Hoofdcategorieën
Topicacties

3D Contest V61: 10 jaar tweakers!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Yum!
Reg. datum: 15 januari 2001

http://tweakers.net/ext/f/uLtE1wKBXseIwLNV76EmhBOZ/full.jpg
Onderwerp

Welkom bij 3DContest V61

In september dit jaar viert tweakers.net haar 10 jarig bestaan. Deze contest speelt daarop in. Je bent helemaal vrij in je ontwerp, zolang het maar te maken heeft met tweakers.net, GoT en haar community.

Denk je te weten hoe HlpDsK eruit ziet in zijn bot-vorm? Laat maar zien dan!
Heb je een idee voor het t.net HQ, hoe jij denkt dat het ingericht zou kunnen worden, laat het ons (en de crew ;) ) het maar zien.

Of denk jij hoe t.net er in een 3D interface uit ziet over 10 jaar?....

Je kunt er deze contest dus alle kanten mee op *O*

Veel succes. :)

Inleverdatum

Uiterlijk Zondag 31 augustus moeten de finals gepost worden.

Waarom zolang? de vakanties komen eraan, en zo kunnen meer mensen meedoen en inhaken op deze contest zonder in tijdnood te komen.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 600 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • Belangrijk: vergeet de Check Images knop niet!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Mail de scores naar xander.kok @ gmail(punt)com

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 61.5 Krusher

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?

ik host images

_/-\o_

Dit word dan de 1e keer dat ik mee ga doen :7
Suc6 wensen is misschien nog aan de vroege kant, maar toch doe ik het :9

Zo, en nu knallen met het (bijna) 10jarig bestaan :>

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Peer op pootjes
Reg. datum: 23 oktober 2007

Volgens mij is dit ook gelijk een mooie gelegenheid voor de hardware/mod-fetisjisten onder ons om aan de slag te gaan met hun getweakte systeem in drie dimensies? :)

Reg. datum: 16 januari 2005

Even tussendoor, zat nu net even ietsjes te denken... misschien is het voor deze gelegenheid wel leuk dat de final wel een animatie is, soort promo-filmpje voor het 10 jarig bestaan.

Zijn er mensen die dit ook wel leuk zouden vinden om 1x te doen?

Doe misschien ook wel mee deze keer.
ik host images

@stukfruit: bedoel je dan als het ware een pc in 3d of zit ik nu aan het verkeerde eind? :P
@Tjeemp: ik zou eerder iets denken in de zin van dat T.net met een contest gaat komen en dat de winnaars daarvan als een soort van selectie met een man of 10 een film(pje) maken in 3d voor T.net

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Yum!

Animaties zijn gedoemd om te mislukken helaas, de enige gelukte in al die jaren is de GoT trein...

Probleem is gewoon de rendertijd, ook al doe je aan distributed rendering.

We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?

Reg. datum: 30 november 2001

Rendertijd is wel het laatste probleem bij een groepsproject (echt serieus het laatste, geen idee hoe je daar bij komt). Het hebben van een goede begeleider die er heel veel tijd in wil steken, en voldoende deelnemers zijn dat wel.

Imperfectie, het hoogste doel

Reg. datum: 16 januari 2005

@cc_tuner: Jou idee vind ik opzich ook wel geinig, moet je het echter wel breder dan alleen 3D opzetten, ook daadwerkelijk met storyboarding en concepting etc.
@Krusher: Ja die render heb je op zich inderdaad wel gelijk, maar met zo'n idee als van cc_tuner is het misschien wel cool. (na(ast) deze contest dan lijkt me)
Yum!

quote:
inquestos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:05:
Rendertijd is wel het laatste probleem bij een groepsproject (echt serieus het laatste, geen idee hoe je daar bij komt). Het hebben van een goede begeleider die er heel veel tijd in wil steken, en voldoende deelnemers zijn dat wel.
Reken maar uit voor een filmpje van ca. 3 minuten op minstens sdtv resolutie, bovendien zit je met het probleem dat niet iedereen met het zelfde pakket werkt. Rendertijd is en zal altijd een issue zijn, of er moet opeens een dikke renderfarm aanwezig zijn die met alle formaten rekening houd. En tijd over het algemeen is gewoon een probleem.
Ik juig het toe dat er een animatie komt, maar gezien de geschiedenis op GoT geef ik het weinig kans. Ondanks de animo door de jaren toe. Ik herrinner nog een GoT city project ofzo

ik host images

Kan me voorstellen dat de rendertijden wel een beetje hoog liggen ja :P en idd dat verschillende mensen verschillende paketten gebruiken maakt het er natuurlijk niet beter op... :(
Maar aan de andere kant: Tweak for speed anyone? was/is ook een groep die samen een spel ging maken... project ligt nu welliswaar stil: maar het moet dus wel mogelijk zijn ;)

Maargoed, anders wachten we gewoon af wat T.net in petto heeft :D lijkt me sterk dat ze het zomaar voorbij laten gaan.

En @Krusher: die trein staat die toevallig op youtube oid? lijkt me wel leuk om even te zien.
Al gevonden

En natuurlijk om even wat lust op te wekken: http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi _/-\o_

cc_tuner wijzigde dit bericht 02-06-2008 07:23 (9%)

quote:
Krusher schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:10:
[...]

Reken maar uit voor een filmpje van ca. 3 minuten op minstens sdtv resolutie, bovendien zit je met het probleem dat niet iedereen met het zelfde pakket werkt. Rendertijd is en zal altijd een issue zijn, of er moet opeens een dikke renderfarm aanwezig zijn die met alle formaten rekening houd. En tijd over het algemeen is gewoon een probleem.
Ik juig het toe dat er een animatie komt, maar gezien de geschiedenis op GoT geef ik het weinig kans. Ondanks de animo door de jaren toe. Ik herrinner nog een GoT city project ofzo
Er is nog nooit een project vastgelopen op het gebrek aan rendercapaciteit. Je onderschat het aantal mensen dat hier 3dsmax heeft geïnstalleerd. Dat zal snel richting de duizend gaan. Je hebt al snel meer dan genoeg mensen (sterker nog, voor zo'n project ten einde is, zijn er al genoeg mensen langsgekomen die niet willen meewerken, maar die wel wat rendercapaciteit aanbieden). Gewoon ieder een paar seconde en je bent klaar. Geen pixar-kwaliteit, maar de model-skills zijn daar ook niet naar.
Trein-project ging gewoon goed door oogst. Bij het Museum-project, kon Atgast het gewoon niet redden. Andere projecten faalden volgens mij eerder.
Zoals ik al zei, er zijn vele andere redenen waarom projecten hier (maar ook op andere fora) falen.

Peer op pootjes

Ik denk dat je inderdaad beter eerst eens een project kan organiseren waarbij minstens 20 mensen een final inleveren.. oh, wacht.. ;)

Als dat lukt, dan zou je verder kunnen kijken, maar dan zit je alsnog met mensen die ook allemaal een eigen leven hebben, en gemotiveerd moeten blijven om het tot een succes te maken.

@cc_tuner: Zoiets ja :)

ik host images

Er springen me gelijk wat ideén binnen, alleen... mijn modell kunsten zijn nog niet zover ontwikkeld dat ik een mobo etc kan modellen :(
Ga het wel proberen (als klein detaill) om het toch een beetje te leren :)

Enne, scheelt: ik heb geen leven :+ maar aan zulk soort projecten doe ik voorlopig toch nog niet mee: ben wel gemotiveerd e.d maar heb gewoon nog geen ervaring genoeg ;)

Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
cc_tuner schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:17:
Er springen me gelijk wat ideén binnen, alleen... mijn modell kunsten zijn nog niet zover ontwikkeld dat ik een mobo etc kan modellen :(
Ga het wel proberen (als klein detaill) om het toch een beetje te leren :)

Enne, scheelt: ik heb geen leven :+ maar aan zulk soort projecten doe ik voorlopig toch nog niet mee: ben wel gemotiveerd e.d maar heb gewoon nog geen ervaring genoeg ;)
je hoeft niet het hele mobo te modellen hoor, gewoon een box, met texture en miscchien nog een paar boxjes ertegenaan als chips ofzo.. het is niet zo dat je ieder schroefje hoeft te moddleen (wel als je closeups doet misschien wel)

Retro Rules

Ben al begonnen!!

http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/logo.jpg

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Mmmm, wat zou dat nou worden? :+

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

ik host images

@SonnyBonds en evt andere mensen: Is het erg als mensen hetzelfde hebben :P
Ik heb Henk namelijk al af 8)7 op de sleutels na ftw!!!

*edit(je)* low poly en slechte resize...
http://pic20.picturetrail.com/VOL1347/4726446/15892334/319750453.jpg

cc_tuner wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:10 (50%)

Yum!

quote:
cc_tuner schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:14:
@SonnyBonds en evt andere mensen: Is het erg als mensen hetzelfde hebben :P
Ik heb Henk namelijk al af 8)7
Tja, de orginaliteitsprijs zul je er niet mee winnen ;)

ik host images

Hmmm ja: ik had van te voren ook al wel kunnen bedenken dat meerdere mensen henk erbij zouden halen :+
Ik gaat ondertussen even iets ander bedenken :D

Got No Faith In His 688

eventjes een opmerking tussendoor:

wat vinden jullie orgineel?

Ik zit al een paar contesten mij te verbazen wat iedereen orineel vind....
net als de uitslag van de vorige contest.

Ben ik nu de enige die meteen bij "Haunted Hallway" aan een spook denkt? of ligt het eigt aan het woord HAUNTED.

Ik vind als je dus een scene maakt met een spook erin het minste orgineel is, maar toch worden er daar het meeste aantal punten naar gebracht!!!

ter verduidelijking, hulp van de dikke van dalen

ori·gi·neel2 (bijvoeglijk naamwoord; origineler, origineelst; originaliteit)
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend
2 (van ideeën) nieuw
3 (van personen) vernieuwend

Dus orinaliteit heeft niks te maken met hoe de scene eruit ziet, of wat er knap gemaakt is in de scene. Maar dat het Vernieuwend is, dat er een uniek hersenspinsel is uitgewerkt, dat er iets gemaakt is waar jij nooit op zou komen!: dat is Orgineel.

Ik zeg niet dat ik niet tevreden ben over de winnaar van vorige contest, maar ik zeg dit alleen even zodat jullie ook gaan nadenken wat orgineel is. En dat jullie daar volgende contesten rekening mee houden!

maar genoeg geklaagt,
door deze lekker brede contest kan eigenlijk alles maken wat ik mij opkomt, dus ik ga lekker ff brainstoren, en kijken of ik iets orgineels kan bedenken.

Nothing you can't touch is real - FoxMountain 3d Portfolio

Reg. datum: 05 december 2006

quote:
KaBRamm688 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:47:
eventjes een opmerking tussendoor:

wat vinden jullie orgineel?
quote:
ter verduidelijking, hulp van de dikke van dalen

ori·gi·neel2 (bijvoeglijk naamwoord; origineler, origineelst; originaliteit)
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend
2 (van ideeën) nieuw
3 (van personen) vernieuwend
Nou moe. ;) Krusher was toch origineel met het spook, of niet? (zie 1) Tuurlijk denk je bij 'haunted' meteen aan een spook, maar dat is het punt. In de originele scene was geen spook aanwezig. Dus als je de eerste bent die een spook maakt, is dat origineel. Ondanks het feit dat een spook op zich niet echt origineel is.

quote:
Sargonaut schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:35:Tuurlijk denk je bij 'haunted' meteen aan een spook, maar dat is het punt. In de originele scene was geen spook aanwezig. Dus als je de eerste bent die een spook maakt, is dat origineel. Ondanks het feit dat een spook op zich niet echt origineel is.
Zal vast een grap zijn, maar je bent je toch wel bewust dat origineel in die betekenis (oorsprong/oudste vorm) gaat over het originele exemplaar als in zoiets van "dit is het eerste, originele beeld van Michelangelo's David, daarna zijn er nog afgietsels van gemaakt", en heeft dus ook geen ene drol te maken met de tweede betekenis waarover in deze contests wordt gestemd. Maar als je het eerste begint aan de contest ben je dus origineel volgens jou?

ik host images

En we hebben een begin :)

http://i29.tinypic.com/2qs48cp.jpg

Alleen nu ik zo het plaatje bekijk (en 3ds max) allang heb afgesloten, zie ik allemaal lijnen in de tekst :P iets met literations e.d :P dus die letters mogen opnieuw enzo, mja weet niet of ik dit afmaak, eerst maar is even wat wipjes van jullie zien en kijken of dit idee wel volwaardig is :P

En ook maar een andere host nemen, want de images zijn bagger kwaliteit zo :(

*edit* kijk zo is het veeeeeel beter :)

cc_tuner wijzigde dit bericht 03-06-2008 14:17 (12%)

Peer op pootjes

quote:
cc_tuner schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:13:
zie ik allemaal lijnen in de tekst :P iets met literations e.d :P
Nee, helemaal niet. Je moet gewoon je normals smoothen :)
Vraag me niet hoe je dat ook alweer doet in 3ds Max, maar er zal vast wel een modifier voor te vinden zijn ;) (misschien de 'normals' modifier met een optie in de rollout? enige die ik me nog kan herinneren eigenlijk..)

ik host images

* schaamt zich halfdood.
Smooth modifier, en dan autosmooth aanvinken was al genoeg. :P

http://i30.tinypic.com/96ltok.jpg
Zo dus. :)

Normal modifier had ook maar 2 hokjes om aan te kruisen maar maakte geen verschil...

cc_tuner wijzigde dit bericht 03-06-2008 15:00 (31%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: