Hoofdcategorieën
Topicacties

3D Contest V61: 10 jaar tweakers!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Heet, heet heet ! !

quote:
cc_tuner schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:58:
* schaamt zich halfdood.
Smooth modifier, en dan autosmooth aanvinken was al genoeg. :P

[afbeelding]
Zo dus. :)

Normal modifier had ook maar 2 hokjes om aan te kruisen maar maakte geen verschil...
Je kan beter het gewoon in je edit poly/mesh doen daar heb je veel makkelijker controle over wat je aan het doen bent ermee. (staat ergens onderaan als je in een faceopp. zit (face/element)
Reg. datum: 05 december 2006

quote:
inquestos schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Zal vast een grap zijn, maar je bent je toch wel bewust dat origineel in die betekenis (oorsprong/oudste vorm) gaat over het originele exemplaar als in zoiets van "dit is het eerste, originele beeld van Michelangelo's David, daarna zijn er nog afgietsels van gemaakt", en heeft dus ook geen ene drol te maken met de tweede betekenis waarover in deze contests wordt gestemd. Maar als je het eerste begint aan de contest ben je dus origineel volgens jou?
Als je als eerste met een spook komt, dan wel.

Pfff, arme mieren. :X

Got No Faith In His 688

quote:
Sargonaut schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Als je als eerste met een spook komt, dan wel.

Pfff, arme mieren. :X
en als een minder mooie scene een spook als eerste had gebruikt, had die dan ook 10 punten gekregen???

ik denk het niet... en waarom niet, omdat vrijwel iedereen orginaliteit en uitwerking over één kam scheert!

Ik zeg dit omdat orgineel zijn een belangrijke rol speelt in design, je kan nog zo goed een mooie scene maken, en nog nergens komen omdat het niet orgineel is. En tweakers die minder kunnnen designen, maar die wel goede ideeen hebben worden weggedrukt, omdat hun ideeen niet gelden omdat ze het niet mooi uit kunnen werken.
En als iedereen nu nadenkt over wat het verhaal/idee achter een scene is kunnen ook de mindere designers punten toegekent krijgen.
Waardoor het aantal deelnemers mss wel wil terug gaan naar het aantal wat er voorheen aan mee deed, want punten krijgen is altijd een grote stimulans om de volgende keer weer mee te doen!!!

Nothing you can't touch is real - FoxMountain 3d Portfolio

Yum!
Reg. datum: 15 januari 2001

quote:
KaBRamm688 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:46:
[...]

en als een minder mooie scene een spook als eerste had gebruikt, had die dan ook 10 punten gekregen???

ik denk het niet... en waarom niet, omdat vrijwel iedereen orginaliteit en uitwerking over één kam scheert!...
Uhm, het thema was Haunted, en kennelijk was ik de enige die dat thema duidelijk in de render naar voren bracht. En ja dan zijn mensen snel geneigt om hoge punten te geven voor orginaliteit.

Maar goed, laten we lekker verder ontopic gaan en het 10 jarig bestaan van Tweakers een vrolijke noot geven. De discussie over orginaliteit is meerdere malen gevoerd, en er is geen éénduidig antwoord aangezien het een redelijk subjectief onderwerp is.

We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

KaBRamm688, op zich ben ik het absoluut met je eens, ware het niet dat ik een paar dagen terug nog je oude webpagina zag, met daarop een hele hoop renders uit vorige contests. Heb je wel eens gehoord van dat gezegde over een pot en een ketel?

Oke dan. En dan gaan we nu gezellig met z'n allen iets heel moois maken ;)

Retro Rules

volgende picture. Ben nog bezig om iets orgineels te vinden tot die tijd moeten jullie het hier me doen:

http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo3.jpg

ik host images

Ik vroeg me af of ik ergens (screenshotjes oid) van alle oude layout's van GoT kan vinden?
Schiet me net een idee te binnen waarvan ik dacht hmmmmmmmmm.....

Of is de huidige layout de 2e die ooit gemaakt is :$ ?

cc_tuner wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:21 (21%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
cc_tuner schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:
Ik vroeg me af of ik ergens (screenshotjes oid) van alle oude layout's van GoT kan vinden?

3D Contest V61: 10 jaar tweakers! :+

edit:
Ohw, sorry. Werkt alleen als je abo hebt volgens mij :)
4 jaar tweakers: plan: Vier jaar Tweakers.net!

Kixtart wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:51 (13%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Officieel ele fan
Reg. datum: 01 juli 2001

quote:
cc_tuner schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:

Nee, er zijn er een aantal geweest:
http://tweakers.net/ext/i/1033422101.gif
http://tweakers.net/ext/i/1033422166.gif
http://tweakers.net/ext/i/1033422239.gif
http://tweakers.net/ext/i/1033422313.gif
En de laatste kun je vast zelf wel vinden :P

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Oude layouts van GoT wilt hij eigenlijk :P

Hier is ook nog wat te vinden:
Moving on, moving out

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

ik host images

_/-\o_
Hartstikke bedankt! Zocht eigenlijk de layout's van GoT :+ maar hier kan ik ook zeker wel mee uit de voeten. ;)

cc_tuner wijzigde dit bericht 04-06-2008 16:08 (67%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Got No Faith In His 688

quote:
Stukfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:
KaBRamm688, op zich ben ik het absoluut met je eens, ware het niet dat ik een paar dagen terug nog je oude webpagina zag, met daarop een hele hoop renders uit vorige contests. Heb je wel eens gehoord van dat gezegde over een pot en een ketel?

Oke dan. En dan gaan we nu gezellig met z'n allen iets heel moois maken ;)
ja, maar wat hebben mijn renders te maken met mijn punten geving? :?
of doel je erop dat ik soms ook niet orgineel ben? zolang ik daar geen punten voor krijg is het toch goed?

Nothing you can't touch is real - FoxMountain 3d Portfolio

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

Dat laatste inderdaad. Het ging me er vooral om dat je vindt dat men originaliteit beter moet belonen (dat is het deel waar ik het mee eens was), maar tegelijkertijd zelf net zo hard meedoet met het maken van renders die weinig origineel te noemen zijn en daarmee dat wat je schreef onderuit haalt.

Het staat nogal vreemd wanneer je zegt dat B veel beter gedaan zou kunnen worden terwijl je zelf ook A doet, toch? Zet dan, al is het maar voor de geloofwaardigheid, tenminste zelf een goed voorbeeld neer door te doen waarvan jij vindt dat dat het beste is.

Maar op zich ben ik er ook niet tegen om wat meer nadruk op de originaliteit te leggen. Het moet imho alleen niet te ver doorschieten, want dit forum (dat de naam "Graphics" draagt (!)), en met name dit topic, is er in eerste instantie voor om pure sex op je scherm te toveren, niet om verhaaltjes te schrijven.

@SonnyBonds:

Op zich best leuk, maar het is erg leeg! Misschien kan je proberen om wat minder in teksten te denken en wat meer in plaatjes? (ie. visualisatie van de tekst) :)

Of zeg ik dan iets wat ieder ander ook al van plan was en verlies ik daardoor met dit commentaar nu ook een originaliteitspuntje? :P

Henk zelf is in ieder geval al goed gelukt :)

Stukfruit wijzigde dit bericht 04-06-2008 17:45 (20%)

Heet, heet heet ! !

Hmm ik heb wel een leuk idee maar ja ben bang dat dat met mijn mondeling skills zelfs niet af komt voor augustus als ik er al tijd voor heb. Maar zal proberen ff mee te doen :)
ik host images

@Hierboven: Dus zoals daarboven al enkele keren is gezegd, (aangezien je zelf een goed idee denkt te hebben) werk het uit en ga daarna af op de detaills ;)

*edit*
Als ik in photoshop (cs3) een afbeelding exporteer als Paths to illustrator en dan als AI opsla en vervolgens naar 3ds max ga en daar op import klik als bestandstype adobe illustrator kies en vervolgens op het net opgeslagen bestandje klik en dan op open klik, krijg ik de melding of ik het wil samenvoegen in de gebruikte scene of het in een compleet nieuwe scene wil gebruiken... dan kies ik voor samenvoegen met gebruikte scene,
Dan krijg ik de melding of ik het als een enkele of als meervoudig object wil invoegen: ik kies dan als enkel... waar ik vervolgens de melding krijg dat het een improper file format is.

Wat doe ik verkeerd?
Als meervoudig object invoegen helpt ook niet...

cc_tuner wijzigde dit bericht 04-06-2008 18:54 (69%)

Retro Rules

quote:
Stukfruit schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:35:
@SonnyBonds:

Op zich best leuk, maar het is erg leeg! Misschien kan je proberen om wat minder in teksten te denken en wat meer in plaatjes? (ie. visualisatie van de tekst) :)

Henk zelf is in ieder geval al goed gelukt :)
zoals ik al aangaf is dit een tussenrender en wacht ik op meer inspiratie voor een final. Er zijn nog niet veel renders gepost dus ik dacht ik gooi er een tussendoor.
En thx voor het compliment!! ik zie alleen dat ik zijn tanden ben vergeten. 8)7

SonnyBonds wijzigde dit bericht 04-06-2008 21:26 (7%)

ben net nieuw in 3d maar zou best wel mee willen doen ook al heb ik nog helemaal geen ervaring, maar de inleverdatum is 31 Augustus dus kan best wel wat proberen:)

Retro Rules

quote:
The_Jelmer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:43:
ben net nieuw in 3d maar zou best wel mee willen doen ook al heb ik nog helemaal geen ervaring, maar de inleverdatum is 31 Augustus dus kan best wel wat proberen:)
welkom!!! hoe meer deelnemers hoe beter!!
welk 3d programma gebruik je? 3ds max is erg populair hier.

Developed to Inspire

haha ik zou hier ook nog wel wat mee willen, maar ik doe er bijna nooit iets mee (gebruik Lightwave als ik iets doe :+) maar misschien is dit ook wel een leuk project om wat van 3D moddeling te leren :)

Canon EOS 450D 18-55 f/3,5-5,6 IS, 55-250 IS [DPC]SETI, WP, MJ-12 member mooooooh

Ducit amor patriae
Reg. datum: 14 augustus 2000

Eigenlijk best een lastig onderwerp.. Niet echt een vastbaar item, en te open :)
Maar omdat we toch een lekker aantal weken hebben doe ik wel mee denk ik. Kan mooi na het EK beginnen.

Succes allemaal he ;)

ik host images

quote:
FragNeck schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:06:
Eigenlijk best een lastig onderwerp.. Niet echt een vastbaar item, en te open :)
Opzich heb je hier wel gelijk in, maar juist dat maakt het een uitdaging :>
quote:
Kan mooi na het EK beginnen.
offtopic:
Wie wint er vanaaf :9~
*edit*
@Hieronder: m'n glazenbol voorspelt 2-2 :9
*edit2*
@hieronder: zeker goed gespeelt ja :D en dan een stroomstoring... das wel balen, maar gelukkig heb je het niet gemist. :)

cc_tuner wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:22 (24%)

quote:
[...]

offtopic:
Wie wint er vanaaf :9~
offtopic:
niemand, ze spelen 1-1 gelijk ;)
edit:
@hierboven: We zullen 't zien :P
héhhh allebei niet goed gegokt(nog bijna de wedstrijd gemist door stroomstoring in de buurt), zeker goed gespeelt van nederland 3-0 _/-\o_

The_Jelmer wijzigde dit bericht 10-06-2008 07:42 (41%)

Retro Rules

Gebeurt niet echt veel hier de laatste tijd. Is hier iemand nog wel me bezig? :z :z

SonnyBonds wijzigde dit bericht 19-06-2008 21:25 (14%)

Eerst even school afmaken, dan heb ik weer alle tijd :9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: