Hoofdcategorieën
Topicacties

Distributeurs/groothandels

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
20022006 | 050207

quote:
Seesar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen; dus de prijs uit de PW - btw en daar nog een x bedrag vanaf, minus eventueel nog een keer btw (belasting aftrekbaar); dus ik gok zo'n 35 tot 40% van het originele bedrag uit de pw
Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe groot er ingekocht wordt en hoe hoog de kortingen zijn etc. etc. Dat scherm zou mij ¤ 215,- ex BTW kosten (¤ 255,85 incl). In de pricewatch staat ie voor ¤ 255,-.
Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

quote:
[...]

dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen;
Dit gedeelte heb je 100% correct, het 2e gedeelte gaat er helaas naast. Veel webshops opereren met een bruto marge van 5% of minder, niet levensvatbaar dat weet ik ook wel... Maar marges van 30-40% werder 15 jaar geleden nog gehaald, nu niet meer. :)
Good moaning
Reg. datum: 26 januari 2002

quote:
[...]

dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen; dus de prijs uit de PW - btw en daar nog een x bedrag vanaf, minus eventueel nog een keer btw (belasting aftrekbaar); dus ik gok zo'n 35 tot 40% van het originele bedrag uit de pw
Marge op een cpu is maximaal 10% (winkel), of 5% (webshop).

I was pissing your coffee

Reg. datum: 01 juni 2001

Ik kan de meeste dingen enkele euro's onder de laagste pricewatch prijs aanbieden, en dan verdien ik er nog ¤ 1 of ¤ 2 op, dat zijn denk ik ook wel de marges die webshops zo ongeveer hebben, enkele euro's...

Maar in principe kun je inderdaad de laagste pricewatch prijs nemen,en daar de BTW vanaf trekken, dan heb je de inkoopsprijs...

eX0duS wijzigde dit bericht 11-08-2008 18:03 (24%)

Drive it like you stole it.

Good moaning

Na Cloetens nu ook ACI failliet:
De in Brussel gevestigde computerdistributeur ACI Technologies Europe heeft vanochtend bij de handelsrechtbank van Brussel het failliet aangevraagd. Maandag volgt een uitspraak en wordt een curator aangesteld. Volgens de website stelt ACI een twintigtal mensen tewerk.

In de distributiesector gingen al enkele weken geruchten rond over een mogelijk failliet van ACI. Helemaal onverwacht komt het faillissement dus niet. Volgens een klant raadde ACI de afgelopen maanden ook al aan om rechtstreeks bij de producenten te kopen.

“In de markt van hardwareverkoop staan de marges al een tijdje onder druk,” klinkt het bij een insider, “Met de opkomst van het internet kunnen mensen beter vergelijken en eisen ze lagere prijzen bij computerwinkels. De winkels vragen dan op hun beurt lagere prijzen aan de distributeurs.”

“Onlangs is ook distributeur Cloetens failliet gegaan en ACI zal niet de laatste faling zijn,” vervolgt hij, “Als het zoals nu economisch wat moeilijker wordt, dan komen de minst efficiënte distributeurs eerst in de problemen. Het zijn de groten op Europese schaal die overleven.”

ACI levert onder andere producten van Antec, Asrock, Lite-On, Iiyama, MSI, Samsung en Twinmos. De leverancier was geen exclusieve van een merk. ACI had volgens zijn website Colruyt, Carrefour, Mediamarkt en Saturn onder zijn klanten.

HP Proliant DL785 - 32 cores

Via mijn wg doe ik zaken met ETC en Westcon.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 02 december 2007

Ik bestel voorlopig alleen bij Ingram Micro.
Dacht er altijd om bij Tech data te gaan maar voorlopig heb ik nog onvoldoende klanten.

E-mailcontact bij Ingram Micro werkt dus niet :)
Telefonisch contact is prima.

Koopt er niemand in bij een inkoopvereniging?

Toen ik begon, had ik wel niet gedacht dat de marges zo laag waren _/-\o_

Good moaning

Lage marges? Valt best mee, ik heb genoeg producten waar je 20 tot 50% op kan nemen. Inkoopvereniging? Vergeet dat maar, dan gaan zij je vertellen wat je moet verkopen. Dan zit je met packard bell e.d. opgescheept.

Zillion Lives!

quote:
flashbeir schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:26:
Ik bestel voorlopig alleen bij Ingram Micro.
Dacht er altijd om bij Tech data te gaan maar voorlopig heb ik nog onvoldoende klanten.

E-mailcontact bij Ingram Micro werkt dus niet :)
Telefonisch contact is prima.

Koopt er niemand in bij een inkoopvereniging?

Toen ik begon, had ik wel niet gedacht dat de marges zo laag waren _/-\o_
Ingram? Nah, sinds ze iedereen verplicht verzendkosten (14,50!!!!!) door de strot hebben geramt bestel ik liever ergens anders.... Scheelt ze toch een paar ton dit jaar gok ik.... :)

@hacku : Inderdaad, nog genoeg artikelen die je minimaal over de kop kan laten gaan om nog marge te maken. Al die zolderkamerpiloten die alleen maar zoveel mogelijk CPU/MB/MEM/HDD de markt opdouwen met 1-5% erop weten niet waar ze mee bezig zijn....

dominator wijzigde dit bericht 25-10-2008 11:22 (16%)

Wij hebben NERGENS bestel- of orderkosten :)
En wij offreren ook niet onder een bepaalde marge. Dus een paar % is aan ons niet besteed. Maar ja, wij doen dan ook alleen B2B. :Y)

PcDealer wijzigde dit bericht 25-10-2008 11:44 (60%)

Comp specs LinkedIn

.is[b]E[/b]ngaged.
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
dominator schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

Ingram? Nah, sinds ze iedereen verplicht verzendkosten (14,50!!!!!) door de strot hebben geramt bestel ik liever ergens anders.... Scheelt ze toch een paar ton dit jaar gok ik.... :)

@hacku : Inderdaad, nog genoeg artikelen die je minimaal over de kop kan laten gaan om nog marge te maken. Al die zolderkamerpiloten die alleen maar zoveel mogelijk CPU/MB/MEM/HDD de markt opdouwen met 1-5% erop weten niet waar ze mee bezig zijn....
oh 14,50?
wij zitten op 8,50 :') maar jah, we kopen bij ingram ook groot in :)

.She's so .Lovely!
-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR
Geeft je mening op mijn foto: Metro Photo Challenge

Zillion Lives!

quote:
Ankh schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

oh 14,50?
wij zitten op 8,50 :') maar jah, we kopen bij ingram ook groot in :)
Zal ik toch eens aan de bel gaan trekken, dit kunnen ze natuurlijk ook niet blijven volhouden.... :)

14,50? Onlangs hebben ze het verhoogd naar 22,50 verzendingskosten.

Reg. datum: 25 november 2007

Bij Ingram Micro wilde ik deze maand klant worden.
Het is normaal dat je de eerste order, of eerste 3 orders vooruit moet betalen.. maar toen ik hier navraag over deed bleek dat Ingram alleen van vooruitbetalen afstapt nadat je voor ¤ 12.000,- besteld hebt. Dit vond ik zo belachelijk dat ik er geen zaken mee ga doen.

Kan iemand overigens een goede distributeur aanbevelen voor de Pavilion lijn van HP, en linksys apparatuur zoals routers / wireless usb adapters? (een distributeur zoals copaco/ingram dus... geen webshop waar iedereen kan kopen)

ETC heeft wel wat van de pavilion lijn.. maar dat is veel duurder dan wanneer ik bij een webshop zou kopen... commentaar van ETC hierop is dat ze meer op de zakelijke markt gericht zijn.. en pavilion is uiteraard meer voor particulieren.

jimbo123 wijzigde dit bericht 25-10-2008 22:07 (17%)

quote:
flashbeir schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:11:
14,50? Onlangs hebben ze het verhoogd naar 22,50 verzendingskosten.
Dit kreeg ik in een mailtje van Ingram Micro (zonder zaken te hebben gedaan)

Verzendkosten: 14,50
Orderkosten bij orders < 450: 6,-
Dropshipment (bv. bij uw klant) 2,95

Hm, 14,50 is idd veel lager dan 22,50.

Komt misschien doordat je veel meer bestelt door mij. Ik ga het toch eens moeten navragen. Nochtans hebben een paar maanden geleden een Officiële mail verstuurd waarin de verzendingskosten verhoogd werden.

De eerste 3 orders zijn idd contant te betalen. Daarna kan je een krediet aanvragen. Je moet het toch eens navragen.

quote:
flashbeir schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:48:
Hm, 14,50 is idd veel lager dan 22,50.

Komt misschien doordat je veel meer bestelt door mij. Ik ga het toch eens moeten navragen. Nochtans hebben een paar maanden geleden een Officiële mail verstuurd waarin de verzendingskosten verhoogd werden.

De eerste 3 orders zijn idd contant te betalen. Daarna kan je een krediet aanvragen. Je moet het toch eens navragen.
Ik heb het ook telefonisch gevraagd... die 12K kreeg ik telefonisch van debiteurenbeheer te horen.
En die order/verzendkosten zijn van deze maand.

Dipstick
Reg. datum: 04 december 2000

quote:
jimbo123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:00:
Het is normaal dat je de eerste order, of eerste 3 orders vooruit moet betalen.. maar toen ik hier navraag over deed bleek dat Ingram alleen van vooruitbetalen afstapt nadat je voor ¤ 12.000,- besteld hebt. Dit vond ik zo belachelijk dat ik er geen zaken mee ga doen.

Kan iemand overigens een goede distributeur aanbevelen voor de Pavilion lijn van HP, en linksys apparatuur zoals routers / wireless usb adapters? (een distributeur zoals copaco/ingram dus... geen webshop waar iedereen kan kopen)

ETC heeft wel wat van de pavilion lijn.. maar dat is veel duurder dan wanneer ik bij een webshop zou kopen... commentaar van ETC hierop is dat ze meer op de zakelijke markt gericht zijn.. en pavilion is uiteraard meer voor particulieren.
Klopt. Belachelijke Policy van Ingram. Heb je voor die Pavilions gekeken bij Techdata? Eventueel zou je ze nog bij Office Centre kunnen halen, want die zijn ook aardig goedkoop daarmee..

Ter land, ter zee en in je ster

quote:

Wij hebben een scherpe prijs bij ETC Distribution en de HP consumentenproducten zijn inderdaad aartdig duur als je inkoop + btw pakt en dan vergelijkt met de Pricewatch. :(

Dat zou er aan liggen dat ze een partij opkopen en dan een prijs er aan hangen. Ik zou ze bij Techdata inkopen.

PcDealer wijzigde dit bericht 26-10-2008 09:37 (30%)

Comp specs LinkedIn

Good moaning

quote:

Tech Data. Het assortiment van Tech Data en Ingram is ongeveer gelijk, alleen is Tech Data goedkoper dan Ingram (+ meer stock naar mijn idee). Ingram geeft wel betere prijzen bij grote bestellingen (vanaf 7000 euro ofzo).

Overigens kan ik bij Ingram al vanaf 1000 euro bestellen, waarschijnlijk zijn de voorwaarden voor NL anders?

Hacku wijzigde dit bericht 26-10-2008 12:07 (14%)

quote:
Hacku schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Tech Data. Het assortiment van Tech Data en Ingram is ongeveer gelijk, alleen is Tech Data goedkoper dan Ingram (+ meer stock naar mijn idee). Ingram geeft wel betere prijzen bij grote bestellingen (vanaf 7000 euro ofzo).

Overigens kan ik bij Ingram al vanaf 1000 euro bestellen, waarschijnlijk zijn de voorwaarden voor NL anders?
Ik kan ook voor EUR 10,00 bestellen, maar dan komen er wel onder de EUR 250,00-kosten bij en onder de EUR 600,00(?)-kosten.

Comp specs LinkedIn

Good moaning

5 euro kosten onder de 750 euro. Maar dat bedrag heb je zo bij elkaar. Wat Antec spullen (cases, voedingen), paar Acer notebooks, Gigabyte moederbordjes, Intel cpu's e.d.

Wat is nou eigenlijk vaak de goedkoopste groothandel/leverancier voor een kompleet systeem? Of verschilt dat erg veel?

Want to know more about me? weblog: http://steffanamende.blogspot.com

Zillion Lives!

Als alles tot op de euro het goedkoopst moet ben je meestal aangewezen op meerdere leveranciers, je moet dan uiteraard ook de verzendkosten (en eventuele minimum order kosten) meerekenen. Voor een los systeem in components zou ik niet eens naar de groothandel kijken maar meteen naar een winkel lopen.....
Ik heb een vraag hier als nieuweling, welke is goedkoper dan bas en flexibeler. Als ik zo lees zijn de meningen hierover behoorlijk verdeelt . en zal bas doen aan dropshipping ik heb t wel bij de aanmelding vermeld dat ik het zo wou doen en ben eerlijk geweest over een net beginnende zaak te zijn ze hebben mij aanmelding in goede orde ontvangen en bij mn eerste bestelling zou ik dan een permanent klantnummer en inlogcode krijgen .

Ik hoop gauw op reactie, kan alle beetjes hulp wel gebruiken .

ik heb ook nog eens goed de prijzen vergeleken van webshops en bas zn prijzen inclusief btw als starter verdien je geen moer op de meeste dingen ik zal wat moeten verzinnen om t aantrekkelijker voor klanten te maken bij mij .

allistor wijzigde dit bericht 04-11-2008 10:53 (26%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: