Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topiclees je eigen post eens...
Ik heb ook nog een huis te koop, maar daar ga ik hier toch ook niet mee spammenquote:Verder zijn "wat moet ik kopen" vragen ongewenst op GoT.
HUIS KOPEN?
hard maar opbouwend
@bogey..omdat een buizenamp een ' warme klank' geven zou mijn voorkeur niet uitgaan naar B&W. Die versterken met name het laag tot bijna wollig proporties.
De meer neutrale speakers zoals dynaudio (overigens wordt de audience-serie vervangen en worden nu 'gedumpt' op diverse internetsites). De dynaudio audience 52 Special Edition is neutraal en heeft een mooie attack. Klinkt goed uitgebalanceerd.
Verder denk ik dat Kef-speakers vanwege het dynamisch karakter mogelijk mooi kunnen matchen met een buizen-amp. Maar dat heb ik niet meer uitgeprobeerd vanwege de aanschaf van de mobile fidelity sound lab OML-1 speakers
Verder zou ik niet snel iets weten wat past binnen je budget, afgezien van wat anderen al aangaven.
En verrek nou snap ik jeep zijn post...oohhh..ik moet zeggen dat dit wel een geval is van de hand in eigen boezem steken
bronco.b wijzigde dit bericht 23-06-2008 19:56 (6%)
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Ik weet het, ik ben een slecht mensquote:]eep schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:57:
teacher...
lees je eigen post eens...
[...]
Ik heb ook nog een huis te koop, maar daar ga ik hier toch ook niet mee spammen
Kijk, als iemand een lijstje maakt van zelf gevonden speakers en om advies vraagt mbt 2 vergelijkbare modellen, dan zeg ik ja. Maar een "ik heb versterker X en zeg me wat ik moet kopen" dat kan niet.quote:bronco.b schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:54:
@teacher..om geen misverstanden te hebben..mogen suggesties wat betreft merken en ervaringen wel?
Iewks ik ben het met je eensquote:]eep schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:35:
hij bedoelt denk ik dat je je niet moet vastpinnen aan 1 type 'omdat dat zo goed bij de versterker past' of andersom (wat er verkooptechnisch vaak mee bedoelt wordt is dat het ene component de fouten van het andere op moet heffen). Stel dat je later gaat veranderen dan zit je met een probleem. Speakers en amps moeten zich gewoon binnen een bepaalde marge aan de standaard houden en eerlijk en neutraal klinken. Elk component moet op eigen benen kunnen staan zeg maar.
Hij is nuchter en beargumenteert bijna alles. Daar geloof ik in, en of iemand anders dat doet is vrij aan die persoon. Ik vind het persoonllijk een goede bron omdat hij zo goed als alles beargumenteert met bronnen cq. wetenschap (en dus feiten zijn).quote:]eep schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:35:De breem site is leuk op het niveau van de consumentenbond maar laat een hoop dingen weg (weggegooid met het badwater waarschijnlijk). Het geeft een lekkere nuchtere kijk op de dingen, maar is nogal gekleurd op een kleurloze manier. Het slaat een beetje door naar de nuchterheid als antwoord op de high-end kolder (en voodoo wat eigenlijk nog erger is want dat kost je al snel een hoop geld).
That's all.
Ontopic: over speakers --> ik geloof dat aurum cantus en kwaliteit is, en bookshelves heeft, en een vrij 'veilige' keuze is.
Ik blijf trouwens op zoek naar 6463\6GM8\ECC86's uit china voor een projectje voor me.
Beperkte serie hoofdtelefoon amps, en ik heb daar een redelijke set buizen voor nodig.
Boudewijn wijzigde dit bericht 23-06-2008 20:42 (3%)
Zoek een kamer in amsterdam. Weet je wat, dan hoor ik het graag. Tot 650E.
Waar is de argumentatie dat de aurum cantus een veilige keus is?..Zijn ze extra beveiligd ofzoquote:Boudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:41:
Ontopic: over speakers --> ik geloof dat aurum cantus en kwaliteit is, en bookshelves heeft, en een vrij 'veilige' keuze is.
Ik ken het geluid alleen van de grote aurums. De bookshelves-type heb ik helaas nog nooit gehoord. Ik ben daar eigenlijk verdomd benieuwd naar..heeft iemand in de buurt van deventer-apeldoorn deze speakers?? Ik wil graag 'n keer luisteren.
Veilig --> het lijkt me niet dat je er 1-2-3 een buil aan valt (bij een miskoop, als je er tegenaan valt is het een ander verhaal
En hij gaat voortaan (nieuwe serie dus, en iets duurder) leveren met Clarity Caps koppelcondsensatoren.
hard maar opbouwend
Reg. datum: 29 oktober 2007
Dat de kwaliteit redelijk in orde is, is een aardig understatement. Allen de afwerking is de prijs al meer dan waard, het feit dat je er witte handschoentjes bij krijgt zegt genoeg. Ik heb nu grote AC's maar de kleintjes uit de leisure serie zijn subliem qua afwerking. Daarnaast zijn er in de scheidingsfilters kwaliteitsonderdelen gebruikt van bekende merken. Hele prettige speakers, maar als je liefhebber bent van zwaar aanwezig laag dan is dit niet de juiste keuze.quote:Boudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:04:
Nee, ze zijn redelijk neutraal (wa tik heb gehoord) en geven gewoon een vrij goed geluid (mi.). En verder gevoelig genoeg. Ook de kwaliteit is voor zover ik weet wel in orde.
Veilig --> het lijkt me niet dat je er 1-2-3 een buil aan valt (bij een miskoop, als je er tegenaan valt is het een ander verhaal).
Ik heb ze sinds kort helemaal vrij staan en dan merk je hoeveel plaatsing doet. De bas is nu retestrak en op geen enkel volume boemerig. Dit was eerst wel toen ze dichter bij de achterwand stonden. Ik heb ìn mijn MHZS cd-speler verschillende buisjes geprobeerd maar vind de russische 6N3P-EV buisjes het lekkerste klinken. De ribbontweeter van de AC's geeft een heel helder hoog en de russische buisjes klinken een beetje vettiger (vast geen audiofiele term) de combi is perfect in mijn ogen.
Ik heb zelf een aantal goede exemplaren gezien ja ... that's all.
Reg. datum: 31 december 2007
In mijn cdspeler klonk die buis hard en schel of andersom. Was in elk geval geen succes.quote:Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:33:
Waarom is die : 6Н3П-ЕВ zo populair trouwens? Ik zie hem in meerdere versterkers verschijnen, en volgens mij is het een soort ECC99 achtig buisje.
(5670/WE 396A/2C51vervanger.)
Feit is dat ik me afvraag waarom het ding zo populair lijkt te zijn?
Goedkoop?
Makkelijk(er dan een reguliere ECC* of 12a*) te implementeren?
http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=5670
Ik denk niet dat die compatibel is met ECC99
Reg. datum: 15 februari 2001
Als je de donkergekleurde en gespoten exemplaren van de AC's ziet (Leisure 2SE, Leisure 3SE, Music Goddess, etc) dan snap je wel waarom witte handschoentjes zijn bijgeleverd. Zo'n prachtig afgewerkte speaker wil je graag mooi houden!quote:Boudewijn schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:08:
Tsja witte handschoentjes vind ik dan weer over the topc.
Ik heb zelf een aantal goede exemplaren gezien ja ... that's all.
The chicken is the root of all funk
Zie link: http://cgi.ebay.nl/5670-3...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn er mensen die geïntereseerd zijn in een powerbuy zodat we verzendkosten laag kunnen houden?
Ik wil wel 4 stuks namelijk..
www.matramurena.com
De verzendkosten zijn niet echt veel, maar het lijken me goede buisjes. Ik heb nog 4 RCA, ik moet even kijken of die nou hetzelfde zijn. Deze hebben als ik het goed begrijp allemaal geen opdruk.
hard maar opbouwend
begrijp ik het goed? Zou je de ECC83 op de plaats kunnen drukken van de 5670 in de CD33?
Ik vind overigens dat de ebayer wel hoge kosten berekend voor een setje..derhalve ook de vraag of een powerbuy een optie is..het zou mil.spec buizen betreffen.
Neem eens contact op met beetle73. Hij heeft mij voorzien voor een 6tal 6N3 waaronder een setje NOS jan 5670w. Deze buisjes geven de mooiste sound in een MHZS..quote:bronco.b schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
@jeep..
begrijp ik het goed? Zou je de ECC83 op de plaats kunnen drukken van de 5670 in de CD33?
Ik vind overigens dat de ebayer wel hoge kosten berekend voor een setje..derhalve ook de vraag of een powerbuy een optie is..het zou mil.spec buizen betreffen.
Wie weet
Tubes....It's what make music music!
Maar goed ik wil wel een paar RCA als reserve hebben (ik heb al een paartje als reserve) maar mogelijk zijn de mil.spec. nog beter dan de 'standaard'. Ik vind de RCA in vergelijking tot de GE JAN absoluut beter. Meer attack, meer dynamisch..de Jan is me te soft..Ik snap eerlijk gezegd de charme van de GE JAN niet maar goed..er zijn veel mensen die de buis wel lekker vinden klinken.
Dus als iemand een setje RCA 5670 heeft en die wil ruilen tegen een setje GE JAN dan weet je me te vinden.
Hij heeft er wel interessante tussenzitten. Ook ***** GE, triple mica D-getter, Raytheon Windmill Getter 5670 enz.. Beetje jammer van de missende screens. Je moet wel erg opletten wat je krijgt. Dus met een powerbuy moet degene die ze binnenkrijgt wel erg opletten denk ik. Ik wil evt eens kijken of ik t kan doen. Ik heb trouwens nog een heel voorraadje (18) GE 5670W...
Ik heb de meeste buisjes vooral in mijn versterker geprobeerd. Dus het kan zijn dat mijn oordeel daardoor een beetje anders uitvalt maar ik vond de GE juist erg mooi.
De 5670 (6V) is niet uitwisselbaar met de 12AX7 (12V)hoor. Hij is heel anders (pinlayout en V). Maar hij wordt wel voor hetzelfde gebruikt, dat bedoelde ik.
hard maar opbouwend
En mogelijk dat de 5670's in versterkers anders 'reageren' of een ander klank geven dan in cd-spelers..maar goed dat is gokken.
Reg. datum: 09 april 2005
De 5670 (6V) is niet uitwisselbaar met de 12AX7 (12V)hoor. Hij is heel anders (pinlayout en V). Maar hij wordt wel voor hetzelfde gebruikt, dat bedoelde ik.
Jeep,
Wat is een goede vervanger voor de 12AX7 ?
Wil andere buizen in mijn voortrap proberen (Prima Luna)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.