Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
snottyangel schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Voor de duidelijkheid zal 'mucoviscidose' waarschijnlijk niet optimaal zijn aangezien niet iedereen die term kent, in tegenstelling tot cystic fibrosis / taaislijmziekte.
Maar misschien trekt de term mucoviscidose wel de aandacht van de mensen die zich afvragen wat dat is ;) .
Ik moest ook 2x keer kijken op de FP, terwijl ik toch echt wel een ervaringsdeskundige ben op het gebied van CF.

Je hebt natuurlijk gelijk dat die naam in Nederland niet gebruikt wordt (of de afkorting muco)
Maar aan de andere kant, hoeveel mensen zegt de ziekte Cystic Fibrosis wel wat ?
(tot 10 jaar geleden wist ik ook niet wat het was)
quote:
snottyangel schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:19:
Voor de duidelijkheid zal 'mucoviscidose' waarschijnlijk niet optimaal zijn aangezien niet iedereen die term kent, in tegenstelling tot cystic fibrosis / taaislijmziekte.
Ik leid hier af dat de term cystic fibrosis in België meer bekendheid geniet dan de term mucoviscidose (die ik zelf overigens idd erg makkelijk herleidbaar vind, het Engelse 'viscose mucus' is zowat spreektaal) in Nederland.

* Rataplan zal 'm dan straks wel eens even gaan wijzigen. Dagje ene term, dagje andere term betekent natuurlijk wel dat we het bereik maximaliseren :+

all those moments will be lost in time
like tears in the rain...

Ik zal straks ook mijn steentje bijdragen. Word niet gek veel geld, maar alle beetjes helpen :)

quote:
Rataplan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Ik leid hier af dat de term cystic fibrosis in België meer bekendheid geniet dan de term mucoviscidose in Nederland.
Nee

Andersom, de term mucoviscidose is in Belgie wel bekend maar in Nederland niet.

vb. de nederlandse stichting is de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting
en het is de Belgische Vereniging voor Strijd tegen Mucoviscidose

http://www.ncfs.nl & http://nl.muco.be
Welles :) Even voluit: Belgen gebruiken primair mucoviscidose en Nederlanders CF, maar - vanuit het oogpunt dat we beide landen bedienen - daarnáást geniet de term cystic fibrosis in België meer bekendheid dan de term mucoviscidose in Nederland. Of zo begrijp ik het in elk geval ;)

Rataplan wijzigde dit bericht 13-06-2008 13:27 (6%)

Acties: [view][quote]

Door: Gune Pricewatch Admin
Reg. datum: 30 maart 2006

* Gune heeft ook net overgemaakt, alleen ben ik m'n nick vergeten :P |:(

dan kom je als anoniem in de lijst ;)
Of je mailt even je naam/nick naar me (<nick>@ dutchpowercows.org).

Goedkoop tanken in jouw omgeving
Kentekencheck - Zoek je kenteken
LeadingCourses.com - Alle golfbanen van Europa

aka Apen-klootjes

Als het goed is heb je die van mij ook gekregen :) Gisteravond overgemaakt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Is hier een Belg (liefst iemand die al gestort heeft) naar wie ik geld kan storten die dat dan doorstort naar nederland? Ik kan namelijk geen buitenlandse verrichtingen doen vanop mijn online bank account en wil wel mijn steentje bijdragen.

PM me!

Trotse oud-bearhunter! Nu op SOB en Prmegrid

quote:
Rataplan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:27:
Welles :) Even voluit: Belgen gebruiken primair mucoviscidose en Nederlanders CF, maar - vanuit het oogpunt dat we beide landen bedienen - daarnáást geniet de term cystic fibrosis in België meer bekendheid dan de term mucoviscidose in Nederland. Of zo begrijp ik het in elk geval ;)
Daar komt het op neer, ja ;) .
* Noordvogel heeft net ook iets overgemaakt

Noordvogel wijzigde dit bericht 16-06-2008 00:55 (11%)

quote:
Mr_Fré schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:06:
Is hier een Belg (liefst iemand die al gestort heeft) naar wie ik geld kan storten die dat dan doorstort naar nederland? Ik kan namelijk geen buitenlandse verrichtingen doen vanop mijn online bank account en wil wel mijn steentje bijdragen.

PM me!
Zie PM ;)

//Edit: als er nog mensen zijn in dit geval, laat het me weten.

Zinzinneke wijzigde dit bericht 13-06-2008 15:39 (8%)

Titel is ondertussen aangepast. Zal mij benieuwen of we nu meer publiek trekken dan de afgelopen 24 uur :)

* Rataplan applaudiseert ondertussen even voor de gevers. Fijn dat jullie je solidariteit zo laten zien, thanks a bundle _O_

Maak er dan Cystic Fibrosis van ;)
Snappen ze misschien de afkorting CF wat sneller ;)

Maar verder, applaus voor iedereen die meedoet !!

Om even wat achtergond gegevens erbij te trekken.
Onderzoek is heel belangrijk en onderzoek loont ook echt !!
Ze zijn nu vrij ver met het ontwikkelen van bepaalde medicijnen die het basis defect van CF aanpakken. Het basis defect is een verstoorde chloortransport door de celwand.
Maar ja ze zijn er nog niet, er is nog veel onderzoek nodig !!

Dus dank jullie allemaal voor jullie bijdrage, groot of klein maakt niet uit :P
You got it :)

quote:
hjs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:43:
Maak er dan Cystic Fibrosis van ;)
Snappen ze misschien de afkorting CF wat sneller ;)

Maar verder, applaus voor iedereen die meedoet !!

Om even wat achtergond gegevens erbij te trekken.
Onderzoek is heel belangrijk en onderzoek loont ook echt !!
Ze zijn nu vrij ver met het ontwikkelen van bepaalde medicijnen die het basis defect van CF aanpakken. Het basis defect is een verstoorde chloortransport door de celwand.
Maar ja ze zijn er nog niet, er is nog veel onderzoek nodig !!

Dus dank jullie allemaal voor jullie bijdrage, groot of klein maakt niet uit :P
Het rare is dat het kanaal wél nog werkt bij 25°C en niet meer bij 37°C simpelweg owv een opvouwingsfout in het eiwit. Zou fantastisch zijn moesten ze er iets op vinden :). Vorige week nog pagina's lang over moeten leren voor m'n examen :P .
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
NightBird schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:11:
* NightBird heeft alvast een dag vrij genomen morgen om alle namen over te typen van rabo-internet-bankieren naar de startpost :)
Stom. Je kunt de bij- en afschrijvingen downloaden en in Excel inladen. :)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

BOFH in Opleiding
Reg. datum: 05 december 2007

* LuckyY Wacht ongeduldig op een update om te kijken of het minimale al is gehaald

#BSMFH on irc.tweakers.net

Toch niet zo eng :-)

Is er een kansje dat we na veel en vriendelijk vragen Tweakers.net zo gek krijgen dat die het eindbedrag verdubbelen?
iets in de geest van Tweakers.net geeft gul vanwege de toch niet geheel ver-van-mn-bed reden waarom uitgerekend dit doel gekozen is... Zou zoiets te regelen zijn met de financiële middelen die T.net ter beschikking staan?

(\__/)     (\(\      (\__/)     /)/) 
(='.'=)    (='.')    (      )    ('.'=)
(")_(") o(_")")  (_O_)  ("("_)o
We are Bunny. You will be assimilated. Resistance is futile.

quote:
KnetterGek schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:24:
Is er een kansje dat we na veel en vriendelijk vragen Tweakers.net zo gek krijgen dat die het eindbedrag verdubbelen?
iets in de geest van Tweakers.net geeft gul vanwege de toch niet geheel ver-van-mn-bed reden waarom uitgerekend dit doel gekozen is... Zou zoiets te regelen zijn met de financiële middelen die T.net ter beschikking staan?
Als ze dat zouden willen doe is het iets dat ze zelf zouden moeten aanbieden, ik vind het not done dat te vragen, want dan zouden ze zich wellicht verplicht voelen om het te doen, en doen ze het niet omdat ze het zelf zouden willen.

Ze hebben doormiddel van een FP post gezorgd voor aandacht en dat is denk ik veel belangrijker.

www.dutchpowercows.org | Member of TeamBVD

Go Go Gadget!

quote:
Rataplan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:39:
Titel is ondertussen aangepast. Zal mij benieuwen of we nu meer publiek trekken dan de afgelopen 24 uur :)

* Rataplan applaudiseert ondertussen even voor de gevers. Fijn dat jullie je solidariteit zo laten zien, thanks a bundle _O_
Of het meer mensen trekt weet ik niet, maar het is nu in mijn ogen in ieder geval juister. In ieder geval één iemand blij ermee ;)

Ceci n'est pas une signature!

Fear t3h bird3h ! >:)

Morgenavond doneer ik ook nog eventjes een paar duitjes ;)

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Reg. datum: 17 januari 2000

* Hielko heeft ook een aantal euro's overgemaakt :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws