Hoofdcategorieën
Topicacties

Nav N Go iGO 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:33:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je dat overzicht bij een rotonde uitzet. Het werkt veel te traag en is daardoor superirritant. Volgens mij moet je wat toevoegen aan sys.txt, maar ik weet niet wat. Iemand een idee hier?
Werkt te traag? Hmmm heb ik hier op mijn P3300 niet echt last van. Werkt redelijk soepel, maar niet altijd trouwens. Bij grote verkeerspleinen wel maar bij rotondes doet die dat bijv niet.

If you do something, do it good.

Beugeltje dan maar?

quote:
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:56:
[...]

Werkt te traag? Hmmm heb ik hier op mijn P3300 niet echt last van. Werkt redelijk soepel, maar niet altijd trouwens. Bij grote verkeerspleinen wel maar bij rotondes doet die dat bijv niet.
Ik heb ook een P3300 (MDA Compact 3 dan); als ik de eerste afslag van een rotonde neem is hij nog bezig met pannen naar overzichtsmodus, en daarna slingert hij raar terug, meestal naar een andere instelling qua zoom en helling (minder 'lucht' bovenin het scherm).
Ik heb route logs aanstaan. Dat zou invloed kunnen hebben op de performance, maar verder werkt het vrij goed. Ik heb tegenwoordig iGo 8 meer aan staan dan TomTom 7, vooral vanwege de handige routefunctie. Eerst je bestemming kiezen, dan je tussenpunten en dan de route optimaliseren werkt erg goed als je er eenmaal aan gewend bent.
Ook de hoeveelheid informatie tijdens het navigeren vind ik erg fijn. Als ik af en toe terug grijp naar TT7 (omdat die gewoon veeeeeel sneller opstart en werkbaar is bij korte A --> B stukjes) mis ik die informatie wel.
quote:
DjWannaB2002 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 03:06:
[...]
edit:
Voor de mensen die ook niet precies wisten waar alle voice en lang bestanden te plaatsten die bij de Ultra Skin horen, ik kreeg de volgende reactie:
Language file goes to IGo8/cont/lang
The audiomap should go in the IGO8 folder(with unzipped contents, so it would read as male and female voicemaps an .ini and a .txt file
Ik ben hier ook even mee aan het spelen geweest. Na veel klooien kwam ik erachter (mbv de post hierboven), dat er dus een mapje iGo8\audio moet zijn/worden gemaakt, waarin de mappen voice_female en voice_male staan. Dus niet het mapje iGo8\content\audio zoals ik dacht of de mappen voice_female en voice_male rechtstreeks in de map iGo

gwystyl wijzigde dit bericht 02-09-2008 15:55 (25%)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

quote:
gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:17:
[...]

Ik heb ook een P3300 (MDA Compact 3 dan); als ik de eerste afslag van een rotonde neem is hij nog bezig met pannen naar overzichtsmodus, en daarna slingert hij raar terug, meestal naar een andere instelling qua zoom en helling (minder 'lucht' bovenin het scherm).
Ik heb route logs aanstaan. Dat zou invloed kunnen hebben op de performance, maar verder werkt het vrij goed. Ik heb tegenwoordig iGo 8 meer aan staan dan TomTom 7, vooral vanwege de handige routefunctie. Eerst je bestemming kiezen, dan je tussenpunten en dan de route optimaliseren werkt erg goed als je er eenmaal aan gewend bent.
Ook de hoeveelheid informatie tijdens het navigeren vind ik erg fijn. Als ik af en toe terug grijp naar TT7 (omdat die gewoon veeeeeel sneller opstart en werkbaar is bij korte A --> B stukjes) mis ik die informatie wel.

[...]

Ik ben hier ook even mee aan het spelen geweest. Na veel klooien kwam ik erachter (mbv de post hierboven), dat er dus een mapje iGo8\audio moet zijn/worden gemaakt, waarin de mappen voice_female en voice_male staan. Dus niet het mapje iGo8\content\audio zoals ik dacht of iGo
Ja alles wat het toestel/programma extra moet doen gaat natuurlijk ten koste van andere dingen. Verder heb ik terrein detail etc gewoon laag staan. Zoals hellingen in de weg enz dat heb ik allemaal niet, vind ik niet nodig, misschien dat het daardoor inderdaad bij mij wat soepeler werkt. Maar nogmaals een overzicht krijg ik niet bij een rotonde, wat ik wel krijg bij een rotonde is dat hij inzoomt, maar dat is niet het overzicht. Dat krijg ik dus echt alleen bij grote verkeerspleinen. Dan wordt er uitgezoomd en zie je het als het ware van bovenaf.

Maar werkt het bij jou soepel dat TTS? Bij mij liep iGo dan vrijwel meteen zo goed als vast.

Beugeltje dan maar?

quote:
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:40:
[...]

Ja alles wat het toestel/programma extra moet doen gaat natuurlijk ten koste van andere dingen. Verder heb ik terrein detail etc gewoon laag staan. Zoals hellingen in de weg enz dat heb ik allemaal niet, vind ik niet nodig, misschien dat het daardoor inderdaad bij mij wat soepeler werkt. Maar nogmaals een overzicht krijg ik niet bij een rotonde, wat ik wel krijg bij een rotonde is dat hij inzoomt, maar dat is niet het overzicht. Dat krijg ik dus echt alleen bij grote verkeerspleinen. Dan wordt er uitgezoomd en zie je het als het ware van bovenaf.

Maar werkt het bij jou soepel dat TTS? Bij mij liep iGo dan vrijwel meteen zo goed als vast.
Ik heb er nu alleen de bestandjes inzitten voor de flitspalen; verder geen TTS. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat ga ik morgen doen. Hellingen en detail heb ik aan/hoog staan; dat kan ik inderdaad nog wat terugschroeven. Het is goed te merken dat de P3300 aardig moet werken met iGo8, maar dat vind ik niet zo erg zolang het navigeren maar goed gaat en ik niet van die situaties krijg van 'oh ik had 50m geleden links gemoeten'. Hij draait bij mij met iGo trouwens op 273 MHz, hoger geeft random vastlopers.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

quote:
gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:58:
[...]

Ik heb er nu alleen de bestandjes inzitten voor de flitspalen; verder geen TTS. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat ga ik morgen doen. Hellingen en detail heb ik aan/hoog staan; dat kan ik inderdaad nog wat terugschroeven. Het is goed te merken dat de P3300 aardig moet werken met iGo8, maar dat vind ik niet zo erg zolang het navigeren maar goed gaat en ik niet van die situaties krijg van 'oh ik had 50m geleden links gemoeten'. Hij draait bij mij met iGo trouwens op 273 MHz, hoger geeft random vastlopers.
273 red ik nog niet eens. 260 is voor mij het hoogst haalbare zonder vastlopers. Maar ook daarmee loopt iGo soepel.

Reg. datum: 09 februari 2004

Ik ben met deze igo8 TTskin mee van kroatie gekomen en hij werkt echt perfect, ook de TMC deed het prima , een paar uur file uitgespaard, in en uit zoomen van de kaart maakt wegenkaarten overbodig .
Alleen hij onthoud de instellingen van de TMC niet.
Als hij de namen van de wegen nog kon uitspreken(TTS° was het helemaal perfect.
Ik heb er wel 1 maar is niet bruikbaar wegens te zacht opgenomen .
Is hier ondertussen iets op gevonden?

quote:
eRR_ schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:25:
[...]

Kun jij je telefoon uitzetten als igo draait? Bij mij begint het scherm te knipperen als ik het toestel uit wil zetten.
Hier loopt hele telefoon vast en is er een hardreset softreset nodig, gebruik de laatste versie die in "omloop" is.
quote:
Madcoaster schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:39:
[...]

En waar zou je die vinden?
Vind ik niet terug! en ik heb super veel intresse in mappen van Hong Kong, China.
Google, mag hier geen directe links plaatsen voor je.

Eximius wijzigde dit bericht 12-09-2008 11:45 (30%)

Graast voor [DPC]NoizyCows @ ClimatePrediction en Rosetta@Home

quote:
Eximius schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:49:
[...]

Hier loopt hele telefoon vast en is er een hardreset nodig, gebruik de laatste versie die in "omloop" is.
Harde reset lijkt me onwaarschijnlijk. Soft reset bedoel je waarschijnlijk. Of het verwijderen van de batterij, maar een harde reset lijkt me niet.

Sorry, bedoel inderdaad softreset :$

Graast voor [DPC]NoizyCows @ ClimatePrediction en Rosetta@Home

NederCam.nl

Iemand een idee over het volgende:
Al mijn Outlook contacts sync ik met mijn telefoon, en bijna allemaal hebben ze adresgegevens.
Echter krijg ik het met geen enkel contact voor elkaar deze in iGo te zien.
Soms krijg ik enkele contacten wel geïmporteerd, maar dan kan ik ze nergens terugvinden in iGo. (POI > Contactpers. lijkt mij?)

De meeste contacten komen echter terug met de melding:
Geocodering voltooid met fouten. (Als het goed is, vertaalbaar naar: Geocoding finished with errors.)
Na een klein onderzoek kwam ik erachter dat de oorzaak eigenlijk altijd is dat ik zoek op Plaats X, terwijl als je via iGo gaat zoeken, hij Gemeente/Plaats Y, Plaats X als naam weergeeft.
Voorbeeld: Zoek naar de plaats Ewijk, place of all places :+ en iGo geeft zelf aan: Beuningen, Ewijk.
Ik zou dus voor ieder contact het adres moeten aanpassen in deze volgorde om iGo iets te laten importeren. Was ik eigenlijk niet van plan.
En daarnaast, zoals ik al zei, soms importeerd iGo ze wel, maar kan ik ze nog niet terug vinden. Dat schiet dan ook niet op.

Suggesties zijn dan ook wel meer dan welkom :)

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Eigenaar van Versatile 021
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Nakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:27:
Iemand een idee over het volgende:
Al mijn Outlook contacts sync ik met mijn telefoon, en bijna allemaal hebben ze adresgegevens.
Echter krijg ik het met geen enkel contact voor elkaar deze in iGo te zien.
Soms krijg ik enkele contacten wel geïmporteerd, maar dan kan ik ze nergens terugvinden in iGo. (POI > Contactpers. lijkt mij?)
Klopt. Maar....

Als je gaat naar: Beheer-POI-Contact Personen, dan vind je niets
Als je gaat naar: Zoeken-POI-Contact Personen, dan vind je ze wel.
quote:
De meeste contacten komen echter terug met de melding:
Geocodering voltooid met fouten. (Als het goed is, vertaalbaar naar: Geocoding finished with errors.)
Na een klein onderzoek kwam ik erachter dat de oorzaak eigenlijk altijd is dat ik zoek op Plaats X, terwijl als je via iGo gaat zoeken, hij Gemeente/Plaats Y, Plaats X als naam weergeeft.
Voorbeeld: Zoek naar de plaats Ewijk, place of all places :+ en iGo geeft zelf aan: Beuningen, Ewijk.
Ik zou dus voor ieder contact het adres moeten aanpassen in deze volgorde om iGo iets te laten importeren. Was ik eigenlijk niet van plan.
Bij mij waren maar enkele adressen niet goed. Één adres wist hij niet of hij nou Wezep of Oldebroek moest hebben. Oorzaak is mij onbekend.

Mij is wel duidelijk geworden dat je bij het invoeren van alle adresgegevens netjes te werk moet gaan.
Welk programma voor de problemen zorgde, weet ik zo niet meer maar OF Outlook OF het adresboek van m'n PDA gooide bijvoorbeeld de woonplaats in de adresbalk, de provincie in de woonplaats, etc.
Ik meen dat je het in Outlook goed kan invoeren.
De provincie heb ik achterwege gelaten
Verder is het van wezenlijk belang dat je de postcodes ZONDER spatie invoert!
quote:
En daarnaast, zoals ik al zei, soms importeerd iGo ze wel, maar kan ik ze nog niet terug vinden. Dat schiet dan ook niet op.

Suggesties zijn dan ook wel meer dan welkom :)
Bij deze wat tips/hints.

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

NederCam.nl

Hmm, via Zoeken kan ik ze idd wel (bijna) allemaal vinden.
Ik ben vaak bij Zoeken > POI geweest, maar ik had daar altijd een icoontje verwacht wat zou duiden op contactpersonen.
Blijkt het dus ietwat verstopt te zitten. Weer wat geleerd.
Nu zie ik daar op mysterieuze wijze wel contacten die voorheen een import error gaven :X

Dank voor het antwoord, die paar contacten bekijk ik nog wel eens, de meeste werken zo te zien nu, en dat is al een hele verbetering t.o.v. 0 contacten :D

Nakebod's Webcam Archive

quote:
Nakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:46:
Hmm, via Zoeken kan ik ze idd wel (bijna) allemaal vinden.
Ik ben vaak bij Zoeken > POI geweest, maar ik had daar altijd een icoontje verwacht wat zou duiden op contactpersonen.
Blijkt het dus ietwat verstopt te zitten. Weer wat geleerd.
Nu zie ik daar op mysterieuze wijze wel contacten die voorheen een import error gaven :X

Dank voor het antwoord, die paar contacten bekijk ik nog wel eens, de meeste werken zo te zien nu, en dat is al een hele verbetering t.o.v. 0 contacten :D
Maar ik meen te begrijpen dat jij postcodes al ingevoerd hebt _zonder_ spatie. Ik heb ze eerst met gedaan en dat leverde flinke problemen op. iGO wilde niet meer opstarten :+

Weblog

NederCam.nl

Meen jij dat, of meen ik dat? :+
Ik heb postcodes met spatie, geen problemen hier. Zonder spatie juist, kwam ik achter, krijg ik leuke memory errors door.

Nakebod's Webcam Archive

quote:
Nakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:51:
Meen jij dat, of meen ik dat? :+
Ik heb postcodes met spatie, geen problemen hier. Zonder spatie juist, kwam ik achter, krijg ik leuke memory errors door.
WFvN in "Nav N Go iGO 8"
De postcodes lijken dus te _moeten_ MET spatie

WFvN wijzigde dit bericht 23-09-2008 20:17 (28%)

Weblog

Reg. datum: 31 juli 2008

quote:
Awsom schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:55:
Iemand dit al geprobeerd met de Samsugn I900 :) Schijnt heerlijk te werken :D
Ja, vandaag geinstalleerd. Maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt. Hoe start jij je navigatiesessie het snelst? Ik werk wel met een externe gps nokia LD-3W. Fantastisch. De interne gps is waardeloos vind ik.

quote:
DiMacho schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Dat tikken kan je in het sys bestand wijzigen. Daarin staat een stukje:

[...]
Waar staat dat sys bestand eigenlijk?

Even een quote uit een ouder bericht:
quote:
De 2 plekken van sys.txt zijn bij mij;

"Opslagkaart" - "iGO8"

De andere staat onder:

"Mijn apparaat" - "Programmabestanden" - "iGO8"
Ik zat met een tijdprobleempje. Daarvoor moest ik 2x een wijziging aanbrengen; beide gevallen sys.txt maar op verschillende plekken dus.

WFvN wijzigde dit bericht 28-09-2008 20:49 (25%)

Weblog

quote:
DiMacho schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Dat tikken kan je in het sys bestand wijzigen. Daarin staat een stukje:

[...]
In mijn sys bestand staat:
[folders}
app="%SDCARD%/iGO8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
Dit staat op mijn sd kaart en ook bij programmabestanden. Kan je me verder helpen

quote:
sasquatch schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:23:
Mijn iGo 8 stem Marijke 1.3 had moeite met het 'bestemming bereikt' gedeelte. Ze zei bijvoorbeeld ".. en neem daarna hebt u uw bestemming bereikt". Weet niet of meer mensen daar last van hebben maar heb 't iig opgelost door het config/commands.csv bestand in voice_dut-f31.zip aan te passen:

(vanaf regel 374)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
"template gen_goal",,,"16_Destination situations"
,"100\[then]*03_gen_goal","AND THEN ARRIVE_AT_DESTINATION_E","16-8 Then arrive at your destination."
,"300\[then3]","*03_gen_goal","16-8 Then arrive at your destination."
,"1000\[more]*04_gen_goal","DRIVE %dist DOR","06-4-7 Drive %dist."
,"500[more,set_1]*02_gen_goal","REACH_YOUR_DESTINATION IN %dist","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist."
,"200[more,set_2]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destiantion in %dist."
,"50[more,near,set_3]*01_gen_goal","ARRIVE_TO_DESTINATION IN %dist","16-2 You will arrive at your destination in %dist."
,"0[near,set_4]*00_gen_goal","YOU_HAVE_REACHED_YOUR_DESTINATION","16-3 You have reached your destination."
,"800[equal,minsilence=10,if_not_1]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist."
,"300[equal,minsilence=10,if_not_2]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist."
,"100[near,minsilence=7,if_not_3]","*01_gen_goal","16-2 You will arrive at your destination in %dist."
,"1[near,if_not_4]","*00_gen_goal","16-3 You have reached your destination."

Als er meer mensen zijn met commands.csv verbeteringen dan hoor ik 't graag :)
Waar staat dat bestand? Kan je ook die rare nederlandse zin verbeteren? sla links af slaan etc?

quote:
Ajongebreur schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:04:
[...]

Ja, vandaag geinstalleerd. Maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt. Hoe start jij je navigatiesessie het snelst? Ik werk wel met een externe gps nokia LD-3W. Fantastisch. De interne gps is waardeloos vind ik.
Alles werkt nu.
De externe GPS gepaired en op compoort 6 gezet (via BT). Bij de interne GPS software 6 hardware 9 en in IGO port 6.
De satalieten springen van het scherm.

Reg. datum: 22 april 2002

quote:
Ajongebreur schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:31:
[...]

In mijn sys bestand staat:
[folders}
app="%SDCARD%/iGO8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
Dit staat op mijn sd kaart en ook bij programmabestanden. Kan je me verder helpen
Zet daar de regels in die ik in mijn post noem, als het goed is moet het dan weg zijn. Zo niet of als er problemen met je Igo komen verwijder je het weer/backup terug zetten!

Reg. datum: 09 oktober 2004

Ik ben iGo8 nu ook aan het uitproberen, maar ik zie nergens de functie om meteen met 1 knop naar huis te navigeren, zie ik iets over het hoofd?

Nee zit er niet bij, wel kan je dat adres in de favorieten zetten.

Reg. datum: 22 mei 2005

Ja , zit er wel bij, maar je hebt effe werk. :-)
In de Igo8 folder moet je het bestand DATA.ZIP openen en daarna zoek je naar de folder CONFIG. In deze folder zit het bestand KEYBIND.TXT Dat bestand pak je even uit in een folder zodat je het kan bewerken.
In het begin zie je de mogelijke commando's die je aan de hardwaretoetsen van uw toestel kan koppelen.
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar ik heb het eerste toestel gekozen in dit bestand, nl [default]
Ik heb een Qtek S200 en die heeft 5 mogelijke hardwaretoetsen, dus C1-C5. Die heb ik dan gewijzigd naar:
[default]
C1="TILTDOWN"
C2="TILTUP"
C3="GOTOHOME"
C4="TOGGLEMUTE"
C5="PUTPINTOGPS"
UP="ZOOMIN"
DOWN="ZOOMOUT"
LEFT="ROTATELEFT"
RIGHT="ROTATERIGHT"
DIAL="MINIMIZE"
END="MINIMIZE"
JOGUP="VOLUMEUP"
JOGDOWN="VOLUMEDOWN"
ENTER="FOLLOW_OR_ANNOUNCE"
112="PUTPINTOGPS"
113="MAINMENU"
Terug inpakken in DATA.Zip en klaar is kees.
Als nu jouw thuisadres als eerste staat in Favorieten dan kan je bij een druk op hardwareknop C3 onmiddellijk navigeren naar huis.
Succes

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: