Hoofdcategorieën
Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000
Matched: batterij

quote:
brrrt schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:11:
Nu vraag ik me dus af, waar kan dit aan liggen? Ik heb namelijk altijd goed bereik (hi, zij heeft dit ook). Ligt dit aan een simkaart, of misschien aan mijn ROM/Radio? Ik heb de M-Amine Rom erop staan. Moet je voor bereik dan je radio updaten, een nieuwe simkaart halen of je toestel op laten sturen?
Ik had ook geen problemen met het bereik, maar wel dat de verbinding vaak verbroken werd. Voor het updaten naar bijvoorbeeld Syrius R4 (die heb ik) moet je ook updaten naar een andere radio ROM (ik heb v1.59.42.15) - daarna nooit meer problemen gehad. Het wisselen tussen radio ROMS is easy, je behoudt verder al je instellingen en software, dus testen is zo gedaan.

Het ligt aan één van de twee, maar ik doe nu ook 2x zo lang met een volle batterij... :*)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Reg. datum: 11 februari 2007

quote:
jbr schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:47:
[...]

Ik had ook geen problemen met het bereik, maar wel dat de verbinding vaak verbroken werd. Voor het updaten naar bijvoorbeeld Syrius R4 (die heb ik) moet je ook updaten naar een andere radio ROM (ik heb v1.59.42.15) - daarna nooit meer problemen gehad. Het wisselen tussen radio ROMS is easy, je behoudt verder al je instellingen en software, dus testen is zo gedaan.

Het ligt aan één van de twee, maar ik doe nu ook 2x zo lang met een volle batterij... :*)
Geweldig, ik ga 't morgen uitproberen. :D
Hopen dat 't ook werkt met M-Anime. Trouwens, als je de radio update, ben je dan ook de smsjes kwijt? Of is 't echt zo makkelijk als je 't omschreven hebt? :)

quote:
DRAFTER86 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:31:
[...]

Hm ok, wat zijn nou de voordelen van zo'n custom rom? De nadelen snap ik wel, maar qua voordelen komt het vaak niet verder dan: "voelt wel sneller aan"?
Het voordeel van een custom rom is dat de layout, de programma's en de snelheid helemaal naar jouw smaak ingericht zijn. Er zijn altijd wel mensen die hetzelfde willen in het toestel en dit zo gemaakt hebben. Zo heeft M-Amine Manilla 2D als standaard HTC scherm gemaakt en loopt dit vloeiender/beter dan wanneer je het los op je Touch Cruise zet. Zelf heb ik ook 't gevoel dat mijn TC sneller is dan bij de HTC rom en is de Manilla layout helemaal verder in het toestel doorgevoerd (ook bijvoorbeeld de rekenmachine, het volumepanel etcetera). Je kan dankzij een custom ROM ook de radio aanpassen, waardoor je nog beter/sneller bereik hebt op het toestel (bellen maar ook GPS, heb laatst de nieuwste radio rom erop gezet).

Het nadeel van de custom rom is dat je een risico loopt bij het updaten van het toestel, gaat er iets mis, dan kan je het toestel 'bricken' (is het nutteloos geworden, kan je er niks meer mee). Dit zal niet zo snel gebeuren wanneer je de stappen goed volgt. Dus vergeet niet om eerst een HardSPL te doen voor je de rom erop zet, zorg dat je meer dan 50% batterij hebt en start tijdens het updaten geen programma's/laat je computer en internet niet uitvallen :P
Ook ben je de fabrieksgarantie kwijt wanneer er iets mis gaat.(l schijnen hier manieren voor te zijn om dit terug te draaien).

Je moet maar even rondlezen, bij mij was het updaten van de rom een van de beste keuzes die ik heb gemaakt sinds de aanschaf van dit toestel :D

Er wordt ook niet echt aan gewerkt. Itje had een rom gemaakt met TF3D die heel buggy was en ik heb 't zelf er eens op gehad (de .cab), maar die liep vaak vast.
Het idee is grappig, maar TF3D zuipt batterij, maakt je toestel langzaam/buggy en de plaatjes komen er niet ideaal uit te zien (pixelig). Ik houd 't maar mooi bij M-Amine, ziet er ook strak uit en 't werkt meer dan prima. TF3D krijg ik wel op een volgend toestel in de toekomst (al zou 't maar zo kunnen als dat alweer WM7 gaat worden :P)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Hallo,

Zijn er mensen die de 3LIT3 VI ROM gebruiken? Ik vroeg me namelijk het volgende af: In deze rom zit de radio rom ingebaken (1.65.x.x.x unreleased versie) Als ik zo nu en dan op het xda forum lees, dan zie ik dat dit een enorme batterij slurper is. Is het mogelijk om deze versie rom te flashen en vervolgens een ''oudere'' radio rom erop te zetten? Ik ben namelijk erg tevreden met de 1.59.44.02 radio rom.

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

quote:
ALepH schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:33:
Het valt me op dat dit (zeer gladde, oppassen geblazen!) toestel eigenlijk perfect functioneert, op een paar kleine dingen na (landscape modus werkt nog steeds niet).

Verder valt mij op dat dit toestel blijkbaar in niemand zijn of haar bezit is, ik lees er bijzonder weinig over. :?
Het is nog een redelijk nieuw toestel die niet zo veel in the picture is (kijk naar de hoeveelheid publiciteit van de Diamond in vergelijking met die van de TC2). Wij krijgen het toestel wel binnen in de winkel, alleen niet te veel. Er zullen binnenkort wel meer mensen met dit toestel komen, maar geef 't de tijd. ;)

Dat je zegt dat de landscape modus niet werkt, op welke manier bedoel je dit? Dat het niet werkt als bij de Touch Diamond? Dat kan namelijk kloppen, aangezien er geen accelerometer in zit, die zorgt voor het automatisch roteren van het scherm. De TC2 is daarom ook een low-end toestel, die sommige mogelijkheden van bijvoorbeeld de Diamond niet heeft. Een van die mogelijkheden is het automatisch roteren, maar kijk bijvoorbeeld naar de TouchFLO, in de Diamond zit TouchFLO 3D en in de TC2 zit de 'goedkopere' variant TouchFLO 2D geinstalleerd. Dit is niet minder goed, het ziet er alleen minder speciaal uit.

Verder is het een toptoestel die standaard TomTom erop heeft zitten (waar je anders rond de 150 euro voor moet betalen), de nieuwe functie Footprints bevat en lang mee gaat met de batterij. :)

Er zijn trouwens wel mogelijkheden om het scherm te roteren. Sowieso in Opera (als je lang het scherm ingedrukt houdt, krijg je een menubalkje waar de optie in staat) is het standaard, maar als het goed is zit er ook een programmaatje op om 't voor elkaar te krijgen. Als dit er echt niet is, moet je even op google zoeken naar Rotate Screen CAB.
Je kan kijken of een van de volgende links werkt die ik gevonden heb:
link 1 en link 2

Reg. datum: 26 juni 1999

quote:
brrrt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:05:
[...]

Het is nog een redelijk nieuw toestel die niet zo veel in the picture is (kijk naar de hoeveelheid publiciteit van de Diamond in vergelijking met die van de TC2). Wij krijgen het toestel wel binnen in de winkel, alleen niet te veel. Er zullen binnenkort wel meer mensen met dit toestel komen, maar geef 't de tijd. ;)
Oké, duidelijk. :)
quote:
Dat je zegt dat de landscape modus niet werkt, op welke manier bedoel je dit? Dat het niet werkt als bij de Touch Diamond? Dat kan namelijk kloppen, aangezien er geen accelerometer in zit, die zorgt voor het automatisch roteren van het scherm. De TC2 is daarom ook een low-end toestel, die sommige mogelijkheden van bijvoorbeeld de Diamond niet heeft. Een van die mogelijkheden is het automatisch roteren, maar kijk bijvoorbeeld naar de TouchFLO, in de Diamond zit TouchFLO 3D en in de TC2 zit de 'goedkopere' variant TouchFLO 2D geinstalleerd. Dit is niet minder goed, het ziet er alleen minder speciaal uit.
Landscape modus is totaal niet aanwezig in mijn toestel, ook niet in Opera. De optie om te roteren ontbreekt gewoon. De PDF geeft overigens wel de opties aan die er in het toestel standaard moeten zijn, maar helaas. Niets aanwezig.

Je zegt overigens dat het een low-end toestel is. Ik kan dat absoluut niet rijmen met een gemiddelde kale verkoopprijs van rond de ¤450. Bij de Belcompany zelfs ¤500. Als dit inmiddels low-end is, dan is mijn "oude" Nokia N95 zeker een no-end? En de Nokia N85 dan ook, deze kost minder en is een gratis alternatief als ik ga inruilen, indien niet tevreden.
quote:
Verder is het een toptoestel die standaard TomTom erop heeft zitten (waar je anders rond de 150 euro voor moet betalen), de nieuwe functie Footprints bevat en lang mee gaat met de batterij. :)
TomTom is zeker top, maar alleen omdat het erop zit. Los kopen voor een ander toestel is geen optie, Navigator 7 wordt helaas gewoon niet los verkocht. Op mijn N95 voldoet Sygic prima maar je merkt dat TomTom toch sneller is en dat is zeker een pluspunt. Over de batterij gesproken: Deze heeft inmiddels nog 5 streepjes over en ik ben eigenlijk nogal verbaasd dat het zolang duurt voordat ie leeg is. :+
quote:
Er zijn trouwens wel mogelijkheden om het scherm te roteren. Sowieso in Opera (als je lang het scherm ingedrukt houdt, krijg je een menubalkje waar de optie in staat) is het standaard, maar als het goed is zit er ook een programmaatje op om 't voor elkaar te krijgen. Als dit er echt niet is, moet je even op google zoeken naar Rotate Screen CAB.
Je kan kijken of een van de volgende links werkt die ik gevonden heb:
link 1 en link 2
Zoals gezegd, Opera heeft op mijn toestel die optie niet en ook op het toestel zelf is deze optie niet aanwezig.

Ik heb inmiddels via jouw links (ontzettend bedankt overigens!) een tooltje kunnen vinden die dat voor elkaar krijgt. Helaas is het shareware (nog 6 dagen over) maar het werkt wel, ook TomTom is nu in landscapemodus te gebruiken.

Ik heb ook gelezen dat HTC bewust de landscape-opties uit het toestel gesloopt heeft (Opera is ook onder handen genomen), voor redenen die mij duister zijn.

Bedankt voor jouw uitgebreide antwooord. :)

Reg. datum: 18 januari 2007

quote:
Possible schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:13:
Hallo,

Zijn er mensen die de 3LIT3 VI ROM gebruiken? Ik vroeg me namelijk het volgende af: In deze rom zit de radio rom ingebaken (1.65.x.x.x unreleased versie) Als ik zo nu en dan op het xda forum lees, dan zie ik dat dit een enorme batterij slurper is. Is het mogelijk om deze versie rom te flashen en vervolgens een ''oudere'' radio rom erop te zetten? Ik ben namelijk erg tevreden met de 1.59.44.02 radio rom.
Ik heb nu een paar dagen 3LIT3 VI Clean en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Mijn cruise reageert nu lekker snel en is stabiel. Het enige min puntje is dat hij erg traag wordt bij het gebruik van IE, maar ik gebruik meestal toch Opera.

Over de radio 1.65.x.x.x die mee gebakken is. Ik merk er niets van dat het een batterij slurper is. Vergeleken met de radio die in de HTC officiele W6.1 rom zit merk ik geen verschil.

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
fulgore schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:00:
Dus ja, ik zou deze aanraden.

Maar! Op eigen risico he :D
No problem, dat flashen is een eitje. Zit die radio rom erbij ingebakken of is dit een overblijfsel van een eerdere flash actie (of -en dat kan natuurlijk ook nog- heb je deze er zelf opgezet?) :P

Ik draai nu zelf 3lit3 Full - radio rom 1.65.30.09 - Erg compleet, maar loopt nog wel eens vast of vertoont raar gedrag dat alleen met een reset te verhelpen is. Bovendien valt me op dat de batterij stukken minder lang meegaat dan met de radio rom die ik bij udK r4 had. Misschien toch maar eens over naar die PDAVIET... ben je ook tevreden over het batterij verbruik? Hoe lang gaat ie mee?

jbr wijzigde dit bericht 16-04-2009 14:56 (34%)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Waarom ? Daarom !
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
jbr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:52:
[...]

No problem, dat flashen is een eitje. Zit die radio rom erbij ingebakken of is dit een overblijfsel van een eerdere flash actie (of -en dat kan natuurlijk ook nog- heb je deze er zelf opgezet?) :P

Ik draai nu zelf 3lit3 Full - radio rom 1.65.30.09 - Erg compleet, maar loopt nog wel eens vast of vertoont raar gedrag dat alleen met een reset te verhelpen is. Bovendien valt me op dat de batterij stukken minder lang meegaat dan met de radio rom die ik bij udK r4 had. Misschien toch maar eens over naar die PDAVIET... ben je ook tevreden over het batterij verbruik? Hoe lang gaat ie mee?
De radio rom heb ik er ooit zelf eens opgezet. Het wordt door PDAVIET dacht ik ook aangeraden om de 1.59 radio te gebruiken. Waarom weet ik niet.
Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen reset hoeven uit te voeren.
De batterij gaat naar mijn idee ook veel langer mee dan de voorgaande rom, ik denk dat hij zonder moeite 4 á 5 dagen meegaat bij normaal gebruik.
Natuurlijk afhankelijk van wat je er allemaal meedoet, ga je uren internetten dan is ie 'wat' sneller leeg.
Reg. datum: 28 juli 2004

quote:
ThaStealth schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:10:

Ook heeft TomTom zich niet automatisch geinstalleerd bij de harde reset (normaal krijg je de demo versie dan). Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Google Maps doet het wel goed, maar ik wil de functies van Tomtom gebruiken.
Installeren vanaf je CD. Dat is een .exe installer. Dat is geen demo versie. Demo's van TT bestaan nl. niet.
TOMTOM wordt na een hardreset niet geinstalleerd vanwege het ontbreken van een EXTROM.Daarvoor is die CD.

Overigens kan laden via USB uit of ingeschakelt worden. Dat is een standaard optie, "instellingen","systeem","batterIJ", "do NOT charge the battery when device is connected to the PC"
Als dat hokje aangevinkt is laad ie niet via USB.

Dutchphoto wijzigde dit bericht 15-05-2009 16:11 (23%)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

M'n cruise lijkt nog steeds volledig van de wap te zijn. Hard reset lukt met geen enkele mogelijkheid.. hij start wel door, tot ik de melding krijg dat ik a1b2c3 moet invullen om verder te kunnen.
Als ik op de "ophangen" knop druk komt er een numeriek key pad in beeld, waarvan de 5 ingedrukt lijk. Ik kan wel naar andere knoppen gaan door met vinger over touch-screen te gaan. Dus die werkt wel. maar knoppen worden niet ingedruk.

Wat nu als ik accu er af houdt, loopt er dan een interne batterij leeg die na een dag of 3 ook op is? Zodat de volgende boot resulteert in een nieuwe installatie??

quote:
Dw1-nl schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:41:
Heb nu 3LIT3VIII CLEAN (NL) erop staan alleen op home screen is helemaal rechts boven dat icoontje weg dat je kan zien welke programma's nu aan staan en aan het draaien zijn :S

Full erop gezet en nu werkt het wel raar :S
Je bedoeld het icoontje van de taskmanager? In de CLEAN versie zit geen taskmanager. Vandaar dat je ook geen icoontje heb. Die moet je apart installeren.

Ik heb ze, behalve de FULL er allemaal opgehad en die Clean beviel me het beste. Het is dat die NAKED een "beep" van 2 sec. veroorzaakte bij het oproepen van de bel history anders had ik de erop laten staan. Vanwege het vrije geheugen.

Ik vond in de andere versies de ixcoontjes in de taskbar vreemd werken. Waar je ook tapt je krijg een window plus de functie van die icon van de taskbar die je wilde hebben, bijv. batterijstatus.Vond ik een beetje vreemd werken.

Dutchphoto wijzigde dit bericht 13-07-2009 10:12 (20%)

quote:
Dutchphoto schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Je bedoeld het icoontje van de taskmanager? In de CLEAN versie zit geen taskmanager. Vandaar dat je ook geen icoontje heb. Die moet je apart installeren.

Ik heb ze, behalve de FULL er allemaal opgehad en die Clean beviel me het beste. Het is dat die NAKED een "beep" van 2 sec. veroorzaakte bij het oproepen van de bel history anders had ik de erop laten staan. Vanwege het vrije geheugen.

Ik vond in de andere versies de ixcoontjes in de taskbar vreemd werken. Waar je ook tapt je krijg een window plus de functie van die icon van de taskbar die je wilde hebben, bijv. batterijstatus.Vond ik een beetje vreemd werken.
Ja dat is wel handig vind ik juist ook alle meldingen meteen onder elkaar, inderdaad even wennen maar ben er blij mee hij is veel beter als M-Amine

www.stoeprand.nl

quote:
EbOoZ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:07:
Ik heb een probleem en ik kom er maar niet uit! :( Zit al twee dagen te spitten op Google en XDA, maar een oplossing blijft uit.

. Het enige issue wat ik heb is dat smsjes die ik verstuur, bij de ontvangers een uur vroeger als timestamp hebben. Dat wil dus zeggen dat wanneer ik een smsje stuur om 10:50, de ontvanger als timestamp 9:50 heeft. In de Verzonden items heeft de verzonden sms trouwens wel de juiste timestamp. Daarnaast hebben smsjes die ik ontvang hebben ook de juiste timestamp.

Wie verlost mij van dit irritante probleem? O+
Ik meen gezien te hebben dat dat al besproken is in die bewust thread over die ROM. Ik gebruik de CLEAN en heb er geen last van.Ik kan je ook nog aanraden om een andere radio rom erop te gooien, en wel de 1.59.46.12 vanwege het betere batterijverbruik.

@JosD zoek je instellingen op bij je provider.

Vwb die e-mail. WM6.1 heeft een bug. Daar is een oplossing voor zie hier

Dutchphoto wijzigde dit bericht 27-07-2009 10:20 (8%)

Singletrail Addict
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Dutchphoto schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Meestal lost een hardreset toch alles op.En over welke 3-stappen methode hebben we het dan? Handig om die link even te posten als het geen illegale content bevat.
Hard SPL, dan ROM update, dan Unlock. Link is niet echt volgens het beleid.
Met wat creatief gegoogel vind je het ook wel.

Het blijkt echter dat die (oude) flash nog veel problemen met zich mee brengt. Luidspreker werkt niet, touchscreen reageert sporadisch niet en batterijverbruik is enorm.

Nu ga ik maar de set-up van PinoBigBird proberen.
•HARD-SPL v2
•3LIT3 VIII Full NLD
•Radio 1.59.46.12

| ..Livin' Life in the fast Lane.. | ..Fluxxing the Trails.. |

Pagina: 1 2

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009