Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thasaidon
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-11 16:11

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dat idee kreeg ik al ja, want in mijn zoektocht naar multicast players kom ik eigenlijk alleen VLC tegen.
Dan toch maar ff door blijven prutsen om de remote aan de praat te krijgen met Eventghost.

Of zij hier mensen met een andere setup of ander idee?
Draadloos keyboard en muis?

Thasaidon wijzigde deze reactie 09-04-2010 21:59 (5%)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Mediacenter met DVBlink werkt hier prima!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
arjants schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:02:
Mediacenter met DVBlink werkt hier prima!
Ik neem aan dat je dan "DBVLink for IPTV" hebt draaien op een "Win7 Media Center"?

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50
mediaportal werkt "out of the box" met iptv. Meerdere tuners, native udp stream support.

Oh ja en;
239.193.128.118:1234

Voor de geintresseerde

j1nx wijzigde deze reactie 10-04-2010 11:43 (25%)

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:03

Hero of Time

Moderator NOS

There can be only one Legend

Gebruik anders een MC programma die met je remote werkt en Mplayer onder de kap gebruikt. Ik gebruik SMplayer (Qt frontend voor Mplayer) op Linux en doet 't uitstekend. Al moet ik wel een paar keer op 'play' drukken omdat hij niet direct data ontvangt (VLC wacht er dus wel op), maar verders doetie 't prima. Is XBMC niet een optie?

Spekkies | Commandline FTW

• boekee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 19:16
Ik zeg lekker toch niet dat ik ergens een actuele playlist hebt gevonden :P

MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

boekee wijzigde deze reactie 12-11-2010 19:38 (60%)

Het leven is te kort voor langzame muziek :)

• Thasaidon

Thasaidon

Een paar weken geleden heb ik XMS gemaild met de vraag of het officieel mogelijk is om meerdere STB's op mijn verbinding aan te sluiten en zo ja hoeveel. En of ik dan zo een STB bij ze kon aanschaffen...
Gisteren kreeg ik dan eindelijk antwoord...
quote:
Bedankt voor uw e-mail.
U kunt maximaal twee settopboxen aansluiten op ons modem. Dit dienen twee verschillende settopboxen te zijn, anders werkt het niet. Als u nu de gewone digitale box heeft, moet u dus een HD box aanschaffen en omgekeerd. Dit kan via Mijn XMS. U heeft ook een zogenaamde switch nodig, die u in elektronicazaken kunt kopen.
Wel vermeld ik erbij dat wij geen technische ondersteuning kunnen bieden voor deze constructie.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

XMS servicedesk.
Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat de STB zich aanmeld bij de DHCP server van XMS met in zijn DHCP request de vendor code van de STB.
Op basis van die vendor code en het MAC adres van de STB krijgt deze een IP uit de 10.x.y.z range.

Of de vendor code ook uniek is weet ik niet, volgens mij niet.. Maar aangezien iedere STB wel een uniek MAC adres zou moeten hebben, zou ik dus ook een 2e Amino110 kunnen aansluiten en hoef ik niet per se nu een 130 aan te schaffen...
Of ben ik nou gek? :P

Iemand hier meer verstand van/ervaring mee?

• j1nx
Pure onzin Thasaidon!

De IPTV poort op je XMS packetfront/genexis staat in een apart VLAN, die gekoppeld staat aan een seperaat "intern" class A netwerk van lijbrandt.

De DHCP request, moet een aantal extra "option" strings mee sturen.

De hostname, de Vendor class en de client indentifier.

De hostname voor een aminet 110 = aminet11 (volgens mij hoeft deze zelfs nog niet eens)
De vendor class voor een 110 = Aminoaminet110fisys (wat een 130 meestuurt lijkt me duidelijk)
De client identiefier = 01:xx:xx:xx:xx:xx waarbij de xx's de mac van je amino box. Deze moet ook wel uit de mac range van aminet komen (00:02:02)

Als je DHCP request aan die eisen voldoet, dan krijg je gewoon een ip adres. Het maakt dus niets uit hoeveel en van welk je daarbij gebruikt.

Als je meer info wil over hoe de DHCP server voor de amino boxjes is opgezet;
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
http://www.lecentre.net/blog/archives/694

Als je dat leest snap je ook percies wat de "Aminoaminet110fisys" inhoud en welke strings je eventueel ook nog mee kan sturen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
j1nx schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:04:
Pure onzin Thasaidon!

De IPTV poort op je XMS packetfront/genexis staat in een apart VLAN, die gekoppeld staat aan een seperaat "intern" class A netwerk van lijbrandt.

De DHCP request, moet een aantal extra "option" strings mee sturen.

De hostname, de Vendor class en de client indentifier.

De hostname voor een aminet 110 = aminet11 (volgens mij hoeft deze zelfs nog niet eens)
De vendor class voor een 110 = Aminoaminet110fisys (wat een 130 meestuurt lijkt me duidelijk)
De client identiefier = 01:xx:xx:xx:xx:xx waarbij de xx's de mac van je amino box. Deze moet ook wel uit de mac range van aminet komen (00:02:02)

Als je DHCP request aan die eisen voldoet, dan krijg je gewoon een ip adres. Het maakt dus niets uit hoeveel en van welk je daarbij gebruikt.

Als je meer info wil over hoe de DHCP server voor de amino boxjes is opgezet;
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
http://www.lecentre.net/blog/archives/694

Als je dat leest snap je ook percies wat de "Aminoaminet110fisys" inhoud en welke strings je eventueel ook nog mee kan sturen.
Ho, wacht even met het zeggen dat meerdere apparaten geen probleem zal geven. Denk even aan de switches: ze kunnen VLAN's aan, dat betekend dat het managed switches zijn. Wat dus inhoud dat er MAC filtering/beveiliging gedaan kan worden. Als het bijvoorbeeld meer dan 2 MAC adressen ziet op een poort, kan het die sluiten voor een tijd. Pas als je weet of dit uitgevoerd wordt of niet, kan je pas meer dan de aangegeven 2 apparaten aansluiten.

• KillerB
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-11 20:52

KillerB

______

Zou het wel gewoon stabiel werken met een goede huis tuin en keuken switch?

Ik heb hem nu op de switch kant van de router geprikt om even te proberen maar dat is nogal instabiel ;). Soms wil de settopbox niet opstarten of heb ik geen signaal op de pc en na een reboot van de router wel weer.
Als ik voluit ga downloaden valt de IPTV ook om.

Ik wil het eigenlijk anders gaan aansluiten en wel als volgt:

Internet -> Router -> clients
IPTV -> switch -> Settopbox en 2e NIC van pc.

Ik vraag me dan alleen af of dat wèl stabiel zal gaan werken in tegenstelling wat ik nu doe (wat sowieso ook niet veilig is, het interne netwerk hangt aan de iptv poort nu).

Wat vinden de multicast kenners hiervan? Of kom ik er niet omheen om met managed switches aan de gang te gaan?

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Heb je het dan over mijn reactie? Of die van XMS?
:P

Wat ik namelijk begreep is ook wat jij zegt...
quote:
request subnet-mask, time-offset, routers, domain-name-servers, host-name, domain-name,
root-path, default-ip-ttl, broadcast-address, perform-mask-discovery, router-discovery,
static-routes, nis-domain, nis-servers, ntp-servers, vendor-encapsulated-options;
send dhcp-max-message-size 548;
send vendor-encapsulated-options 03:09:61:6d:69:6e:65:74:31:33:30:04:05:66:69:73:79:73;
send vendor-class-identifier "Aminoaminet130fisys";
send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:xx:xx:xx;

supersede domain-name-servers 208.67.222.222, 208.67.220.220;
supersede static-routes 82.139.121.0 10.252.160.1;
van:
http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/
Waarbij het vette dus van belang is...
Vendor codes, dus vendor-encapsulated-options en vendor-class-identifier
en MAC, dus dhcp-client-identifier
En volgens mij moeten deze waarden bij XMS bekend zijn (volgens een ander draadje op dit forum)...
maar daar verschillen de meningen dus nog over :9

@KillerB
Internet -> Genexis modem poort1 -> Router (met ingebouwde switch) -> clients
IPTV -> Genexis modem poort2 -> switch -> Settopbox en 2e NIC van pc.

Zou bij xms gewoon moeten werken. (zie het antwoord van XMS hierboven in mijn eerdere post)
Enige waar je in jou geval dan rekening mee moet houden zijn de routeringen op je pc.
je gaat 2 interfaces gebruiken binnen 2 verschillende ranges (IPTV en je eigen netwerk).
Dus je moet zorgen dat je multicast verkeer dus via je IPTV netwerk routeerd en je overige verkeer via je internet router.

Dat het via de "switch" in je router niet lekker werkt komt waarschijnlijk omdat je er dan zowel internet als iptv multicast overheen gooit en dat gaat maar heel even goed ;)
Ik heb dit ook even getest en binnen 5 minuten lag tv, internet en telefoon eruit 8)7

Wat jij nu voorsteld is eigenlijk wat ik ook wil gaan doen, maar dan niet met een gewone (bekabelde) switch, maar een Wifi router zodat ik iptv via de wifi naar boven kan krijgen.

Thasaidon wijzigde deze reactie 11-04-2010 13:37 (21%)

• KillerB

KillerB

______

Ik heb het net even geprobeerd met een standaard gigabit switch van D-link. Dat werkt prima inderdaad, zowel settopbox als pc ontvangen netjes de stream en geen geklungel met wegvallende verbindingen o.i.d..

Nu nog even compleet maken met 2e NIC en kabeltje trekken. Ik denk niet dat WIFI lekker gaat werken... het is toch een beste bitrate.
Ik zal het zo even proberen met me laptop en laten weten hoe dat gaat.

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
quote:
j1nx schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Dat word wel heel erg advanced. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan zal je zelf de webpagina's moeten gaan maken voor de amino. De stream adressen staan niet hard gecodeerd in de amino. Die worden uit de html startpagina ingelezen. Als je zelf de DNS verzorgt waarbij je verder alles doorlust naar XMS behalve het domain waar de webpagina staat, dan kan je dat adress spoofen naar een fysiek andere server. Je moet dan eventueel wel zelf op de hogte blijven van eventueele veranderingen in de kanalen. Misschien helemaal aan het eind zal ik eens kijken of dit te doen is. Ik heb geen amino en hoef er ook geen een. Dit geeft me echter wel weer een reden en leuk projectje om er toch een in huis te nemen :9

Dit valt wel een beetje buiten de scope van deze thread, waarbij het doel toch is om je amino box achter je router te krijgen en je je huidige netwerk structuur kan gebruiken voor je amino box. Geen tweede netwerk aanleggen alleen maar voor je settops. Dat is ook de reden waarom ik standaard nu even niet voor udpxy kies. Het gene wat ik straks kan terug geven aan de community is een dual wan router, waarbij je de amino box overal in je netwerk kan inpluggen. Bij komend is dan ook nog de mogenlijkheid om de streams op andere hardware op te pakken (is eigenlijk voor mijzelf het hoofddoel, maar goed). Wat dacht je van je ipod touch/iphone met vlc

[...]

Het eind doel is ook pfsense, ik heb alleen even een linux bakkie gepakt omdat mijn linux kennis veel beter is als mijn BSD kennis. pfsense is gebaseerd op slanke BSD en ondanks dat het erg op elkaar lijkt is het toch behoorlijk verschillend. Er zijn ook standaard geen build tools en dergelijk op een standaard pfsense.

Om allemaal verschillende dingen te testen/klooien/compilen etc etc. Is ff een test bakkie onder linux toch makkelijker.
Wat is het vendor-ID dat je hebt ingesteld in pfsense? In Windows kun je dat ook instellen namelijk (als je 2e NIC hebt)

ipconfig /setclassid ADAPTER_NAME CLASS_ID_TO_SET

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
KillerB schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:32:
Ik heb het net even geprobeerd met een standaard gigabit switch van D-link. Dat werkt prima inderdaad, zowel settopbox als pc ontvangen netjes de stream en geen geklungel met wegvallende verbindingen o.i.d..

Nu nog even compleet maken met 2e NIC en kabeltje trekken. Ik denk niet dat WIFI lekker gaat werken... het is toch een beste bitrate.
Ik zal het zo even proberen met me laptop en laten weten hoe dat gaat.
Hoe heb je die pc ingesteld waar de 2e stream naartoe gaat?
Heb je daar het IP en MAC gefaked van je oorspronkelijke STB?

In theorie zou een Wifi G op zich ook wel moeten kunnen, mits je hem alleen voor een enkele pc gebruikt en er niet te veel inteferentie is met andere wifi netwerken in je buurt.

• Alexander01
Genexis Port 2 --> Switch --> 2e NIC PC

1. Mac adress clonen van Animo Box in 2e NIC PC
2. ipconfig /setclassid "LAN-verbinding 2" Aminoaminet130fisys

Heeft iemand dat al geprobeerd? Volgens mij moet dat genoeg zijn om vervolgens automatisch een IP te krijgen of niet?

Alexander01 wijzigde deze reactie 11-04-2010 19:25 (10%)

• boekee
Playlist TV = MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

boekee wijzigde deze reactie 12-11-2010 19:38 (134%)

• j1nx
quote:
Alexander01 schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:49:
[...]

Wat is het vendor-ID dat je hebt ingesteld in pfsense? In Windows kun je dat ook instellen namelijk (als je 2e NIC hebt)

ipconfig /setclassid ADAPTER_NAME CLASS_ID_TO_SET
In pfsense kan het niet 1 2 3, aangezien pfsense standaard option-60 niet ondersteund.

Je moet twee ID's meegeven;
1) Class identifier; welke het MAC adres is met een leading 01:
2) Het vendor ID; welke ofwel "Aminoaminet110fisys" dan wel "Aminoaminet130fisys" is.

In Windows kan je met "ipconfig /setclassid" alleen de class identifier op die manier aanpassen. De vendor ID is hardcoded naar "MSFT 5.0" in windows 2000 en hoger. Er is een manier om die DLL aan te passen om een andere option-60 mee te geven, maar dat is me toen niet gelukt. Al moet ik zeggen dat ik het ook niet echt geprobeerd heb

• Alexander01
Dus dan zou het zoiets worden:

ipconfig /setclassid "LAN-verbinding 2" 01:00:02:02:xx:xx:xx

En dan nog iets vinden op die hardcoded vendor-id.

Moet je dan trouwens nog steeds je MAC kopieren in de netwerkadapter? Want als het al in de classid verwerkt lijkt het me wat dubbel? En kun die laatste 6 cijfers van het MAC adres kun je gewoon verzinnen begrijp ik uit deze post?

Alexander01 wijzigde deze reactie 12-04-2010 00:02 (20%)

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:31

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
Alexander01 schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:00:
Dus dan zou het zoiets worden:

ipconfig /setclassid "LAN-verbinding 2" 01:00:02:02:xx:xx:xx

En dan nog iets vinden op die hardcoded vendor-id.

Moet je dan trouwens nog steeds je MAC kopieren in de netwerkadapter? Want als het al in de classid verwerkt lijkt het me wat dubbel? En kun die laatste 6 cijfers van het MAC adres kun je gewoon verzinnen begrijp ik uit deze post?
dhcp classes kun je matchen op zowel vendorid ALS macadress, en ook op beide. Dus als de config van xms iets is van "match if vendorif=aminof.... and mac(1ezoveeldigits)=01:00:02....."
Maar ze kunnen natuurlijk ook macadressen verderop in hun netwerk filteren.

• ITsMatthijs
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-04-2013
quote:
Alexander01 schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:00:

Alleen jammer als iemand anders ook al dat mac adres heeft, of als er iemand online komt met jouw mac :P

• Ixus74
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-11 15:51
Ik volg dit topic de laatste tijd erg geïnteresseerd omdat ik overweeg van Ziggo over te stappen op XMS (heb nu alleen internet en telefoon via de glasvezel van Concepts ). Het toevoegen van een mediacenter is voor mij essentieel.

Maar wat ik me afvraag, hoe weet de STB welke zenders hij mag doorgeven ,je kunt namelijk verschillende paketten aanschaffen bij XMS. Wordt het MAC adres van de STB geregistreerd en aan de hand van dit MAC adres een playlist o.i.d naar de STB gestuurd? Of moet je een user/contract instellen in de STB.

Iemand?

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Ixus74 schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:56:
Ik volg dit topic de laatste tijd erg geïnteresseerd omdat ik overweeg van Ziggo over te stappen op XMS (heb nu alleen internet en telefoon via de glasvezel van Concepts ). Het toevoegen van een mediacenter is voor mij essentieel.
Ik weet dat XMS bezig zou zijn met het "testen" van STB's met PVR functionaliteit.
Mochten ze hier eindelijk mee komen en hij is een beetje betaalbaar, dan denk ik dat ik die wel aan zou schaffen...
Voorlopig gaan we nog ff verder stoeien ;)

• Alexander01
quote:
Maar wat ik me afvraag, hoe weet de STB welke zenders hij mag doorgeven ,je kunt namelijk verschillende paketten aanschaffen bij XMS.
Ik denk dit gedeelte in de DHCP request:
send vendor-encapsulated-options 03:09:61:6d:69:6e:65:74:31:33:30:04:05:66:69:73:79:73;

Je kunt blijkbaar elk MAC adres gebruiken mits het met 00:02:02 begint (AmiNET range).

Wat ik me alleen nog steeds afvraag is of dit ook geld voor de 'dhcp-client-identifier'. Hierin zit ook een Animo MAC adres in verwerkt, alleen kun je hier ook hetzelfde verzonnen MAC adres gebruiken als het geclonede MAC adres wat je in je netwerkkaart instelt? Of moet je bij de 'dhcp-client-identifier' WEL een MAC adres invullen die van een Animo van XMS komt?

En is het uberhoud nog nodig om het MAC adres manueel in te stellen in de netwerkkaart als je juiste DHCP request verzend (dus met correcte 'dhcp-client-identifier' en 'vendor-class-identifier')? Het MAC adres zit immers al verwerkt in de dhcp-client-identifier.

Alexander01 wijzigde deze reactie 13-04-2010 04:15 (54%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

quote:
Alexander01 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 03:50:
En is het uberhoud nog nodig om het MAC adres manueel in te stellen in de netwerkkaart als je juiste DHCP request verzend (dus met correcte 'dhcp-client-identifier' en 'vendor-class-identifier')? Het MAC adres zit immers al verwerkt in de dhcp-client-identifier.
Ja, dat is wel verstandig. De DHCP server ziet dan je gespoofde MAC adres, de rest van het netwerk (de streams die je wilt openen) zien vervolgens een heel ander, onbekend MAC adres langs komen. De provider kan dit zien als een hack poging oid, of de streams openen zelfs al niet. Beter dus om alles overal gelijk te houden, spoof je je DHCP request, spoof dan ook de info die je NIC zelf stuurt.

• KillerB

KillerB

______

quote:
Thasaidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:07:
[...]

Hoe heb je die pc ingesteld waar de 2e stream naartoe gaat?
Heb je daar het IP en MAC gefaked van je oorspronkelijke STB?

In theorie zou een Wifi G op zich ook wel moeten kunnen, mits je hem alleen voor een enkele pc gebruikt en er niet te veel inteferentie is met andere wifi netwerken in je buurt.
Niks bijzonders, vast ip in interne range en geen gateway en dns. Niks geen MAC cloning oid.

Voor de discussie over een IP adres zien te krijgen van de IPTV, waarom zou je dat willen? Aangezien het de streams ook zonder DHCP IP adres werkt.

• DJSmiley

DJSmiley

quote:

Maar wat ik me afvraag, hoe weet de STB welke zenders hij mag doorgeven ,je kunt namelijk verschillende paketten aanschaffen bij XMS. Wordt het MAC adres van de STB geregistreerd en aan de hand van dit MAC adres een playlist o.i.d naar de STB gestuurd? Of moet je een user/contract instellen in de STB.

Iemand?
Ik gok dat je STB geprovisioned wordt door een middlewareserver van XMS. Adhv macadressen (bv) is het natuurlijk een klein kunstje om de juiste content weer te geven, waarbij alleen de streams zichtbaar zijn die bij je abbonement horen. Dat verklaart ook dat je streams kunt kijken die niet in je abbonement zitten via de directe manier. De middleware uls worden namelijk ook via dhcp options meegegeven. Je kan daar natuurlijk ook eens naar sniffen.
quote:
Ixus74 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:23:
[...]

Ik begrijp dus dat om via de legitieme weg te kijken je mac adres van de STB bij XMS bekend moet zijn dus. Je hoeft dus niet een username/wachtwoord in te stellen op de STB.

Het is voor mij gewoon nieuwschierigheid.

Ik ga maar eens uitzoeken hoeveel werk het is om over te stappen van Concepts naar XMS.
Ik gok het. Ik heb zelf geen XMS (of andere glasprovider).. Maar met het doorlezen van de Amino documentatie kun je wel eea wijzer worden van de mogelijke manieren van implementatie van het spul.

DJSmiley wijzigde deze reactie 13-04-2010 21:30 (22%)

• Ixus74
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-11 15:51
quote:
DJSmiley schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:17:
[...]

Ik gok dat je STB geprovisioned wordt door een middlewareserver van XMS. Adhv macadressen (bv) is het natuurlijk een klein kunstje om de juiste content weer te geven, waarbij alleen de streams zichtbaar zijn die bij je abbonement horen. Dat verklaart ook dat je streams kunt kijken die niet in je abbonement zitten via de directe manier. De middleware uls worden namelijk ook via dhcp options meegegeven. Je kan daar natuurlijk ook eens naar sniffen.
Ik begrijp dus dat om via de legitieme weg te kijken je mac adres van de STB bij XMS bekend moet zijn dus. Je hoeft dus niet een username/wachtwoord in te stellen op de STB.

Het is voor mij gewoon nieuwschierigheid.

Ik ga maar eens uitzoeken hoeveel werk het is om over te stappen van Concepts naar XMS.

• Alexander01
quote:
KillerB schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:54:
[...]

Niks bijzonders, vast ip in interne range en geen gateway en dns. Niks geen MAC cloning oid.

Voor de discussie over een IP adres zien te krijgen van de IPTV, waarom zou je dat willen? Aangezien het de streams ook zonder DHCP IP adres werkt.
Heb je dan het IP van je Animo overgenomen? Ik kan me niet voortellen dat als je zomaar een willekeurig 10.252.x.x IP instelt dat het dan werkt? Je kunt toch niet zomaar een IP in gebruik nemen als deze niet is uitgedeeld door de DHCP server? En het MAC adres heb je ook niet hoeven te spoofen naar een MAC die met 00:02:02 begint? Heb je een Packetfront of Genexis?

Alexander01 wijzigde deze reactie 14-04-2010 00:15 (9%)

• KillerB

KillerB

______

quote:
Alexander01 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:02:
[...]

Heb je dan het IP van je Animo overgenomen? Ik kan me niet voortellen dat als je zomaar een willekeurig 10.252.x.x IP instelt dat het dan werkt? Je kunt toch niet zomaar een IP in gebruik nemen als deze niet is uitgedeeld door de DHCP server? En het MAC adres heb je ook niet hoeven te spoofen naar een MAC die met 00:02:02 begint? Heb je een Packetfront of Genexis?
Zelfs uit de 192.168.0.x reeks, en geen MAC spoofing, het is een Genexis.

• Thasaidon

Thasaidon

Bedankt voor je reply KillerB.

Nou word het interessant, want dit zou betekenen dat als je een AP (access point) tussen de genexis en de andere apparatuur zet als "switch", dat het dan ook zou moeten werken...

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
Thasaidon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:53:

Nou word het interessant, want dit zou betekenen dat als je een AP (access point) tussen de genexis en de andere apparatuur zet als "switch", dat het dan ook zou moeten werken...
Behalve dan dat een AP als switch geen IGMP snooping enz ondersteunt, waardoor ie dus al snel op z'n bek zal gaan als je maar iets teveel traffic genereerd. Gemiddelde stream zal iets van 8-10Mbit zijn, dus met 2 streams zit je al absoluut aan de max van wireless.

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
DJSmiley schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:07:
[...]

Behalve dan dat een AP als switch geen IGMP snooping enz ondersteunt, waardoor ie dus al snel op z'n bek zal gaan als je maar iets teveel traffic genereerd. Gemiddelde stream zal iets van 8-10Mbit zijn, dus met 2 streams zit je al absoluut aan de max van wireless.
klopt, maar zoals ik al eerder zij gaat het er mij om dat ik of beneden of boven dtv wil kijken, en dus gaat het altijd maar om 1 stream.

Hier trouwens nog het antwoord wat ik vandaag kreeg van XMS op mijn vraag waarom(!) ik geen 2 dezelfde STB's zou kunnen gebruiken...
quote:
Wat betreft de settopboxen is het probleem wat onstaat met twee dezelfde boxen technisch niet precies duidelijk. Wij weten echter uit ervaring dat dit niet werkt. U kunt dus wel een 2 keer dezelfde bestellen, maar die krijgt u naar alle waarschijnlijkheid niet op ons netwerk aangemeld.
Overigens melden ze ook dat nu alle ondertiteling, bij zenders zoals Discovery Science, etc... het ook zou moeten doen.
Maar na een software update en een paar resets... nog steeds niets.

• Seyed
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:04
Wij krijgen hier binnenkort Glasvezel lijbrandt in dordrecht. Nu heb ik vernomen dat lijbrandt-telecom en lijbrandt anders is via een telefoontje naar glashart.

Maar in iedergeval wil ik een mediacenter in combinatie DVBlink voorzien van TV.
Ook zou het leuk zijn als ik op een aantal andere computer up een UTP kabel aangesloten ook kan TV ontvangen.

Ik heb er wat voor over dus was aan het denken aan een dual wan router van draytek de 2920.
en een de Neatgear 16 poort gigabit switch daarachter.

Maar had een aantal vragen erover zodat ik het duidelijk heb voor me zelf en ophoudt met dagdromen erover.

- Is de manier van tv ontvangst bij lijbrandt - telecom & lijbrandt het zelfde?
- Kan met de dual wan van draytek aan de tweede poort de TV plug van genexis doen en de animo box nabootsen op de router. dit natuurlijk in combinatie van IGMP multicast instelling op WAN2??
- Moet ik alleen de MAC adres van de animo clonen op de WAN2 van de router of moet ik andere instellingen wijzigen op de router om het netwerk voor de gek te houden?

Zou iemand dit voor kunnen duidelijk maken.
Ik ben een NOOB op het gebied van IPTV heb nog nooit de mogelijkheid gehad om iets ermee te kunnen testen maar het feit dat straks de mogelijkheid bestaat om het rechstreeks via de MCE te doen zie ik wel zitten mits het natuurlijkkan.

• KillerB

KillerB

______

quote:
Thasaidon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:53:

Ik heb het zelf nog even geprobeerd met me laptop via wifi terwijl ik naast me router zat ;). Één niet-hd stream gaat goed, zodra je een hd stream pakt werkt het niet via wifi. Mijn router kan overigens 802.n, maar de laptop blijft steken op 54mbit. Blijkbaar kom je niet in de buurt van die 54mbit anders zou die hd stream geen probleem mogen zijn.

Zelfde probleem had ik ook altijd met streamen naar de PS3, dat heb ik ook een tijd gedaan met wifi maar dat was zeer instabiel en hd streamen was vrijwel onmogelijk. Nu heb ik dat via een homeplug setje van Devolo ("200mbit") en dan werkt dat wel goed. Al zijn er nog steeds films te vinden die ik dan niet kan streamen, al zijn ze schaars. Met mijn devolo homeplug kan ik ongeveer 4-5MB/s halen, is echter geen enorme afstand, wel 2 verschillende groepen.

Ik vermoed dat je met wifi niet lekker gaat werken, die stream wordt over je hele AP uitgespuugt en dikke kans dat die over zijn nek gaat zoals ook met mijn router gebeurd.

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
KillerB schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:48:
[...]
Ik vermoed dat je met wifi niet lekker gaat werken, die stream wordt over je hele AP uitgespuugt en dikke kans dat die over zijn nek gaat zoals ook met mijn router gebeurd.
Dat vermoeden heb ik ook.
Heb ondertussen getest met een cisco routertje ertussen (geen Wifi), maar zelfs die shoot naar 100%cpu en deed vervolgens niets meer...

Dus ik denk dat ik dan toch maar een kabel ga trekken en er gewoon een switch tussen knal :)

• FreakaZoyd
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-08-2011

FreakaZoyd

Just Nuts

Ligt het aan mij of is er bij Lijbrandt iets aan de zenders veranderd sinds vanmorgen? Want ik ontvang geen data meer in VLC zoals ik altijd heb gehad.

• boekee
quote:
FreakaZoyd schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:26:
Ligt het aan mij of is er bij Lijbrandt iets aan de zenders veranderd sinds vanmorgen? Want ik ontvang geen data meer in VLC zoals ik altijd heb gehad.
hier in leiden geen probleem

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Net geprobeerd om zowel RTL4 als Discovery Channel te openen, beide geven geen beeld. Daar waar ik normaal binnen een minuut toch wel beeld heb, is het nu zelfs na 2 minuten nog akelig zwart. De decoder uiteraard doet 't wel, dus als iemand Lijbrandt heeft en in Hillegom woont, zou die dan kunnen gaan sniffen en een nieuwe lijst maken voor ons?

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Daar was ik dus al bang voor. Net op 2 lokaties getest en idd geen inkomende data = zwart beeld. Uiteraard werkt de amino decoder wel gewoon...

Dus ik ben ook wel benieuwd wat er aangepast is, ik hoop niet dat het helemaal dicht gezet is! Want dan werkt me mooie HDX1000 oplossing niet meer ;)

(Ook Hillegom / Lijbrandt)

FreakaZoyd wijzigde deze reactie 19-04-2010 23:00 (4%)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik zal eens kijken..

Edit: nope, helemaal niks hier (Hillegom). 15 zenders geprobeerd ofzo. Hoe "snif" je zo'n nieuwe lijst eigenlijk? Niet makkelijk te doen zeker?

sig69 wijzigde deze reactie 20-04-2010 09:47 (92%)

Feestje? Rob Versluys Entertainment!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

Je zou je amino aan een hub kunnen hangen met je PC/laptop terwijl je 'm aanzet of alle zenders langs gaat en zo met wireshark of andere netwerk monitor tools het verkeer proberen uit te lezen. Als je een dual NIC machine hebt (PC bijvoorbeeld) kan je deze zelfs gebruiken in bridged mode zonder een hub nodig te hebben.

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
Hero Of Time schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:06:
Je zou je amino aan een hub kunnen hangen met je PC/laptop terwijl je 'm aanzet of alle zenders langs gaat en zo met wireshark of andere netwerk monitor tools het verkeer proberen uit te lezen. Als je een dual NIC machine hebt (PC bijvoorbeeld) kan je deze zelfs gebruiken in bridged mode zonder een hub nodig te hebben.
Of een switch pakken waarop je een mirrorpoort kunt configureren

• Paulusbrand
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-07 08:30
Jep de laatste keer heb ik een bridge gemaakt tussen twee NIC's op mn servertje en met tcpdump de zenderlijst eruit gevist. Wireshark zou ook moeten werken. Ik heb alleen voorlopig geen tijd, vrijdag op zn vroegst :/ .

• dbrouwer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-11 20:19
Hier ook in Hillegom geen beeld meer :(

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-11 13:59
Zelfde probleem hier... xms ook zelfde probleem?

• j1nx
Ik zal straks eens kijken of ik er ook last van heb.

• KillerB

KillerB

______

Concepts werkt nog gewoon. Ik zou het ook zeer nadelig vinden als het niet meer werkt met een MCE achtige oplossing. Dat bepaalde zenders niet werken kun je verwachten, maar de zenders waar je voor betaald zou je toch gewoon moeten kunnen ontvangen.

• j1nx
Geen problemen hier met XMS in Leiden. Heb de extra betaal zenders niet verder getest, want die staan niet in mijn m3u van de mediacenter en ben te lui om hem hier weer te downloaden.

• TVPiraat
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-10 09:06
Zit ook bij Lijbrandt in Hillegom. Net even geexperimenteerd.
Ook bij mij wordt er dus geen beeld meer doorgegeven op de PC.
Is de PC verbonden met de router op de internet poort van het kadaka kastje dan blijft alles zwart.
Ook met het programma'tje macshift het MAC adres van m'n STB opgevoerd, maar zonder resultaat.

Als ik mijn PC echter verbind via een switch met de IPTV-poort van het kadaka-kastje en met macshift op m'n PC het MAC adres van de STB op m'n PC invoer werkt VLC wel weer.
Ik hoef daarbij geen IP-nr te laten toewijzen. Het vaste interne IP-nr (192.*.*.*) wat ik altijd gebruik werkt dus ook. Het hoeft dus geen toegewezen 10.*.*.* nr te zijn.

Iemand nog ideeen hoe we e.e.a. weer werkend kunnen krijgen zonder steeds kabels te moeten switchen?

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Nou ik heb net ook even getest:

Ik heb de amino direct op de DATA poort gehangen en deze werkt dan niet meer!!
Het lijkt er dus sterk op dat Lijbrandt het gehele digitale TV gebeuren van de DATA poort af heeft gehaald :S

• Alexander01
Wat voor kastjes hebben jullie?

Packetfront/DRG of Genexis?

• TVPiraat
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-10 09:06
@Alexander01: Ik heb eigenlijk geen idee welk systeem het KADAKA kastje precies is. Kon dat ook zo gauw niet vinden.
Op onderstaande link staat wat summiere informatie over het kadaka kastje:
http://www.kadaka.nl/tech_info.php
Kun je daar misschien iets mee?

TVPiraat wijzigde deze reactie 21-04-2010 18:08 (34%)

• boekee
quote:
j1nx schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:02:
Geen problemen hier met XMS in Leiden. Heb de extra betaal zenders niet verder getest, want die staan niet in mijn m3u van de mediacenter en ben te lui om hem hier weer te downloaden.
Jij hebt wel tv via VLC

Ik in Leiden Zuid-West in ieder geval wel

• Mike da spike
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-03-2012
quote:
FreakaZoyd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:59:
...
Dus ik ben ook wel benieuwd wat er aangepast is, ik hoop niet dat het helemaal dicht gezet is! Want dan werkt me mooie HDX1000 oplossing niet meer ;)

(Ook Hillegom / Lijbrandt)
Hey FreakaZoyd,

Wat is jouw oplossing op je HDX ?

• KillerB

KillerB

______

quote:
FreakaZoyd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:31:
Nou ik heb net ook even getest:

Ik heb de amino direct op de DATA poort gehangen en deze werkt dan niet meer!!
Het lijkt er dus sterk op dat Lijbrandt het gehele digitale TV gebeuren van de DATA poort af heeft gehaald :S
Aha, dat is al een tijdje zo bij Concepts en XMS en Solcon op die manier. Vandaar dat ik nu twee netwerkjes heb.

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Mijn HDX oplossing is een linux webserver die mijn films serveert en dan via udpxy de Lijbrandt tv kanalen doorzend naar me HDX. Op deze manier heb ik op alle kamers zowel me films en ook alle TV zenders digitaal over de zelfde internet UDP kabel.

Lijbrandt DATA -> Linux server -> switch -> PC's en HDX'en

Op alle pc's internet,tv en films.

Nu moet er waarschijnlijk een 3e netwerk kaart in de server die dan op de TV aansluiting van Lijbrandt komt...

(Het kastje van Lijbrandt Hillegom is trouwens een Amino 110 decoder)

FreakaZoyd wijzigde deze reactie 21-04-2010 21:45 (7%)

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
FreakaZoyd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:43:
Mijn HDX oplossing is een linux webserver die mijn films serveert en dan via udpxy de Lijbrandt tv kanalen doorzend naar me HDX. Op deze manier heb ik op alle kamers zowel me films en ook alle TV zenders digitaal over de zelfde internet UDP kabel.

Lijbrandt DATA -> Linux server -> switch -> PC's en HDX'en

Op alle pc's internet,tv en films.

Nu moet er waarschijnlijk een 3e netwerk kaart in de server die dan op de TV aansluiting van Lijbrandt komt...

(Het kastje van Lijbrandt Hillegom is trouwens een Amino 110 decoder)
udpxy kun je gewoon binden aan een extra netwerkkaart, dus dat is vrij eenvoudig te realiseren. Je moet alleen wel een 2e kabel leggen vanaf je CPE naar je servert.
Als er maar 1 kabel ligt en een 2e is niet mogelijk dan kun je ook een slimme switch pakken en zelf vlans maken. Met een netwerkkrt in je server die vlans ondersteunt ben je er dan ook, of je zet daar weer een 2e switch om de vlans uit elkaar te halen.

• Tripwire999
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:59
Hmm hier werkt het ook niet meer om via de laptop tv te kijken :'( iemand al een idee waar het aan kan liggen?

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Zoals hier boven te lezen is staan de UDP multicast streams niet meer op de DATA aansluiting van het Lijbrandt kastje.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Wel jammer, ik wilde eigenlijk over een paar maanden een mediacenter kopen die iptv aan kon, nu moeten we dus weer allemaal netwerk trucs uit gaan halen om dat werkend te krijgen

Feestje? Rob Versluys Entertainment!

• jvdmast
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:13
Waarschijnlijk TE simpel gedacht (zit in een plaats waar Lijbrandt pas over een maandje of 2 zal gaan leveren), maar is het niet voldoende om een eenvoudig switchje aan de TV-poort van Lijbrandt te hangen en een HTPC met 2 netwerkkaarten aan zowel de Lijbrandt DATA lijn als aan die TV-switch te hangen?

Dus zoiets:

Lijbrandt TV --- Switch --- Amino kastje en HTPC NIC1
Lijbrandt DATA --- Router+switch --- HTPC NIC2 en andere pc enz

Een simpele switch en een tweede NIC zal niet echt veel kosten...

EDIT: Ow, maar jullie willen TV op meer dan alleen de Amino en de HTPC...
(maar werkt mijn idee wel voor 1 HTPC naast de Amino?)

jvdmast wijzigde deze reactie 22-04-2010 21:02 (11%)

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:34

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

quote:
jvdmast schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:57:
Lijbrandt TV --- Switch --- Amino kastje en HTPC NIC1
Lijbrandt DATA --- Router+switch --- HTPC NIC2 en andere pc enz

Een simpele switch en een tweede NIC zal niet echt veel kosten...
Ik heb Solcon maar zo heb ik het ook, moet alleen wel IP en MAC spoofen op die tweede NIC. Bij mij gaat het de server in. Daar draait DVBLink for IPTV icm het Network Pack en nu kan ik overal in mijn netwerk via Windows Media Player of MCE whatever.. TV kijken vanaf de server. Zou je ook met je HTPC kunnen doen mocht je nog op een andere plek af en toe TV willen loeren.

Belasting op de server is nihil, die gooit gewoon het IPTV ook de andere netwerkkaart op zonder er verder wat mee te doen. DVBLink zorgt verder voor een uPnP device die je kan benaderen.

Appartement in Deventer ¤ 154.500 | My 3D print | LinkedIn

• jvdmast
quote:
OzBoz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:05:
[...]

Ik heb Solcon maar zo heb ik het ook, moet alleen wel IP en MAC spoofen op die tweede NIC. Bij mij gaat het de server in. Daar draait DVBLink for IPTV icm het Network Pack en nu kan ik overal in mijn netwerk via Windows Media Player of MCE whatever.. TV kijken vanaf de server. Zou je ook met je HTPC kunnen doen mocht je nog op een andere plek af en toe TV willen loeren.

Belasting op de server is nihil, die gooit gewoon het IPTV ook de andere netwerkkaart op zonder er verder wat mee te doen. DVBLink zorgt verder voor een uPnP device die je kan benaderen.
Super, alleen jammer dat je op die manier dus niets meer hebt aan de Amino.
Ik dacht dat er ook al mensen waren die een tweede pc naast de Amino werken hadden?

Maar als ik het goed begrijp pikt bij jou DVBLink de boel op uit van de TV poort en die wordt van via het Netw.Pack ook op de andere NIC (dus in het gewone PC internet netwerk) aangeboden?

• KillerB

KillerB

______

quote:
jvdmast schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:29:
[...]

Super, alleen jammer dat je op die manier dus niets meer hebt aan de Amino.
Ik dacht dat er ook al mensen waren die een tweede pc naast de Amino werken hadden?

Maar als ik het goed begrijp pikt bij jou DVBLink de boel op uit van de TV poort en die wordt van via het Netw.Pack ook op de andere NIC (dus in het gewone PC internet netwerk) aangeboden?
Ik heb ook een dergelijke config, maar dan zonder mac spoofing e.d. Ik zit bij Concepts. Zowel de settopbox als de computer vangen het signaal prima op, ook tegelijk. En middels die networkpack draai je een upnp server die je met media player van w7 of met een ps3 bv kunt opvangen.

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 09:11
Kan iemand aangeven welke router (die ook nog enigzins betaalbaar is) multicast voor IPTV goed ondersteunt zonder dat er andere problemen (bv WIFI eruit, moeten herstarten router etc.) optreden?

Krijg binnenkort IPTV van XMS.

• KillerB

KillerB

______

quote:
tyfoon_2 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:41:
Kan iemand aangeven welke router (die ook nog enigzins betaalbaar is) multicast voor IPTV goed ondersteunt zonder dat er andere problemen (bv WIFI eruit, moeten herstarten router etc.) optreden?

Krijg binnenkort IPTV van XMS.
Twee netwerkjes maken of een linux bak neerzetten met 2 netwerkkaarten voor de WAN als je handig bent met Linux ;). Anders kom je op een dubbele WAN router uit, die zijn er ook vast wel maar dat zal wel een paar centen kosten.

Beter neem je 1 goede router (Dlink 655 bv) en een goede switch. Op die switch sluit je de settopbox en 2e NIC van je pc/server aan, op de router het internet en die sluis je weer naar NIC1 op je pc/server.

Vervolgens kun je als je het wil ook nog een upnp server draaien met software van dvblogic, zodat je het ook op andere pcs kunt oppikken of op een ps3 bv.

• tyfoon_2
Als ik het nu goed lees komt er alleen nog maar uit de UTP 'TV Uitgang' van het modem een (betrouwbare) stream die te gebruiken is voor IPTV. In mijn scenario wil ik de deze alleen maar naar de Animo 130 sturen EN naar de Win7 MCE bak met DVBlink. Het is niet nodig dat alle andere PC's of wireless ook de stream krijgen.

Heb ik dan voldoende aan de switch op de TV LAN uitgang van het modem? En zo ja nog een speciaal type nodig of is elke gigabit switch ok?

Op de DATA poort zet ik dan wel gewoon een linsys 610/dlink 655 of iets dergelijks aangezien ik toch een nieuwe router moet kopen. Dan zou ik me altijd nog kunnen bedenken en de stream wel via de router laten lopen.

tyfoon_2 wijzigde deze reactie 30-04-2010 11:24 (23%)

• arjants
  • Niet online
Klopt het nu dan ook dat sinds de wijzigingen geen extra zenders meer gekeken kunnen worden wanneer je het IP en MAC adres van je amino overzet op de pc?

Wat is de meest makkelijke manier om tijdelijk een laptop op de IPTV poort aan het draaien te krijgen?
Zondag moet er voetbal gekeken worden op de TV en heb éénmalig eredivisie live nodig :P
Ben geen voetbal liefhebber maar wil graag wel de wedstrijd kijken

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• KillerB

KillerB

______

quote:
tyfoon_2 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:38:
Als ik het nu goed lees komt er alleen nog maar uit de UTP 'TV Uitgang' van het modem een (betrouwbare) stream die te gebruiken is voor IPTV. In mijn scenario wil ik de deze alleen maar naar de Animo 130 sturen EN naar de Win7 MCE bak met DVBlink. Het is niet nodig dat alle andere PC's of wireless ook de stream krijgen.

Heb ik dan voldoende aan de switch op de TV LAN uitgang van het modem? En zo ja nog een speciaal type nodig of is elke gigabit switch ok?

Op de DATA poort zet ik dan wel gewoon een linsys 610/dlink 655 of iets dergelijks aangezien ik toch een nieuwe router moet kopen. Dan zou ik me altijd nog kunnen bedenken en de stream wel via de router laten lopen.
Dat kan! Je modem heeft straks 2 bruikbare uitgangen zodra je digitale tv afneemt van ze. Eentje voor data die je op de router zet en eentje voor IPTV die je op een fatsoenlijke switch zet en weer split naar de MCE en de Amino. Wel 2 NIC's in je MCE zetten!
Ik heb zelf een D-Link DGS 1005D, dat is een 5 poorts gigabit switch van ~ ¤ 30. Ik zou niet een ding van 10 euro nemen. Al denk ik dat je met een fatsoenlijke 100mbit switch ook prima kunt werken aangezien de tv poort ook gewoon 100mbit is, maar als je toch wat nieuws moet kopen...
quote:
arjants schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:40:
Klopt het nu dan ook dat sinds de wijzigingen geen extra zenders meer gekeken kunnen worden wanneer je het IP en MAC adres van je amino overzet op de pc?

Wat is de meest makkelijke manier om tijdelijk een laptop op de IPTV poort aan het draaien te krijgen?
Zondag moet er voetbal gekeken worden op de TV en heb éénmalig eredivisie live nodig :P
Ben geen voetbal liefhebber maar wil graag wel de wedstrijd kijken
Volgens mij maakt dat niet uit, je kunt die IP adressen gewoon opvragen.

Laptop rechtstreeks aan de IPTV poort hangen van je modem en VLC installeren. IP adres vastzetten op bv 192.168.1.50. Dan moet je vrij eenvoudig de stream kunnen opvangen in VLC middels netwerkstream openen. De playlist staat wel ergens in dit topic.

KillerB wijzigde deze reactie 30-04-2010 13:48 (60%)

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-11 13:59

Laptop rechtstreeks aan de IPTV poort hangen van je modem en VLC installeren. IP adres vastzetten op bv 192.168.1.50. Dan moet je vrij eenvoudig de stream kunnen opvangen in VLC middels netwerkstream openen. De playlist staat wel ergens in dit topic.
[/quote]
Kan je niet het ip wat je krijgt behouden(82...)? Ik deed namelijk altijd verversen maar krijg via die manier geen beeld meer op sommige kanalen.

• arjants
  • Niet online
quote:

Helaas lijkt dat niet te werken via mijn concepts verbinding, wireshark laat wel de aanvragen zien maar er komt geen reactie van welke server/router dan ook.
Ik heb mijn macadres aangepast naar die van een amino maar geen succes.

• boekee
Hier bedoel je:
TV Playlist: MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"
quote:
KillerB schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:44:
[...]

Dat kan! Je modem heeft straks 2 bruikbare uitgangen zodra je digitale tv afneemt van ze. Eentje voor data die je op de router zet en eentje voor IPTV die je op een fatsoenlijke switch zet en weer split naar de MCE en de Amino. Wel 2 NIC's in je MCE zetten!
Ik heb zelf een D-Link DGS 1005D, dat is een 5 poorts gigabit switch van ~ ¤ 30. Ik zou niet een ding van 10 euro nemen. Al denk ik dat je met een fatsoenlijke 100mbit switch ook prima kunt werken aangezien de tv poort ook gewoon 100mbit is, maar als je toch wat nieuws moet kopen...

[...]

boekee wijzigde deze reactie 12-11-2010 19:38 (9%)

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Moeten we niet wat voorzichtiger zijn met die lijsten? (Big brother is watching, aangezien je via google al heel erg snel op dit form uitkomt)

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
FreakaZoyd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:58:
Moeten we niet wat voorzichtiger zijn met die lijsten? (Big brother is watching, aangezien je via google al heel erg snel op dit form uitkomt)
Die lijsten zijn op meerdere site te vinden hoor, kwestie van zoeken.
Maar waarom zou je op moeten passen?
Ze weten zelf ook wel dat het allemaal zo kan, want het is tenslotte hun eigen product.

Daarbij...
Als je niet betaald voor de diensten worden ze ook niet geactiveerd en heb je dus niets aan die lijsten.

Is de boel dus geactiveerd, dan heb je dus al betaald. En of ik nou de standaard STB gebruik of er een media center tussen knal, dat moet ik zelf weten.
Tenslotte heb ik de STB ook moeten kopen en die is dus ook van mij.

Enige "maar" is dat je bv alle HD zenders er tussenuit zult moeten halen als je daar niet voor betaald, want daar heb je dus geen recht op.

Thasaidon wijzigde deze reactie 01-05-2010 19:23 (8%)

• KillerB

KillerB

______

quote:
DoeEensGek schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:09:

[/quote]
Kan je niet het ip wat je krijgt behouden(82...)? Ik deed namelijk altijd verversen maar krijg via die manier geen beeld meer op sommige kanalen.
Je moet wel even een intern adres gebruiken anders weet ik niet of het werkend is te krijgen. Verder valt me op dat sinds ik een 2e NIC in me pc heb dat VLC niet meer werkt maar DVBLink nog wel. Bij VLC kun je ook niet opgeven welke NIC gebruikt moet worden dus wellicht dat dat het probleem veroorzaakt.
In DVBlink moet je sowieso je ip adres weer invoeren die gekoppeld is aan de NIC waar de IPTV binnenkomt.

Ik heb ook nog gemerkt dat zonder een route toe te voegen het niet direct werkt, maar hierna wel.
"route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x" waar 10.x.x.x je IP-adres is waar de IPTV op binnenkomt.

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
KillerB schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:14:
[...]
Ik heb ook nog gemerkt dat zonder een route toe te voegen het niet direct werkt, maar hierna wel.
"route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x" waar 10.x.x.x je IP-adres is waar de IPTV op binnenkomt.
Klopt, je moet deze route toevoegen anders werkt het niet met 2NIC's.

Omdat je pc zelf niet binnen het 224.x.y.z netwerk zit, zal hij al het verkeer daarvoor naar de default gateway sturen.
Omdat je 10.x.y.z nic geen default gateway heeft, maar je andere LAN (waarmee je naar internet gaat) wel, zal al het verkeer wat niet 10.x.y.z of binnen je LAN range valt daar dus naartoe getuurd worden.

Je moet dus idd een permanente route toevoegen.
Uiteraard kun je het testen door een gewone route toe te voegen (zonder -p ), maar die ben je wel na een reboot kwijt.
Volgens mij kun je bij destination ook je interface zelf opgeven ipv het 10.x.y.z IP.

Met welke MCE versie draai jij DVBLink eigenlijk?

• tyfoon_2
Ik heb wat moeite om nu exact het overzicht te houden mbt de stappen die nodig zijn om het aan de praat te krijgen. Zouden de mannen die het werkende hebben aub onderstaande kunnen corrigeren/aanvullen zodat we een compleet overzicht hebben? Dit zou velen helpen denk ik!

Hardware:
Onderstaande plaatje geeft volgens mij aan hoe e.e.a. aangesloten kan worden
http://img30.imageshack.us/img30/9272/iptv2.png

Netwerk instellingen:
  • Moet er op de NIC 1 TV van de MCE iets gekloond worden? MAC? IP nummer?
  • Moet er nog iets worden gedaan met NIC 2 Inet?
  • Moet er nog een route worden aangelegd op de MCE? Zo ja welke?
Software (DVBLink):
  • Zijn er nog speciale instellingen nodig in DVBLink of is dat allemaal duidelijk?
  • Gebruik de playlists zoals te vinden op het forum

• FreakaZoyd

FreakaZoyd

Just Nuts

Netwerk instellingen:
  • Moet er op de NIC 1 TV van de MCE iets gekloond worden? MAC? IP nummer?
  • Moet er nog iets worden gedaan met NIC 2 Inet?
  • Moet er nog een route worden aangelegd op de MCE? Zo ja welke?
De tekening klopt volgens mij wel, alleen het 'probleem' zit hem bij het IP adres die de MCE dan moet krijgen op de TV netwerkkaart aansluiting. Het MAC adres van de Amino kan niet gebruikt worden om een IP adres van de DHCP server van Lijbrandt (ed) te krijgen. (deze moet immers uniek zijn op het netwerk)
En een vast IP adres toekennen op een publiek netwerk is meestal ook 'gevaarlijk', omdat je daarmee het netwerk kan verstoren.

Zelf heb ik een server met 3 netwerk kaarten, dus daarmee was hier het probleem opgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd wat de oplossing van een MCE achter een switch op de TV poort is kwa IP adres :)

FreakaZoyd wijzigde deze reactie 02-05-2010 11:42 (2%)
Reden: spelfout

• KillerB

KillerB

______

Ik heb wel een "gevaarlijk" ip adres. Ik heb gewoon willekeurig een ipadres gekozen uit de 192.168.x.x. range met bijbehorende subnet mask. Met MAC adres heb ik niks gedaan.

Voor het overzicht moet dus nog wel een route toevoegen anders werkt het niet met 2 NIC's.

"route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x"

Waarbij 10..x.x.x het ipadres van je iptv nic is.

Voor DVBLink is het belangrijk dat je bij de server settings opgeeft welk ipadres bij de IPTV hoort. Als je tegelijk wil opnemen en afspelen of zelfs meerdere streams wil opnemen moet je meerdere malen de IPTV stream toevoegen, je kunt het maximaal 4x doen aangezien DVBLink 4 tuners aanmaakt. Dan moet je wel zorgen dat je aan channel merge doet anders krijg je alle zenders dubbel.

Als je verder moeite hebt met DVBLink, volg de stappen exact zoals in de handleiding beschreven, dan moet het wel lukken.

Ik gebruik overigens MCE van Windows 7. Nadeel daarvan is dat het formaat dat uitgespuugd wordt (WTV) niet door veel programma's herkent wordt als het een HD stream is, waardoor omzetten naar een acceptabel formaat lastig is. Ik heb het programma VideoReDo gevonden en die gaat als 1 van de weinige hier wel goed mee om. In Windows zelf kun je niet HD streams met rechtermuisknop converteer naar dvr-ms omzetten.

KillerB wijzigde deze reactie 02-05-2010 12:21 (51%)

• tyfoon_2
quote:
Zelf heb ik een server met 3 netwerk kaarten, dus daarmee was hier het probleem opgelost. Ik ben dus ook wel benieuwd wat de oplossing van een MCE achter een switch op de TV poort is kwa IP adres :)
Bedoel je hiermee dat je de 3e NIC gebruikt om door te zetten naat de Amino? Dan moet je neem ik wel nog wat extra instellen ivm doorzetten verkeer van de NIC 1 TV ?

• tyfoon_2
quote:
KillerB schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:14:
Ik heb wel een "gevaarlijk" ip adres. Ik heb gewoon willekeurig een ipadres gekozen uit de 192.168.x.x. range met bijbehorende subnet mask. Met MAC adres heb ik niks gedaan.

Voor het overzicht moet dus nog wel een route toevoegen anders werkt het niet met 2 NIC's.

"route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x"

Waarbij 10..x.x.x het ipadres van je iptv nic is.
Dit stukje snap ik niet helemaal.

Het IP adres (zoals hierboven 192.168.x.x) heb je het dan over de Internet NIC of de IPTV NIC?

Waarom leg je daarna die route? Doe je dat omdat je in Windows de IPTV NIC geen 10.x.x.x adres kunt geven?

• KillerB

KillerB

______

quote:
tyfoon_2 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Dit stukje snap ik niet helemaal.

Het IP adres (zoals hierboven 192.168.x.x) heb je het dan over de Internet NIC of de IPTV NIC?

Waarom leg je daarna die route? Doe je dat omdat je in Windows de IPTV NIC geen 10.x.x.x adres kunt geven?
die 192.168.x.x. is mijn IPTV NIC. Die route moet verwijzen naar dat ip-adres. De 10.x range is meer als voorbeeld, die mag je ook gebruiken.

De reden voor de route...
quote:
Thasaidon schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Klopt, je moet deze route toevoegen anders werkt het niet met 2NIC's.

Omdat je pc zelf niet binnen het 224.x.y.z netwerk zit, zal hij al het verkeer daarvoor naar de default gateway sturen.
Omdat je 10.x.y.z nic geen default gateway heeft, maar je andere LAN (waarmee je naar internet gaat) wel, zal al het verkeer wat niet 10.x.y.z of binnen je LAN range valt daar dus naartoe getuurd worden.

Je moet dus idd een permanente route toevoegen.
Uiteraard kun je het testen door een gewone route toe te voegen (zonder -p ), maar die ben je wel na een reboot kwijt.
Volgens mij kun je bij destination ook je interface zelf opgeven ipv het 10.x.y.z IP.

Met welke MCE versie draai jij DVBLink eigenlijk?

• tyfoon_2
quote:
KillerB schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:13:

die 192.168.x.x. is mijn IPTV NIC. Die route moet verwijzen naar dat ip-adres. De 10.x range is meer als voorbeeld, die mag je ook gebruiken.

De reden voor de route...
Ok, snap hem, was een beetje op het verkeerde been gezet door het feit dat je in de route 10.x.x.x noemt en ergens anders een IP adres uit de 192.168.x.x range.

Als ik het goed begrijp deelt XMS net op de IPTV uitgang van het modem geen IP nummers uit? De Amino heeft dus ook een vast IP adres blijkbaar?

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
tyfoon_2 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:38:
[...]
Als ik het goed begrijp deelt XMS net op de IPTV uitgang van het modem geen IP nummers uit? De Amino heeft dus ook een vast IP adres blijkbaar?
Nee.
Je STB krijgt op basis van zijn MAC adres en nog wat info in het DHCP request gewoon een IP uit de 10.x.y.z range van de DHCP server in het IPTV netwerk.

Omdat de info welke in het request meegestuurd word niet (of bijna niet) te faken is onder windows, moet je dus gewoon het IP van je Amino gebruiken en het MAC faken op je pc zodat het net lijkt of dit je STB is.

• Camiel
  • Laatst online: 24-11 11:23
Ik heb bij XMS net een Packetfront gekregen met 5 utp poorten.. Zijn er nou nog dingen die ik moet doen om dit werkend te krijgen op mijn MediaCenter (MAC enzo overnemen...)

• tyfoon_2
quote:
Camiel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:09:
Ik heb bij XMS net een Packetfront gekregen met 5 utp poorten.. Zijn er nou nog dingen die ik moet doen om dit werkend te krijgen op mijn MediaCenter (MAC enzo overnemen...)
Hoelang duurde het bij jou tussen aanvraag en installatie van het modem?

Voor wat betreft je vraag; kijk een paar postings hier boven; ik probeer het e.e.a. ook samengevat en duidelijk te krijgen. Meningen zijn niet helemaal eenduidig. Eentje die cloned IP en MAC van de Amino op de PC en de andere doet dat niet. Een derde gebruikt zijn 3e NIC in de PC als 'switch'. Allemaal hebben ze het blijkbaar werkende...

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Camiel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:09:
Ik heb een Genexis2 met 4 ethernet poorten. De 1e is voor Internet, de 2e is voor IPTV.
Nu loopt er dus vanaf de 2e poort een utp kabel naar mijn Amino110.

Het is gewoon een kwestie van:
IP adres van je Amino vast configureren op je Media Center
10.x.y.z, subnet 255.0.0.0, geen gateway, geen dns
MAC adres van je Amino faken op je Media Center
00:02:02:xx:xx:xx
Dit kan of in je netwerk settings, of met speciale tools.
Daarna de utp uit je Amino trekken en in je Media Center proppen en klaar.

Let wel op, de standaard Windows Media Center kan GEEN multicast streaming aan.
hiervoor moet je een plugin kopen.
Players zoals VLC kunnen wel multicast streaming aan, maar ondersteunen standaard geen afstandsbediening en hebben geen "front-end" met makkelijk menu.
Alternatieven zijn er genoeg, op dit moment gebruik ik XBMC (XBox Media Center).

Oh ja... en je hebt de playlist nodig waarin alle multicast IP's met UDP poorten staan van alle zenders.
Maar die staan zowel in dit draadje als op andere fora.

Wil je EN je Media Center gebruiken EN je Amino, dat kan ook.
Zorg dat je een switch hebt, steek daar de utp van je modem in, en de kabel van je Media Center en die van je Amino. en klaar.
Echter, omdat je zowel het MAC als het IP van je Amino gebruikt kun je dus niet beide tegelijk gebruiken.
Het is dus OF je Media Center, OF je Amino.

Thasaidon wijzigde deze reactie 04-05-2010 19:32 (11%)

• Camiel
Thasaidon:
Bedankt voor jouw uitleg. Ik kom daar wel uit en weet dat ik DVBLink nodig heb. Ik moet alleen nog gaan upgraden met Mediacenter van Vista naar 7 maar dat zien we wel gebeuren de komende tijd.. Eerst maar eens een test-setup maken overdag, wil geen opnames verloren laten gaan..

Tyfoon_2:
Ehm.. tussen aanvraag en activatie zit denk ik bijna een jaar. Maar, bij aanvraag was er nog geen glasvezel aanwezig in huis. Die is geplaatst in augustus vorig jaar. Eind maart heb ik toen een brief gekregen waarin een code staat voor mijnXMS. Uiteindelijk is dus ruim een maand later de verbinding actief.

Ik kan ook nergens een echt duidelijke uitleg vinden. Ik ga er wel achter komen maar dat zal nog wel even duren.. Eerst kijken of ik digitale TV ook echt moet activeren of dat het misschien zo al werkt.. We gaan het meemaken! (Natuurlijk hoop ik dat hier meer input komt..)

Camiel wijzigde deze reactie 04-05-2010 19:34 (20%)
Reden: extra reactie

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Camiel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:30:
Eerst kijken of ik digitale TV ook echt moet activeren of dat het misschien zo al werkt.. We gaan het meemaken! (Natuurlijk hoop ik dat hier meer input komt..)
Volgens mij, als je geen DTV besteld hebt, staat het signaal standaard uit.

Vwbt Windows7 Media Center...
Ik hoor van verschillende kanten dat hier nog wat serieuze bugs in zitten met betrekking tot afspelen van dvd's.
Zelf weet ik hier (nog) niets van, maar sommigen raden vanwege die bugs Vista aan.
(maar dan wel puur en alleen als Media Center :D )

Thasaidon wijzigde deze reactie 04-05-2010 19:37 (29%)

• Camiel
DVD's.. Wat zijn dat? :D Alles gaat via MediaBrowser hier, heeeel soms een ISO automount maar meestal van die mooie mkv of wmvhd bestanden. Werkt heerlijk! W7 zou wat beter werken met digitale TV, vind W7 sowieso wat soepeler werken...

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Tja, met koters die de hele dag Dora, Plop en andere zooi willen kijken zal ik wel moeten :)

Nu draai ik nog WinXP MCE 2005, maar ik gebruik XBMC als Media Center.
Zelf wil ik ook naar Win7 met DVBLink, maar moet ff kijken of dan de functies van mijn Silverstone LC16M dan nog wel werken. Zou jammer zijn als mijn LCD display daarop het niet meer zou doen met alle functies.

http://www.silverstonetek.../p_contents.php?pno=lc16m

Thasaidon wijzigde deze reactie 04-05-2010 19:50 (6%)

• Seyed
Het is gewoon een Imon device dus je kan de driver bij soundgraph downloaden.
http://www.soundgraph.com/forums/showthread.php?t=3774

• Thasaidon

Thasaidon

quote:
Seyed schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:50:
Het is gewoon een Imon device dus je kan de driver bij soundgraph downloaden.
http://www.soundgraph.com/forums/showthread.php?t=3774
Top, dank je.
Had al zitten kijken bij SilverLight zelf, maar heb me er nog niet zo in verdiept.
Heb het ding pas net :D

• Seyed
Misschien kan iemand mij helpen

Wij krijgen hier binnenkort Glasvezel lijbrandt in dordrecht. Nu heb ik vernomen dat lijbrandt-telecom en lijbrandt anders is via een telefoontje naar glashart.

Maar in iedergeval wil ik een mediacenter in combinatie DVBlink voorzien van TV.
Ook zou het leuk zijn als ik op een aantal andere computer up een UTP kabel aangesloten ook kan TV ontvangen.

Ik heb all uitgezocht dat ik op de draytek niet kan splitsen op IP op Wan1 of wan2 ,dus zat ik te denken aan een pfsence oplossing ervoor.

http://help.qizip.nl/iptv.jpg

Kan iemand vertellen wat de mogelijkheden zijn om pfsense in te stellen ik heb de thread door genomen maar niet echt bepaalde aanwijzingen gezien hoe het geaan moet worden.
En wat vinden jullie van die opstelling die ik bedacht heb?
Ik hoef niet de animo te gebruiken want daar heb ik niet echt behoefte aan. het gaat mij erom dat ik elke netwerk aansluiting de Tv kanalen kan ontvangen met DVB link en dat pfsense de IP adressen van de Kanalen via de TV poort opvraagt en niet de internet poort.

Iemand een idee?

• Thasaidon

Thasaidon

Dit is de setup waar ik mee bezig ben.
De setup is getest en werkt, maar ik ben nog bezig met de HTPC.

Even een link, want het plaatje is te groot...
http://thasaidon.homeip.net/lan-iptv.jpg

Thasaidon wijzigde deze reactie 11-05-2010 19:41 (15%)

• jvdmast
quote:
Thasaidon schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:54:
Dit is de setup waar ik mee bezig ben.
De setup is getest en werkt, maar ik ben nog bezig met de HTPC.

[afbeelding]
Super, dat is vrijwel 100% zoals ik het ook zou willen gaan bouwen (krijg hopelijk over een maandje of 2 Lijbrandt). Ik ben daarom heel benieuwd hoe je het gaat doen met de IP adressen enzo in het rode (DTV) segment!

• Tuskermalt
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-11 16:32
Is er iemand die het ip/udp adres heeft voor BBC1 aangezien degene die ik tegenkom in de m3u files allemaal het zelfde is als BBC World.

Alvast bedankt

• KillerB

KillerB

______

Volgens mij zijn BBC1 en 2 er niet. Schijnt dat BBC nogal voorzichtig is met licenties weggeven zodat ze hun series beter kunnen verkopen.

• McGreenNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik heb eindelijk TV op de PC, maar het werkt wel in VLC maar niet in Media Center in Windows 7
Heb DVBLink geïnstalleerd en aan de hand van de bijgeleverde guide ingesteld, maar in MC zegt hij dat er geen signaal is

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Groet

EDIT

Het werkt, had niet het goede IP adres in DVBLink gezet

McGreenNL wijzigde deze reactie 08-05-2010 22:13 (81%)

• boekee
laat maar -

boekee wijzigde deze reactie 09-05-2010 10:15 (98%)

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013