Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicNou, die beta firmware is zijn gewicht in goud waard! Het is nu bijna in 1 klap de ideale multimediaspeler geworden... bijna al mijn punten van kritiek zijn aangepakt. Er zijn toch wat kleine 'gripes' waarvan de meeste nieuwe omdat je nu gewoon verder komt. Eerst het goede nieuws:
Je kan nu perfect via Windows Shares de computers in je netwerk bezoeken en kijken wat je wilt spelen. De functie schijnt nog beta en niet stabiel te zijn, maar voorlopig werkte het erg goed en snel. 1 keer kon hij geen video bestanden vinden maar nog een keer zoeken loste dat op.
Dit werkt goed met grote (13GB+) mkv bestanden, met .ISO files en met .IFO's. IFO's worden nu dan ook wel goed verwerkt en DVD menu's zijn gewoon functioneel.
DTS en DD worden nu goed doorgegeven aan je versterker (SPDIF/RAW setting) vanuit zowel mkv bestanden als DVD's (zowel .IFO als .ISO).
Al dit is getest met de Samba functie (surfen over het netwerk) omdat enige UPnP server hiermee volledig overbodig is geworden (tenzij je dingen wilt afschermen).
En dan de wat mindere dingen:
Met het surfen over de Shares worden de bestanden en mappen op alfabetische volgorde weergegeven, maar niet onderscheiden op type. Mappen en bestanden staan kriskros door mekaar heen waar ik zelf graag eerst de mappen wil zien en daaronder de bestanden. De mappen heb ik niet voor niets.
Net als voorheen kon ik wel mijn IP, DNS etc. definieren, maar om onduidelijke reden was de CFULLHDMA onzichtbaar op het netwerk en ook zag hij niks. Dat was nieuw, eerst werkte het wel.
Toen DHCP werd aangevinkt pakte hij dezelfde IP en opeens was wel alles zichtbaar en werkte goed.
Via Shares surfen opende ik de "In Enemy hands.ISO", wat een rip is van het origineel en waar alle UPO (user prohibited operations) nog standaard stonden. Eenmaal spelende kon ik de subtitles niet meer uitzetten via de remote en kon ik ook geen geluidsspoor wisselen. Op de DVD staat een DD en DTS track maar zelfs via het menu kon ik geen ander spoor dan DD kiezen. Via PowerDVD is geconfirmeerd dat er wel degelijk een DTS spoor aanwezig was en werkte.
Conclusie:
Super vooruitgang, dit apparaat kan nu meer dan de twee keer zo dure Tvix 6500A en doet het nog beter ook! Met wat kleine tweaks is dit bijna af.
Let wel, deze vooruitgang is snel en niet doortastend getest. Mogelijk zijn er situaties en bestanden die niet lekker werken, maar daar zijn upgrades voor.
p.s. klein zeikpuntje: voor zo'n mooi apparaat dat zo veel kan is de animatie van het hoofdmenu met 3 roterende 'ballen' wel erg crappy afgewerkt. Met iets van 2 fps roteren de 'ballen' waar het toch wel vloeiend zou moeten kunnen met deze hardware.
Vraagje: Heeft de CFULLHDMA nou HDMI 1.3?
Tijgert wijzigde dit bericht 18-05-2008 03:54 (16%)
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
quote:Tijgert schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:42:
Dit werkt goed met grote (13GB+) mkv bestanden, met .ISO files en met .IFO's. IFO's worden nu dan ook wel goed verwerkt en DVD menu's zijn gewoon functioneel.
Let er wel op dat Samba een mindere performance heeft dan een NFS share, wat mensen wellicht ook willen hebben, en dat het kan zijn dat afhankelijk van je netwerk een 13GB MKV bestand niet lekker afgespeeld wordt. Vandaar ook de verschillende alternatieven om content af te spelen
Wat doet de SORT optie voor je (zie sort button remote)? is dat voldoende?quote:En dan de wat mindere dingen:
Met het surfen over de Shares worden de bestanden en mappen op alfabetische volgorde weergegeven, maar niet onderscheiden op type. Mappen en bestanden staan kriskros door mekaar heen waar ik zelf graag eerst de mappen wil zien en daaronder de bestanden. De mappen heb ik niet voor niets.
Ik snap je verhaal niet geheel, maar ik zal daar eens naar kijken.quote:Via Shares surfen opende ik de "In Enemy hands.ISO", wat een rip is van het origineel en waar alle UPO (user prohibited operations) nog standaard stonden. Eenmaal spelende kon ik de subtitles niet meer uitzetten via de remote en kon ik ook geen geluidsspoor wisselen. Op de DVD staat een DD en DTS track maar zelfs via het menu kon ik geen ander spoor dan DD kiezen. Via PowerDVD is geconfirmeerd dat er wel degelijk een DTS spoor aanwezig was en werkte.
Uhm .. ik zie nog wel graag wat kekke features erin komen als mensen ze kunnen bedenken en wat mogelijk is ;-)quote:Conclusie:
Super vooruitgang, dit apparaat kan nu meer dan de twee keer zo dure Tvix 6500A en doet het nog beter ook! Met wat kleine tweaks is dit bijna af.
Grin ..quote:p.s. klein zeikpuntje: voor zo'n mooi apparaat dat zo veel kan is de animatie van het hoofdmenu met 3 roterende 'ballen' wel erg crappy afgewerkt. Met iets van 2 fps roteren de 'ballen' waar het toch wel vloeiend zou moeten kunnen met deze hardware.
er zijn verschillende lagen van hardware / software. De roterende ballen zijn afgeleid uit de voorganger de C54WMP ..
Waarom zou je dat willen hebben?quote:Vraagje: Heeft de CFULLHDMA nou HDMI 1.3?
Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!
Waarom zou je dat willen hebben?quote:
Punt 1:
De sort toets op de AB (wie verwacht er nou een sorteer knop) sorteert allen op naam of grootte. Op folder of files sorteert hij niet. Nu moet dat normaal ook niet zo heel veel uit maken want hij speelt toch wel alles, maar nu is navigeren in je drives wel extra moeilijk.
Je kan niet snel zien of het een enkele ISO file of foto is of een dir met daaronder mogelijk nog veel meer files. Dat onderscheid maken in het sorteren en een ander icoontje per soort zou heel fijn zijn.
Punt 2:
Uit zichzelf sorteert hij helemaal niks, je MOET elke keer dat je van dir verandert zelf een sorteer optie kiezen anders blijft het bijzonder onoverzichtelijk en vind je niks terug (ik niet tenminste met mijn 500GB aan films en duizenden files).
Punt 3:
Ik vind dat hij het wel mag onthouden wat je laatste sorteer keuze was, bijvoorbeeld in de settings. Simpele menu opties, "remember last sort choice" ofzo. Of anders een algemene default kunnen kiezen hoe je alles standaard gesorteert wil zien. Tevens een menu optie "Seperate files from dirs" ofzo, of 'show dirs first', geef het maar een naam.
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom als je een muziek of foto bestand wilt spelen als hij in video 'modus' staat, hij niet gewoon zegt 'vooruit, ik speel hem wel gewoon af'. Waarom moet je eerst helemaal terug, dan kiezen wat voor soort fiels je wilt afspelen en dan opnieuw beginnen? Kan hij niet ter plekke schakelen ofzo?
Flac, hij speelt geen Flac! Komt dat nog?
Dat van die DVD kan ik niet heel veel duidelijker uitleggen denk ik, maar ik probeer het nog een keer. Ik start de DVD vanuit de ISO en hij werkt normaal. Menu werkt en per menu kan ik de subs aan of uit zetten. Per menu hoor ik ook het geluidsspoor te kunnen selecteren, DD of DTS, maar wat ik ook selecteer hij laat alleen DD horen. In de film kan ik met de ab niet van geluidsspoor wisselen. Hij zegt niet dat het verboden is (zo'n rood stopverbod tekentje) maar hij 'ziet' mogelijk geen DTS spoor. Via PowerDVD heb ik gechecked dat er wel degelijk een DTS spoor in zit en werkt. Met andere films moet ik nog testen.
Kekke feautures zijn altijd welkom
Enne, HDMI 1,3 is gewoon voor het opleuken van de startpost... beetje info... heb je dat?
Tijgert wijzigde dit bericht 19-05-2008 16:33 (31%)
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
apparaat draait Linux, sourcecode op de site ;-)quote:Tijgert schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:38:
Kekke feautures zijn altijd welkomIk zou in eerste instantie zeggen kijk eens wat de rest doet... Als alles nu goed werkt dan is er gewoon niet veel over denk ik... Misschien je eigen Menu ontwerpen?
Als dat er iets vloeiender en stoerder uit ziet dan issie wel af... voorlopig.
ga je gang.
Niet vandaag. m'n geheugen staat uit.quote:Enne, HDMI 1,3 is gewoon voor het opleuken van de startpost... beetje info... heb je dat?
Besides, ik ben de beste stuurlui, ik sta dus aan wal
Edit: Mijn vorige post is nadat je het hebt gelezen weer overhauld om topic vervuiling te voorkomen, lees dat nog eens als je wilt voor nauwkeurigere omschrijving van gripes en ervaringen.
Edit2: bugger, en ik zei nog zo dat ik NIET dat apparaat volledig ging testen nu
Tijgert wijzigde dit bericht 19-05-2008 01:52 (50%)
Ideaal IMHO is een systeem waarbij je niet vooruit spoelt zoals een oude videorecorder, maar een systeem waarbij je X seconden vooruit SKIPT. Mijn 'mediacenter' gebruikt mplayer, waarmee je met de cursor-toetsen vooruit en achteruit skipt. Pijltjes naar links of rechts betekent 10 seconden achteruit of vooruit skippen. Pijltjes omlaag of omhoog betekent een minuut achteruit of vooruit skippen. Hiermee kun je supersnel overal naartoe springen, en om een klein stukje terug/vooruit te springen, hoef je maar 1 keer even op een knopje te drukken. Veel handiger dan de achteruitspoel toets indrukken, daarna weer op play drukken, om te constateren dat 'ie te ver of niet ver genoeg is gesprongen.
Goed, lang verhaal, maar eh.. kan dat met dit ding? Dat maakt het voor mij wel interessant i.i.g.
Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.
Ik heb het zelf nog niet getest (vandaag test moe), maar zo niet dan klinkt dit als als een prima functie toevoeging! En dan natuurlijk weer in het menu kunnen instellen hoeveel seconden/minuten 1 druk op een knop isquote:Pijltjes naar links of rechts, op of neer = X seconden
Edit:
okokok, net getest dus. 'Pijltje' omhoog en omlaag doet niks, krijg een stopverbod tekentje. 'Pijltje' links en rechts is gewoon vooruit en terug spoelen met 1.3x 2x 4x 8x en 16x (geloof ik).
Maar ik heb weer last van een film, nu is het 'Battle for Tabitha' ofzo. De subs willen niet uit zelfs als ik die uit selecteer in het menu. Via de ab doet hij (as usual) ook weer niks. Dit is wel een groot punt want ik blief geen subs en dit irriteert me nu al...
Tot nu toe kan je via de ab dus geen audiospoor of subs selecteren en geen subs... puntje van aandacht.
Tijgert wijzigde dit bericht 18-05-2008 21:02 (51%)
Reg. datum: 07 maart 2004
De voor mij belangrijkste features zouden zijn (miscchien werken sommige van deze al, maar ik kan het niet checken aangezien ik nog geen CFULLHDMA heb, en ik heb ze niet in de gebruiksaanwijzing kunnen ontdekken):quote:zeroday schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:56:
Uhm .. ik zie nog wel graag wat kekke features erin komen als mensen ze kunnen bedenken en wat mogelijk is ;-)
- Embedded web-interface als alternatief voor remote control, zodat ik het apparaat zonder dat de TV aanstaat met m'n IPod Touch of SmartPhone/PDA met web-browser & WIFI kan bedienen.
- Samba/NFS ondersteuning, zodat ik de muziek/video direct van m'n Synology NAS kan streamen (met Workgroup/username/password ingave, aangezien ik liever niet via guest account werk)
- Moet m3u/wpl playlists voor audiobestanden supporten (zowel via UPnP-AV & Samba)
- support voor passthrough DTS of AC3 encoded WAV bestanden - uitgave in RAW via HDMI/SPDIF zodat m'n surround versterker de decoding kan doen.
Als dit er allemaal inzet heb ik wel 200 euro voor dit apparaatje over...
Je bedoelt zodat je MP3'tjes kan beluisteren/navigeren zonder naar je TV te kijken... clever...quote:- Embedded web-interface als alternatief voor remote control, zodat ik het apparaat zonder dat de TV aanstaat met m'n IPod Touch of SmartPhone/PDA met web-browser & WIFI kan bedienen.
- Samba/NFS (weet niet welke) werkt al, maar zonder PW's. Op zich al een gouden feature.
- .m3u support zou wel leuk zijn ja (al gebruik ik het zelf niet).
- DTS en DD passthrough doet hij al, mijn versterker laat dat heel mooi zien en dat klinkt top. Of dat ook met .WAV bestanden is weet ik niet en kan ik ook niet testen, ik heb ze niet.
Helaas (nog) geen Flac support... (kan de Tvix wel
Tijgert wijzigde dit bericht 19-05-2008 02:06 (36%)
sig69 wijzigde dit bericht 19-05-2008 10:06 (18%)
Als je een stukje van dat bestand kan doorsturen naar mij, tijgert apelul xs4all punt ennel, dan test ik het voor je.
Misschien een leuke optie bij mijn CH3SNAS, want de 360 kan helaas geen mkv aan.
Qua Mpeg-4 ondersteuning, is dit ook .mp4?
Bij Centralpoint is hij gewoon te bestellen en ze hebben er zat.
Vreemd genoeg lijkt het ook alsof er een Wlan versie bestaat... wist ik niks van...
ja, ook mp4quote:Vincentio schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:14:
Kan het kloppen dat hij nog niet in de pricewatch staat?
Misschien een leuke optie bij mijn CH3SNAS, want de 360 kan helaas geen mkv aan.
Qua Mpeg-4 ondersteuning, is dit ook .mp4?
er bestaat een C54WMP maar die is NIET gelijkwaardig aan de CFULLDHMAquote:Tijgert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:34:
Idd, in de pricewatch staat hij nog steeds niet.
Bij Centralpoint is hij gewoon te bestellen en ze hebben er zat.
Vreemd genoeg lijkt het ook alsof er een Wlan versie bestaat... wist ik niks van...
waar de C54WMP met SD content overweg kan en draadloos video kan ontvangen kan de cfullhdma dat niet.
c54wmp is het instap model, de cfullhdma voor de high-def junkies
Reg. datum: 07 mei 2005
Ik loop elke dag meermalen met mijn usb hdd tussen pc en media center. Met de Samba implementatie hoef ik dat niet meer.
Andere dingen waar ik tegenaan ben gelopen:
Externe subtitles werkt niet (zelfde_naam.srt in dezelfde directory als de mkv).
Bij sommige films toont hij geen subs (die er wel zijn).
Hij heeft moeite met afspelen van bv alle delen van BBC's Planet Earth.
Speelt blokkerig af. Maar dat komt denk ik niet door de cfullhdma.
Als ik de hddvd films door TSMuxer haal, dan krijg ik een foutmelding dat hij een track niet kan vinden.
Ik heb een .iso en .mds file van 8 GB (dvd9) op de usb hdd en de cfullhdma ziet dat niet.
De media server ziet 'm ook niet.
Ik kan de file mounten aan een virtuele drive, maar daar kan ik verder niets mee?
Weet iemand hoe ik deze iso file kan afspelen? Ik heb geen dual layer dvd writer.
beta testers vandaag, een internet release zal pas uitgebracht worden als de Samba versie stabiel is en goede reacties van beta testers zijn verkregen.quote:qtekker schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:28:
Zeroday, enig idee (ruwe schatting) wanneer wij een volgende firmware release mogen verwachten?
zou goed kunnen, ik heb die dingen zelf niet, geef me een hint waar ik ze kan vinden (private mail) en ik dan debuggen, let wel: de release firmware heeft known issues wat dat betreft.quote:Andere dingen waar ik tegenaan ben gelopen:
Externe subtitles werkt niet (zelfde_naam.srt in dezelfde directory als de mkv).
Bij sommige films toont hij geen subs (die er wel zijn).
dus je zou met een beta versie kunnen werken. zie m'n site.
Ik heb zelf deel 1 gisteren gezien, geen probleem, echter ook hier geldt weer: zolang ik jouw bron bestand niet heb kan ik weinig debuggen en blijf je een ik wel jij niet vise versa probleem houden, want mijn bestand is wellicht een ander HD bestand dan die van jou.quote:Hij heeft moeite met afspelen van bv alle delen van BBC's Planet Earth.
Speelt blokkerig af. Maar dat komt denk ik niet door de cfullhdma.
Als ik de hddvd films door TSMuxer haal, dan krijg ik een foutmelding dat hij een track niet kan vinden.
constructiever is het dan om het bestand ergens ter download beschikbaar te stellen zodat er naar gekeken kan worden.
MDS gaat ie zowieso niet doen volgens mij, een 8GB DVD9 ISO file heb ik zelf nog nooit geprobeerd .. 4GB ISO files geen probleem.. Oppassen dat je geen BlueRay ISO probeert, want dat gaat ook niet werken, die zal je eerst moeten uitpakken zodat je het m2ts bestand kunt gebruiken.quote:Ik heb een .iso en .mds file van 8 GB (dvd9) op de usb hdd en de cfullhdma ziet dat niet.
De media server ziet 'm ook niet.
als jij deze iso zelfs op je eigen pc niet af kan spelen, ookal mount je hem is mijn vermoeden dat deze ISO een BlueRay ISO is, die zou je met deamon tools kunnen mounten en dan met anydvd hd naar je harde schijf kopieren ..quote:Ik kan de file mounten aan een virtuele drive, maar daar kan ik verder niets mee?
Weet iemand hoe ik deze iso file kan afspelen? Ik heb geen dual layer dvd writer.
5 Dagen geleden is de serie door rixrix00 gepost onder de naam Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pol .2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.quote:zeroday schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:45:
Ik heb zelf deel 1 gisteren gezien, geen probleem, echter ook hier geldt weer: zolang ik jouw bron bestand niet heb kan ik weinig debuggen en blijf je een ik wel jij niet vise versa probleem houden, want mijn bestand is wellicht een ander HD bestand dan die van jou.
Van een collega FTD'er:
"Als ik met TSMuxer 1.8.4(b) de afleveringen wil omzetten naar AVCHD/BluRay, dan krijg ik de melding dat hij een track niet herkent. Dit kan je negeren, maar uiteraard met gevolgen. Na afloop kan ik de aflevering(en) nog wel via m'n notebook bekijken, maar m'n PS3 geeft enkel het geluid en niet het beeld weer."
Ik heb op de fullhdma hetzelfde probleem, met dien verstande dat ik wel beeld zie, maar dan blokkerig.
26 Dagen geleden is de serie ook al gepost door nzb onder de naam Planet.Earth.Part01.720p.HDDVD.x264-MEDiEVAL.
Deze film speelt WEL goed af op de cfullhdma. Dit is overigens een 1080i en geen 720p, denk ik.
geldt het voor de gehele serie?quote:qtekker schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:02:
[...]
5 Dagen geleden is de serie door rixrix00 gepost onder de naam Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pol .2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.
want dan hoef ik niet de gehele 54GB af ..
als er al bij andere apparaten problemen geconstateerd worden dan durf ik bijna te stellen dat het niet ligt aan het apparaat ;-)
maar wellicht aan de rip. Maar goed, dat kan geanalyseerd worden hoop ik.
Reg. datum: 09 mei 2007
@ zeroday:
c54wmp heeft dan geen HD ondersteuning, maar wireless heeft nog steeds mijn voorkeur. Verwacht je nog samba ondersteuning voor dat model? Of wordt die functionaliteit alleen voor de CFULLHDMA aangeboden?
Net een stuk of 6 ISO's getest via Samba en slechts bij 1 waren de ondertitels selecteerbaar (en dus uitschakelbaar), bij alle andere krijg je als je op de knop drukt zo'n stopverbod tekentje.
Heel irritant.
Edit: Feature request
Ik zou het fijn vinden als bestanden (iig via Samba) deletebaar zijn.
Ik Download zat films, maar als ik er klaar mee ben en er vanaf wil, moet ik toch naar de PC toe om ze te wissen en dan hopen dat ik nog weet welke het waren.
Nogmaals een suggestie om even TVedia te bekijken, dat werkt zeer prettig.
Tijgert wijzigde dit bericht 20-05-2008 01:04 (36%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.