Reg. datum: 06 augustus 2008
Ik heb hetzelfde probleem..quote:
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Acer Aspire 6920G en 8920G
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik heb hetzelfde probleem..quote:KJ1 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:07:
Hi tweakers,
Aangezien ik hier meer teweten kom dan via Acer Helpdesk + de handleiding volgende vraag:
Acer6920G834G32BN heeft aan de linkerkant 2 x 35 mm cinch ingangen voor microfoon en audio apparaten. Welnu ik krijg langs geen kanten mijn hifi stereo aangesloten via deze ingangen, noch via de gewone cinch uitgang L/R, noch via de hoofdtelefoon uitgang van mijn stereo-keten.
De bedoeling is dat ik muziek op mijn laptop opneem via de 'audio-recorder'. Iemand hier enige ervaring mee ?
Dank bij voorbaat, Kris.
HTPC: Core 2 Duo E6300, Apacer 1Gb PC6400 cl5, Origenae x15e V2, Antec Phantom 500 passive, Asus P5b Deluxe wifi, Asus 7600GS 512Mb, Samsung Spinpoint 200GB sata, Plextor 760 sata, Logitech Dinovo Edge, Samsung LE40N71
>Acer Aspire 6920G<> Acer Aspire 5610<> Acer travelmate 4150<>WD500 Extern<>WD300 Extern<
zou je foto's kunne maken van hoe erg het na 2 maande al is ?quote:markiedeweert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:04:
De mijne past gewoon in mijn oude tas. Ik kan al wat meer vertellen over de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Die is niet goed. Na 2 maanden wordt mijn touchpad al kaal. Dat is niet normaal natuurlijk. DIt is dus mijn laatste acer. Ik dacht dat deze wel beter zou zijn dan m'n vorige qua bouwkwaliteit en gebruikte materialen.
Niet dus. Erg jammer en dit was acer's laatste kans bij mij.
nieuwenhuisen wijzigde dit bericht 21-08-2008 20:05 (12%)
Heb Acer6920g en heb ook nog steeds het probleem van het vastlopen, telkens een vijftal minuten en dan schiet hij er terug door, maar het verbeterd met de tijd, zie ook mijn vorige berichten, dacht eerst dat het te maken had met het dichtlaten van de bovenklep en oververhitting, maar zelfs openstaand en zonder USB aansluitingen heeft hij al vastgelopen, telkens na iets aan te klikken, bvb een snelkoppeling, een website, ed. Acer helpdesk adviseerde om alle mogelijke updates en hotfixes voor Vista SP1 te installeren, maar of dat gaat helpen heb ik mijn twijfels, mijn PC update alles automatisch elke dag.quote:nieuwenhuisen schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:02:
Ik heb ook de Acer 8920g in bezit. Echter valt hij een beetje tegen, ik heb regelmatig een vastloper. Hij loopt dan ongeveer 5 minuten vast en dit gebeurt niet alleen bij zware programma's maar ook bij Word of Internet Explorer. Volgens mij heeft het vastlopen iets met de iaStor driver te maken, want in het logboek stond dat hiermee een fout was opgetreden.
Verder vindt ik dat het scherm best irritant zoemt. En af en toe als ik de laptop inschakel werken de backlights van het scherm niet (Dit is alleen als ik de accu gebruik).
Heeft iemand dezelfde problemen, of weet iemand een oplossing?
Met alle repect, maar waarom wil je de nieuwste BIOS flashen? Hanteer de regel 'If it aint broke, don't fix it'. Sowieso vanuit Windows flashen zou ik niet aanraden. Een vastloper is al vrij fataal.quote:hejwazzup schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:36:
Ik heb een vraagje.
Een nieuwe bios is uit, versie 1.10 maar hoe kan ik deze redelijk veilig installeren onder een 64-bit vista?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
nieuwenhuisen wijzigde dit bericht 22-08-2008 08:11 (84%)
Ik raad aan om als eerste een recovery DVD te branden en daarnaast de recovery-partitie niet te wissen. Ik denk dat je op die manier geen enkel probleem hebt qua garantie.quote:nieuwenhuisen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:50:
Ik ga proberen om mijn eigen vista versie erop te zetten, vervalt dan de garantie niet?
Dat maakt niet uit. Wat jou voorkeur heeft. Er zit een 64-bit processor in dus beide versies zijn mogelijk.quote:En moet die eigen vista 32 bit of 64 bit zijn, of maakt dit niet uit?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Heb ook met Acer gebeld om hem voor dit probleem binnen te doen, maar vrees ook geen oplossing, dus ben ten stelligste geïnteresseerd naar uw resultaat bij het opzetten van een nieuwe Vista en als je de 64 bit zou kiezen of deze beter is dan de huidige.quote:nieuwenhuisen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:50:
Ik ga proberen om mijn eigen vista versie erop te zetten, vervalt dan de garantie niet?
En moet die eigen vista 32 bit of 64 bit zijn, of maakt dit niet uit?
Nu wil ik zelf eerst proberen om er een eigen besturingssysteem op te zetten, als dit niet werkt mag Acer hem nog een keer gaan repareren.
Tnx 4 UR update. De videokaart driver zou ik gewoon via internet opsporen, maar hoe werk je dan nu zonder videobeeld ?quote:nieuwenhuisen schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:22:
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd (Vista 64 bit), en tot nu toe geen vastlopers gehad. Alleen de vingerafdruklezer werkt minder goed.
Ik heb nog een vraagje, welke videokaart driver moet ik gebruiken? Ik heb de nvidia gefore 9650mgs.
1.) Aangezien je al een Home license heb zou het niet slim zijn om opnieuw een Vista te kopen. Tenzij je wilt updaten naar een vista business of ultimate.quote:KJ1 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:40:
[...]
Tnx 4 UR update. De videokaart driver zou ik gewoon via internet opsporen, maar hoe werk je dan nu zonder videobeeld ?
Je bent dus al de tweede die bij installatie van een andere Vista het hangprobleem heeft kunnen oplossen, mag ik vragen hoe je aan de andere Vista bent gekomen ?
En zie je nu verschil met de 64 bit versie tov de originele 32 bit ?
Laat je nog iets weten of uw laptop na een paar dagen nog steeds feilloos loopt ? Bij mij is het met periodes, vandaag op een uur tijd al drie maal blijven hangen en op sommige andere dagen maar 1 keer om de twee uur.
Dank bij voorbaat,
Kris.
Tahier wijzigde dit bericht 25-08-2008 16:39 (41%)
Rogresalor wijzigde dit bericht 26-08-2008 00:33 (29%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE
ToshibaR3500PG wijzigde dit bericht 03-09-2008 17:22 (4%)
Graag gedaanquote:ToshibaR3500PG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:53:
@ Moris: het is gelukt. Bedankt voor je goede raad, al vind ik mezelf een beetje blond
Dus hij had niet moeten antwoorden?quote:Moris schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:24:
[...]
Graag gedaan![]()
Een vraag stellen is nooit dom, wel het antwoord soms
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Acer Aspire 6920G en 8920G
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius