Hoofdcategorieën
Topicacties

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 juni 2008

Ik las in deel 6 dat iemand de zero 24/192 DAC via ebay had gekocht. Nou wil ik er zelf ook eentje aanschaffen. De verkoper gaf aan dat hij ook nog een "1 MODULE OF 2 Pre-Mounted OPA637AU" of "1 MODULE OF 2 Pre-Mounted OPA627AU" erbij kon doen als upgrade. Ik heb al lopen zoeken op internet en er is idd veel over te vinden, maar met mijn zeer beperkte kennis zegt het me weinig wat deze twee doen en wat dan het verschil is tussen de twee.

Zijn ze ook gewoon makkelijk op het PCB te prikken of moet ik hier ook voor solderen?

En nou?
Reg. datum: 21 november 2001

quote:
H3D schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:00:
knip

Nog even over de luistersessie bij Mattijs: MHZS CD88 Machmat mod. Het bleek maar weer dat een cd het in zich moet hebben om verschillen te laten horen. De eerste cd die erin ging liet namelijk geen verschil horen. Toen we vervolgen Room 11 erin gooiden, gevolgd door Janis Ian en nog een paar leuke cd-tjes bleek dat de MHZS ruimer, preciezer en helderder was. Dat terwijl de gemodificeerde Pioneer ook niet slecht is. Deze mod gaat wel wat verder dan die jullie uitgevoerd hebben. Als ik dit verschil nu hoor gaat ie geluidstechnisch ook verder. Met mijn gemodificeerde CD33 was er namelijk een verschil in het voordeel van de Pioneer, wat nu toch echt niet het geval is.

knip
Nou ben ik wel nieuwsgierig wat voor andere modificaties hij heeft toegepast. Heb je daar nog info over los gekregen?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Reg. datum: 19 mei 2007

ff een vraagje..ik wil een G&W 2006X bestellen bij timaudio middels paypal. Nu geeft tim het volgende aan:

you can directly make payment to jim60815@mailadres (ik heb ff een fake emailadres neergezet)

thanks and best regards!
Tim

Hebben anderen, die ook bij tim hebben gekocht, dit ook zo gedaan? Moet er geen factuur zijn? Bestelnummer ofzo? Hoe weten ze anders dat ik die amp wil? Ik vind dit toch een beetje vreemd..

Dus wie o wie heeft ervaring met Tim, de bestelwijze aldaar en het verloop van de bestelling?

bronco.b wijzigde dit bericht 14-06-2008 11:11 (8%)

A bargain is something you don't need at a price you can't resist

Reg. datum: 31 december 2007

quote:
bronco.b schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:09:
ff een vraagje..ik wil een G&W 2006X bestellen bij timaudio middels paypal. Nu geeft tim het volgende aan:

you can directly make payment to jim60815@mailadres (ik heb ff een fake emailadres neergezet)

thanks and best regards!
Tim

Hebben anderen, die ook bij tim hebben gekocht, dit ook zo gedaan? Moet er geen factuur zijn? Bestelnummer ofzo? Hoe weten ze anders dat ik die amp wil? Ik vind dit toch een beetje vreemd..

Dus wie o wie heeft ervaring met Tim, de bestelwijze aldaar en het verloop van de bestelling?
Gaat dit buiten ebay om? Zo niet vermeld ebay object nummer en benoem het artikel.

Echter koop je rechtstreeks dan doe je het zelfde, alleen zonder het ebay object nummer.

Wees wijs en doe het via PayPal.

Reg. datum: 18 september 2000

Kijk deze amp lijkt toch heel erg op mijn Yaqin MC-5881A
http://hometown.aol.de/BalladAudio/SP6MK3-Web.gif

ben eigenlijk op zoek naar een goede hoofdtelefoon, worden deze ook gemaakt in china? kan er maar weinig vinden. iemand nog tips.?

quote:
tamotomat schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:04:
[...]

Gaat dit buiten ebay om? Zo niet vermeld ebay object nummer en benoem het artikel.

Echter koop je rechtstreeks dan doe je het zelfde, alleen zonder het ebay object nummer.

Wees wijs en doe het via PayPal.
Het gaat via hun eigen webshop en niet via ebay..En uiteraard betaal ik alleen via paypal..Gaat ook het snelst.

Maar goed..ik zal inderdaad wel het artikel vermelden maar ik vind het zo vreemd dat je een bedrijfvoering hebt zonder 'invoice-nummers'. Heb jij ervaring met aankopen via www.timaudio.com?

quote:
bronco.b schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:59:
[...]

Het gaat via hun eigen webshop en niet via ebay..En uiteraard betaal ik alleen via paypal..Gaat ook het snelst.

Maar goed..ik zal inderdaad wel het artikel vermelden maar ik vind het zo vreemd dat je een bedrijfvoering hebt zonder 'invoice-nummers'. Heb jij ervaring met aankopen via www.timaudio.com?
Heb geen ervaring timaudio. Heb zijn webside en Ebay winkel bekeken en komt mij niet onbetrouwbaar over.

Reg. datum: 13 juli 2005

Hallo iedereen,

Door overgang naar een hoog-rendements speaker, de FAL Supreme-S, gaat waarschijnlijk mijn transistor-bak de deur uit voor een buizenversterker. Nu heb ik de keus uit een (nieuwe) set LA Audio C22 met 2 keer de P22 monoblokken of een 2ehands Jadis Orchestra (niet de Reference versie). Iemand ervaringen hiermee en wat zou jullie aanbeveling zijn???

Alvast bedankt!

Groet, Angelo

Mostly harmless

Ik heb het geld overgemaakt zonder PayPal. Tim is niet echt snel met ales geloof ik, maar uiteindelijk heb ik nu wel een trackingnummer van TNT en blijkt mijn paketje onderweg te zijn :D

www.matramurena.com

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

Hoi Angelus
Ik ken LA Audio zo niet (Jadis wel), maar als ik naar de opbouw kijk, hoe mooi die ook uitgevoerd zal zijn, blijft het in essentie toch een hele gewone 12AX7+EL34 push pull versterker. Dat zijn de instappers in de buizen voor mensen met gewone laagrendement speakers. Het blijft wat ruw en onzuiver.
http://img.alibaba.com/photo/11021888/Mono_Block_Tube_Amplifier.jpg
http://hanstedaudio.nl/shop_image/product/1e6f84b73e8e1c6efb7242a39ba54cbc.jpg
Zie ook deel 5
Het ziet er uit alsof het een heleboel centen kost (zit ik met ¤2000 in de buurt?). Dat zou ik dan toch anders besteden.

Even de speakers opgezocht.
http://www.soleberry.net/FAL%20Supreme-S-11.jpg
○ Sensitivity: 95 dB/1m
○ Impedance: 6 ohms
○ Recommended Amplifier Output: Tube 8 W or more.
IC Transister: 50W or more

Nog even buiten dat: nu heb je dus mooie hoogrendementspeakers, en dan noem je 2 buizenversterkers met een behoorlijk hoog vermogen. Je zou zelfs met 3W voldoende volume hebben. Je zou dan veel eerder moeten gaan kijken naar een mooie SET. Dat zijn de echte buizenversterkers, dat wil dus zeggen 1 direct verhitte triodebuis per kanaal. Dan heb je pas echte ruimtelijkheid en detaillering.

]eep wijzigde dit bericht 14-06-2008 15:18 (12%)

hard maar opbouwend

Hoi Jeep,

Bedankt voor je reactie. Qua prijs zit je toch wel ietwat te hoog. De LA Audio set moet 1000 kosten en de Jadis 1200. Voordeel van de LA Audio set zou zijn dat ik later (bij hernieuwd budget) met delen zou kunnen upgraden.
Is er een SET mogelijk in deze prijsklasse?

De 8w minimaal, zoals gesteld in de info van de FAL's schijn ik toch wel aan te moeten houden. Ik heb wat info nagevraagd bij de heer Furuyama en in zijn hele uitvoerige reply (netjes overigens) en daarin stond o.a. dat ik de 8w toch echt wel als minimum moest zien.

Groet, Angelo

quote:
angelus1969 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:12:
Hallo iedereen,

Door overgang naar een hoog-rendements speaker, de FAL Supreme-S, gaat waarschijnlijk mijn transistor-bak de deur uit voor een buizenversterker. Nu heb ik de keus uit een (nieuwe) set LA Audio C22 met 2 keer de P22 monoblokken of een 2ehands Jadis Orchestra (niet de Reference versie). Iemand ervaringen hiermee en wat zou jullie aanbeveling zijn???

Alvast bedankt!

Groet, Angelo
In ieder geval een Single Ended versterker. Koifarm heeft laatst een hele mooie op het web gekocht: Audio Romy FU 13. En ook nog eens betaalbaar. Kijk eens op Ebay.

Reg. datum: 16 september 2004

Ik wil toch nog even laten horen hoe het nu met mijn music angle XD-SE el34 staat. Ik heb er tot nu toe een paar mods op uitgevoerd en het is al een behoorlijke verbetering. Volgende week een goede potmeter voor het vollume bestellen en met een beetje geluk heb ik volgende week ook mijn nieuwe speakers binnen, de mordaunt short Mezzo 2 O+. Over een tijdje ga ik proberen of het de moeite waard is om de 6E2 magic eye buisjes uit het circuit te verweideren.

Maar het geluid klinkt al weer een stuk beter dan de eerste keer toen ik hem hoorde.

Reg. datum: 02 december 2001

Ik ben me ook aan het orienteren op een Chinese set. Zonder ook nog maar iets gehoord te hebben durf ik wel op jullie vergelijkingen en reviews + mijn kennis van arcam etc af te gaan.

De set zoals ik die nu in gedachten heb ik als volgt:

CD-speler: MHZS CD33 (bij Apple1917) of Classic A8S (bij Ornec)
Versterker: G&W 2006X (bij Ornec)

Alleen de speakers... Ik ben erg onder de indruk van het uiterlijk en de geluiden over Aurum Cantus (soort B&W geluid, dat heb ik nu). Ook heb ik deze al eens gehoord (leisure 3). Het is alleen de vraag welke:

Aurum Cantus Leisure 2 Deluxe (Apple1917: 492 euro zonder import belasting) of Aurcum Cantus Leisure SE 2 MKII bij http://www.pacificvalve.us/ voor 750 dollar ex import belasting).

Wat zouden jullie doen?

Reg. datum: 21 december 2005

@ bronco.b

ik heb mijn cayin gewoon besteld en betaald via timaudio.com. Nette communicatie en alles netjes geregeld

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Tano schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:40:
Ik ben me ook aan het orienteren op een Chinese set. Zonder ook nog maar iets gehoord te hebben durf ik wel op jullie vergelijkingen en reviews + mijn kennis van arcam etc af te gaan.

De set zoals ik die nu in gedachten heb ik als volgt:

Alleen de speakers... Ik ben erg onder de indruk van het uiterlijk en de geluiden over Aurum Cantus (soort B&W geluid, dat heb ik nu). Ook heb ik deze al eens gehoord (leisure 3). Het is alleen de vraag welke:

Aurum Cantus Leisure 2 Deluxe (Apple1917: 492 euro zonder import belasting) of Aurcum Cantus Leisure SE 2 MKII bij http://www.pacificvalve.us/ voor 750 dollar ex import belasting).

Wat zouden jullie doen?
Aurum Cantus klinkt duidelijk anders dan B&W, kan ook niet anders o.a. door de bandtweeter. Verder heb ik geen idee wat de verschillen zijn tussen de versies die je nu noemt. Zou je even moeten googlen. Ik heb de leisure 3 SE gehad en dat was een speaker bedoeld voor de europese markt (gekocht via de duitse importeur).

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

www.audi-fan.nl

@Tano: ik zou niet bij Ornec bestellen, lees maar eens terug in de oudere topics, de prijzen zijn laag, maar de communicatie is extreem slecht en het duurt soms weken/maanden voordat goederen verstuurd worden!

@Bronco: wat Timaudio betreft ik heb ook betaald via paypal (buiten ebay om) maar ik had WEL vantevoren een rekening / invoice gehad. Daarna heb ik betaling via invoice, maar niet met een of ander bestelnummer erbij want dat staat niet eens op de rekening... stelt verder weinig voor.

Nu heb je het ook steeds over "hun" maar Timaudio is een eenmans"bedrijf" die dit gewoon naast zijn vaste baan doet samen met zijn vrouw... dus hij herkent je betaling wel aan het bedrag + naam+ eigen omschrijving. Maar je kan hem sowiezo wel vragen naar een invoice voordat je gaat betalen.

Chaoss wijzigde dit bericht 14-06-2008 17:50 (5%)

@Chaoss.

Payment is done. Ik heb typenummer e.d. erbij gezet en hem een mailtje gestuurd. Ik kreeg de indruk dat het wel een meermansbedrijf is. Want not Tim but Jim stuurt reacties en ik heb ook al een dubbele reactie gehad. En toen ik de vorige keer mailde..was de mail ondertekend door Tim.

Anyway..had jij ook nog importheffing? En wat een fli**ers trouwens bij paypal..Die geven een verdomd ongunstige koers..kost me nu al 20 euro meer...Maar goed het is wel veiliger....denk ik.

We zullen zien en ik jullie wel op de hoogte..Ben benieuwd naar de G&W amp.

Ps..ik heb een leben buizen-amp gehoord met EL84 buisjes..Mooi. Echt Heel mooi...en slechts 2 x 10 watt maar ik kon hem niet eens voor de helft opentrekken. Zo hard was het dan al..Alleen jammer dat die 1200 euri kost..Anders wist ik het wel..Echt een top-ding.

Reg. datum: 02 mei 2008

@bazer. Ik heb daar weinig verstand van, dus kan ik je niet helpen. Zou ook niet leuk zijn tegenover die jongens.

@Koifarm: weet jij op welk voltage de 12au7's staan in de FU13?

@Angelus1969: Is inderdaad een goede tip die Audioromy FU13. Wat een geluid en met de goede voorbuizen krijg je een heerlijk diep beeld. _/-\o_

Mostly harmless

quote:
bronco.b schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:02:
@Chaoss.

Payment is done. Ik heb typenummer e.d. erbij gezet en hem een mailtje gestuurd. Ik kreeg de indruk dat het wel een meermansbedrijf is. Want not Tim but Jim stuurt reacties en ik heb ook al een dubbele reactie gehad. En toen ik de vorige keer mailde..was de mail ondertekend door Tim.
En ook ene Alan ondertekent soms de mails... Dus dat zijn er al drie.

www.matramurena.com

www.audi-fan.nl

Hmmm ik heb tone zo'n 20 mailtjes heen en weer gestuurd allemaal beantwoord door Tim, heb Tim later ook toegevoegd op MSN, zijn mailadres is echter wel jim60815@mail... maar allen ondertekend door Tim, heb dus het idee dat Tim en Jim dezlefde persoon zijn. en ik kreeg door de verhalen het idee dat hij het alleen deed met zijn vrouw. Ook werkt Tim overdag gewoon, hij vertelde me dat hij voor een Frans bedrijf werkte.

Kheb import heffing gehad ja, alleen komt Feddex daar vrij laat mee sowiezo hoef je het niet aan de deur te betalen... twas iets van 75 euro volgens mij. Feddex gaat overigens wel super snel. mijn pakketje is destijds op maandag verstuurd... donderdags stond de amp hier in huis :)
Reg. datum: 14 juni 2008

quote:
angelus1969 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:12:
Door overgang naar een hoog-rendements speaker, de FAL Supreme-S,
Interessante speakers... Heb je ze zelf geimporteerd of is d'r een importeur in of nabij de lage landen?

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Tano schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:40:
...

Het is alleen de vraag welke:

Wat zouden jullie doen?
De genoemde zijn gewoon hetzelfde
Apple1917 is vlgs mij goedkoper op Ebay.
Je zou ook de Leisure 5 kunnen proberen, die is hetzelfde als de Leisure 3 alleen in een vierkante behuizing.

Ik heb nog even een review met grafieken opgeduikeld van de FAL
http://www.sibatech.co.jp/FAL/Suono%2043p52.jpg
Je kunt duidelijk zien dat het platte speakertje ongefilterd is. Er blijft toch wel een hoop troep over op de waterfall. En flink wat op en neer in het hoog.

]eep wijzigde dit bericht 14-06-2008 23:12 (17%)

hard maar opbouwend

@hompie dompie
quote:
hompie dompie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Interessante speakers... Heb je ze zelf geimporteerd of is d'r een importeur in of nabij de lage landen?
Ik koop ze over van een kennis die een kans had om de grotere broer (die je op de achtergrond op de foto die Jeep heeft geplaatst kunt zien) te kopen.
Voor mij zijn ze interessant omdat ze veel van de klankkwaliteiten beschikken die me zo bevielen in de Maggies die ik eigenlijk had aangeschaft, maar defect bleken te zijn en dus retour gaan. Daarbij hebben ze een beter gecontroleerd laag dan de Maggies. Maar ze zijn een stuk gevoeliger dan de Maggies, nu is mijn oude ASR Emitter 1 waarschijnlijk teveel van het goede.
Hopenlijk krijg ik de FAL volgende week en dan krijg ik ook de LA Audio set ter beoordeling om te kijken of dat een betere match is.

Of FAL hier een importeur heeft, weet ik eigenlijk niet. Gelukkig is de firma, of beter gezegd de ontwerper, heel netjes in het geven van veel en nadere info, ook al betreft het hier een 2e hands set. Hetgeen wel prettig is, want het is duidelijk geen veel verspreid merk en dat maakt het zoeken naar info via andere kanalen nogal moeilijk.

Groet, Angelo

@Jeep
quote:
]eep schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Ik heb nog even een review met grafieken opgeduikeld van de FAL

Je kunt duidelijk zien dat het platte speakertje ongefilterd is. Er blijft toch wel een hoop troep over op de waterfall. En flink wat op en neer in het hoog.
De metingen zijn wel gemaakt met de losse, optionele, HEIL EMIT tweeter opzet. Bij latere versies werd deze dan ook ingebouwd, ook als optie, en dan ziet de grafiek er wat 'netter' uit. Mijn editie beschikt niet over deze optie, maar is wel de latere versie.

Groet,
Angelo

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: