Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip
Ik was zo slim geweest om mijn htc touch te laten vallen , (doh)
nu was er een hapje uit de behuizing erg lelijk dus, dus ik dacht ja er zit garantie op ben er voor verzekerd dus ik kan hem opsturen zou me 80 euro kosten en hij was weer nieuw
Maar als echte Tweaker ga je zelf eerst zitten google
Meteen maar laten overkomen bedoel voor die 13,95
Gistere was het pakketje aangekomen samen met van een andere Firma een Torx schroevendraaier en olee ik kon aan de slag..
Nu moet ik alleen nog even het glas van het frontje over zetten en lijmen, (want dat zit gelijmd) en dan is die weer zo goed als nieuw en niet meer zwart maar wit wat ik dus erg mooi vind.
Ja helaas is me garantie er nu af omdat ik hem zelf open heb gemaakt dat weet ik maar zo heel erg is het niet, ik had de hele klus geklaard in 20+ minuten en ben er zeer tevreden over, heb zelfs contact gehad met de adverteerder in Hongkong en die kon eventueel stel het schermpje gaat stuk kan die aan die componenten komen al met al voor 13,95 en wat handig schroef werk is mijn HTC touch zo goed als nieuw
Q9550 3,6ghz / EVGA 780I / 8Gig OCZ / NX8800GT OC SLI / 2x 74,4Gig Raid0 / 3x Samsung 225BW / 7200 gs
Volgens de T-Mobile medewerker waar ik mee sprak vóórdat ik mijn toestel zou openen, verbreek je de garantie hierbij niet. Ik ben ook geen garantie-sticker of iets dergelijks tegengekomen dus volgens mij hebben wij beiden onze garantie nog hoorquote:Mektheb schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:52:
Ja helaas is me garantie er nu af omdat ik hem zelf open heb gemaakt dat weet ik maar zo heel erg is het niet,
Huhmquote:-Tim- schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:14:
[...]
Volgens de T-Mobile medewerker waar ik mee sprak vóórdat ik mijn toestel zou openen, verbreek je de garantie hierbij niet. Ik ben ook geen garantie-sticker of iets dergelijks tegengekomen dus volgens mij hebben wij beiden onze garantie nog hoor
Ik heb hem open gemaakt aan de achterkant het kapje er af dan zitten er 4 schroeven over 1 schroef rechts boven in zit een stickertje geplakt met erop geschreven "void" ik neem aan dat dat betekend voor je garantie
Mocht dat niet zo zijn ben ik er best blij mee hahaha
EDIT: heb ook nog een groene HTC Touch van me vriendin die heeft een Iphone genomen vandaar ik het " risico " ook wel wou nemen door hem om te bouwen, nu moet ik alleen het scherm nog lijmen zou ik daar gewoon seconde lijm voor kunnen gebruiken ? ( bedoel gewoon het glas in het voor frontje)
Mektheb wijzigde dit bericht 19-06-2008 14:30 (18%)
Q9550 3,6ghz / EVGA 780I / 8Gig OCZ / NX8800GT OC SLI / 2x 74,4Gig Raid0 / 3x Samsung 225BW / 7200 gs
Reg. datum: 28 januari 2008
Ik heb 'm weer terug en nu hebben ze een software update uitgevoerd. Voordat ik 'm wegbracht had al de update via de site van T-mob erop gezet en had o.a. 4 iconen in het homescreen, een groter toetsenbord en andere album software. Al deze dingen heb ik nu niet meer.....
De software die er nu op staat :
ROM 2.81.114.1 NLD
ROM datum 08/29/07
Radio 02.93.90
Protocol 4.1.13.42
ExtRom 2.81.114.103
De software op de T-mob site heeft volgens mij versie 2.26*****
Ik vraag mij nu dus af of ik nu idd nieuwere software erop heb staan, ondanks het ontbreken van de genoemde iconen en toepassingen?
Iemand enig idee hoe het zit met die versienummers?
Hoe zijn jullie ervaringen met de music player van de touch? Ik wil de touch namelijk graag ook als mp3 speler gebruiken en ben benieuwd of deze prettig in gebruik is.
Is de touch overigens volledig met de vingers te gebruiken? Of heb je zo nu en dan het pennetje nodig? Hoe gevoelig is de touch screen?
Harem ©2004
Mijn ervaring met de mp3 speler functie heb ik niet echt daar kan ik je niet mee helpen,quote:Harem.nl schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:26:
Ik zit er ook over na te denken om een touch aan te schaffen maar heb nog een paar vraagjes:
Hoe zijn jullie ervaringen met de music player van de touch? Ik wil de touch namelijk graag ook als mp3 speler gebruiken en ben benieuwd of deze prettig in gebruik is.
Is de touch overigens volledig met de vingers te gebruiken? Of heb je zo nu en dan het pennetje nodig? Hoe gevoelig is de touch screen?
Over het touchscreen, ja je kan je vinger gebruiken alleen voor een SMSje ofzo moet je echt je pennetje hebben anders gaat het gewoon niet lukken het is tenslotte geen i-phone , en gelukkig is zijn voormaat er ook niet na
Volgens de specs heeft de Touch :
Intern geheugen 128 MB
Is dit nou een Elf?
Reg. datum: 21 september 2007
Tegenwoordig kan je de smsjes makkelijk met de vingers typen. Tenminste als een nieuwe versie heb.. want die hebben de toetsenborden van de touch dual met xt9 functiequote:Mektheb schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:43:
[...]
Mijn ervaring met de mp3 speler functie heb ik niet echt daar kan ik je niet mee helpen,
Over het touchscreen, ja je kan je vinger gebruiken alleen voor een SMSje ofzo moet je echt je pennetje hebben anders gaat het gewoon niet lukken het is tenslotte geen i-phone , en gelukkig is zijn voormaat er ook niet na
Dit toetsenbord:

Dat is inderdaad wat makkelijker maar zo'n keyboard heb ik niet op me touch :quote:kima schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:26:
[...]
Tegenwoordig kan je de smsjes makkelijk met de vingers typen. Tenminste als een nieuwe versie heb.. want die hebben de toetsenborden van de touch dual met xt9 functie
Dit toetsenbord:
[afbeelding]
Verder vind ik dit wel een mooie kleine telefoon met een hoop functie. En aangezien je hem kan updaten en bewerken neem ik aan dat je niet een verouderd toestel koopt toch? Ik weet dat er altijd weer wat nieuws uitkomt maar dit model reageert toch niet extreem traag? Wat vinden jullie van de snelheid?
Harem ©2004
De nieuwe versies met meer geheugen enzo intern zijn een stukkie sneller als de oud maar goed ik heb zelf een oude "versie" en die speeld ook 350mb avi / dvix filmpjes zonder stotteren etc afquote:Harem.nl schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:42:
En wat is dan een nieuwe versie?
Verder vind ik dit wel een mooie kleine telefoon met een hoop functie. En aangezien je hem kan updaten en bewerken neem ik aan dat je niet een verouderd toestel koopt toch? Ik weet dat er altijd weer wat nieuws uitkomt maar dit model reageert toch niet extreem traag? Wat vinden jullie van de snelheid?
Dat zijn dus de 128 mb versies?quote:Mektheb schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:58:
[...]
De nieuwe versies met meer geheugen enzo intern zijn een stukkie sneller als de oud maar goed ik heb zelf een oude "versie" en die speeld ook 350mb avi / dvix filmpjes zonder stotteren etc af
Harem ©2004
Geloof het wel kan die van mij niet ff pakken die licht namelijk thuis te drogen naar een ombouw van Coversquote:
Maar er zijn verschillende versie's , en mooie is je kan hem helemaal aan passen zoals je zelf wil zou zeggen lees uitgebreid de TS door en kijk wat voor leuke foefjes je tegen komt
Harem ©2004
'I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work.'
Dat vind ik dus helemaal niets.. want je kan niet goed kijken waar je alles in toetst en als je klaar bent met typen moet je weer je scherm draaien.. pffquote:Renegade! schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:39:
Ik heb normaal ook volgende week ergens mijn Touch binnenKan al niet wachten na al de positieve reacties die ik gelezen heb. Heeft er iemand ervaringen met het fullscreen SPB keyboard voor de Touch? En is dit freeware of moet je ervoor betalen?
Ik gebruikte vroeger de McCune dark phonepad. Deze werkt prima grote knoppen voor je vingers en heeft ook woorden herkenning. Dus je hoeft niet steeds 3x te drukken voor een C bijvoorbeeld. En hij is er ook met een NL woordenboek. En gratis, prima dus.,,
Edit:
Hij staat ook in de begin post bij de toetsenborden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1294343/0
kima wijzigde dit bericht 20-06-2008 22:35 (8%)
Ik zou een keer naar de HI winkel gaan, daar hebben ze hem vaak wel een voorbeeld staan die je kan probeeren. Met het menu etcetera. De menus die je daar ziet zijn allemaal windows mobile menus en die kan je bijna niet met de vingers gebruiken. Maar je kan alles aanpassen en der zijn 100den progjes om dit menu te kunnen veranderen.quote:Harem.nl schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:57:
Dat vind ik idd het mooie eraan. Als iemand alleen nog even zou willen opnoemen wat de duidelijke kenmerken zijn van de snellere HTC touch of waar ik op moet letten zodat ik wel de 'snellere' koop dat weet ik igg zeker dat ik met de goede thuis kom
Bijvoorbeeld SPB mobile shell .. is niet gratis maar wel erg makkelijk om erbij te hebben.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
Verder heb je ook nog pointui 1.5 dat is bijna hetzelfde idee maar dan gewoon gratis.
http://www.pointui.com/
En check youtube voor de bewegende voorbeelden
Reg. datum: 28 september 2006
Er zaten laatst bubbeltjes onder het scherm, wat steeds erger werd. Toen zag ik dat er een protectie folie nog overheen leek te zitten, trok ik die eraf. Toen kwam het schermpje dus mee, of iig het touchscreen deel. Het scherm zelf werkt nog prima, maar ik kan niets meer invoeren. Ik heb HTC gebeld en daar kwam het advies om hem maar op te sturen ter reparatie. De dame aan de telefoon dacht wel dat het in de categorie "user-abuse" zou gaan vallen en dus geld zou kosten. Telefoon is 8 maanden oud en is zeer zorgvuldig behandeld.
Nou lees ik in dit topic dat er mensen de behuizing vervangen en dit touchscreen deel overzetten. Maar werkt het daarna dan wel? Ik wil even weten wat de mogelijkheden zijn om het eventueel zelf op te lossen. De onderdelen zijn niet kapot verder.
De oude SE t610 die ik nu gebruik is wel " terug naar de prehistorie" hoor
Ik heb ook last van bubbles gehad maar dat was puur tussen het "glas /touchscreen en toestel zelf " dus nadat ik hem open had gemaakt en een nieuwe behuizing om alles heen had gedaan was dat ook wegquote:Investig8or schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:29:
Helaas is mijn Touch niet meer wat hij geweest is
Er zaten laatst bubbeltjes onder het scherm, wat steeds erger werd. Toen zag ik dat er een protectie folie nog overheen leek te zitten, trok ik die eraf. Toen kwam het schermpje dus mee, of iig het touchscreen deel. Het scherm zelf werkt nog prima, maar ik kan niets meer invoeren. Ik heb HTC gebeld en daar kwam het advies om hem maar op te sturen ter reparatie. De dame aan de telefoon dacht wel dat het in de categorie "user-abuse" zou gaan vallen en dus geld zou kosten. Telefoon is 8 maanden oud en is zeer zorgvuldig behandeld.
Nou lees ik in dit topic dat er mensen de behuizing vervangen en dit touchscreen deel overzetten. Maar werkt het daarna dan wel? Ik wil even weten wat de mogelijkheden zijn om het eventueel zelf op te lossen. De onderdelen zijn niet kapot verder.
De oude SE t610 die ik nu gebruik is wel " terug naar de prehistorie" hoor
Het Toestel is ook zeer makkelijk uit elkaar te halen verder weet ik niet in hoeverre het probleem bij jouw eruit ziet en wat je er aan kan doen...maar misschien een fototje om te kijken ?
En ja dat werkt prima want het toucschreen gedeelte + het glas van het toestel zit in de front cover gelijmd die kan je er zo uithalen en de lint kabel (wat dus data op het scherm stuurd voor je touch) kan je losklikken dus je kan het scherm in ze geheel zo eruit halen
Edit : linkje naar een russian site , die stap voor stap laat zien hoe die uit elkaar kan
http://www.pdacenter.ru/razborka/razbor_htc_touch/
Mektheb wijzigde dit bericht 21-06-2008 19:04 (4%)
Bedankt voor de linkquote:Mektheb schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:04:
[...]
Ik heb ook last van bubbles gehad maar dat was puur tussen het "glas /touchscreen en toestel zelf " dus nadat ik hem open had gemaakt en een nieuwe behuizing om alles heen had gedaan was dat ook weg
Het Toestel is ook zeer makkelijk uit elkaar te halen verder weet ik niet in hoeverre het probleem bij jouw eruit ziet en wat je er aan kan doen...maar misschien een fototje om te kijken ?
En ja dat werkt prima want het toucschreen gedeelte + het glas van het toestel zit in de front cover gelijmd die kan je er zo uithalen en de lint kabel (wat dus data op het scherm stuurd voor je touch) kan je losklikken dus je kan het scherm in ze geheel zo eruit halen
Edit : linkje naar een russian site , die stap voor stap laat zien hoe die uit elkaar kan
http://www.pdacenter.ru/razborka/razbor_htc_touch/
Het gaat niet om het deel van het scherm wat met flatkabel vastzit, maar een deel wat 4 contact puntjes heeft. Dat kwam samen met een beschermingsfolie los. Ik heb het idee dat die contactpuntjes het probleem zijn...
Ik zal even kijken of ik ergens die foto's kan plaatsen.
Poging 1:
Links de beschermfolie met rechts de achterkant van het schermdeel wat eraf is:

Links het touchscreen en rechts de rest van de telefoon:

Investig8or wijzigde dit bericht 21-06-2008 19:52 (11%)
Reg. datum: 28 september 2006
Leuke telefoons, maar enorm kwetsbaar, krijg ik het idee.