Reg. datum: 03 november 2007
To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 32
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.
Dat is niet duur! ziet er mooi uit, hoe is de kwaliteit van deze banken?quote:
Gelukkig niet, ze waren 1500e/stuk (demo model).quote:_Diesel_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 01:00:
Kosten die speakers niet zo'n 6000 euro? Als dit inderdaad zo is, dan verklaar ik je voor gekmaarja ieder zijn hobby he
If it ain't broken, tweak it.| Cisco 2651XM router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, XFX GF8800GTS, Dell 24" en Samsung 20" breedbeeld TFT, etc...
Dat valt inderdaad mee voor deze speakers! Zeer leuke dingen, ik heb ze ooit eens mogen beluisteren en ze klonken idd geweldigquote:FatalError schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:51:
[...]
Gelukkig niet, ze waren 1500e/stuk (demo model).
To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Marantz heeft wel een goede voorversterker met dts decoder. Het type nummer weet ik zo niet exact maar het is iets van (XX-14 of XX-16) stond laatst nog eentje op marktplaats (ong. 400 euro) die eigenlijks speciaal voor zulk soort doeleinden is ontworpen. Misschien kan iemand mij hier wat aanvullen?quote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:21:
Na een tijd hier een beetje gelurkt te hebben, ook mijn set maar eens posten.
Foto is niet helemaal optimaal wat betreft lichtcondities, is lastig om met zoveel
zwart nog een beetje details zichtbaar te maken.
Na een zolderverbouwing heb ik eindelijk weer de ruimte om de boel zo op te stellen dat het weer een beetje klinkt (de akoestiek in de huiskamer is vreselijk). Heb nu dus weer m'n eigen hobbyhoekje ;-)
Wat je ziet:
-Samsung 40" LCD TV (40LE80R81B)
-Sonos ZP100 Zoneplayer
-Sonos remote control
-Pioneer DV630 DVD/HD recorder
-Pioneer DV-444 DVD speler
-4 x Denon POA-6600A monoblock eindversterker à 450W
-Apogee Duetta luidsprekers (onlangs hoogglans zwart gelakt)
Wat je niet ziet:
-Synology DS107+ NAS fileserver, voor o.a. opslag van alle muziek t.b.v. de Sonos.
CD Speler, cassettedeck, tuner heb ik niet meer neergezet nu alles via de Sonos loopt.
Graag zou ik de set geschikt maken voor DTS audio, maar voel er weinig voor om
mijn versterkers + luidsprekers te vervangen door één of ander DTS setje.
Liefst dus een losse DTS versterker met alleen de ontbrekende kanalen + een paar
losse luidsprekers erbij. Geen idee of zo'n "aanvulversterker" bestaat. Iemand
suggesties?
Verdere toekomstplannen:
-Een mediaspeler als de Sonos, maar dan ook geschikt voor video\
-Verdere verbetering van de akoestiek.
-Proeven met een externe DAC op de Sonos (dat wordt vermoedelijk een
Benchmark DAC-1).
Dat ziet er leuk uit, zoiets zoek ik inderdaad. Thanks.quote:Pegasus81 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:31:
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld: http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=463
Dit is een losse surrond sound processor, maar zonder versterker.
Die monoblokken wil ik in bi-amping blijven gebruiken (ik filter bovendien aktief)quote:Aangezien je al 4 monoblokken hebt staan, zou een extra blok volstaan (indien je van bi-amping afstapt), met daarbij eeen losse sub.
Dat ding op Marktplaats kan ik niet zo 1-2-3 meer vinden. Maar ik zie dat Marantz welquote:JohanneSneek schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Marantz heeft wel een goede voorversterker met dts decoder. Het type nummer weet ik zo niet exact maar het is iets van (XX-14 of XX-16) stond laatst nog eentje op marktplaats (ong. 400 euro) die eigenlijks speciaal voor zulk soort doeleinden is ontworpen. Misschien kan iemand mij hier wat aanvullen?
Is wel een model van marantz uit de hogere klasse, zwaar gebouwd met dikke voeding.
Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets? Erg vette apparatuur wel ja.quote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:21:
Na een tijd hier een beetje gelurkt te hebben, ook mijn set maar eens posten.
Juist niet. Je hebt meer last van reflecties omdat het een dipool systeem is.quote:ksi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets? Erg vette apparatuur wel ja.
En heb je misschien ook foto's van de zithoek? Lijkt net of je nergens een stoel of bank hebt staan?
Zoals Barry ook al zegt: het zijn dipolen. Ze stralen dus zowel van voren als van achteren geluid uit. Ze zijn erg kritisch kwa opstelling, maarf het geluid is dan ook erg ruimtelijk.quote:ksi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]
Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets?
Thanks ;-)quote:Erg vette apparatuur wel ja.
Tja, wat heet zithoek? De bedoeling was hier een bank neer te zetten, maar die is helaas verwoest door een brand in de gehuurde tijdelijke opslagruimte (ivm. de verbouwing).quote:En heb je misschien ook foto's van de zithoek? Lijkt net of je nergens een stoel of bank hebt staan?
PHiXioN wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:00 (7%)
Wow, dat ziet er zeer strak en modern uit.quote:vanDaal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:30:
Na jaren in dit topic meegelezen te hebben, heb ik eindelijk ook wat foto's voor dit topic
Thanks!quote:PHiXioN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:59:
Wat een enorm mooie apparatuur.
Nou, de luidsprekers zijn inmiddels al 20 jaar oud (bouwjaar 1988!). Ik heb zequote:Ik wil niet weten hoeveel maanden je hebt moeten werken om dat bij elkaar te sparen! Voor mij zouden het in ieder geval veel maanden zijn!
De galm valt wel mee: het is een zolderkamer met erg onregelmatige structuren.quote:Is een wandkleed voor de achtermuur niet een idee? Ik heb sterk de indruk dat je met zo'n kale muur achter je luidsprekers toch een hoop onnodige echo / galm produceert, wat het geluid niet ten goede komt.
Misschien wel strak, maar modern? Zoals gezegd, sommige dingen zijnquote:TheTMC schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:01:
[...]
Wow, dat ziet er zeer strak en modern uit.
Om jaloers op te zijn....
Lijken net 2 misvormde LCD schermen op z'n kant. Modern dusquote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
[...]
Misschien wel strak, maar modern? Zoals gezegd, sommige dingen zijn
al 20 jaar oud, en horen misschien meer thuis in de thread "Gebruik je
nog vintage audio apparatuur?"
Het merk Apogee bestaat overigens niet meer, je kunt ze alleen nog
2e hands kopen.
Barry wijzigde dit bericht 08-07-2008 18:01 (6%)
Als je dat ding onderin bedoelt: dat is een zelfbouw voorversterker. Ik heb geen center.quote:Barry schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:00:
[...]
Lijken net 2 misvormde LCD schermen op z'n kant. Modern dus
Dat ding in het midden van je meubel is een Apogee center?
Je kunt ook een relatief eenvoudige surround receiver kopen met pre-outs voor de vookanalen. Dan gebruik je alleen de ingebouwde center en rear kanalen, en je normale versterking voor de voorkanalen.quote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:21:
Liefst dus een losse DTS versterker met alleen de ontbrekende kanalen + een paar
losse luidsprekers erbij. Geen idee of zo'n "aanvulversterker" bestaat. Iemand
suggesties?
Die speakers zien er inderdaad goed uit, ik denk dat ze ook wat goedkoper minder duurquote:FatalError schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:44:
Gisteren nieuwe frontspeakers gekocht: De Audio Physic Scorpio
Ik ben er echt SUPER blij mee. Wat klinken ze fantastisch!
Is ook een aardig idee. Ondanks dat je dan twee eindversterkers voor niets koopt, isquote:nineball schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:12:
[...]
Je kunt ook een relatief eenvoudige surround receiver kopen met pre-outs voor de vookanalen. Dan gebruik je alleen de ingebouwde center en rear kanalen, en je normale versterking voor de voorkanalen.
Zou kunnen, maar die voorversterker is momenteel helemaal buiten gebruik.quote:Als je een zelfgemaakte voorversterker hebt kun je ook nog overwegen om een ingang te maken die niet door de volumeregelaar wordt beinvloed. Dan hoef je niet altijd je voorversterker in een bepaalde stand te zetten als je de suroound receiver gebruikt.
Oops. Zie nu pas dat die msg helemaal niet aan mij gericht was.quote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
[...]
Misschien wel strak, maar modern? Zoals gezegd, sommige dingen zijn
al 20 jaar oud, en horen misschien meer thuis in de thread "Gebruik je
nog vintage audio apparatuur?"
Het merk Apogee bestaat overigens niet meer, je kunt ze alleen nog
2e hands kopen.
Het zal zeker goedkoper zijn, een instap receiver met pre-outs heb je voor zo'n 400 euro. Ik heb zo'n constructie en omdat ik muziek veel belangrijker vind dan film is dit voor mij een prima oplossing. Heb je nu de sonos rechtstreeks aan je eindversterkers hangen? Dan moet je toch iets verzinnen om te schakelen als je een extra bron (pre-out van receiver of processor) introduceert.quote:ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:30:
[...]
Is ook een aardig idee. Ondanks dat je dan twee eindversterkers voor niets koopt, is
het als geheel waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een losse voorversterker met
DTS.
Kwalitatief is het misschien wat minder, maar het wordt toch alleen maar voor films
gebruikt.
[...]
Zou kunnen, maar die voorversterker is momenteel helemaal buiten gebruik.
Sinds ik de Sonos heb, heb ik eigenlijk geen voorversterker meer nodig.
Dan kan ik ook het volume via de remote van de Sonos regelen, wel zo handig.
Maar het wordt inderdaad lastig als je losse eindversterkers aan een DTS
receiver wilt knopen met behoud van een goede volumeregeling.
nineball wijzigde dit bericht 08-07-2008 22:51 (8%)
Ik ben, denk ik nu ook?
Precies! Aan zo'n soort oplossing denk ik ook.quote:nineball schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:47:
[...]
Het zal zeker goedkoper zijn, een instap receiver met pre-outs heb je voor zo'n 400 euro. Ik heb zo'n constructie en omdat ik muziek veel belangrijker vind dan film is dit voor mij een prima oplossing.
De Sonos hangt nu i.d.d. aan de eindversterkers, welliswaar met een aktief filter voorquote:Heb je nu de sonos rechtstreeks aan je eindversterkers hangen? Dan moet je toch iets verzinnen om te schakelen als je een extra bron (pre-out van receiver of processor) introduceert.
Mee eens: de signaalweg voor stereo wil je zo clean mogelijk houden. Voor film mag erquote:edit: Wat je denk ik niet wilt is zo'n AV ding in je stereo signaalweg opnemen.
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 32
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona