quote:
Klopt. Let wel op dat als de geluidskaart USB is, dat dit extra processorkracht zal kosten (USB interface is grotendeels softwarematig). Ik weet niet of dit probleem voorkomt bij FireWire (wat mere hardwarematig is in verhouding met USB). Het is in ieder geval mogelijk.
quote:
Die 5.1 (toslink in een stereo-jack) is volgens mij alleen een pass-through van een signaal dat reeds gecodeerd is. Standaard applicaties ( DirectSound games) zullen niet ondersteund worden (correct me if I'm wrong).
==edit==
Kan iemand me vertellen of dat wat NVidia heeft met de Soundstorm (3d sound encoderen in DD/AC3) bestaat in een laptop geluidskaart (dan wel externe usb/firewire)?
Wat Nvidia had gemaakt met de Soundstorm heet vandaag de dag Dolby Digital Live: direct encoderen van een 5.1 signaal naar AC3. Dit zit af en toe op een moederbord met bepaalde Realtek-chips en bepaalde PCI kaarten. De DTS-variant van deze techniek heet DTS Connect. Tot zover ik weet is dit nog niet in een laptop geïmplementeerd en is het ook niet beschikbaar als externe oplossing.
quote:
Als de verkoper weet dat er een 'probleem' is met het product dat hij/zij verkoopt, dan is die verplicht dit aan te geven. Anders is het een verborgen gebrek.
quote:
De vraag rest hoe ik het beste 5.1 kan gamen op de laptop en welke luidsprekers/geluidskaart ik daarbij kan gebruiken.
Je neemt een geluidskaart uit
deze lijst en sluit hierop een PC speakerset aan uit
deze lijst.