GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Nieuw TopicHeb je al de paging file uitgezet, scheelt 1 tot 1,5 gig. Rechtermuisklik deze computer -> advanced- Peformance settings- tweede tabblad onderaan change no paging file.quote:xvanwaart schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:15:
Heb ook zaterdag mijn EEE 900 binnengekregen (TNT post die op zaterdag avond komt bezorgen... we leven in een mooie wereld!). Had de rest van het weekend dienst in het ziekenhuis en kan vertellen dat mijn witte EEE 900 mooi verdwijnt in de zak van mijn witte jas! Staan je patienten te kijken alsof je iets belangrijks staat te doen op een klein wit dingetje terwijl je gewoon je mail staat te checken!!! Maargoed, zojuist dus Windows XP erop gezet en nu een paar dingen waar jullie wellicht bij kunnen helpen. Ten eerste heb ik eerst geprobeerd Windows XP Pliek te installeren maar die is net te groot voor de 4GB HD, heb geen zin om hem op de langzame 16GB disk te zetten dus ben maar voor een andere versie gegaan (nlite dingetje). Nou had ik na de install nog 1,6GB over maar na het installeren van Office 2007 (loopt heel soepel) op de D schijf en de nodige updates waaronder IE7 en WMP11 heb ik nog maar 384MB vrij! terwijl ik dus alles wat ik kan op de D schijf zet!!! hoe lossen jullie dit op? Kom aub niet aan met Linux want voor mijn werk heb ik Windows nodig. Ten tweede werkt die muis geweldig, behalve in IE7... geen mogelijkheid om het 2-finger scrollen aan de praat te krijgen, iemand die het wel gelukt is? Daarnaast had ik nog een vraag maar die ben ik nu vergeten... komt later wel, ik ga nu verder spelen op mijn nieuwe hebbedingetje.
ps. Gaaf net naast elkaar mijn T-Mobile Ameo, Asus EEE, Notebook en 24" game PC naast elkaar op 1 bureau bekeken. Ik kom werkelijk tijd te kort in mijn leven.
En ook heb ik zelf restore op de c schijf uitgezet.
about=blank
"Met een raket op 't dak!"
Ben je al opzoek gegaan naar alle onnodige bestanden in de Windows folder?

Beetje gedateerd,maar nog steeds van toepassing, http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=80511
Windkracht13 wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:44 (41%)
Philflow schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:20:
Interessante info: Wind met SSD niet sneller en gaat ook niet langer mee op de batterij.
http://blog.laptopmag.com/msi-wind-no-faster-with-ssd
en dat is notabene een Sandisk 32GB SDD die redelijk goed aangeschreven staat.
Best interessant bericht eigenlijk, appart dat ze niets merken in boot time waarvan ik toch had gedacht dat het wel zou schelen met een SSD en hetzelfde geldt voor de accuduur, hoewel de chipset en cpu eigenlijk wel 90% van het vermogen gebruiken, hdd heeft idd niet echt een impact...maar toch
Weer een pluspuntje voor de Wind (ik zat nog bijna te denken aan een EEE 1000 vanwege de SSD
Het punt van meer warmte ontwikkeling van een HDD, lawaai, lagg door multitasken omdat de HDD maar 1 thread fatsoenlijk aankan, en mindere schokbestendigheid blijft natuurlijk...
Met HDD en SSD ... de Wind boot toch aanzienlijk sneller!
StraightOn.NL wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:45 (3%)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
Reg. datum: 16 maart 2005
Reg. datum: 07 december 2004
Duurt wel lang alvorens XP te booten als ik zo eens snel door het video'tje scroll.quote:
Wat me ook ontchoogelt is de blinkende zwarte lak
Is de zwarte versie van de 901 ook blinkend? Ik kan het uit de officiële productfoto's niet goed uitmaken. Pianolak
Hier in België lijkt het ding maar niet in de rekken te komen. Enige wat hier met mondjesmaat beschikbaar is, is de 700 lijn in zwart en wit. Bij jullie is die voor zover ik weet al lang en breed goed beschikbaar. 900, laat staan 901 is nergens te vinden.
Asus blijft wel maar nieuwe producten en revisies lanceren, maar de beschikbaarheid is erg mager. Als ik dan zie dat ze in Taiwan reeds een 1000 aan het uitpakken zijn (welke mij iets te groot lijkt in vergelijking met het originele 700/900 concept)
Dan heeft msi het toch wel iets beter voor elkaar. Wind, net iets minder dan 400 euro, en op afzienbare termijn te leveren. Ik vind het ook jammer dat de 901 volgens de eerste prijsindicaties fors duurder zal worden dan bvb een Wind. Het haalt het hele concept een beetje onderuit imo. Maar het blijven erg lichte en draagbare laptops waar je vroeger een veelvoud voor betaalde, dus we kunnen niet echt klagen. De concurrentie met de Wind kan je dan echter niet onderschatten.
alvi wijzigde dit bericht 17-06-2008 03:52 (18%)
Deze week bij Correct R'dam de 4 GB versie met Linux voor 299 euro ...
Hier in Belgie is gewoon alles tragerquote:alvi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 03:48:
[...]
...
Hier in België lijkt het ding maar niet in de rekken te komen
...
Ik heb donderdag in de UK de 900 besteld en een uur later heb ik bij Mobistar online een contract afgesloten voor mobile internet (ik zou binnen 1 werkdag bevestiging krijgen)
Wat is de stand van zaken nu? De 900 is gisteren geleverd en ik zit nog steeds op bevestiging van mobistar te wachten.
En de enige winkel die hem in Belgie verkoopt(coolblue) is dan notabene een nederlandse winkel.
Blijft toch 1 van die zaken waaraan ik mij blijf ergeren aan ons landje, alles komt veel later en meestal nog duurder ook en voetballen kunnen we ook niet meer
Pfft ... zeurende Belgquote:DaRKie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:13:
Blijft toch 1 van die zaken waaraan ik mij blijf ergeren aan ons landje, alles komt veel later en meestal nog duurder ook en voetballen kunnen we ook niet meer
"Met een raket op 't dak!"
Iemand hier iets nuttigs over te zeggen? Ik wil eigenlijk ook een zwarte maar als dat me aan Fischerprice doet denken, dan liever een witte. Als die beter is iig.quote:alvi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 03:48:
[...]
Duurt wel lang alvorens XP te booten als ik zo eens snel door het video'tje scroll.
Wat me ook ontchoogelt is de blinkende zwarte lakZoals al eerder gezegd ziet een mooie matzwarte lak zoals de eee 701 en bvb de zwarte macbook er veel professioneler uit.
Is de zwarte versie van de 901 ook blinkend? Ik kan het uit de officiële productfoto's niet goed uitmaken. Pianolak
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Reg. datum: 03 oktober 2004
Is het hier iemand gelukt om op een 701 met de standaard linux versie een bluetooth dongle aan de praat te krijgen?
Reg. datum: 26 oktober 2001
Iemand anders dit 'probleem' ook (gehad)?
De zwarte 901 is glimmend zwart a.k.a. piano lak.quote:TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:20:
[...]
Ik wil eigenlijk ook een zwarte maar als dat me aan Fischerprice doet denken, dan liever een witte. Als die beter is iig.
Kan iemand dat hier bevestigen of ontkennen? Die zwakke accu is voor mij de druppel om hem niet aan te schaffen.
..:: Chosen-one.nl ::..
Hewlett-Packard 8710w | Apple MacBook | Asus A6Ja | Lenovo S10e
Reg. datum: 22 januari 2004
Reg. datum: 03 oktober 2004
Inderdaad met 4400 mAh, het is jammer maar voor mij geen issue, vol geladen doe ik er toch ruim 2 uur mee. Daarna is er altijd wel ergens een stopkontakt te vinden om hem weer op te laden.quote:BlackMage schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:19:
Ik ben aan het overwegen om een 4g (701) EEE PC aan te schaffen. Echter lees ik verschillende verhalen over de accu, het schijnt namelijk dat er in Nederland regelmatig een 4400mah accu bijgeleverd wordt ipv de grotere variant.
Kan iemand dat hier bevestigen of ontkennen? Die zwakke accu is voor mij de druppel om hem niet aan te schaffen.
Ik vond de opgegeven accutijd van 3,5 uur al wat matig voor zo'n zuinige machine. Maar met de zwakkere accu vind ik het toch wel een beetje jammer. Ik zou hem willen hebben voor situaties waar ik wel een notebook mee wil (voor basis im en surf werk), maar niet wil slepen met allerlei accesoires. Want dan kan ik immers net zo goed mijn MacBook mee nemen die welliswaar groter is, maar waar ik net zo goed een tas omheen moet hebben om te verslepen.quote:chippie777 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:39:
[...]
Inderdaad met 4400 mAh, het is jammer maar voor mij geen issue, vol geladen doe ik er toch ruim 2 uur mee. Daarna is er altijd wel ergens een stopkontakt te vinden om hem weer op te laden.
Maarja wie weet bedenk ik me nog. Geld jeukt en op den duur zou ik toch moeten krabben
..:: Chosen-one.nl ::..
Reg. datum: 31 december 2003
Thanx
Wat ik van de video's en foto's kan begrijpen, is de 900 wel matzwart.quote:Philflow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
[...]
De zwarte 901 is glimmend zwart a.k.a. piano lak.
Daarvoor ga ik ook voor de witte (die constant uitverkocht is
Hier (in NL) heb ik de 700 lijn wel in de rekken gezien, maar de 900 ook nog niet. Ik raad gewoon aan om 'm via coolblue (laptopshop.be) te kopen, perfecte winkel. Het komt dan wel uit NL, maar is wel te verkrijgen (wacht nog steeds tot de witte weer beschikbaar is)!quote:alvi schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 03:48:
Hier in België lijkt het ding maar niet in de rekken te komen. Enige wat hier met mondjesmaat beschikbaar is, is de 700 lijn in zwart en wit. Bij jullie is die voor zover ik weet al lang en breed goed beschikbaar. 900, laat staan 901 is nergens te vinden.
Reg. datum: 15 januari 2004
Alle blauwe mappen die beginnen met $NtUninstall deleten uit c:\windows (mogelijk moet je systeemmappen weer geven aanzetten). en alles uit c:\windows\Softwaredistribution\download weggooien.
Luuk1983 wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:01 (44%)
Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit
Reg. datum: 06 november 2007
Ik had dit zelfde probleem, en heb tech support gemaild.quote:__R__ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:11:
Sinds zaterdag ook mijn 900 binnen. En voor iemand die geen e4rvaring heeft met linux werkt dit heel pretttig. Ik ben dus ook van plan om windows te laten varen.
Alleen het updaten van de software krijg ik niet voor elkaar. Voor bijvoorbeeld het updaten v/d PDF lezer krijg ik de volgende foutmelding.
[...]
Wat gaat hier eigelijk fout ?
Hun antwoord was:
Ik heb dit gedaan, en het werkt. (by the way - binnen het uur had ik een antwoord)quote:Geachte,
Momenteel kloppen de repository lijsten nog niet u kunt tijdelijk de volgende gebruiken.
-Gebruik CTRL-ALT-T om het console te openen
-type ' sudo su' en druk op enter
-type 'mcedit /etc/apt/sources.list'
-controleer of dit bestand de volgende regels bevat:
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/ p701 main
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/en/ p701 main
Mocht dit niet zo zijn, verander het dan en sla het bestand op met F2 en sluit het
daarna af met F10. Klopt het wel, dan kan het programma direct afgesloten worden
met F10 en betekend het dat er waarschijnlijk iets mis is met uw internet verbinding.
Best regards / Met vriendelijke groet,
Asus TSD
Reg. datum: 26 mei 2008
Voor de 900-serie zal er toch p900/ moeten staan ipv p701/
Maar ik zal het strx als ik thuis ben ook eens proberen
Strangernl wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:15 (23%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.