Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
En WeL nU!
Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
__R__ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:11:
Sinds zaterdag ook mijn 900 binnen. En voor iemand die geen e4rvaring heeft met linux werkt dit heel pretttig. Ik ben dus ook van plan om windows te laten varen.

Alleen het updaten van de software krijg ik niet voor elkaar. Voor bijvoorbeeld het updaten v/d PDF lezer krijg ik de volgende foutmelding.

[...]

Wat gaat hier eigelijk fout ?
Wild guess, de directory http://update.eeepc.asus....ts/p900/main/binary-i386/ is aardig leeg....

In de EN repo staat die file wel die hij zoekt.....

Tuxie wijzigde dit bericht 16-06-2008 16:35 (4%)

Reg. datum: 16 juni 2008

Dus dat is dan gewoon wachten op de nederlandse update neem ik aan.

quote:
Strangernl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Leuk hoeveelheid seconden ;)

Zelfs de nieuwste bios verhelpt het ijk-probleem van de accu niet onder Linux.
XP ga ik er een dezer dagen hoop ik opzetten, als ik tijd heb om het allemaal te regelen, hehe.

ShootersDrive, welke Office portable gebruik je?
is een versie die ik tegenkwam op de nieuwsgroepen, FTD om precies te zijn.
mocht je bekend zijn met FTD dan kan ik je op verzoek het FTD# geven.
quote:
__R__ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:11:
Sinds zaterdag ook mijn 900 binnen. En voor iemand die geen e4rvaring heeft met linux werkt dit heel pretttig. Ik ben dus ook van plan om windows te laten varen.

Alleen het updaten van de software krijg ik niet voor elkaar. Voor bijvoorbeeld het updaten v/d PDF lezer krijg ik de volgende foutmelding.
lukt het updaten van je Acrobat reader niet in Linux of niet in Windows?

ShootersDrive wijzigde dit bericht 16-06-2008 17:23 (49%)

Reg. datum: 26 mei 2008

Ben niet bekend met FTD, helaas. Werkt deze portable versie ook vanuit een windows-layer of echt stand-alone?

Het is trouwens het updaten via Linux (aangezien hij zegt dat hij windows laat varen ;))

Reg. datum: 07 december 2004

Ik heb net voor het eerst een mini laptop in het echt gezien. Het was de EEE 701...

En omg... wat is 'ie cuuuuuuuuuuute.... O+ Valt me helemaal niets tegen. In het echt is hij, waarschijnlijk door het kleine formaat, op het eerste zicht niet zo lelijk als op de productfoto's.

Dat 7" scherm zou voor mij al nagenoeg voldoende zijn. Voor wat ik het wil gebruiken (internet, 'communicator device', IM, noem maar op) is het echt goed genoeg. Ok, je zal niet met vensters kunnen werken (naast elkaar) maar moeten switchen tussen fullscreen apps... Daar kan ik me wel aan aanpassen. Heb lang genoeg met een 17" 1024*768 gewerkt en daar had je ook niet echt de ruimte om verschillende programma windows naast elkaar te zetten.

Ik wacht hoe dan ook op de 9". Zelfde grootte, alleen wordt de bezel wat mooier ingevuld, dus het zou zonde zijn om niet voor de 9" te gaan. Zeker omdat het ding nauwelijks groter zal worden. En voor dat kleine prijsverchil hoef je het ook niet te laten.

Prima ontwikkelingen, die apparaatjes! Precies wat ik al 8 jaar wou hebben :)

quote:
ShootersDrive schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:18:

lukt het updaten van je Acrobat reader niet in Linux of niet in Windows?
In Linux. Mijn gedachtegang was dat als er een programma in de lijst staat. Er dus ook een update is. Naar wat ik begrijp is dat dus niet zo.
quote:
Het is trouwens het updaten via Linux (aangezien hij zegt dat hij windows laat varen ;))
Dat zeg ik. d:)b

Genetics is the Key

quote:
Tuxie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:32:
Wild guess, de directory http://update.eeepc.asus....ts/p900/main/binary-i386/ is aardig leeg....

In de EN repo staat die file wel die hij zoekt.....
Dit is een vrij nasty bug voor mensen die niet weten hoe ze met Linux moeten om gaan.
Niet netjes Asus. Net als met Skype, die slecht bij mij werkt.

Jammer, ik ga Xandros eraf halen en Puppeee linux erop zetten, lekker licht en ruimte voor XP op de main SSD!

Ook vind ik de fan erg irritant. Mensen zeggen dat je em niet hoort, maar ehm, bij mij is het moeilijk om em NIET te horen. Kapotte fan misschien :/ :?

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 15 juni 2008

quote:
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
Kijk hier eens

helemaal ook niet zo duur, voor een paar euro's meer heb je er 1 die ook kan branden, die heb ik zelf besteld :) (bij andere verkoper)

quote:
Strangernl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:35:
Ben niet bekend met FTD, helaas. Werkt deze portable versie ook vanuit een windows-layer of echt stand-alone?

zoals de naam het al zegt Office Portable (word excel powerpoint) het zijn gewoon .exe bestandjes

Reg. datum: 12 maart 2007

quote:
Wallep schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:04:
[...]

Kijk hier eens

helemaal ook niet zo duur, voor een paar euro's meer heb je er 1 die ook kan branden, die heb ik zelf besteld :) (bij andere verkoper)
Mogelijk heb je daar ook een link van en heb je de bestelling al binnen?

_Onder_titel?
Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
XanderDrake schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:03:
[...]

Ook vind ik de fan erg irritant. Mensen zeggen dat je em niet hoort, maar ehm, bij mij is het moeilijk om em NIET te horen. Kapotte fan misschien :/ :?
Ik _vond_ hem ook behoorlijk irri (heel hoog geluid), maar onder Windows kan je in ieder geval dat magische programmaatje draaien (je weet wel) en dan is het echt over met de irritatie. Of je zo iets magisch hebt voor Linux?

Ik zou nog niet uitgaan van een kapotte fan, Xander.

Oh enne, als iemand nog interesse heeft in een 6600 mAh batterij en 1GB geheugen, check V&A.

Sangroid wijzigde dit bericht 16-06-2008 18:52 (14%)

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
(Externe DVD speler/brander)
Voor het geval mensen geen zin hebben om in China te bestellen kun je ook hier terecht:
http://kieskeurig.nl/prod...9FD8AC125737600515659.htm
Is wel gelijk een stuk duurder. (ook verkrijgbaar in wit)

quote:
Hatman schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:39:
[...]

Mogelijk heb je daar ook een link van en heb je de bestelling al binnen?
Ik heb hem nog niet binnen, gisteren pas besteld. Dus naar verwachting over / binnen 2 weken..

Linkje

in de easy mode kun je onder 'instellingen' 'software' kiezen om software te updaten en toe te voegen. Ik neem aan dat je dan in de door asus opgestelde nederlandse repository terecht komt? is het ook mogelijk om andere programma's dan die in deze lijst staan te installeren (en waar vind je dan een mooi overzicht van eee(900) programma's?

ik heb ook het programma 'digitale tv' toegevoegd maar dat werkt niet; heeft iemand dit geprobeerd? ik heb nl. nog een usb dvb stick liggen...

-de fan is bij mij ook redelijk irritant, lijkt op een steekmug geluid nl. ;) - een programma voor op de linux versie zou dan ook welkom zijn!

quote:
XanderDrake schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:03:
[...]

Dit is een vrij nasty bug voor mensen die niet weten hoe ze met Linux moeten om gaan.
Niet netjes Asus. Net als met Skype, die slecht bij mij werkt.
Dan moeten er toch wel wat work arounds voor zijn ? Ik ga zelf de wiki`s doorlezen op EEEuser maar als iemand een andere site heeft met nuttige tips dan houd ik mij aanbevolen.

Wel even zeuren over mijn eigen 900. Mijn spatiebalk is krom. Minimaal dat wel, het zal een millimeter schelen maar toch.

De ventilator zelf heb ik wel gehoord. Maar om nou te zeggen dat ik mij daar aan stoor....

quote:
__R__ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:07:
[...]
Wel even zeuren over mijn eigen 900. Mijn spatiebalk is krom. Minimaal dat wel, het zal een millimeter schelen maar toch.
is bij mij ook, ter hoogte van de 'alt' toets staan beide licht omhoog; niet echt netjes :(

Ben© Tweaker

quote:
Wallep schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Ik heb hem nog niet binnen, gisteren pas besteld. Dus naar verwachting over / binnen 2 weken..

Linkje
Die wilde ik ook aanschaffen, maar volgens mij kan die geen -R branden.

about=blank

Reg. datum: 06 november 2007

900 is geleverd en ligt hier rustig op te laden.

Nu staat er in de handleiding dat je 'm eerst moet opladen alvorens te gebruiken. Alleen staat er niet bij hoelang :) Aangezien ik niet kan/wil wachten tot morgen, heeft iemand van jullie een idee hoelang het duurt voor de batterij van +- 40% (schatting, meestal worden toestellen met een iets minder dan halfvolle batterij geleverd) tot 100% opgeladen zou zijn?

edit:

by the way, ik ben een van de rare jongens die hier nooit of te nimmer Windows op zal zetten. Voor mij is dit juist de stap naar Linux toe, ik wil met linux leren werken en mijn desktop + werkpc heb ik al nodig voor het werk & om te gamen (dus geen linux).

De EEE is mijn linux speeltje :)

Dryhte wijzigde dit bericht 16-06-2008 20:55 (26%)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Tot het lampje uit gaat :?

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 06 november 2007

quote:
ah gaat het uit?

ok...

Reg. datum: 31 december 2003

Heb ook zaterdag mijn EEE 900 binnengekregen (TNT post die op zaterdag avond komt bezorgen... we leven in een mooie wereld!). Had de rest van het weekend dienst in het ziekenhuis en kan vertellen dat mijn witte EEE 900 mooi verdwijnt in de zak van mijn witte jas! Staan je patienten te kijken alsof je iets belangrijks staat te doen op een klein wit dingetje terwijl je gewoon je mail staat te checken!!! Maargoed, zojuist dus Windows XP erop gezet en nu een paar dingen waar jullie wellicht bij kunnen helpen. Ten eerste heb ik eerst geprobeerd Windows XP Pliek te installeren maar die is net te groot voor de 4GB HD, heb geen zin om hem op de langzame 16GB disk te zetten dus ben maar voor een andere versie gegaan (nlite dingetje). Nou had ik na de install nog 1,6GB over maar na het installeren van Office 2007 (loopt heel soepel) op de D schijf en de nodige updates waaronder IE7 en WMP11 heb ik nog maar 384MB vrij! terwijl ik dus alles wat ik kan op de D schijf zet!!! hoe lossen jullie dit op? Kom aub niet aan met Linux want voor mijn werk heb ik Windows nodig. Ten tweede werkt die muis geweldig, behalve in IE7... geen mogelijkheid om het 2-finger scrollen aan de praat te krijgen, iemand die het wel gelukt is? Daarnaast had ik nog een vraag maar die ben ik nu vergeten... komt later wel, ik ga nu verder spelen op mijn nieuwe hebbedingetje.

ps. Gaaf net naast elkaar mijn T-Mobile Ameo, Asus EEE, Notebook en 24" game PC naast elkaar op 1 bureau bekeken. Ik kom werkelijk tijd te kort in mijn leven.

MakeItFONky
Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
XanderDrake schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Tis niet zo dat deze seller een lage reputatie heeft. Maar goed, alsnog bedankt :)
Effe (een beetje) off-topic: Goeie reputaties zeggen helaas ook niks. Ik heb twee maanden geleden een 2 GB geheugenbankje voor mijn 701 besteld bij 'fastmemoryman' (ook berucht als Emartbuy) in de USA. 15.000 goede recensies en 400 slechte. Laat ik nou bij die 400 horen... Wel betaald, nooit wat ontvangen, één keer een reactie gehad op een mailtje om opheldering en vervolgens complete radiostilte :(

Ik ga niet wakker liggen van die 26 euro, maar ben nu toch maar via een standaardprocedure bij MasterCard en PayPal bezig in een poging mijn centjes ooit nog eens terug te krijgen :|

Moraal van het verhaal: je kán hoe dan ook aan het kortste eind trekken bij een aankoop via het web. Ik zal na deze lullige ervaring dus ook geen accu van 60 (of meer) euro gaan kopen via 't internet...

Have FON!

take it easy, take a sisi
Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
xvanwaart schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:15:
Heb ook zaterdag mijn EEE 900 binnengekregen (TNT post die op zaterdag avond komt bezorgen... we leven in een mooie wereld!). Had de rest van het weekend dienst in het ziekenhuis en kan vertellen dat mijn witte EEE 900 mooi verdwijnt in de zak van mijn witte jas! Staan je patienten te kijken alsof je iets belangrijks staat te doen op een klein wit dingetje terwijl je gewoon je mail staat te checken!!! Maargoed, zojuist dus Windows XP erop gezet en nu een paar dingen waar jullie wellicht bij kunnen helpen. Ten eerste heb ik eerst geprobeerd Windows XP Pliek te installeren maar die is net te groot voor de 4GB HD, heb geen zin om hem op de langzame 16GB disk te zetten dus ben maar voor een andere versie gegaan (nlite dingetje). Nou had ik na de install nog 1,6GB over maar na het installeren van Office 2007 (loopt heel soepel) op de D schijf en de nodige updates waaronder IE7 en WMP11 heb ik nog maar 384MB vrij! terwijl ik dus alles wat ik kan op de D schijf zet!!! hoe lossen jullie dit op? Kom aub niet aan met Linux want voor mijn werk heb ik Windows nodig. Ten tweede werkt die muis geweldig, behalve in IE7... geen mogelijkheid om het 2-finger scrollen aan de praat te krijgen, iemand die het wel gelukt is? Daarnaast had ik nog een vraag maar die ben ik nu vergeten... komt later wel, ik ga nu verder spelen op mijn nieuwe hebbedingetje.

ps. Gaaf net naast elkaar mijn T-Mobile Ameo, Asus EEE, Notebook en 24" game PC naast elkaar op 1 bureau bekeken. Ik kom werkelijk tijd te kort in mijn leven.
Waar heb je die witte besteld?
Ik zie alleen maar zwarte.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Reg. datum: 31 december 2003

Bij electronicagigant (niet als spam bedoeld).
Nooit eerder zaken mee gedaan maar nu wel goeie ervaringen mee ¤363,- voor de witte dus. Elke keer binnen 24 uur antwoord op mijn mail, uiteindelijk zelfs door ze gebeld dat hij op 17 juni op voorraad zou zijn en plotseling dus de witte retail NL versie op de 13e bij mij op de stoep... goeie service en best goedkoop volgens mij.

www.thhproducts.nl

quote:
TweakHanz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:25:
[...]

Effe (een beetje) off-topic: Goeie reputaties zeggen helaas ook niks. Ik heb twee maanden geleden een 2 GB geheugenbankje voor mijn 701 besteld bij 'fastmemoryman' (ook berucht als Emartbuy) in de USA. 15.000 goede recensies en 400 slechte. Laat ik nou bij die 400 horen... Wel betaald, nooit wat ontvangen, één keer een reactie gehad op een mailtje om opheldering en vervolgens complete radiostilte :(

Ik ga niet wakker liggen van die 26 euro, maar ben nu toch maar via een standaardprocedure bij MasterCard en PayPal bezig in een poging mijn centjes ooit nog eens terug te krijgen :|

Moraal van het verhaal: je kán hoe dan ook aan het kortste eind trekken bij een aankoop via het web. Ik zal na deze lullige ervaring dus ook geen accu van 60 (of meer) euro gaan kopen via 't internet...
Zal wel loslopen, de levertijd is gewoon belachelijk lang bij hem.

Meer ontopic: heb mijn 701 alweer 2 weken geleden verkocht en mis hem geen moment. Wellicht dat ik ooit nog een 1001 ofzo ga kopen.

SittingDuck wijzigde dit bericht 16-06-2008 22:00 (6%)

www.thhproducts.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: