Hoofdcategorieën
Topicacties

Humax IRHD-5000 HD decoder

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Edit: Verkeerd gelezen

wiene wijzigde dit bericht 20-08-2008 10:54 (96%)

Reg. datum: 03 november 1999

quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:47:
Er zijn toch ook winkels die hem voor 160 aanbieden? Ik heb hem ook maar gewoon gehaald in een winkel waar ie normaal 200 Euro was met icm met wat kabeltjes en zo heb ik er rond de 175 voor betaald. Vond ik wel okay.
Dan moet ik mijn onderhandelingstechnieken toch eens gaan verbeteren. ;)

Reg. datum: 26 oktober 2005

quote:
metalant schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:12:
Je wil denk ik niet weten wat die kabeltjes kosten hoor. Dat waren ook geen budget-dingetjes en daar verdienen ze natuurlijk procentueel heel erg goed op. Zo los kreeg ik dat ding ook niet mee voor een leuke prijs ;)

Nickname does not reflect reality

Reg. datum: 22 januari 2003

quote:
metalant schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Hoe snel zapt die nieuwe HD decoder van Humax nu, net zo als die oude FoxII want dat had ik er op tegen, dat ze zo traag zapten. ;(

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

quote:
MiskentTalent schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:49:
Hoe snel zapt die nieuwe HD decoder van Humax nu, net zo als die oude FoxII want dat had ik er op tegen, dat ze zo traag zapten. ;(
De zap "snelheid" is ongeveer gelijk gebleven. Het daadwerkelijk zappen als in: Ned1, druk omhoog, Ned2, druk omhoog, Ned3 en dergelijke vind ik ook niet supersnel.

Echter bijv. Ned1, druk druk druk druk druk, SBS6 is prima te doen.

Wat ook wel scheelt is je resolutie op Orgi zetten mbv het trucje, het zappen ging daarna (bij mij) merkbaar sneller, MITS je op zenders bleef die dezelfde resolutie hadden. Zap je dan van een SD naar een HD zender gaat het weer trager.

Dus:
Ned1, Ned2, Ned3, RTL4, RTL5 = snel
RTL5 naar EurosportHD = traag
EurosportHD naar Ned1HD = snel

Nou ja, je snapt me wel. Verder is snelheid natuurlijk een zeer subjectief begrip ;)

quote:
MiskentTalent schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:49:
[...]

HE?!
Humax en traag zappen?
Die FoxII heb ik hier ook.... en die is ZOVEEL sneller dan elke decoder die ik had (Panasonic, Samsung SD / HD)

Echt ik vind ze super snel.... het zal wel aan mij liggen. :?
Elke andere decoder die ik heb gehad... was pas traag.

Als ik op omhoog druk, schiet ie meteen omhoog?
Ingedrukt houden en hij vliegt langs de kanalen... moet je bij elke willekeurige andere decoder eens proberen.....

Of heb ik nou een andere definitie van traag zappen? :')

quote:
ijsbeer121 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:31:
Als ik op omhoog druk, schiet ie meteen omhoog?
Jawel, maar dan ZIE je de volgende zender niet metéén he, eerst heb je dan nog heel even een zwart beeld. Ik denk dat DAT de meeste mensen als zijnde "zappen" beschouwen. Zappen van kanaal 1 naar kanaal 2 gaat niét binnen een seconde bijvoorbeeld.

quote:
Brad Pitt schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:33:
[...]

Jawel, maar dan ZIE je de volgende zender niet metéén he, eerst heb je dan nog heel even een zwart beeld. Ik denk dat DAT de meeste mensen als zijnde "zappen" beschouwen. Zappen van kanaal 1 naar kanaal 2 gaat niét binnen een seconde bijvoorbeeld.
Oh je bedoeld die kwart seconde die je moet wachten?
Ja ZEER trage decoder inderdaad! :P

1000x liever dit en een fractie wachten dan dat slome gedoe van die decoders die zo VRESELIJK traag reageren.... zoals de Samsung HD....

Ik denk echt niet dat je "binnen een kwart seconde" kan zappen van kanaal x naar kanaal y. Dat de Humax snel is ben ik met je eens, echter iemand die dit apparaat niet heeft krijgt op deze manier mijns inziens valse informatie aangezien dat niet zo *is*.

Uiteraard reageert de decoder meteen, uiteraard gaat het zappen relatief snel, maar je gaat mij niet beweren dat je dus binnen bijv. 2 seconden 4 zenders kan zappen mét beeld, ain't gonna happen.

Ik heb sinds gisteren ook een IRHD-5000 HD. De geluid en beeldkwaliteit is uitstekend op mijn (ook nieuwe) Panasonic TX-37LZD800F.

Het opstarten is even wennen, dit duurt idd iets langer dan de IR-FOX C. Ook heb ik gezien dat de spelletjes verdwenen zijn, maar dat is eigenlijk bijzaak.

Een aangename verassing t.o.v. de IR-FOX C is dat er een RCA uitgang voor het geluid op zit. Nu kan ik via mijn versterker (zonder optische ingangen) genieten van digitale radio zonder dat de TV aan moet.

Reg. datum: 22 januari 2003

Is er ook 1 met hardisk in de maak, want die zou ik graag willen

Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
metalant schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:41:
Ik heb sinds gisteren ook een IRHD-5000 HD. De geluid en beeldkwaliteit is uitstekend op mijn (ook nieuwe) Panasonic TX-37LZD800F.

Het opstarten is even wennen, dit duurt idd iets langer dan de IR-FOX C. Ook heb ik gezien dat de spelletjes verdwenen zijn, maar dat is eigenlijk bijzaak.

Een aangename verassing t.o.v. de IR-FOX C is dat er een RCA uitgang voor het geluid op zit. Nu kan ik via mijn versterker (zonder optische ingangen) genieten van digitale radio zonder dat de TV aan moet.
He! Ik heb een TX-37LZD800 (waar staat F voor?) in bestelling staan en wil daar ook straks een IRHD-5000 op aansluiten.

Hoort niet echt in dit topic thuis maar:
waar heb je de tv vandaan?
hoeveel kost ie daar?
Waar staat de F voor?
Hoe bevalt de tv en hoe zit het met het clear panel oftewel reflectie?

Seeing is believing, but even a blind man can believe

quote:
Zosas schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:31:
[...]

He! Ik heb een TX-37LZD800 (waar staat F voor?) in bestelling staan en wil daar ook straks een IRHD-5000 op aansluiten.

Hoort niet echt in dit topic thuis maar:
waar heb je de tv vandaan?
hoeveel kost ie daar?
Waar staat de F voor?
Hoe bevalt de tv en hoe zit het met het clear panel oftewel reflectie?
Ik heb de TV besteld bij mijn plaatselijke Electroworld. (¤ 1699,00). Ik had er ook één in bestelling staan bij http://www.mediahomeservice.nl. (¤ 1439,00), maar de winkel had hem al na 4 dagen in huis. Ik heb overigens nog korting gekregen.

De F betekent dat je een Nederlands model hebt, met de Nederlandse Panasonic 2 jaar aan huis service/garantie.

De TV bevalt prima. Het geluid is echt goed, dankzij de SRS trusurround en sub. Ik moet de kleuren nog goed afstellen. Van reflectie heb je iets meer last dan met een analoge televisie, maar eigenlijk heb ik nog meer last van verminderde lichtopbrengst bij invallend zonlicht. Onze woonkamer is ook heel licht, dus dan moet je al snel een gordijntje dicht doen bij de TV. Maar dat probleem heb je met iedere LCD/Plasma.

Ik heb nu al een paar keer met de Humax gehad dat ie vanuit de standby modus, na het aanzetten echt bijna DIRECT aan gaat.... dus zonder het hele boot gebeuren...

Ik hoopte eerst op een update ofzo die gedaan was.... maar na uit- en aanzetten zat ik toch weer een halve minuut te wachten :P

Hebben meer mensen dit gehad?

Reg. datum: 23 februari 2000

Ik heb de humax ook besteld. Momenteel gebruik ik de humax ir-fox c, daarvoor een samsung 9401r. Een nadeel(tje) van de humax vond ik dat je niet tijdens het zappen in de balk direct het huidige en volgende programma ziet. Daarvoor moet je bij elke zender knop naar rechts indrukken...
Hoe is dit bij de irhd-5000 hd? Is het in te stellen dat altijd nu&straks info te zien is...?

quote:
bureno schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:12:
Hoe is dit bij de irhd-5000 hd? Is het in te stellen dat altijd nu&straks info te zien is...?
Nope ;)

Reg. datum: 23 februari 2000

Daar was ik al bang voor :P
Maar als dit het enige nadeeltje is wat ik tegenkom hoor je mij niet klagen! 8)

Reg. datum: 08 september 2008

quote:
bureno schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:12:
Ik heb de humax ook besteld. Momenteel gebruik ik de humax ir-fox c, daarvoor een samsung 9401r. Een nadeel(tje) van de humax vond ik dat je niet tijdens het zappen in de balk direct het huidige en volgende programma ziet. Daarvoor moet je bij elke zender knop naar rechts indrukken...
Ik begrijp dat er op de Humax PVR-9200C ook geen automatische zenderinformatie weergegeven wordt bij zappen?

Want hier staat van wel:
http://www.digitalekabelt.../humax_pvr9200c/epg.shtml

Reg. datum: 04 april 2001

IEmand ervaring met dit kastje icm een LG 42/50PG6000 tv?

Ik mis mijn 156!

Reg. datum: 05 juni 2002

Heb het humax kastje ongeveer een maand in gebruik, en heb nu al een paar keer een volledig groen scherm gehad bij het opstarten, hierbij hoor ik als ik zap heel even (1 sec) het geluid van de betreffende zender, en geluid van radio via versterker is ook geen probleem, maar krijg gewoon geen beeld :S 8)7 Heb al paar keer de stekker tijdje eruit gehaald en dan deed hij het weer, maar het komt steeds terug :?

Dat groene scherm heb ik ook al een aantal keer gehad bij het opstarten. Na enkele malen opnieuw opstarten doet ie het dan weer normaal.

quote:
Tinman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:27:
Dat groene scherm heb ik ook al een aantal keer gehad bij het opstarten. Na enkele malen opnieuw opstarten doet ie het dan weer normaal.
Hmm nog maares proberen dan,, tnx voor je reactie

Ik blijf het groene scherm steeds houden, heb hem nu geruild voor een ander kastje, gister geinstalleerd en een kwartier perfect beeld, vervolgns weer groen scherm, of ik hem nu 10 x aan en uit zet, stekker eruit haal of wat dan ook blijft groen scherm. Vervolgens zet ik hem vanmorgen weer aan en doet hij het weer...

Ik heb van een vriend gehoord die bij serviceafdeling van mediamarkt heeft gewerkt dat die 1e humax sd kastjes hier ook last van hadden en er veel terugkwamen? 8)7

quote:
timelezzzz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:47:
Ik blijf het groene scherm steeds houden, heb hem nu geruild voor een ander kastje, gister geinstalleerd en een kwartier perfect beeld, vervolgns weer groen scherm, of ik hem nu 10 x aan en uit zet, stekker eruit haal of wat dan ook blijft groen scherm. Vervolgens zet ik hem vanmorgen weer aan en doet hij het weer...

Ik heb van een vriend gehoord die bij serviceafdeling van mediamarkt heeft gewerkt dat die 1e humax sd kastjes hier ook last van hadden en er veel terugkwamen? 8)7
Van die SD kastjes heb ik er meerdere gehad, nooit gezien...
Sterker, ik hoorde van een vriend die bij BCC werkte juist dat die Humaxen juist wel oke zijn.
En dat daar weinig problemen mee waren.

Ik heb tot nu toe geen rare dingen gehad met die Humax... op eerder genoemd punt dat ie soms het 'opstarten' overslaat :P
Ik ben er nog steeds superblij mij in vergelijking met de Samsung HD box.

Ik ben erachter gekomen hoe het komt!

Ik heb naast de humax hd decoder via hdmi, een ps3 en mijn pc via een dvi-hdmi kabel aangesloten op mijn philips 37-PFL9632.
Wanneer ik het beeld van mijn pc naar tv laat lopen en ik wil vervolgens tv gaan kijken (ook al staat pc uit) dan heb ik geen beeld via het humax kastje, pas wanneer de HDMI kabel eruit is geweest werkt het kastje weer. 8)7

Weet nu gelukkig wel waar het aan ligt

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: