Reg. datum: 16 oktober 2002
Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicReg. datum: 16 oktober 2002
Maten weet ik even niet, maar nogal klein
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
Oldskool NL.nl
Om ff terug te komen op de share zichtbaar wel/niet: ik merk nog steeds puur at random dat het apparaat soms geen shares ziet. Een paar keer opnieuw opstarten van de cfullhdma helpt meestal. Soms echter moet ik alles in hetr netwerk uitschakelen, modem (livebox) herstarten en alles weer aanzetten, dan werkt het weer.
Lijkt dus op het probleem zeroday op zijn blog ook aangaf (http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/).
Ik blijf het vreemd vinden, aangezien geen enkel ander apparaat dat ik ken dit verschijnsel heeft...
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Oldskool NL.nl
Goed idee ;-)quote:qtekker schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:55:
In 50p mode speelt ie zonder haperingen af. Ik merk niet echt het verschil tussen 24p en 50p. Misschien is dat verschil wel te zien als ik twee cfullhdma's en 2 dezelfde tv's naast elkaar zou vergelijken.
Ik heb dezelfde iceage .. en ik geloof dat ik 1 seconde beeld kreeg. Jumpen naar 30% geeft dan inderdaad de artefacts aan.quote:In mkv formaat: enkele seconden beeld en daarna blijft het beeld bevroren. Lijkt op de Planet Earth issue.
Het heeft er alles mee te maken dat de film op een specifieke manier ge-encodeerd is.
gebruik ik namelijk Gotsent en zet deze film om naar een 'h.264' stream dan is er niets aan het handje ..
Computex is afgelopen dus ik verwacht deze week wat meer feedback ;-)
Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!
Als ik de CFULLHDMA (die overigens wel gewoon verder speelde) op pauze zette dan kwam het beeld weer terug. Op UNPauze ging het weer verder tot een halve minuut daarna de streepjes weer terug kwamen en het beeld weer verloren ging.
Bij een andere film kwam dit fenomeen terug (beide 1080P).
Een simpele reset van de CFULLHDMA lostte dit probleem op. Waarom zeg ik dit dan? Nou, dan is het tenminste gemeld, voor als iemand anders het ook eens heeft,
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
Reg. datum: 23 oktober 2001
Misschien n btje noob vraag maar als ik mijn externe usb hd nou aansluit op de CFULLHDMA kan ik dan via mijn pc direct torrents naar deze schijf downloaden en wanneer hij klaar is afspelen?
Is dit dan via een ftp of een gewone share?
Nee, kan niet. Je zal een externe usb schijf altijd van en naar je pc moeten brengen. Je kan wel de cfullhdma aansluiten op je netwerk, zodat je films kan streamen.quote:jeffvdven schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:27:
Hallo,
Misschien n btje noob vraag maar als ik mijn externe usb hd nou aansluit op de CFULLHDMA kan ik dan via mijn pc direct torrents naar deze schijf downloaden en wanneer hij klaar is afspelen?
Is dit dan via een ftp of een gewone share?
Oldskool NL.nl
Reg. datum: 07 mei 2005
Nadeel is dat je pc aan moet staan. Ik verkies daarom om de hdd aan de cfullhdma te koppelen om de pc niet onnodig lang aan te laten staan. Dan maar af en toe op en neer lopen met de usb hdd. Maar ja, daar is ie ook voor bedoeld he? Anders kun je net zo goed een interne hdd kopen.
20 minuten na de start kwamen ze en poef, beeld weg... resetten was weer de enige oplossing en daarna bleef het gelukkig weg. Twee keer is nog geen scheepsrecht, maar...
Ander puntje: van 4 films die over het netwerk de foutmelding gaven dat ze niet ondersteund werden ontdekte ik dat deze via de USB poort wel gewoon werken
Helaas was 1 daarvan vol met artefacten.
De andere weigeraars ga ik z.s.m. via USB checken, I'll be back.
Hier zojuist ook even na de overwinning op Italië mijn CFULLHDMA geshowd, met een aantal beginstukjes Earth (720p), diverse afleveringen ging het prima. De ooh's een aahs waren aanwezigquote:Tijgert schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:20:
Ik had gisteren wat raars. Ik keek een stukje Earth (Moooooi!) en opeens kwamen er sporadisch horizontale streepjes in beeld flikkeren. Na een paar seconden was poef, het beeld weg en gaf de TV een 'ik heb geen signaal' icoontje. Het signaal was dus gewoon pleite.
Daarna transformers (1080p) gestart, nog beter beeld. Transformers op pauze gezet, totdat de rest terugkwam van mijn balkon (rokers).. Toen begon ook mijn beeld enorm te knipperen en uiteindelijk hield de CFULLHDMA ermee op, zwart beeld. Op pictures gedrukt, lukte het om een aantal foto's te laten zien. Daarna weer terug naar Transformers, resume no, begin maar opnieuw en weer flikkerend beeld. Wat mij wel opviel was, dat het apparaat flink warm was geworden, ondanks dat deze nog maar slechts een half uurtje aanstond.
Morgen verder kijken, nu slapen.
Slache!
Volgens de opgaaf van Sigma Designs kan en mag de chip gerust 70 graden worden.quote:Tijgert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:20:
Warm wordt hij idd wel, maar zou het warm genoeg zijn voor dit soort fouten? Als ik het apparaat reset dan speelt hij daarna normaal terwijl de temperatuur volgens mij niet minder wordt.
Je zou er eventueel een koelblokje op kunnen zetten die zal dan de temperatuur wat af laten nemen.
De behuizing zelf zorgt er ook goed voor dat warmte weggeleid wordt (niet plastic) ..
Reg. datum: 16 oktober 2002
mmm dan is de garantie weg lijkt me....of niet?quote:zeroday schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:08:
[...]
Volgens de opgaaf van Sigma Designs kan en mag de chip gerust 70 graden worden.
Je zou er eventueel een koelblokje op kunnen zetten die zal dan de temperatuur wat af laten nemen.
De behuizing zelf zorgt er ook goed voor dat warmte weggeleid wordt (niet plastic) ..
zolang je niet zelf zit te solderen op het pcb board zie ik niet in waarom zoiets een void warranty zou opleveren, of je zal zo moeten liggen te knoeien met bijv. een koelpasta ... ik geloof dat er niet eens een void warranty sticker op een schroef zit..quote:harrytasker schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:27:
[...]
mmm dan is de garantie weg lijkt me....of niet?
Maar goed: wie ben ik ..
Reg. datum: 07 mei 2005
Bedankt voor de tip. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het uitgeprobeerd. De mkv met GOTSent op een dual core omgezet naar h.264 in maar liefst 10 uur (!) en hij speelt inderdaad af.quote:Ik heb dezelfde iceage .. en ik geloof dat ik 1 seconde beeld kreeg. Jumpen naar 30% geeft dan inderdaad de artefacts aan.
Het heeft er alles mee te maken dat de film op een specifieke manier ge-encodeerd is.
gebruik ik namelijk Gotsent en zet deze film om naar een 'h.264' stream dan is er niets aan het handje ..
Computex is afgelopen dus ik verwacht deze week wat meer feedback ;-)
Echter ...
Output is mp4, wat impliciet inhoudt dat je enkel stereo geluid krijg.
Input voor GOTSent kan alleen mkv zijn, ts kan bv niet. Wellicht zijn er andere programma's die video en audio streams kan omzetten naar een voor de cfullhdma afspeelbaar formaat.
Het geeft in ieder geval aan dat probleem op de cfullhdma gefixed moet kunnen worden. De knappe koppen in het verre oosten werken er hard aan, dus het zal niet lang meer duren verwacht en hoop ik...
Het probleem is en ligt wat gecompliceerder dan je zou denken. Het heeft erg veel met de chip te maken, bandbreedte, memory, profielen, ref. frames en wat al niet meer..quote:qtekker schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:19:
[...]
Het geeft in ieder geval aan dat probleem op de cfullhdma gefixed moet kunnen worden. De knappe koppen in het verre oosten werken er hard aan, dus het zal niet lang meer duren verwacht en hoop ik...
Speltip 2: zoek een tool die de MKV uit elkaarhaalt, die de H.264 stream om kan zetten in een High Profile L4.1 met laat (natte vinger in de lucht) ik eens zeggen maximaal 4 ref frames en zet dan je MKV weer in elkaar..quote:qtekker schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:19:
[...]
Bedankt voor de tip. Nieuwsgierig als ik ben heb ik het uitgeprobeerd. De mkv met GOTSent op een dual core omgezet naar h.264 in maar liefst 10 uur (!) en hij speelt inderdaad af.
Echter ...
Output is mp4, wat impliciet inhoudt dat je enkel stereo geluid krijg.
Probleem heeft met gecomprimeerdheid van de H.264 stream te maken, het profiel en de hoeveelheid ref. frames. Daar schijnen wel wat leuke threads over geschreven te zijn. En dan zou je haast kunnen concluderen dat die streams niet 'standaard' ge-encodeerd zijn.
Als de bestanden op andere mediaplayers wel gewoon afspelen (weet ik niet hoor, misschien hebben ze daar dezelfde problemen) dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Aan bandbreedte e.d. zal het niet liggen want ik heb films die veel groter zijn die wel gewoon werken. Op de PC heb je ook wel eens DivX bestanden die afspelen met rare artefacts. Met een andere codec werkt het dan wel weer normaal. Het is wellicht afwijkend, maar niet stuk of onafspeelbaar, mits je het maar op de juiste manier doet, codec dus.quote:Het probleem is en ligt wat gecompliceerder dan je zou denken. Het heeft erg veel met de chip te maken, bandbreedte, memory, profielen, ref. frames en wat al niet meer..
Ik wacht nog steeds met spanning af.
Wat me wat meer zorgen baart is de WMV's. Die zie je overal opduiken omdat men ze zo graag via hun PS3 en Xbox360 af wil kunnen spelen. Niks mis mee op zich, maar als de CFULLHDMA daar alleen maar stereo uit krijgt wel een doorn in mijn oog. Ook hier weet ik echter niet of andere mediaplayers er wel gewoon 5.1 uit krijgen. Iemand?
De PS3 en Xbox360 schijnen dat wel te kunnen...
Mee eens!quote:Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:13:
Wat me wat meer zorgen baart is de WMV's. Die zie je overal opduiken omdat men ze zo graag via hun PS3 en Xbox360 af wil kunnen spelen. Niks mis mee op zich, maar als de CFULLHDMA daar alleen maar stereo uit krijgt wel een doorn in mijn oog. Ook hier weet ik echter niet of andere mediaplayers er wel gewoon 5.1 uit krijgen. Iemand?
Iets anders; het is geloof ik al eens aangekaart, maar is het menu / de interface aan te passen? Het werkt prima allemaal, maar lijkt me an sich wel geinig om met een paar tweakers 's te kijken of we iets kunnen 'opleuken'?
Oldskool NL.nl
Ik wens je veel suc6 .. ;-)quote:mikkelnl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:48:
[...]
Mee eens!
Iets anders; het is geloof ik al eens aangekaart, maar is het menu / de interface aan te passen? Het werkt prima allemaal, maar lijkt me an sich wel geinig om met een paar tweakers 's te kijken of we iets kunnen 'opleuken'?
broncode staat hier:
http://download.conceptronic.net/GNU-GPL/CFULLHDMA/
Ik zal het nog een keer uitleggen ..quote:Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:13:
[...]
de CFULLHDMA heeft een STEREO uitgang (RCA jack Rood / Wit)
Daarbij heeft de CFULLHDMA een digitale coaxiale audio uitgang.
Wanneer je 5.1 uit de CFULLHDMA wil krijgen dan moet de audiostream een
DTS stream OF een Dolby Digital stream zijn
een 5.1 'analoge' stream kan dus technisch niet afgespeeld worden anders dan dat het omgezet wordt naar een stereo stream.
Iemand die een PS3 of XBOX360 mag mij gaan vertellen hoe hij dan een WMV met 5.1 geluid (WMApro 5.1) afspeelt .. want je hebt dan zowieso een versterker nodig die dit af kan spelen.
Dus als jouw versterker geen WMApro 5.1 af kan spelen dan kun je het ook vergeten .. (maar goed, dit is tweakers, dus velen zullen wel een state-of-the-art-thousands-dollar-expensive-amplifier hebben.
Je zou dan eerder kunnen spreken dat er een feature ingebouwd zou moeten worden die WMApro 5.1 passthrough op zijn coaxiale poort doorgeeft of dat het via stereo uitgestuurd wordt ..
Daar is vooralsnog niet voor gekozen. Maar is wel iets wat op de feature wanted list staat.
Jammer dat het niet zoals met die cheap ass NASjes was en je gewoon wat HTML kan aanpassen. HTML spreek ik wel, de rest nietquote:Ik wens je veel suc6 .. ;-)
Ik snap het wel hoor, vraag me alleen af of andere spelers het wel kunnen en/of wat zij er mee doen en of de consoles het ook kunnen zoals men zegt.quote:Ik zal het nog een keer uitleggen ..
Wie weet is alles wel stereo en gaat men daar dan ook van uit en neemt men per abuis aan dat het 5.1 is.. Ik zoek alleen wat bewijs daarvoor zodat ik of mijn frustratie daarover kan blijven uiten
("zie je, *** kan het wel!") of anders het gewoon laat berusten.
p.s. De Popcorn kan ook files wissen... handige feature hoor
p.p.s. Bedankt voor de merchandise, nu ben ik behalve betatester/klager ook nog reclamezuil
Same herequote:Tijgert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Jammer dat het niet zoals met die cheap ass NASjes was en je gewoon wat HTML kan aanpassen. HTML spreek ik wel, de rest niet
Oldskool NL.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.