Da's goeie shit
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw Topical een jaar niet meer oidquote:6K schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:43:
@Archetype: staat die 'particles/ghosttrails' tutorial nog ergens online ? Die uit de startpost lijkt niet te werken.
heb ooit nog eens gevraagt of ze die wouden removen maar is helaas nooit gedaan.
anyway als je iets tot die tut related wilt weten.. kan alles antwoorden heb hem aleen niet meer in bezit
The artist formerly known as Devega -> \o/ | www.navalart.net | Pain is temporary, Glory is forever
Was er iets specifieks wat je wou weten?quote:6K schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:43:
@Archetype: staat die 'particles/ghosttrails' tutorial nog ergens online ? Die uit de startpost lijkt niet te werken.
Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com
Reg. datum: 26 mei 2008
de nieuwe tutorial gaat over FumeFX
http://www.karwin.nl
ga daar na tutorials.
de problemen met firefox en sommige IE heb ik nog niet kunnen oplossen.
ik zou graag ook willen weten wat jullie van de tutorials vinden
alvast bedankt en alstublieft
niet echt, weet alleen nog dat ik het een heel leuk effect vond en wilde hem eens doorlopen.quote:
Je PDF is kapotquote:kleutscher schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:31:
ik heb weer een nieuwe tutorial op mijn site toegevoegd
....

De ramen heb ik eindelijk eens een keer afgemaakt, en de koplampen zijn afgemaakt. Verder heb ik besloten om er geen interieur bij te maken, anders krijg ik het nooit af
Nog te doen:
• Grill
• Glazen van de koplampen
• Klein grill net voor de voorraam
• Ruitenwissers
• Handvatten
• Zij spiegels
• Sleutelgat in bagage klep.
Daarna is het wat mij betreft klaar. Tenzij iemand nog iets ziet wat niet in mijn 'todo' lijstje staat.
Verder ziet het er al erg mooi uit
plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Paint komt wel als de model zelf klaar is, en de banden hebben al structuur, alleen zie je die niet op de viewport screenshots.quote:cc_tuner schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:12:
Een mooie paint en de banden structuur geven?
Verder ziet het er al erg mooi uitIk kom helaas niet verder als het opstellen van de blueprints.
In het begin kwam ik ook niet verder dan het opstellen van de blueprints hoor. Gewoon blijven oefenen
Een plane maken -> convert to editable poly -> randen shift+slepen tot ik tevreden benquote:apNia schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:47:
Ohjaaaaaa dat ding Chester! Wat voor type modelling heb je daarvoor gebruikt?
Reg. datum: 23 mei 2008
Ik ben nieuw op GOT en volg al een tijdje het 3d topic, ook toen ik nog geen account had omdat ik er geen kon maken met gmail account.
Wat kunnen jullie toch allemaal mooie dingen maken.
Ik heb net 3ds max 2009 geinstalleerd en een tutorial gevolgd.
Dit is mijn resultaat, wat vinden jullie hiervan?

Ik zag ook laatst wat plaatjes langsgaan, waarin de textures diepte leek te zitten.
Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
En nu maar is kijken of je iets anders kan maken met dezelfde tutorial, en daarna weer iets anders maar dan zonder de tutorial
Manieren om diepte te krijgen zijn er genoeg: ik zal ze maar niet vertellen, ben er namelijk ook pas mee begonnen, en wil niet dat ik iets verkeerds zeg
cc_tuner wijzigde dit bericht 03-06-2008 19:38 (6%)
plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
nee die diepte is gewoon schaduw op de afbeelding zelf.
texture had ik van www.cgtextures.com
Gewoon voor simpele dingetjes een bump map (Wikipedia: Bump mapping) als je echt details wil maken in je oppervlak en ze niet alleen faken displacement (Wikipedia: Displacement mapping).quote:The_Jelmer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:39:
dankjewel,
nee die diepte is gewoon schaduw op de afbeelding zelf.
texture had ik van www.cgtextures.com
Maar gezien je vraag zou ik gewoon op F1 drukken en bij de tutorials beginnen bij het begin. Je kan wel een beetje gaan spelen maar gaat een stuk sneller als je gewoon constructief met iets bezig gaat stap voor stap (helemaal met al die knopjes waar je de pleuris van schrikt als je dat voor het eerst ziet).
thanx dat zocht ik,quote:Decapitator schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:08:
[...]
Gewoon voor simpele dingetjes een bump map (Wikipedia: Bump mapping) als je echt details wil maken in je oppervlak en ze niet alleen faken displacement (Wikipedia: Displacement mapping).
Maar gezien je vraag zou ik gewoon op F1 drukken en bij de tutorials beginnen bij het begin. Je kan wel een beetje gaan spelen maar gaat een stuk sneller als je gewoon constructief met iets bezig gaat stap voor stap (helemaal met al die knopjes waar je de pleuris van schrikt als je dat voor het eerst ziet).
ben nu bezig met stoeltje maken wat we op school met techniek moesten maken, alleen maak ik hem in 3D, zit alleen met het volgende probleem:

als ik die punten wil verplaatsen en klik op move, kreeg ik eerst de 2 richting pijlen welke kanten je ze wil verplaatsen de x en y maar die pijlen zijn nu weg, hoe krijg ik ze terug?
alvast bedankt,
gr jelmer
Tip: Neem ook ff de startpost door, dit is een regelmatig terugkomend vraag nml.
Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

Er is niks mis met je meshsmooth, dit is een correcte werking gezien je polygonen. De makkelijkste, en niet zo nette, oplossing is om even een 'cut' te maken van de niet gesmoothe vertex, naar de vertex die er links onder staat.quote:apNia schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:48:
Iemand enig idee wat dit is? Nog nooit eerder voorgekomen, plane geconvert naar editable poly, en nu MeshSmooth 1 vertex (of 2 edges) gewoon niet. Kan ook niks in properties zien van die vertex. Iemand een idee waarom alles wel smooth behalve die (rechts boven dus) niet?
[afbeelding]
Even met en zonder meshsmooth, zie dat ie bij die MET gewoon netjes alle hoeken mooi afbuigt, en hier ineens een harde hoek vertoont.
Met MeshSmooth:

Zonder MeshSmooth:

apNia wijzigde dit bericht 03-06-2008 22:51 (7%)
Ik weet niet of het technisch ook zo is, maar dat is mijn conclusie naar aanleiding van heel wat gekloot met meshsmooth toen ik met 3dsmax was begonnen.
Reg. datum: 26 mei 2008
@jelmer wat vond je van de tutorial was hij een beetje makkelijk te volgen?
http://www.karwin.nl >>>>> Tutorials
Maar wat maakt deze hoek anders dan andere vertexes aan m'n edge-loop? Want waar ik 'm ook plaats, de hoek blijft hard. Ik snap de technische reden niet waarom hij daar niet kan subdivven...quote:Chester schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:01:
Je mist op die hoek op z'n minst 1 edge. Simpel gezegd weet meshsmooth niet welke kant die heen moet.
Ik weet niet of het technisch ook zo is, maar dat is mijn conclusie naar aanleiding van heel wat gekloot met meshsmooth toen ik met 3dsmax was begonnen.
sorry maar ik moet het gewoon snappen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last