Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
Strangernl schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:50:
Ik heb op mijn 900 nog gewoon het standaard OS staan, loopt gewoon op 900Mhz, geen andere tweaks toegepast etc. Kind of: out of the box.
Is het niet zo dat de 900 net als de 701 standaard op 630MHz loopt ipv 900MHz?

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Reg. datum: 26 mei 2008

Ik dacht gelezen te hebben dat het bij de 900 net andersom was: standaard op 900 Mhz met de mogelijkheid (via eeectl) om hem op 630 Mhz te laten lopen. Kan zijn dat ik het mis heb, dan heeft hij dus gewoon op 630 Mhz gelopen :)

Genetics is the Key

Ik haal met mijn 900 op volle snelheid, volle helderheid op het scherm, wifi aan en veel gebruikt, zware video streams (EK, dumpert) en surfen ook net meer dan 2u :)

Niet schokkend lang, maar gezien de belasting ben ik er best blij mee!
Ik schat dat als je niet naar streams zit te kijken, wifi niet altijd aan hebt, helderheid op 20% en stock underclocked draait, dat je makkelijk 2,5u-3u haalt.

Maar ook ik heb last van een fout geijkte accu. Na 10 minuten gaat ie al van 100% naar 80%. Vervolgens gaat ie liniear van 80% naar 20% in ongeveer een uur. Dan blijft ie vrolijk op 20% voor pakweg 30 minuten :? Daarna gaat ie langzaam naar 10% en 0% in de volgende 20 minuten.

Ik hoop dat XP beter kan ijken!

Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
wd200 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:35:
heeft iemand of er met linux de mogelijkheid is om in te loggen op een beveiligde verbinding van de hogeschool wij gebruiken W2Secure.
In ubuntu is dat heel makkelijk, netwerk aanklikken, je username/password invoeren en klaar. In Xandros moet je moeilijkere dingen gaan doen. (WPA_supplicant dacht ik)

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Is er enige garantie dat de Mugen accu's wel goed zijn? Ik wil zelf ook een 2e aanschaffen en als ik het bericht op de vorige blz. lees word je toch niet vrolijk. Als ik iets meer moet betalen zodat ik weet dat het goed zit heb ik daar niet zo'n probleem mee :)
Reg. datum: 15 januari 2004

Nog wat ervaringen met randapparatuur dat bij de EEE (in dit geval de 701) gebruikt kan worden.

Logitech VX Nano lasermuis
Ten eerste heb ik een Logitech VX Nano muis gekocht. Dit is een draadloze lasermuis die via RF communiceert met de laptop. De muis is kleiner dan een gewone muis, maar niet zo klein als een standaard laptopmuis. Vergeef me voor de slechte plaatjes, maar blijkbaar liggen alle digitale fototoestellen ergens waar ik ze niet kan vinden.

http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/mouse_01.jpg
De Logitech Nano met ontvanger

Zoals je op de foto kan zien, steekt de RF ontvanger slechts een klein stukje uit de USB poort.
http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/mouse_02.jpg
De muis naast de EEE met de RF module in de USB poort

In gebruik ligt de muis erg fijn in de hand. Je hebt niet het idee dat je een veel kleinere muis in de hand hebt omdat de knoppen nog redelijk groot zijn gebleven. Dankzij de laser en de RF technologie is de muis erg soepel es precies. Als je de muis niet gebruikt is het mogelijk de USB receiver in een opbergvakje bij de batterijen aan de onderkant van de muis te stoppen. Daar is over nagedacht!

Met een prijskaartje van ruim 50 euro is de muis niet goedkoop. Maar ik heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Het enige 'probleem' dat ik heb, is dat ik in de praktijk de muis niet echt vaak gebruik. De EEE pak ik meestal even snel erbij om wat op te zoeken als ik op de bank zit of op bed, zodat ik een normale muis eigenlijk niet nodig heb. Maar vooral straks op vakantie is de muis ideaal om een spelletje mee te spelen!

Case Logic HDC3
Bedoeld als tasje voor een externe harddisk, maar uitermate geschikt voor de EEE. Deze tas van ongeveer 17 euro (verkrijgbaar bij Azerty: http://www.azerty.nl/prod...xternal-hard-drive-c.html) is tot nu toe een perfecte case voor mijn 701.
Ik heb de HDC3 ergens in één van de vorige delen van dit topic gezien en ben eens gaan kijken of het wat voor mij was. Ik ben op youtube een filmje tegengekomen waarin men liet zien hoe makkelijk de EEE inclusief adapter en eventuele accesoires erin paste.

http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/caselogic_01.jpg
De tas zelf

http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/caselogic_02.jpg
De tas in verhouding met de EEE

http://peterswijchen.xs4all.nl/imagebucket/eee/caselogic_03.jpg
Alles past er makkelijk in: EEE, oplader en de Logitech muis

Met een prijskaartje van 17 euro kan je deze tas niet laten staan. Uiteraard valt er over design niet te twisten, maar ik vind het gewoon een neutrale, standaard vormgegeven apparatuur tas. Niks meer en niets minder. Maar ik neem nu wel met een goed gevoel alles wat bij de EEE hoort goed beschermd mee, terwijl de tas absoluut niet te groot is!

Een filmpje zegt verder meer dan duizend woorden, dus bij deze: http://www.youtube.com/watch?v=Zo0UoWGJIt0

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Toevalig deze foto zojuist gemaakt in het vakantiehuisje waar ik deze week nog verblijf :D
http://www.shootersdrive-in.nl/images/IMG_0218.JPG
ps. ben vergeten wat de max pixel size is voor een forum picca

Nog even over de accuduur, op Stock en medium Brightness, WLAN off en Idle ging de mijne 2u45m346s mee

verder ben ik er erg tevreden over zoals ik al in mijn vorige posts meldde

ik gebruik
Windows XP Pro SP3
AVG Free 8.5
Winamp 5.oud
Office Portable (word excel powerpoint)
en Outlook 2007

Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik snap EEECTL niet goed moet ik zeggen. Stock is 630mhz? En performance 900 Mhz neem ik aan? Als ik hem op stock zet zie je in XP bij systeem gewoon nog steeds 900Mhz M Celeron staan, dus geen 630Mhz. Klopt dat?

iPhone 3G v2.2 8GB black // iPod Classic 80GB Black //

klopt, XP wekt hier neit zo goed mee maar dat proggie gebruk ik ook en heb hem gewoon op stock staan (630mhz) werkt goed genoeg voor mij :)
quote:
StraightOn.NL schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:30:
ik gooi er nog even een linkje tussendoor misschien iets voor de OP:

www.kleinelaptops.nl

en eindelijk deel 6 haha het werden ook wel erg veel posts in deel 5 zeg :P
Leuk een website met kleine laptops, alleen jammer dat ik op een kleine laptop moet scrolle als een dolle :P
verder een goede site

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
Is het eigelijk niet handiger om de dvds te rippen naar divx?

+ Je moet niet sleuren met dvd's
+ Het zal minder energie verbruiken (geen bewegende onderdelen zoals bij een dvd speler)
+ gemakkelijk te switchen tussen films
+ als je een 900+ hebt, dan krijg je gemakkelijk 10 films op 7gb

- je moet wat tijd investeren om de dvd's om te zetten, maar er zijn tegenwoordig programma's waarmee dit vrij gemakkelijk gaat.

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

Ik hou het lekker bij iso's met mijn externe 1.8"hdd. Is met 1 usb poort te voeden. Was ooit een hdd van mijn mp3 speler, mp3 ging kapot maar de hdd deed t nog wel. Dus als iemand nog goedkoop een 1.8"hdd van iets van 18 gb wilt ofzo, ga is opzoek naar kapotte op mp ofzo :)

ps, dus geen 700xvidjes maar gewoon 4.5 isos :)

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Reg. datum: 26 mei 2008

quote:
2u45m346s
Leuk hoeveelheid seconden ;)

Zelfs de nieuwste bios verhelpt het ijk-probleem van de accu niet onder Linux.
XP ga ik er een dezer dagen hoop ik opzetten, als ik tijd heb om het allemaal te regelen, hehe.

ShootersDrive, welke Office portable gebruik je?

Is het normaal dat de fan zo hard aan gaat (EEE900)? Zelfs bij gemiddeld gebruik, nou moet ik zeggen dat hij nog weinig geluid maakt maar goed. Je hoort toch wel dat de fan aan staat, als het stil is dus. De 701 maakt een stuk minder geluid.
Waar komt dat door?
quote:
ShootersDrive schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:59:
klopt, XP wekt hier neit zo goed mee maar dat proggie gebruk ik ook en heb hem gewoon op stock staan (630mhz) werkt goed genoeg voor mij :)
Ik heb in EEECTL de fan nu op automatic gezet, en de CPU op stock. Lijkt me dat dat prima kan toch? Neem aan dat EEECTL dat wel goed kan regelen (automatic fan).

Koekiee wijzigde dit bericht 16-06-2008 10:59 (45%)

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
Koekiee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:56:
Ik snap EEECTL niet goed moet ik zeggen. Stock is 630mhz? En performance 900 Mhz neem ik aan? Als ik hem op stock zet zie je in XP bij systeem gewoon nog steeds 900Mhz M Celeron staan, dus geen 630Mhz. Klopt dat?
Dat klopt.. Maar als je CPU-Z download kun je zien dat de snelheid wel degelijk lager ligt :)

Reg. datum: 01 oktober 2004

quote:
Koekiee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:48:
Is het normaal dat de fan zo hard aan gaat (EEE900)? Zelfs bij gemiddeld gebruik, nou moet ik zeggen dat hij nog weinig geluid maakt maar goed. Je hoort toch wel dat de fan aan staat, als het stil is dus. De 701 maakt een stuk minder geluid.
Waar komt dat door?

[...]

Ik heb in EEECTL de fan nu op automatic gezet, en de CPU op stock. Lijkt me dat dat prima kan toch? Neem aan dat EEECTL dat wel goed kan regelen (automatic fan).
Ik heb eerlijk gezegd de 701 nooit gehoord maar ook ik heb eectl op automatic staan.

In de INI kun je aangeven vanaf welke temperatuur de fan gaat draaien op welke snelheid (percentage). Maar ik neem aan dat dat standaard inderdaad redelijk goed staat.

Reg. datum: 21 januari 2008

Wat zijn jullie ervaringen (701) m.b.t:
- De warmte afgifte van het apparaat.
- Het geluidsniveau (Hiermee bedoel ik niet het geluid van de speakers - mochten die erop zitten - ,
maar het geluid wat de laptop op zichzelf maakt.

701 maakt echt amper geluid. Alleen als het echt stil is hoor je soms de fan aanslaan, verder hoor je niks.

En WeL nU!
Reg. datum: 28 augustus 2003

TVP (het wordt kiezen tussen de EEE PC 901 of de MSI Wind, moeilijk moeilijk)

Genetics is the Key

Heeft iemand trouwens al non-Mugen 7800mAh accus gezien?

6600mAh is opzich voldoende voor me, maar tis altijd leuk om héél veel te hebben :P

Mnemosyne X58

.be
Reg. datum: 02 december 2001

Begin nu wel ongerust te worden over de fan in de 900, nuja, het is toch al te laat, DHL heeft zonet het pakje thuis afgeleverd. Maar ik veronderstel dat het geen xbox360 fan lawaai is? :)
Zal straks mijn mening ook weten te zeggen.

Ivm de mensen die hier wisten te vertellen hoelang hun batterij meegaat, is dit de 4400 of de 5200 batterij die jullie hebben?

quote:
DaRKie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:05:
Begin nu wel ongerust te worden over de fan in de 900, nuja, het is toch al te laat, DHL heeft zonet het pakje thuis afgeleverd. Maar ik veronderstel dat het geen xbox360 fan lawaai is? :)

Ivm de mensen die hier wisten te vertellen hoelang hun batterij meegaat, is dit de 4400 of de 5200 batterij die jullie hebben?
Absoluut geen Xbox achtig geluid :). Het is heel erg op de achtergrond. Bij redelijk zware belasting draait de fan bij mij op 40%. Dan hoor je hem wel maar niet op de manier zoals je normale laptops soms hoort blazen. Veel minder hard. Boven de 40% is hij bij mij nog niet geweest in elk geval.

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
DaRKie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:05:

Dude , maak je echt NIET druk, echt 8)7 geluid is prima en alleen in extreem stille kamers hoorbaar, IMHO als je over het geluid van de eeepc klaagd, dan ben je echt een mierenneuker..
quote:
XanderDrake schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:03:
Heeft iemand trouwens al non-Mugen 7800mAh accus gezien?

6600mAh is opzich voldoende voor me, maar tis altijd leuk om héél veel te hebben :P
http://cgi.ebay.com/ws/eB...:IT&item=270246295955
Alleen tsja, deze meneer verkoopt maar 1 product van Eeepc, en dan is dat deze batterij die bijna geen andere seller heeft ( die er zeg maar 10 verschillende verkopen)
Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik koop er dan liever 1 van de bekende sellers..

Al enig nieuws bekend over de launch van de Asus Batterijen? :)

Tomino wijzigde dit bericht 16-06-2008 14:51 (33%)

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Genetics is the Key

quote:
Tomino schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:48:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...:IT&item=270246295955
Alleen tsja, deze meneer verkoopt maar 1 product van Eeepc, en dan is dat deze batterij die bijna geen andere seller heeft ( die er zeg maar 10 verschillende verkopen)
Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik koop er dan liever 1 van de bekende sellers..
Tis niet zo dat deze seller een lage reputatie heeft. Maar goed, alsnog bedankt :)

Mnemosyne X58

Reg. datum: 16 juni 2008

Sinds zaterdag ook mijn 900 binnen. En voor iemand die geen e4rvaring heeft met linux werkt dit heel pretttig. Ik ben dus ook van plan om windows te laten varen.

Alleen het updaten van de software krijg ik niet voor elkaar. Voor bijvoorbeeld het updaten v/d PDF lezer krijg ik de volgende foutmelding.
quote:
W: Couldn't stat source package list http://update.eeepc.asus.com p900/main Packages (/var/lib/apt/lists/update.eeepc.asus.com_p900_nl_dists_p900_main_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory)
Couldn't find package asus-pdfreader-update-1
Wat gaat hier eigelijk fout ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: