan maar één review..

De hoofdreden dat ik niet voor een samsung zou gaan is de interface... ik wordt altijd helemaal wild van hun menu als ik af en toe gedwongen wordt een samsung te gebruiken (mijn vriendin heeft zo'n monster :S)
edit: Ok, misschien sprak ik te snel... ben nu dat artikel op mobile-review aan het lezen en die samsung ziet er toch inderdaad wel erg lekker uit. Ik vind mezelf erg eng dat ik dit zeg ;) (altijd erg anti-samsung geweest). Misschien als ik de kans krijg eens met het ding spelen om te kijken of ze het menu tegenwoordig iets draaglijker hebben weten te maken :P

finraziel wijzigde dit bericht 09-08-2008 14:36 (46%)

Die samsung is toch ook een symbian dus dan heb je zoiezo een ander menu.

Maar het lijkt me inderdaad een goede concurrent (ondanks het verschil in symbian), maar de SE heeft wel een iets mooier uiterlijk vind ik. Echter de Samsung kan dus met TomTom overweg en heeft dus ook symbian (kan voordeel en nadeel zijn)

greets Martinspire - Xbox 360 Gamertag = Martinspire
GOT Online - matchmaking site - we need you!

Ik heb de review nu ook doorgenomen, van zowel de innov8 als de C905. En qua IQ zien de foto's van de Samsung er beter uit. Maar dan de interface, het design van het toestel. :X SE mag dan wel niet met de C905 zulke mooie foto's weten te leveren. Maar die weten ten minste een beetje het toestel te presenteren, iets waar het Samsung mijn inziens aan ontbreekt. Daarnaast blijf je elke dag de interface tegenkomen die er echt gruwelijk retro uit ziet bij Samsung.

Nee, dan neem ik de mindere foto kwaliteit voor lief, liever design: goed, interface: goed, foto kwaliteit: ruim voldoende dan ruim voldoende, ruim voldoende en goed. Ben benieuwd naar de introductieprijs, al heb ik het idee dat ie voor net zoveel in de schappen beland, of wellicht zelfs meer, als de K850i toen die uit kwam.

Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8

Lijkt me dat je die interface met behulp van nieuwe thema's wel kunt veranderen? Tenminste bij een goede telefoon wel :)

quote:
Martinspire schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:35:
Lijkt me dat je die interface met behulp van nieuwe thema's wel kunt veranderen? Tenminste bij een goede telefoon wel :)
Dat las ik ook als reactie op de review. Dat het zo eenvoudig was om van thema te veranderen. Maar waarom stopt Samsung er standaard dan geen beter thema in? De interface/het thema moet wel in lijn zijn met het toestel vind ik. Zo is het thema: laser precision met de K850i in lijn. Gewoon als 1 van de 5 thema's die je standaard meekrijgt en kunt selecteren. Ookal is het nog zo eenvoudig om je eigen thema erop te gooien, ik wil gewoon een simpel standaard thema kunnen selecteren op mijn telefoon die er al op zit.

Maargoed, de innov8 kaapt het topic. Terug naar de C905. Hij staat dus gepland voor kwartaal 4 dit jaar. Denk dat het nog best weleens zou kunnen zijn, dat ie eind oktober/begin november leverbaar wordt. Net zoals de K850i vorig jaar eind oktober/begin november op stoom kwam qua levertijd. Zit er namelijk echt aan te denken gewoon die C905 te kopen en mijn K850i te laten opvolgen. Is dan wel een uniquem, want normaliter vervang ik het ene toestel met het andere wanneer mijn 2jarige abbo is afgelopen.

Maar die C905 ziet er qua specs goed uit, heeft een mooi design (smaken verschillen maar ik vind het een slick design :9~ ) en heeft een mooie matte behuizing dat geen last zal hebben van zichtbare vingerafdrukken waardoor je je toestel continue moet lopen poetsen. Nadeel is dan weer wel voor mij dat het een slide toestel is. Ben principieel tegen sliders, ben van de candy bar toestellen. Gewoon 1 stuk zonder dat je iets moet openklappen (clamshell), openschuiven (slide) of andersinds. Blijf de slider namelijk de zwakste schakel vinden. Want bedoel, zoiets is na 2 jaar regelmatig gebruik toch wel versleten? Los van de vraag of ie niet al eerder stuk gaat. Al staan slide telefoons anno 2008 natuurlijk niet meer in de kinderschoenen, dus je mag er toch wel vanuit gaan dat de fabrikanten de sliders degelijker hebben weten te ontwerpen.

Verder valt het mij op dat SE vaak met de betere designs aan komt zetten. Maar dat qua functionaliteiten Nokia en Samsung op bepaalde gebieden beter zijn. En als ik dan zie wat er binnen nu en eind december op de markt zal komen blijf ik toch bij SE. Omdat Samsung, LG me qua toestellen niet aanspreken en omdat Nokia op dit moment ook geen toestel heeft wat mij kan bekoren. Tuurlijk is die N96 tof, maar zoiets zoek ik niet. Verder vind ik de N82 zelfs in zwart niks vanwege de vormgeving (van toestel als knopjes). En dan komt SE in beeld met de C905. Ondanks mijn scepsis tegenover sliders heb ik bij dit toestel meteen het gevoel: deze moet ik hebben.

Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8

quote:
Joosie200 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:03:
[...]
Maargoed, de innov8 kaapt het topic. Terug naar de C905. Hij staat dus gepland voor kwartaal 4 dit jaar. Denk dat het nog best weleens zou kunnen zijn, dat ie eind oktober/begin november leverbaar wordt. Net zoals de K850i vorig jaar eind oktober/begin november op stoom kwam qua levertijd. Zit er namelijk echt aan te denken gewoon die C905 te kopen en mijn K850i te laten opvolgen. Is dan wel een uniquem, want normaliter vervang ik het ene toestel met het andere wanneer mijn 2jarige abbo is afgelopen.

Maar die C905 ziet er qua specs goed uit, heeft een mooi design (smaken verschillen maar ik vind het een slick design :9~ ) en heeft een mooie matte behuizing dat geen last zal hebben van zichtbare vingerafdrukken waardoor je je toestel continue moet lopen poetsen. Nadeel is dan weer wel voor mij dat het een slide toestel is. Ben principieel tegen sliders, ben van de candy bar toestellen. Gewoon 1 stuk zonder dat je iets moet openklappen (clamshell), openschuiven (slide) of andersinds. Blijf de slider namelijk de zwakste schakel vinden. Want bedoel, zoiets is na 2 jaar regelmatig gebruik toch wel versleten? Los van de vraag of ie niet al eerder stuk gaat. Al staan slide telefoons anno 2008 natuurlijk niet meer in de kinderschoenen, dus je mag er toch wel vanuit gaan dat de fabrikanten de sliders degelijker hebben weten te ontwerpen.
Ik heb nu sinds november 2006 de W850i. Is ook een slidertelefoon en heeft nog steeds geen mankementen met het slidersysteem. Sterker nog ik vind het erg fijn werken. Ik kan mn toestel met 1 vinger aan de voorkant openklappen (dus palm aan de achterkant en duim aan de voorkant) en dat werkt dus een stuk sneller dan klaptelefoons.

Nadeel is wel dat ik er een hele mooie kras op heb zitten (van linker bovenhoek tot midden onder) al zit die niet in mn scherm zelf en heb ik er weinig last van. Miss laat ik er nog wat aan doen want moet dus nog tot december.

Maar goed, slidersysteem werkt wel en is redelijk stevig (had ik niet verwacht trouwens).

Ik weet nog niet precies of ik deze neem.
Zit beetje te twijfelen tussen deze, de c902, de g900 en de Innov8.
Miss de Xperia ook nog, maar dat is alleen als ik 2 jaar doe want wil niet veel bijbetalen.

De C905 is qua design mijn eerste keus. Maar als ik zie wat de concurrentie te bieden heeft.....Ik ben gewoon bang dat ik ga balen als ik voor de SE zou gaan, en dan toch mogelijkheden die andere merken aanbieden ga missen.

Daarbij is het scherm niet erg groot van de C905...

Viperation wijzigde dit bericht 10-08-2008 14:22 (10%)

En weer voorbij......

quote:
Viperation schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:22:
De C905 is qua design mijn eerste keus. Maar als ik zie wat de concurrentie te bieden heeft.....Ik ben gewoon bang dat ik ga balen als ik voor de SE zou gaan, en dan toch mogelijkheden die andere merken aanbieden ga missen.

Daarbij is het scherm niet erg groot van de C905...
Funtionaliteit is ook niet alles, gebruiksgemak is voor mij veel belangrijker en daarin scoort SE wel, ook al zijn de mogelijkheden misschien wat minder.

Zo niet dan toch..

eenieder heeft natuurlijk andere wensen/behoeften qua telefoon...

weinig animo meer voor deze telefoon lijkt het.....

Dat het stil valt in een topic betekend nog niet dat er geen animo meer voor is. Het toestel komt pas in Q4 van dit jaar uit, dus tot die tijd kun je dus enkel praten over geruchten/previews e.d. Je kunt moeilijk over iets anders beginnen, omdat de C905 nog niet uit is of op ebay te koop aangeboden wordt. Kwestie van afwachten tot ie er is, waarna het topic wel weer gaat aantrekken denk ik.

*looking for a gaming laptop*

Ik bezit momenteel een K750i en ben al geruime tijd op zoek naar een waardige opvolger. Vóór mijn K750i had ik een T630 en deze twee toestellen hebben van mij toch wel een SE fan gemaakt.

Voor het overige zoek ik de volgende eigenschappen in mijn toekomstig mobieltje:
- van het type slider (heb tot nu toe enkel candy bars gehad, heb nu zin in een slider)
- flitser (die van mijn K750i gebruik ik zo vaak als zaklamp, echt handig)

Met bovenstaande "eisen" is de C905 eigenlijk 1 van de weinige kanshebbers maar wat voor 1! Hij ziet er best strak uit en de lijst met features oogt interessant. Ik wacht al vol ongeduld op een uitgebreide review.

Ik hoop stiekem wel op een GPS applicatie (zoals TomTom) waarbij de kaarten gewoon op het geheugenkaartje kunnen worden gezet.

fanatic_david wijzigde dit bericht 23-08-2008 15:26 (10%)
Reden: Toevoeging over GPS

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

never mind...

tiguan wijzigde dit bericht 23-08-2008 12:01 (86%)

Hoe groot is het scherm nou? Ik las ergens 2,4inch (=6cm), en 320 x 240 pixels. Ik heb nu een W850i, daar is het scherm ook 320x240 pixels maar bij de c905 ziet het scherm er toch groter uit.. Als het scherm van de c905 net zo groot is als mijn W850i dan is het een erg klein scherm voor zo'n high-end telefoon.

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

Het scherm is idd net zo groot. De C905 is 6mm hoger en 2mm breder dan de W850 en maar liefst 3mm dunner. Dus het scherm moet haast wel net zo groot zijn, ook al staat het nergens op SE's website vermeld.

Reg. datum: 13 december 2007

Sinds een jaar heb ik de Sony Ericsson W910i, door t-mobile kan ik m'n 2 jarige abonnement nu na 1 jaar gelukkig beëindigen, wat een probleemtoestel is dat zeg!
Maar dit zou wel eens een zeer goede opvolger kunnen worden!
Heb heel internet afgezocht, en naar Sony Ericsson gebelt, maar overal wordt gezegd Q4 van 2008, ben benieuwt welke precieze datum het dan wordt en wat de kosten van een eventueel abonnement moeten worden.

Redax wijzigde dit bericht 03-09-2008 18:51 (8%)

Ik had vandaag toevallig KPN aan de telefoon voor informatie over de N96 en heb gelijk even gevraagd wanneer deze nou geleverd wordt. De mevrouw aan de telefoon beantwoorde mijn vraag netjes met half oktober.

Wel raar dat ze het bij KPN wel wisten dan, ik heb naar t-mobile, sony ericsson, belcompany en nog een paar bedrijven gebeld, maar alles wat men mij wist te vertellen was dat hij in het 4e kwartaal van dit jaar uitkomt.
Hoop dat jou antwoordt klopt Thrierry

Sorry voor de dubbelpost maar ik ben eens nieuwsgierig naar het ingebouwde aGPS, het schijnt dus zo te zijn dat je hiervoor moet betalen omdat hij vanaf internet z'n kaarten laadt. Maar kun je dan bijvoorbeeld ook gewone gps gebruiken die erinzit en dan iets van tomtom software erop zetten zodat het gebruik gratis is?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws