Reg. datum: 14 juni 2008
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 14 juni 2008
Ik heb een jaar geleden vooruit betaald op basis van enige emails. alles netjes aangekomen, zonder enige hassle.quote:Chaoss schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:50:
@Bronco: wat Timaudio betreft ik heb ook betaald via paypal (buiten ebay om) maar ik had WEL vantevoren een rekening / invoice gehad. Daarna heb ik betaling via invoice, maar niet met een of ander bestelnummer erbij want dat staat niet eens op de rekening... stelt verder weinig voor.
Slik... Voor dat geld heb je (ruim) twee heel mooie Mudorf Air motion transformers. En als je nog goedkoper wil neem dan een NEO8/NEO3 van B&G. Allemaal geen China spul, maar als ik de metingen van de FAL zie stukken beterquote:hompie dompie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:26:
Hmm, ik zag een prijs van 290000 Yen voor de FAL (da's zo'n 1600 euro) in Japan. Dus voordat je het hier hebt is het allang geen goedkope Chinese Hifi meer... :-)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Reg. datum: 13 juli 2005
Nieuw zijn ze inderdaad niet echt goedkoop. Maar gelukkig zeggen metingen niet alles over de uiteindelijke kwaliteit en klankbeeld en dat is ook wat terugkomt in die (Italiaanse) recensie. En ook is gelukkig dat ik weet hoe ze klinken en dat is SUPER! :-Dquote:voodooless schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:58:
[...]
Slik... Voor dat geld heb je (ruim) twee heel mooie Mudorf Air motion transformers. En als je nog goedkoper wil neem dan een NEO8/NEO3 van B&G. Allemaal geen China spul, maar als ik de metingen van de FAL zie stukken beter
Groet, Angelo
. Enne ]eep, ik heb het filter helemaal zelluf gesoldeerd!@Bronco.B: Ben je de buizenversterkers zat dat je een GW2006 gaat kopen?
hemaworst wijzigde dit bericht 15-06-2008 12:11 (22%)
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
trouwens is de vrouw ook blij met de nieuwe speakers?
Ik heb gisteren de Dali Ikon 6 weer's gehoord..niet mijn speaker moet ik zeggen..
Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Mobile fidelity Sound Lab OML-1

Zie o.a. de volgende reviews:
http://www.enjoythemusic....udition/0704/mofiolm1.htm
http://www.positive-feedback.com/Issue17/mofioml1.htm
Het zijn dus geen Von Schweikerts VR-1s.
Voor nu heb ik de Dynaudio Focus 140 hier staan.
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Reg. datum: 02 mei 2008
@koifarm: kan ik de 12au7's in de audioromy vervangen door E80CC's of 6cg7's. Die schijnen beter te klinken en in veel gevallen het plaatsje over te kunnen nemen.
dat ziet er wel erg retro uit hoor. Zijn dat Saba creencones oid? Open baffle. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo erg lang blijft staan he?
Dat dat solderen goed komt had ik wel gedacht hoor. Wel stoer dat je het ook gewoon "ff" doet.
hard maar opbouwend
Reg. datum: 25 augustus 2007
[afbeelding]
Dat zijn hele mooie monitors. Mijn buurman heeft ze een paar maanden geleden 2e hands gekocht. Hele mooie super neutrale weergave. Daardoor wel wat moeilijk in het gehoor liggend, met name met bv. pop muziek. Slechtere opnames vallen heel makkelijk door de mand. Met mooie klassieke opnames is het werkelijk een geweldige weergever. Hij zegt dat hij deze nooit meer weg doet en geloof mij hij heeft in de loop van de jaren heel wat versleten op audio gebied dus dat zegt wel wat. Heb ook overwogen ze aan te schaffen maar vond ze toch wat aan de dure kant. Toen kwam ik de Reference 3A mmc tegen voor weinig en heb besloten die te kopen, maar Mobile fidelity's vind ik bij nader inzien toch een stuk beter klinken. Dus misschien ga ik ook nog wel eens voor de bijl als de financieen het toe laten.
@Hemaworst: Mooi zelfbouw project! Dit was het zelfbouw project waar je het op de mod sessie bij Jeep over had? Helemaal mooi dat het ook nog klinkt als een klok!
DigitalMan wijzigde dit bericht 15-06-2008 20:14 (7%)
Reg. datum: 31 december 2007
Hallo Hemaworst, Heb jij nu ovaaltjes horizontaal geplaatst? Of is de foto ietwat bedrieglijk?quote:hemaworst schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:02:
Zo, mijn kleine KT88 speler uit China heeft zijn perfecte (speaker)partner gevonden. Het heeft wel wat avonduurtjes zagen gekost, maar het klinkt als een klok! Volumeknop hoeft niet verder meer dan 11 uur, ipv 3 uur met de Dali ikon 6's. Jammer alleen van de zéér lage WAF.[afbeelding]. Enne ]eep, ik heb het filter helemaal zelluf gesoldeerd!
@Bronco.B: Ben je de buizenversterkers zat dat je een GW2006 gaat kopen?
Geen kinderen zeker....hier zouden er al gauw een paar kleine vingertjes in die speakers zitten...
(of een mooie rode (chinese) brandweerauto)
De E80CC''s hebben de zelfde aansluitingen maar een veel hogere versterking ( 70 x ipv 20 x ), dus dit zou ik niet doen. Ik vind nog steeds de JJ ECC 802S het mooiste klinken ipv de 12au7. Wil je buizen vergelijken gebruik dan dit programma.quote:H3D schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:02:
@koifarm: kan ik de 12au7's in de audioromy vervangen door E80CC's of 6cg7's. Die schijnen beter te klinken en in veel gevallen het plaatsje over te kunnen nemen.
http://www.duncanamps.com/tdslpe/tdslpe_install.exe
Waarom de neiging hier altij dbuisjes door wat anders te vervangen van een ander type?quote:H3D schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:02:
Je kunt genoeg ECC82's ( is 12AU7) krijgen hoor
Speel eens met wat gewone ECC82's, of desnoods telefunkens (die ik, persoonlijk, overrated vind omdat ze extreem aan de prijs zijn).
Boudewijn wijzigde dit bericht 16-06-2008 12:30 (14%)
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Reg. datum: 02 mei 2008
@Boudewijn: Die neiging is het gevolg van het onderste uit de kan te willen halen. Als je dan leest dat elke E80CC een 12au7/ECC88 verslaat wil je dat graag proberen.
Overigens heb ik een setje Mullard CV4003 erin gehad en dat viel erg tegen in deze amp. De helderheid en diepte was een stuk minder. En dat terwijl die toch erg goed te boek staan.
Zo duur zijn de MFSL OML-1 nou toch ook weer niet. Nieuwe 1000 euro per stuk..Tweede hands zullen ze dat ongeveer doen voor een stel.quote:DigitalMan schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:24:
[quote]bronco.b schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:49:
[afbeelding]
Dat zijn hele mooie monitors. Mijn buurman heeft ze een paar maanden geleden 2e hands gekocht. Hele mooie super neutrale weergave. Daardoor wel wat moeilijk in het gehoor liggend, met name met bv. pop muziek. Slechtere opnames vallen heel makkelijk door de mand. Met mooie klassieke opnames is het werkelijk een geweldige weergever. Hij zegt dat hij deze nooit meer weg doet en geloof mij hij heeft in de loop van de jaren heel wat versleten op audio gebied dus dat zegt wel wat. Heb ook overwogen ze aan te schaffen maar vond ze toch wat aan de dure kant. Toen kwam ik de Reference 3A mmc tegen voor weinig en heb besloten die te kopen, maar Mobile fidelity's vind ik bij nader inzien toch een stuk beter klinken. Dus misschien ga ik ook nog wel eens voor de bijl als de financieen het toe laten.
Desondanks dat het fijne speakers is zijn ze niet veel verkocht..ivm dat 1000 euro voor een monitor ook wel veel geld is. Het is inderdaad een neutrale speaker maar dat is de dynaudio focus 140 ook. Echter de Dynaudio kenmerkt zich nogal door een fluwelig karakter..Ik mis dan 'attack' en de OML-1 heeft die attack wel. Waardoor het net ff wat feller klinkt en toch zeer neutraal is.
Een groot voordeel heeft de OLM-1 en da's dat het laag nogal mild (maar strak) aanwezig is. En dan kan ik wel goed gebruiken. De MHZS-speler heeft, voor mijn gevoel, nogal aardig wat laag en dat in combinatie met de focus 140 wordt allemaal net te..
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Ja, uit een oude radio gestript.quote:
Ja, ik heb de ovaaltjes horizontaal geplaatst. Denk je dat verticaal beter is? Ik had ook ronde saba's, maar door één heb ik een boormachine laten vallenquote:tamotomat schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:23:
[...]
Hallo Hemaworst, Heb jij nu ovaaltjes horizontaal geplaatst? Of is de foto ietwat bedrieglijk?
Nope, geen kinderen. Het idee dat er een speelgoedautootje doorheen vliegtquote:vinz98 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:05:
@ Hemaworst.
Geen kinderen zeker....hier zouden er al gauw een paar kleine vingertjes in die speakers zitten...
(of een mooie rode (chinese) brandweerauto)
@bronco.B en ]eep em H3D: Tja, de WAF(wife acceptance factor) is ver te zoeken. Ze staan nu al een week, en het gemor is al wat minder geworden, hopelijk went ze er aan.
@bronco.b: balen man, al die pech met je buizenversterker. hoop dat je met je g&w meer geluk hebt.
hemaworst wijzigde dit bericht 16-06-2008 20:55 (6%)
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Mja dat vind ik van die bijzonder gedurfde uitsprakenquote:H3D schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:41:
@Boudewijn: Die neiging is het gevolg van het onderste uit de kan te willen halen. Als je dan leest dat elke E80CC een 12au7/ECC88 verslaat wil je dat graag proberen.
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Enige andere (redelijk) veilige alternatief bij internationale bestellingen is met creditcard, waarbij de transactiekosten voor rekening van de verkoper zijn, en dat kan oplopen tot ruim 4% van 't transactiebedrag. Maar als koper zie je dat niet, want dat is al in de verkoopprijs opgenomen...quote:bronco.b schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:02:
En wat een fli**ers trouwens bij paypal..Die geven een verdomd ongunstige koers..kost me nu al 20 euro meer...Maar goed het is wel veiliger....denk ik.
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
Dan staat ze ws waarschijnlijk nog steeds niet volop te juichen, maar hoeft ze niet elke keer te slikken als ze die dingen ziet...
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
Reg. datum: 02 december 2001
Thanks! Weet je zeker dat dit dezelfde zijn, ik dacht dat de SE (Special edition) een stuk beter en duurder was?quote:]eep schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:12:
[...]
De genoemde zijn gewoon hetzelfde
Apple1917 is vlgs mij goedkoper op Ebay.
Je zou ook de Leisure 5 kunnen proberen, die is hetzelfde als de Leisure 3 alleen in een vierkante behuizing.
Reg. datum: 31 december 2007
Absoluut.! En het heeft ook zin om die units op 1/3-2/3 van de breedte van het baffle te plaatsen. Verder denk ik nog wel wat tips te hebben maar die durf ik hier niet te vermelden want dan denken de meesten hiero dat ik de weg kwijt ben.quote:hemaworst schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:40:
Ja, ik heb de ovaaltjes horizontaal geplaatst. Denk je dat verticaal beter is?
Dat boek wil ik gaan lezen(bestuderen),maar eerst andere (simpelere) boeken. Dit is mijn eerste poging om zelf een speaker te bouwen. Het hele ontwerp heb ik van een site geript en klakkeloos nagebouwd, het resultaat(wat zeker voor verbetering vatbaar is) heeft mij zeer enthousiast gemaakt over zelfbouw. Verder is dit idd erg offtopic, dus ik verhuis mijn verdere vragen naar het zelfbouwaudio forum.quote:teacher schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:14:
Dat is weer een ander topic. Overigens neem ik aan dat je (hemaworst) het boek van vance dickason kent?
hemaworst wijzigde dit bericht 16-06-2008 22:28 (5%)
Gelijk de doos uitgepakt en er zat een schitterende loeizware 88E speler in. Eerste indruk is erg goed, ziet er degelijk en stevig uit, knopjes schijnen het te doen en het geheel zat heel erg degelijk verpakt. Vanavond eens kijken hoe hij klinkt!
www.matramurena.com
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last