Nog wat ervaringen met randapparatuur dat bij de EEE (in dit geval de 701) gebruikt kan worden.
Logitech VX Nano lasermuis
Ten eerste heb ik een Logitech VX Nano muis gekocht. Dit is een draadloze lasermuis die via RF communiceert met de laptop. De muis is kleiner dan een gewone muis, maar niet zo klein als een standaard laptopmuis. Vergeef me voor de slechte plaatjes, maar blijkbaar liggen alle digitale fototoestellen ergens waar ik ze niet kan vinden.
De Logitech Nano met ontvanger
Zoals je op de foto kan zien, steekt de RF ontvanger slechts een klein stukje uit de USB poort.
De muis naast de EEE met de RF module in de USB poort
In gebruik ligt de muis erg fijn in de hand. Je hebt niet het idee dat je een veel kleinere muis in de hand hebt omdat de knoppen nog redelijk groot zijn gebleven. Dankzij de laser en de RF technologie is de muis erg soepel es precies. Als je de muis niet gebruikt is het mogelijk de USB receiver in een opbergvakje bij de batterijen aan de onderkant van de muis te stoppen. Daar is over nagedacht!
Met een prijskaartje van ruim 50 euro is de muis niet goedkoop. Maar ik heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Het enige 'probleem' dat ik heb, is dat ik in de praktijk de muis niet echt vaak gebruik. De EEE pak ik meestal even snel erbij om wat op te zoeken als ik op de bank zit of op bed, zodat ik een normale muis eigenlijk niet nodig heb. Maar vooral straks op vakantie is de muis ideaal om een spelletje mee te spelen!
Case Logic HDC3
Bedoeld als tasje voor een externe harddisk, maar uitermate geschikt voor de EEE. Deze tas van ongeveer 17 euro (verkrijgbaar bij Azerty:
http://www.azerty.nl/prod...xternal-hard-drive-c.html) is tot nu toe een perfecte case voor mijn 701.
Ik heb de HDC3 ergens in één van de vorige delen van dit topic gezien en ben eens gaan kijken of het wat voor mij was. Ik ben op youtube een filmje tegengekomen waarin men liet zien hoe makkelijk de EEE inclusief adapter en eventuele accesoires erin paste.
De tas zelf
De tas in verhouding met de EEE
Alles past er makkelijk in: EEE, oplader en de Logitech muis
Met een prijskaartje van 17 euro kan je deze tas niet laten staan. Uiteraard valt er over design niet te twisten, maar ik vind het gewoon een neutrale, standaard vormgegeven apparatuur tas. Niks meer en niets minder. Maar ik neem nu wel met een goed gevoel alles wat bij de EEE hoort goed beschermd mee, terwijl de tas absoluut niet te groot is!
Een filmpje zegt verder meer dan duizend woorden, dus bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=Zo0UoWGJIt0
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.