quote:
PatrickG schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:32:
Wat is nou de beste manier om je telefoon te debranden, DaVinci?
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen

)
Iemand die toevallig een how-to kan maken?
Ik heb overigens zelf een Vodafone branded R1BA034 en volgens mij heb ik de onderstaande van DaVinci nodig om een unbranded en updatable toestel te krijgen:
C905 R1BA034 CID52 GENERIC WESTERN-EUROPE WESTERN-EUROPE - EN EU CA NL
quote:
PatrickG schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:32:
Wat is nou de beste manier om je telefoon te debranden, DaVinci?
Ik probeer een beetje logica te krijgen uit de posts, maar ik word er niet veel wijzer op... (zal wel aan mij liggen

)
Iemand die toevallig een how-to kan maken?
Ik heb overigens zelf een Vodafone branded R1BA034 en volgens mij heb ik de onderstaande van DaVinci nodig om een unbranded en updatable toestel te krijgen:
C905 R1BA034 CID52 GENERIC WESTERN-EUROPE WESTERN-EUROPE - EN EU CA NL
Nee, je hoeft geen gebruik te maken van DaVinci.
Wat je nodig hebt is het volgende:
Programma A2Uploader (ff Google-en, zorg wel dat je laatste versie gebruikt)
Bestand met de naam 'customize_upgrade.xml' met daarin de volgende inhoud:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<customization>
<info>
<cda-number>1214-7311</cda-number>
</info>
</customization>
Je plakt bovenstaande in notepad en geeft het naam 'customize_upgrade.xml'
Start A2Uploader en kies voor 'FileSystem tool'
Zorg ervoor dat je GSM uitstaat en haal de batterij eruit en weer erin. Stop de usb kabel in GSM en PC, terwijl je de 'c' knop van de GSM ingedrukt houdt (kan zijn dat je m ff los moet laten en weer indrukken voordat het goed gaat). Je ziet dan eea gebeuren in het scherm.
Selecteer rechts de map tpa/preset/custom.
Open Windows Verkenner en sleep het bestand 'customize_upgrade.xml' vanuit de Windows Verkenner naar de folder in A2Uploader. Je ziet het bestand daarna onderaan in de lijst staan.
Kies nu 'Shutdown FS manager', 'Stop', 'Quit'. Daarna is A2 Uploader afgesloten.
Haal de batterij uit je GSM en stop m weer terug. Start m daarna op. Hierna wordt de nieuwe CDA code in je GSM geladen. Deze code bepaalt welke firmware je GSM gebruikt.
Nu kun je met je pc met de SonyEricsson Update Service (ookwel SEUS genoemd) de nieuwe software ophalen. Als je daarna je gsm start zal de software geladen worden (let op, dit duurt wel ff). Als dit klaar is heb je de nieuwste (R1DA032) software, zonder alle Vodafone crap!
Succes ermee!
Let wel: je garantie kan wel vervallen, en het is niet zo eenvoudig om weer terug te keren naar de originele Vodafone software. Verder blijft het natuurlijk altijd je eigen risico!