Hoofdcategorieën
Topicacties

Die vreemde MyCom Veiling

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Hoe zit het toch met die vreemde MyCom Veiling? Er waren opmerkelijke koopspoken rond, die meer te keer gaan als verzamelaars, of koopverslaafden dan als gewone klanten.
Neem nu Maastercard, waarschijnlijk in bezit van een gouden Ma(a)stercard: deze wint een stevige Mycom Adventure Family PC en koopt er vervolgens ook nog een extra budget video kaart bij (ASUS EN7300GS/HTD, 256MB) en een willekeurige harddisk (WD 36GB Raptor) en zo'n fijne externe disk (WD 250GB,Passport Drive,2.5"). Dit zijn dus gewonnen kavels. Op zich niet zo gek, maar Maastercard biedt zich op dezelfde dag ook gek op een moederbord, laptops en toetsenborden a 1500 euro. Dat terwijl hij al een mooie complete PC heeft!
Hij zou eens contact moeten zoeken met Heleen33. Winnar(es?) van een laptopje FJS Amilo Pa 2548 Q17 - TL-60. Deze wint vervolgens ook de bijbehorende Sapphire ATI HD2900GT,256MB videokaart ( 8)7 ) en biedt uiteraard nog op drie ( :9~ ) andere laptops.
Hallo? Zijn dit geinponums die voor de lol veilinkje aan het spelen zijn? Niet zo leuk voor de anderen helaas! Of hoe zit het bijvoorbeeld met Eye Opener en tuxnl die altijd standaard een openingsbodje doen, al is het midden in de nacht. Maastercard? Heleen33? Eye Opener? tuxnl? zijn jullie misschien Tweakers die hier kunnen uitleggen wat er gebeurt?

Acties: [view][quote]

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

Zolang de prijs interessant is kan me goed voorstellen dat er mensen op bieden. Geld kun je er met wat geluk wel mee verdienen :)

Atomen bestaan uit ruimteschepen

Reg. datum: 22 april 2001

Mycom veilingen daar geloof ik zelf al jaren niet meer in, de meeste producten werden toen ik wel eens mee probeerde te doen voor bijna en soms zelfs over de mycom winkelprijs verkocht.

Dus in vergelijking met shops uit de Pricewatch hier kunnen ze helemaal inpakken. De garantie is meestal ook maar 3 maanden op deze producten en tevens hebben ze tegenwoordig ook nog 9 euro verzendkosten per product.

Zelf heb ik uit frustratie een keer het maximum geboden en zo een Asus nforce4 sli moederbord, wat technisch overgens wel weer een goede koop is geweest.

Echter achteraf gezien had het goedkoper besteld kunnen worden bij een webshop van de pricewatch, Het moederbord functioneerd nog steeds in me servertje en heeft sinds 2005 en heeft bijna 24/7 gedraait.

Zelf heb ik ze ooit wel eens een mail gestuurd met de vraag waarom de veilingen toen wel eens over de nieuwprijs heenkwamen echter heb ik daar nooit antwoord op gekregen.

Reg. datum: 30 oktober 2001

probleem is dat je de gewonnen veilings niet persee hoeft te kopen, dus op alles bieden en vervolgens 1 product bevestigen kan gewoon bij mycom. en sowiezo, misschien is het gewoon een winkel die de producten gelijk doorverkoopt, 1 a 2 jaar garantie heb je er namelijk toch op (fabrieks)

Reg. datum: 21 maart 2002

Het is sowieso niet logisch om al 20 uur, of 10 uur, of zelfs 5 minuten voor sluiting al te gaan bieden op spullen, daarmee verhoog je de uiteindelijke prijs immers. Maar ja, wie garandeert dat daar echte klanten achter zitten.

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Ik ben er ook eens op gaan letten. Een mobo leek me wel interessant. Dagje meegedaan en opgelet maar er zijn er gewoon een paar die ze allemaal, ongeacht de prijs, opkopen. Ze kopen gewoon 3 op een dag oid. Beetje jammer voor de ''gewone'' klanten maar ja.
Geinig, ik was wel benieuwd of hier iemand in de groep de kaart "Deze veiling is nep" wilde spelen. Dit ligt namelijk wel voor voor de hand.
Maastercard heeft in de afgelopen 2 dagen ook nog een aantal dure laptops en een moederbordje gescoord. Je zou nog kunnen denken dat je die dan weer mooi met winst kan verkopen, maar dat is denk ik ook maar betrekkelijk.
De laptops zou je kunnen scoren met plm 100 euro winst. Maar stel dat je met eentje blijft zitten, dan ben je weer 4 laptops down. Niet echt een gegarandeerde vetpot dus. Blijft over dat er misschien random robot bieders zijn, maar de vraag is of die georganiseerd zijn via MyCom zelf of door iemand anders? Als ik MyCom was zou ik die robotbieders, die misschien ook nog de helft van hun gewonnen kavels zouden laten vallen blokkeren.

Is er dan misschien nog een scenario te bedenken? Wie zijn de mystery bieders? Misschien nog Iemand van MyCom onder de Tweakers die iets kan bijdragen? :X

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
SuperGuest schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:18:
Misschien nog Iemand van MyCom onder de Tweakers die iets kan bijdragen? :X
Ik mis een beetje de onderbouwing voor de :X-smiley? Daarnaast denk ik dat als je Mycom actief in de vraagstelling wilt betrekken dat het effectiever is om een mail te sturen ipv hier een oproep te plaatsen.

CiPHER

Heb in het verleden ook wel eens meegedaan aan een veiling en ook nog wel eens iets gewonnen tegen een redelijke prijs. Die verzendkosten verpesten het vervolgens bijna een beetje, maar ach.

De berichten over dat de prijs de nieuwprijs zou overstijgen snap ik niet, een veiling gaat namelijk automatisch dicht zodra het maximum is bereikt, welke altijd onder de winkelprijs ligt? Dat is uiteraard wel de Mycom winkelprijs, niet de laagste pricewatch-prijs.
quote:
Spelregels
Om te voorkomen dat er meer geboden wordt dan MyCom in de winkel voor het desbetreffende product vraagt, heeft elke kavel een maximum prijs. Als iemand deze maximum prijs biedt, is het kavel direct verkocht.

frickY wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:09 (24%)

Ik geloof in GoT
Reg. datum: 08 december 2001

quote:
Bas1978 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:50:
Zelf heb ik ze ooit wel eens een mail gestuurd met de vraag waarom de veilingen toen wel eens over de nieuwprijs heenkwamen echter heb ik daar nooit antwoord op gekregen.
Dat is voor Mycom alleen maar extra winst, dus daar zullen ze niet mee zitten. Mensen die dat bieden zijn gewoon hebzuchtig en gunnen de andere bieder het product niet heb ik het idee. Heb een keer bij een faillissementsveiling gezeten, en daar gingen 2e hands uitgeleefde magnetron's voor dik 150 euro de deur uit 8)7

edit:
Ah ok, volgens ^ kan het helemaal niet. Dat wist ik niet

reuzekind wijzigde dit bericht 21-05-2008 11:06 (6%)

De gustibus non est disputandum ||| SE P800, Nokia 8910i, Nokia 8800 Gold ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

@TS: Ik zou gewoon een regel instellen dat je maar op een ding van hetzelfde type mag bieden zolang die gaande is. En dat je maar een ding per x tijd kan winnen. Viel me ook op dat er maar weinig mensen zijn die eraan mee doen en je telkens dezelfde namen weer ziet.
Volgens mij worden een hoop van die Asus 8500GT-silence kaarten hier gewoon weer in de V&A voor een hogere prijs doorverkocht, en met andere producten zal het ongetwijfeld ook wel zo gaan.. De hoge verzendkosten moeten dit natuurlijk ontmoedigen, maar het lijkt weinig zin te hebben.

Ik heb gesproken...
Specificaties | AndriesLouw.nl

schaduw
Reg. datum: 31 augustus 1999

Ach ja, veel van die bieders zijn blijkbaar niet bekend met de pricewatch. Ook zijn ze niet allemaal even slim, zoals degenen die na ieder bod direct een tegenbod plaatsen (ook al loopt de veiling nog een dag).

Daarentegen heb ik er wel een keertje voordelig een moederbord kunnen kopen (65 euro, nieuwprijs toen dikke 100 euro), door gewoon geduldig elke dag te kijken en een keertje 5 minuten voor het einde van de veiling te bieden.

Ik denk niet dat je kunt reken op Mycom om allerlei beperkingen in te gaan stellen, ze verkopen 2e hands produkten vaak tegen de nieuwprijs!

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

De meeste spullen van de Mycom veiling kun je, als je zelf bij de groothandel kunt bestellen, ook direct bestellen voor een (soms interessante) prijs.

Veel van de Mycom veiling zijn gewoon retour-gekomen goederen van Bas Distributie (=groothandel achter mycom). Kortom: wat RMA geweest is, en teruggekomen is door <insert-merk>. Vandaar ook regelmatig 'incompleet', bv alleen moederbord (geen backplate). Als je goed kijkt, zie je ook niet overal 'nieuw' bij staan.. Verder heb je 3mnd garantie.
quote:
De producten die op de veiling worden aangeboden zijn in principe nieuwe producten die door onze leveranciers voor garantie zijn omgeruild. Indien de aangeboden producten niet helemaal compleet zijn, staat dit duidelijk bij het desbetreffende kavel aangegeven. Op producten die je via de MyCom Veiling koopt, krijg je drie maanden garantie
Kortom: Gezien het (soms kleine) prijsverschil tov de pricewatch is het vaak niet meer interessant.

Case modding in okay..
Reg. datum: 24 juli 2000

Meeste spul is refurbisment bij de veiling.

Canon EOS-400D / Canon 18-55mm Kitlens

Reg. datum: 17 maart 2004

Als ik wat via de veiling koop zorg ik wel dat ik goedkoper uit ben dan een nieuw prijs. Al had ik toen. Een 7900GS voor enkele tientjes minder dan de nieuwprijs komt er bij mij wel goed in, dan maak ik me totaal niet druk dat er geen kabeltjes of doosjes bij zitten, want daar heb ik er inmiddels wel zat van.

Zie nu echter een HD2900GT videokaart met een MAX prijs van 80 euro, de mycom nieuwprijs is echter 60 euro, en de vorige videokaart die er uit ging via de veiling (waar ik een oog op had, maar de veiling klokt loopt 2 minuten voor :S) ging voor 52 euro weg (+9 verzendkosten word dan 61 euro).
Dan koop ik um toch liever nieuw want de mycom zit altijd wel in de buurt.

Ik zie verder ook heel vaak de zelfde bieders, en het is bij dit systeem ook uitermaten stom om te bieden voor de laatste minuut. De persoon met het hoogste bod krijgt gewoon het product als de tijd om is. Dus als je slim bent plaats je je bod ook pas in de laatste 5 seconden. Het kan dus gewoon niet anders dat er een automatisch systeem achter zit die de prijs op drijft, want een beetje hollander weet wat het waard is (en heeft z'n systeem wel snel door).

Reg. datum: 30 november 2006

Ik zit nu al 3 dagen op de mycom veilingsite en het valt me op dat constant dezelfde artikelen rouleren.

Hiernaast valt het me ook op dat sommige artikelen voor absurde prijzen verkocht worden, die 2 dingen samen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Kopen mensen daar echt dingen of wordt de prijs expres hoog gehouden zodat het nogmaals aangeboden kan worden?

Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben daarom zou ik graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de veilingsite van Mycom.

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

Ik heb er wel eens wat gekocht voor een leuk prijsje. Je moet alleen niet verwachten dat je er courante en gewilde artikelen voor een spotprijsje kunt kopen. Er zijn immers (veel) kapers op de kust.

Ik heb er bijvoorbeeld eens een 4-poorts KVM-switch gekocht voor ongeveer de helft van de nieuwprijs en ooit eens een moederbordje uit de oude voorraad voor heel weinig.

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
GranCanaria schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:43:
Ik zit nu al 3 dagen op de mycom veilingsite en het valt me op dat constant dezelfde artikelen rouleren.

Hiernaast valt het me ook op dat sommige artikelen voor absurde prijzen verkocht worden, die 2 dingen samen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt.

Kopen mensen daar echt dingen of wordt de prijs expres hoog gehouden zodat het nogmaals aangeboden kan worden?

Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben daarom zou ik graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de veilingsite van Mycom.
Dat de zelfde artikelen rouleren zou dus al een teken kunnen zijn dat mensen hebben geboden maar uiteindelijk afzien van de koop. Dat kan en mag van het reglement.

Wel zijn een paar van die mogelijke autobots geblokkeerd inmiddels, die boden meteen het maximum.
Soms kwam de 1ste mogelijke bot, die 1 cent onder max biedt, dan moet je dus het maximum bieden als je het wilt. Mogelijk wil iemand die erg gefrusteerd is op MyCom hiermee de illusie wekken dat ze er zelf achter zitten om de prijs maar op te drijven.

Reg. datum: 23 mei 2008

Ok dit is egt raar.. ik probeer al 2 weken ofzo een leuk laptopje te winnen voor weinig geld, en in principe gaan ze er ook best voor weinig uit. Maar het enige probleem is dat er iemand die mr mycom heet alles opkoopt wat er voor weinig uitgaat. in die 2 weken heeft hij al zeker wel 15 laptops gewonnen. Wat is dit voor raar gedoe, is die gast miljonair ofzo =\

Edit: Dus begon ik me af te vragen of het wel niet een bedrijfje is. Want een particulier kan moeilijk zoveel opkopen om het vervolgens met weinig winst te verkopen op marktplaatst. Dus ik typ een paar laptopjes in op marktplaats die deze gast heeft gewonnen en vaak of zelfs als enigste komt er maar 1 aanbieder, een webshop die volgens mij deze "veiling laptops" verkoopt. Toevallig, vooral als hun hele aanbod bijna bestaat uit laptops die je vaak op de mycom veiling tegenkomt. Witte eee pc 701 op de veiling en ook op deze webshop. Speciale witte uitvoering van de asus 8300 die er vorige week was uitgegaan op de veiling, en ja ook op deze webshop te krijgen. En ga zo maar door. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maarja misschien heb ik wel gelijk en worden de veilingproducten van mycom weer voor nieuwprijs doorverkocht op een webshop.

Ik zal maar geen naam noemen, want mss doe ik weer iets wat niet mag. Maar probeer het zelf gerust. Hier heb je bijvoorbeeld laptops die ik vandaag op de veiling ben tegengekomen. Typ deze maar in marktplaats en kijk wat voor webshop eruit rolt. (Appart dat de specificatievolgorde op marktplaats overeenkomt met die van mycom) Bekijk gerust ook even het assortiment zodra je op de webshop bent en vergelijk deze met de veiling.

Vandaag op de veiling geweest:
Toshiba A300D-135 ( vandaag eruit gegaan voor 461 euro )
Toshiba L350D-10I ( gaat er ook altijd onder de 500 uit )

Misschien is het gewoon legaal om veilingproducten van mycom op te kopen en weer met winst door te verkopen. Ik weet iig wel dat zulke bieders veel verpesten voor de gewone klanten die eenmalig iets leuks willen kopen op de veiling...

80sBaby wijzigde dit bericht 06-07-2008 15:55 (69%)

Hoi

Ik heb altijd het gevoel bij dit soort veilingen dat Mycom gewoon zelf een bod doet als ze het niet hoog genoeg vinden. Dus dat ze het altijd met winst verkopen en anders zelf "kopen" (en het dus gewoon niet gunnen voor het lage bedrag)

Hoi

Excuses voor mijn gedrag.
Reg. datum: 17 februari 2008

Goeiedag,
Ben zelf medewerker van MyCom en zag deze thread voorbij komen en las dat sommige mensen hier denken dat wij daar zelf op bieden?

Dit is totaal niet zo, de producten die worden aangebonden in de veiling zijn bijna altijd producten die retour zijn gebracht omdat ze overbodig waren voor een klant of niet aan de wensen voldeden, na dit proces worden de producten altijd grondig getest voordat ze weer in de verkoop terug gaan.
Het kan ook soms wezen dat bepaalde producten een kapotte doos hebben die niet meer voldoet aan de eisen om in de verkoop te gaan in de veiling belanden. Dit staat er dan ook bij als het om een kapotte doos gaat of gebreken heeft.

Hopelijk dat ik hiermee een beetje duidelijkheid in de zaak heb gebracht.

Caspah wijzigde dit bericht 17-07-2008 20:41 (18%)

Asus striker extreme - C2D E6600 @ 3.0 Ghz - 4 GB Ram 800 Mhz - 620 Watt corsair - GTX260 - Vista ultimate x64 - Raptor 150GB+1TB Opslag - Antec Nine Hundred - Samsung 2493HM // MDA Vario - HTC Touch Pro - Ipod Touch 8 GB - Zepto A15 - VX Nano

Reg. datum: 28 november 2004

Misschien dat je dan ook kan uitleggen:
Waarom het zoveel de zelfde producten zijn?
Er soms absurde prijzen worden geboden?
Er vaak de zelfde kopers zijn?
De max. verkoop prijs hoger is dan de prijs bij mycom zelf?

Be a man! (Russel Peters).

Christen Fundamentalist
Reg. datum: 22 januari 2000

Nu moet ik het even opnemen voor de Mycom medewerker:

zelf heb ik bij een andere computerketen gewerkt en op de website van dat bedrijf is ook zo'n soort veiling en we waren verbaasd dat sommige mensen MEER boden voor een veiling product dan dat een nieuw, beter product kost!

vb: ze boden bij wijze van spreken meer voor een P4 2,4GHz dan dat een nieuwe P4 2,8GHz op dat moment kostte.

Overigens hebben wij dit altijd aan de klant meegedeeld en een mooie deal gemaakt O-) zodat ie zich niet bekocht voelde. Ik weet niet hoe MyCom daarmee omgaat natuurlijk.

Mijn les na 2e bezoek Auschwitz: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Lordy79 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:48:
Overigens hebben wij dit altijd aan de klant meegedeeld en een mooie deal gemaakt O-) zodat ie zich niet bekocht voelde. Ik weet niet hoe MyCom daarmee omgaat natuurlijk.
Ohw handig. Gewoon teveel bieden en wachten op de 'mooie deal' en dan kijken of je het zelf ook een goede deal vindt :+

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: