Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia Sports Tracker Beta

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic

Acties:

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie & Meuker
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/sportstracker.png

Nokia heeft speciaal voor de sporter een applicatie ontwikkelt die makkelijk te installeren is op elke recente Nokia met Symbian. Hiermee kan je tijdens je workout registreren waar, hoe snel en hoelang je heb gerent, gefietst, geskate of wat dan ook.

De applicatie heeft natuurlijk wel een GPS signaal nodig, zodat hij weet waar hij is. Dit kan door middel van de geïntergreerde GPS (N95, N82, N78, 6110 Navigator en in de toekomst nog meer) of door middel van een losse GPS antenne, via Bluetooth.

http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/nokia_sports_tracker.png

De applicatie kan geminimaliseerd worden, zodat er eventueel ook nog naar muziek op de telefoon geluisterd kan worden, of natuurlijk gewoon een gesprek gevoerd kan worden.

Een workout op je telefoon is natuurlijk wel leuk, maar aangezien zelf geen landkaart heeft, zie je alleen maar een blauwe lijn, die laat zien werk route er genomen is. Gelukkig kan je met de applicatie 2 leuke dingen doen, zodat je workout beter te bekijken is.

Optie 1: Workout uploaden naar Nokia Online Sports Tracker: (leukste optie)

Registreer jezelf op de website van Nokia. Daarna ga je in je telefoon en open de workout die je wilt uploaden. Selecteer 'Options' gevolgd door 'Upload to Service'. De applicatie zal dan om de loginnaam een het wachtwoord vragen waarmee je jezelf geregistreerd heb op de website.

Zodra het toestel aangeeft dat je workout met succes is geupload, kan je naar de website gaan, waar je na je ingelogt te hebben, je workout bij je dashboard kan vinden

Let wel even op je privacy. Zoals te zien is op onderstaande workout, kom ik uit Heerhugowaard. Gelukkig kan je op dit plaatje nog net niet zien waar ik precies woon, maar op de website kan je zo inzoomen dat precies te zien is waar er begonnen en geëindigd is. Gelukkig kan je ervoor kiezen om je workout ontzichtbaar te maken, of alleen maar zichtbaar te maken voor 'Friends' (voor geïnteresseerde: mijn usernaam is hetzelfde als mijn nick hier)

http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/workout.png

Optie 2: Workout exporteren naar .KML bestand en in Google Earth bekijken:

Hiervoor is natuurlijk Google Earth nodig, maar ik denk dat dat geen uitleg behoeft.

Open de workout die je wil exporteren en selecteer 'Options', gevolgd door 'Export'. Daar kan je verschillende output formats kiezen. Selecteer daar 'Export to Google Earth' en kies waar het bestand opgeslagen moet worden.

Verplaats het bestand van je telefoon naar je PC middels een kabel of via Bluetooth. Zodra je het bestand open op je PC, zal waarschijnlijk Google Earth automatisch opstarten en zal laten zien waar je gereden hebt.

http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/google-earth.png

Verschillende versie en download locaties:

Nokia Sports Tracker for:
N71, N73, N75, N77, N80, N91, N92, N93, N93i, E50, E60, E61, E62, E65, E70, 3250 en 5500 Sport

Nokia Sports Tracker for:
N76, N81, N81 8GB, E51, 5700, 6110 Navigator, 6120, 6121 en 6290

Nokia Sports Tracker for: N95

Nokia Sports Tracker for: N82, N95 8GB

Nokia Sports Tracker for: E90

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
Onwetendheid is een gift

Reg. datum: 06 juni 2007

Echt een super programma :) Werkt erg goed en het is erg leuk om het terug te zien of de site.
Nog even een vraagje is er iemand die een kaartje krijgt op ze telefoon waar je kan zien waar je bent geweest ? Op mijn E90 niet ik zie alleen de lijn netzoals hierboven in de foto.

Acties:

Trek 6500 powered

Nee, ik krijg ook geen landkaart, dat zou veelste veel aan data zijn dat dan op je telefoontje moet staan.

-
Onwetendheid is een gift

quote:
Ginz schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:45:
Nee, ik krijg ook geen landkaart, dat zou veelste veel aan data zijn dat dan op je telefoontje moet staan.
Oke ! mooie route heb je gedaan kom zelf ook uit HHW :)

Reg. datum: 09 april 2003

Ik vraag me af hoe nauwkeurig de gegevens zijn die mijn n82 afleest. Worden deze erg beinvloed door bomen, of valt dit mee? Ik heb namelijk 2 keer dezelfde route gelopen, en het totale hoogteverschil tussen beide keren is meer dan 50 meter. Of heb ik de betekenis van high en low verkeerd begrepen? Voor de rest lopen de lijnen ook wel een beetje naast elkaar.

Acties:

Trek 6500 powered

Ik heb een keer een workout gedaan vanaf mijn werk (Hoorn), naar mijn huis (Heerhugowaard). Dat is ongeveer 20 KM. Volgens de workout heb op verschillende hoogtes gereden die 400 meter uit elkaar liggen. Het laagste was -221,5m (onder NAP denk ik dan) en de hoogste 180m

Nou, dat kan natuurlijk nooit in de polder. Het maximale verschil in hoogte lijkt mij 15 meter, wat zelfs al erg veel is.

Oftewel, aan de 'altitude' kan je dus weinig waarde hechten, imo

-
Onwetendheid is een gift

quote:
Ginz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:17:
Ik heb een keer een workout gedaan vanaf mijn werk (Hoorn), naar mijn huis (Heerhugowaard). Dat is ongeveer 20 KM. Volgens de workout heb op verschillende hoogtes gereden die 400 meter uit elkaar liggen. Het laagste was -221,5m (onder NAP denk ik dan) en de hoogste 180m

Nou, dat kan natuurlijk nooit in de polder. Het maximale verschil in hoogte lijkt mij 15 meter, wat zelfs al erg veel is.

Oftewel, aan de 'altitude' kan je dus weinig waarde hechten, imo
Dat komt omdat er geen gyroscoop in je telefoon zit. Bij een beetje knappe autonavigatie zit dit wel en kan de navigatie ook goed onderscheid maken tussen rijbanen.

Acties:

Trek 6500 powered

Volgens mij heeft dat niets te maken met een gyroscoop.

Als je naar deze workout kijk, dan zie dat de hoogte wel redelijk constant is.

-
Onwetendheid is een gift

Reg. datum: 09 april 2003

Dan blijf ik me nog afvragen wat het wel zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat het op open stukken beter meetbaar lijkt. Delen jullie die ervaring?

quote:
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:02:
Dan blijf ik me nog afvragen wat het wel zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat het op open stukken beter meetbaar lijkt. Delen jullie die ervaring?
Misschien word de hoogte ook berekend aan wat google maps aangeeft ?

Acties:

Trek 6500 powered

quote:
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:02:
Ja, dat zou wel eens is heel goed kunnen. Ik heb verschillende grafieken bekeken en zie dat als ik op open plekken rij, dat ik dan een redelijk constante hoogte meting krijg. De stukken dat ik onder een bomenlaan, of in de stad rij, fluctueerd de hoogte meting heel erg.
quote:
heerhugo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:14:
[...]

Misschien word de hoogte ook berekend aan wat google maps aangeeft ?
Nee, de hoogte is niet op basis van Google Maps, want als je je grafiek in je telefoon bekijk, zonder dat hij geupload is, of op je PC staat, weet `ie ook al op welke hoogte te je workout gedaan heb.

Vanavond ga ik nog eventjes een klein stukje naar de videotheek loggen...

-
Onwetendheid is een gift

If you know tell me...
Reg. datum: 26 november 2001

hoogte meting gebeurd ook dmv GPS, maar om de hoogte(juist) te bepalen heb je natuurlijk (veel?) meer satellieten nodig dan je locatie.
zou mooi zijn als het gecorrigeerd kon worden dmv van een hoogte kaart na het uploaden.

Tazzios wijzigde dit bericht 20-05-2008 19:58 (4%)

mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten

ik denk dat de erg afhankelijk is van de satelietontvangst, hoe meer satelieten hoe beter.
Vaak ren/fiets/loop je toch met de ontvanger in je broekzak waardoor de ontvangst minder is.

tijdens de wintersport had ik de ontvanger in een zakje op mijn schouder, en de metingen klopte perfect

Tijd van werken, tijd van rusten

Heb je per se een GPS signaal nodig om de applicatie te starten? Ik krijg namelijk wel de applicatie geïnstalleerd (Nokia E61), maar de applicatie start niet op...

quote:
Sooterd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:17:
Heb je per se een GPS signaal nodig om de applicatie te starten? Ik krijg namelijk wel de applicatie geïnstalleerd (Nokia E61), maar de applicatie start niet op...
Nee hij gaat pas zoeken zodra je "workout" begint.

Hmm, dan moet ik dus opzoek naar een oplossing om de applicatie draaiende te krijgen. Iemand tips? Op de site hebben ze niet echt een support gedeelte. Of kijk ik daar over heen?

[edit]
Ik heb al een idee... ik heb m'n internet via de telefoon af laten sluiten. Misschien dat ik dat maar weer aan moet gaan laten zetten. Dan krijg ik waarschijnlijk de vraag voor mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

Sooterd wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:38 (40%)

Acties:

Trek 6500 powered

Gister heb ik mijn workout (van mijn werk naar huis. ongeveer 20KM) live gestreamed naar internet. Zo kon mijn vriendin precies zien waar ik ben, erg grappig.

Bij het openen van een nieuwe workout moet je dan 'Live Share' op aan zetten.

-
Onwetendheid is een gift

Toch nog maar ff de vraag waarom de applicatie niet draait. Iemand anders ook een Nokia E61? Ik heb het programma geïnstalleerd via de Nokia PC Suite. Internet was dus blijkbaar niet het probleem. Het hele programma wil gewoon niet opstarten.

Acties:

Trek 6500 powered

Probeer even deze stappen te volgen.... Klinkt misschien gek, maar hier zou het echt aan kunnen liggen.
quote:
1: Zorg ervoor dat alle gegevens van zowel de telefoon als de geheugenkaart gekopieerd worden. De gegevens van het toestel kunnen doormiddel van PC Suite gebackupt worden naar de PC en de geheugenkaart kan via de USB of met een geheugenkaartlezer gekopieerd worden naar de PC.

2: Formatteer de geheugenkaart. Dat kan ik het toestel gedaan worden in het menu 'Geheugen' of met een geheugenkaartlezer.

3: Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen. Dat kan doormiddel van de volgende code in het toestel in te toetsen: *#7370# gevolgd door de beveiligingscode. (standaard 12345) als dat niet met de code werkt, dan kan het ook altijd in het menu 'Instellingen'. Met de Nokia 9-serie kan je het toestel formatteren door tijdens het opstarten de “CTRL”, de “Shift” en de “F” knop in te drukken. Het is mogelijk dat dit meerdere keren geprobeerd moet worden alvorens het werkt.

4: Plaats de geheugenkaart terug in het toestel en kopieer alle instelling terug naar de telefoon met behulp van PC Suite.

5: Kopieer alle gegevens die op de PC veilig gesteld zijn terug naar de geheugenkaart met behulp van de USB of met een geheugenkaartlezer.

-
Onwetendheid is een gift

quote:
Ginz schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:34:
Gister heb ik mijn workout (van mijn werk naar huis. ongeveer 20KM) live gestreamed naar internet. Zo kon mijn vriendin precies zien waar ik ben, erg grappig.

Bij het openen van een nieuwe workout moet je dan 'Live Share' op aan zetten.
LoL... doet me denken aan series als NCIS.. Die traceren mensen via GPS signaal :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Reg. datum: 25 mei 2008

ben echt helemaal fan van nokia sportstracker, heel handig en erg leuk om het thuis terug te zien, voorbeeldje van ik op de fiets naar de stad etc,

http://i32.tinypic.com/qprkg6.jpg

als je het in google earth zelf bekijkt is het echt heel gedetailleerd.
aanrader voor mensen die er gek op zijn om alles bij te houden! :9

Reg. datum: 15 augustus 2000

Dit ziet er wel erg stoer uit... Ga dit ook eens even proberen :)

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
Meilu schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:29:
ben echt helemaal fan van nokia sportstracker
Misschien leuk om het Noord AA erop te knallen ;) Route om het Noord AA :)

V350!

VOORMALIG STUNTMAN
Reg. datum: 31 mei 2001

ik gebruik het nu ook regelmatig voor mijn fiets tochtjes.. Leuk gadget :) Ik vind het erg leuk om te zien waar ik geweest ben .. Geeft je toch een heel ander idee :)

Ik merk overigens wel dat er een behoorlijke discrepantie zit tussen de gem. snelheid die ik met mijn kmteller meet en de gem. snelheid die de sportstracker achteraf aangeeft.. Ik heb zelf het idee dat het komt doordat de tracker in bepaalde intervallen meet en dan de rechte lijn tussen de twee punten, terwijl in werkelijkheid de afstand niet een rechet lijn is, maar een heel erg bochtig weggetje.. Daarnaast duurt het een bepaalde tijd, voordat je een gps fix hebt, terwijl je klokje al loopt..

Weten jullie of het mogelijk is om het interval te verkorten . dus ipv bijvoorbeeld om de minuut de gps coordinaten op te slaan, dit om de 30 seconden te doen.. of zelfs om de 15 sec.. Dan wordt het nauwkeuriger :)

Acties:

Trek 6500 powered

quote:
SgtStrider schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:36:
[...]

Misschien leuk om het Noord AA erop te knallen ;) Route om het Noord AA :)
Wat is Noord AA?

-
Onwetendheid is een gift

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: