Gathering of Tweakers

Quicksearch
De P960 heeft geen 1200 maH accu, maar een 850 maH accu.

4 uur tv kijken is makkelijk te doen op brightness stand 3.

Diverse "geheime" codes werken ook, waardoor GPRS en al die andere internet rommel uitstaat.
Dat is toch veel te duur en niet interessant zonder flat-fee abonnement.

Zeer jammer is dat Nederland 1 niet full screen is, maar breedbeeld. Zo verlies je dus nóg meer van het schermpje.

Moet zeggen dat het grote Samsung scherm wel voor gewoon gsm werk een genot is.

Het toestel is KPN gesimlocked. Wanneer je een andere KPN simkaart erin stopt, dan kun je in de tv applicatie een abonnement afsluiten. Helaas had ik te weinig tegoed, dus het is nog niet gelukt.

Als iemand langs wil komen met een Nokia 7710 dan geeft hij maar een gil via DM.

Dan kun je proberen om deze KPN simkaart erin te doen en verbinding te maken. Ik geef je weinig succes aangezien de TV applicatie van KPN specifiek samenwerkt met dit toestel.

W00fer wijzigde dit bericht 11-06-2008 22:36 (10%)

quote:
Dreamvoid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:54:
Hee, ik zat te bedenken, ik heb nog een Nokia 7710 met DVB-H module van de KPN-test, drie jaar geleden. Zou die nog werken met deze nieuwe dienst? 't Was een crappy toestel, maar wel een mooi 640x240 schermpje.
quote:
franssie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:26:
ja en nee, het is dus een digitenne-H kaartje (DVB-T) maar zeker geen sim kaart.
En ze zien er allebei hetzelfde uit (vwb afmetingen).
En inderdaad moet je die bij een primafoon wel even in je toestel kunnen krijgen - daar ging mijn post dus over.
Bij DVB-H wordt de GSM/UMTS SIM kaart gebruikt als identificatie. Met het TV signaal wordt er ook continu een datastroom meegestuurd waarin staat welke abonnees toegang hebben tot welke kanalen. Daarom kan het soms even duren voordat je toegang hebt tot TV, dan is hij aan het luisteren of jouw SIM kaart nummer al voorbij is gekomen. Nu gaat dat nog redelijk snel gezien er nog betrekkelijk weinig abonnees zijn. Dit zal alleen maar langer worden naarmate er meer abonnees zijn. Bij Digitenne werkt dat volgens hetzelfde systeem, het kan wel een kwartier duren voordat hij jouw identifier voorbij heeft zien komen. Dit proces doet hij trouwens niet iedere keer dat je TV gaat kijken. Je krijgt namelijk een soort "licentie" tot het einde van de kalendermaand. Vlak voor het verlopen van de kalendermaand worden er weer nieuwe licenties voor de volgende maand gestuurd en zo kun je dan weer ongestoord blijven kijken. Als je dus meer dan een maand geen TV hebt gekeken, dan moet hij weer wachten op de nieuwe licentie.

Als je een BelCompany winkel dichterbij hebt, kun je daar ook langs gaan. Alle winkels die in het dekkingsgebied zitten hebben ook een demo toestel met demo SIM. Je maakt de beste kans als je in daltijden komt, dan willen ze vast wel even met je tweaken. Ik ben zeker benieuwd of het werkt. Als het niet werkt, mag ik dan anders van je overnemen? Hij ontbreekt nog in mijn collectie.
quote:
W00fer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:33:
Ik geef je weinig succes aangezien de TV applicatie van KPN specifiek samenwerkt met dit toestel.
Dat is niet waar. De applicatie is welliswaar gecustomised met KPN branding maar het systeem is gewoon open standaard. Je kunt ieder toestel dat DVB-H ondersteunt gewoon gebruiken, zolang deze ook maar gebruik maakt van de open standaard.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Ehm, niet.

Als ik met een willekeurig DVB-H toestel ga searchen naar DVB-H kanalen, dan vind ik de KPN zenders niet !

Hed Kandi
Reg. datum: 27 september 2005

Morgen verloten een aantal primafoon winkels in Nederland 5 samsungs (incl 2jarig abo van 27,50 + dtv) Ik weet alleen niet welke primafoons dat zijn (sowieso Leeuwarden).

Je hoeft alleen een lot te halen en rond 16.00 uur terug te komen om je lot nogmaals te laten scannen. Geen registratie van persoonlijke gegevens ofzo (alleen je naam). Dus gewoon een loterij. Er zijn gemiddeld rond de 125 personen die meedoen per loterij en ze geven 5 weg, dus het is een redelijke kans.

ik heb sinds maandag ook dit toestel met mobieltv en ik moet zeggen, het draait allemaal heel lekker

met antenne ingeschoven binnen hapert het beelt soms, dus dan moet je de antenne echt wel uitschuiven, maar voor de rest geen aanmerkingen

wat ik mij alleen nog afvraag, kan je ergens op internet themes downloaden voor dit toestel? want er staan maar 3 themes op, da's wel erg karig

Reg. datum: 26 november 2007

quote:
W00fer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:13:
Ehm, niet.

Als ik met een willekeurig DVB-H toestel ga searchen naar DVB-H kanalen, dan vind ik de KPN zenders niet !
Je kunt ze niet bekijken omdat je daar geen rechten op hebt.
Er zijn geen free-to-air zenders bij DVB-H.
Met sommige apparaten (zoals een DVB-T tuner) merk je wel dat er een signaal staat op de DVB-H kanalen, maar de decoder kan er niets mee.

quote:
W00fer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:13:
Ehm, niet.

Zolang het toestel de open standaard gebruikt en een SIM heeft die geprovisioned is wel.

quote:
scvngr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:53:
ik heb sinds maandag ook dit toestel met mobieltv en ik moet zeggen, het draait allemaal heel lekker

met antenne ingeschoven binnen hapert het beelt soms, dus dan moet je de antenne echt wel uitschuiven, maar voor de rest geen aanmerkingen

wat ik mij alleen nog afvraag, kan je ergens op internet themes downloaden voor dit toestel? want er staan maar 3 themes op, da's wel erg karig
Sowieso.. heb je al ergens anders interessante software ervoor gevonden? Kan nergens iets vinden.

wed-tips Go Portland Trailblazers!

Het mooiste zou een java screenrecorder zijn ofzo.

quote:
jmac schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Sowieso.. heb je al ergens anders interessante software ervoor gevonden? Kan nergens iets vinden.
nee nix gevonden ... op mobile9.com kan je wel achtergrondjes enzo downloaden

wat trouwens helemaal suf is, is die site van samsung.. als je daar een account aanmaakt en je telefoon registreert krijg je 500 credits, daar kan je welgeteld 2 wallpapers voor downloaden, die je tenslotte ook niet kan downloaden want dat werkt niet

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

Heeft iemand bij toeval de nokia N77 al?

Die is toch nog niet uit?

wed-tips Go Portland Trailblazers!

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

Gisteren kwam er een sms bericht van KPN over wat je moet doen als de kanalen niet beschikbaar zijn. Je zou dan even moeten bijwerken en klaar is Kees.

Hier heb ik echter helemaal geen last van, ik zit wel met een ander probleem. Als ik een kanaal selecteer gaat ie hem laden, duurt een hele tijd en dan springt het apparaat weer terug naar het zender overzicht. Zonder verdere meldingen...

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De ene keer dat ik wel een zender te pakken kreeg, was het signaal te laag...

Ik heb de afgelopen week op dezelfde locatie probleemloos kunnen kijken, dus misschien moet ik toch KPN maar even bellen, misschien is er een mast ongevallen....

Edit: Gaat lekker zo, 1200 Klantenservice is niet bereikbaar en dat op zaterdag morgen..

bvk wijzigde dit bericht 12-07-2008 11:15 (6%)

Ik hoop dat dit ook als een "vrije" dienst beschikbaar komt, ik heb een t-mobile abbo en een vodafone (1 via werkgever) en zou het fijn vinden als ik gewoon een los TV abbo kon afnemen net zoals digitenne, dan zou ik direct ook zo'n toestel halen met abbo.

Reg. datum: 02 juli 2008

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een duo card te gebruiken om met de samsung tv te kijken en met bijvoorbeeld de HTC Diamond te bellen en te internetten? En kan dit dan gelijktijdig? Of moet je de ene telefoon uit zetten voordat je de andere gerbuikt?

Ik heb namelijk via mijn werkgever een leuke aanbieding gekregen. Flex 27,50 + mob tv + surf en Mail unlimited voor ¤22,50 voor 2 jaar + samsung p960. Is dit een goede aanbieding of zijn er scherpere aanbiedingen te vinden voor mobiele tv?

Is er al iemand die DVB-H in het zuiden van drente heeft getest?

ik heb een duo sim en ik moet 1 toestel aan 1 uit, anders gaat het niet goed.

Ik heb de aanbieding van kpn gebruik gemaakt. Mocht TV niets zijn dan heb ik nog steeds 195 bel min/sms + internet voor 22,50. Ik heb een diamond touch dus daar gaat de sim waarschijnlijk in eerste instantie in (ik ben 1 van de gelukkigen die net een telfort abo had afgesloten....toen ze de AV gingen wijzigen :-) )

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontvangst van TV op de mobiel (en dan vooral hoe dit werkt in zuid west drente want daar zal ik mij het meest begeven).

Nou mijn eerste bevindingen.......K.T

Ik heb mijn abo vandaag ontvangen en mijn samsung meteen opgeladen. Als ik nu (binnen) op zoek ga naar de zenders vind hij niks (antenne uit). Als ik buiten sta duurt het heel lang en daarna krijg ik de melding dat het eerste abonnement niet kan worden aangesloten (o.i.d). Daarna wel een lijst van de zenders, maar als ik er dan 1 selecteer dan krijg ik de melding dat ik mij moet abonneren. En dat lukt dan weer niet.

Na een half uur in de wacht te hebben gehangen bij de KS heb ik maar opgehangen en mijn SIM in mijn Diamond gedaan. Gelukkig doet het internet het wel........

Iemand een oplossing?

quote:
i-dj schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:25:
Nou mijn eerste bevindingen.......K.T

Ik heb mijn abo vandaag ontvangen en mijn samsung meteen opgeladen. Als ik nu (binnen) op zoek ga naar de zenders vind hij niks (antenne uit). Als ik buiten sta duurt het heel lang en daarna krijg ik de melding dat het eerste abonnement niet kan worden aangesloten (o.i.d). Daarna wel een lijst van de zenders, maar als ik er dan 1 selecteer dan krijg ik de melding dat ik mij moet abonneren. En dat lukt dan weer niet.

Na een half uur in de wacht te hebben gehangen bij de KS heb ik maar opgehangen en mijn SIM in mijn Diamond gedaan. Gelukkig doet het internet het wel........

Iemand een oplossing?
Mobiel tv moet eerst nog geactiveerd worden bij kpn. Meestal gebeurd dat automatisch na een dag of 2, maar ik heb meteen gebeld naar kpn en die hebben het meteen voor me geactiveerd.
Binnen 1 min deed de tv functie het.

En wellicht zit je in een gebied waar hele slechte dekking is.

Reg. datum: 09 december 2007

Heeft iemand een coverage map voor NL? Kan hem nergens vinden, en lijkt me toch wel fijn om te hebben! (zou zonder zoiets absoluut niet zo'n abbo afsluiten). X% van de bevolking zegt me niet zo veel.

http://www.kpnmobiel.tv/ctree/kpnm/files/dekking_kpn.jpg

W00fer wijzigde dit bericht 19-07-2008 00:35 (8%)

Reg. datum: 09 december 2007

Dank jullie :-)
*gaat maar een extra cursus Google volgen*

Weet iemand ook of er binnenkort meerdere zenders beschikbaar worden gesteld? Ik zou bijvoorbeeld RTL 7 wel toegevoegd zien (ivm formule 1 en moto gp).

Ik ben nu wel overtuigd van Mobiele TV van KPN. Ik heb de afgelopen week prima de tuur kunnen volgen in de auto, ik reed vooral op de a28 op het traject A'foort-Grunn

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws