Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb op m'n Powerbook het probleem sinds Leopard dat hij nooit meer in slaap valt. Alleen als ik 'm dichtklap of op cmd-alt-Eject druk, dan gaat hij slapen.

Heeft iemand anders hier last van (gehad)?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Proffessionele luierik

Staat het wel ingesteld, dat hij na ~ tijd moet gaan slapen :z ?

Bezoek mijn blogje eens ;)
<Jungian> M'n Acer heeft eindelijk 2 GB RAM!
<Jungian> Nu kan ik Starcraft spelen zonder dat Vista begint te swappen

quote:
Snake schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:21:
Staat het wel ingesteld, dat hij na ~ tijd moet gaan slapen :z ?
Tuurlijk.

Stukkie magneetje sluiting in kleppie waarschijnlijk. Vriendje ook probleem had dat, omdat magneetje was verschuif in reparatie fout geschiedde.

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

Blue | MenAgainstDisease

offtopic:
Zit in een Powerbook een magneet in het klepje???

Ook al je energieschema's nagekeken?
quote:
Red schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:52:
offtopic:
Zit in een Powerbook een magneet in het klepje???
Ja, daardoor ziet 'ie dat 'ie is dichtgeklapt. Bij een klasgenoot van me hadden ze die eens verkeerd of niet teruggemonteerd, waardoor de PB niet meer zag dat 'ie dicht was en dus niet meer in de sleepstand ging.

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

Proffessionele luierik

quote:
Nietzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Ja, daardoor ziet 'ie dat 'ie is dichtgeklapt. Bij een klasgenoot van me hadden ze die eens verkeerd of niet teruggemonteerd, waardoor de PB niet meer zag dat 'ie dicht was en dus niet meer in de sleepstand ging.
Maar bij TS gaat ie wel nog in slaapstand als ie 'm dichtklapt.

Er zit een probleem met het afvuren van het sleep event.

Bezoek mijn blogje eens ;)
<Jungian> M'n Acer heeft eindelijk 2 GB RAM!
<Jungian> Nu kan ik Starcraft spelen zonder dat Vista begint te swappen

Oh shit, helemaal verkeerd gelezen. Excuus. :').

Inderdaad... bij dichtklappen gaat 't dus _wel_ goed.

Energieschema's: verander daar zelf niets aan (moet in Terminal om permanente dingen aan te passen voor standaard schema's). Ik heb 'm vrijwel altijd op "Better Energie Savings" staan, dus dan zou die na 10 minuten niets doen moeten gaan slapen.

Het is echt sinds Leopard dat hij nooit meer in slaap valt. In Tiger ging dat prima. Daarom vind ik 't erg raar dat niemand anders hierover geklaagd heeft. Ben ik dan echt de enige met dit probleem?

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

Het klinkt als een vreemd probleem :P. Het is voor zover ik weet iig niet een veelvoorkomend probleem bij Powerbooks. Heb je Leopard over Tiger heen geïnstalleerd of heb je een schone installatie gedaan?

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Misschien helpt het om de PMU te resetten.

"Gee Brain, what do you want to do tonight?"
"The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!"
| nu met 206 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Doordat m'n computer bezig was (met langdurige taken dus) heb ik het nu pas kunnen doen. Ik had hoop, maar blijkt het geen oplossing te zijn.

RAAR

Ik blijf Leopard de schuld geven, aangezien het in tijden van Tiger niet zo was en sinds Leopard consequent wel.

Het is trouwens een clean install van Leopard

Okay, Leopard had zulke gare issues (System Preferences crashde!!) dat ik eindelijk besloten heb om Tiger opnieuw te installeren. En het resultaat is ernaar: hij sluimert weer !!!

WHOEPPIE!!!

Ik ben weer zeer tevreden met Tiger. Ontevreden met Leopard, vanwege dit problemen en de vele anderen (zoals het laptops-worden-niet-wakker-probleem).

Ik kan iedereen die een Powerbook heeft aanraden gewoon Tiger te installeren.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws