Reg. datum: 30 oktober 2004
Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 16gb Kingston FB-Dimm 5 x 1TB Samsung, 2 x 500Gb Seagate, Radeon 5870, Vista Ultimate X64.
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » Landelijke storing KPN/XS4ALL Only
Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 16gb Kingston FB-Dimm 5 x 1TB Samsung, 2 x 500Gb Seagate, Radeon 5870, Vista Ultimate X64.
Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.quote:Bas1978 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:15:
Zojuist werkt WoW hier weer het is nu 2.00 s'nachts. Misschien doet Xs4all nu hetzelfde als sommige amerikaanse providers, het afsluiten en afknijpen van bepaalde poorten en applicaties tijdens de piek uren. Dit is een gedachte die ik een jaar geleden nooit en nimmer gedacht zou hebben als ik aan xs4all dacht.
Maarja zal wel weer een tijdelijke hickup geweest zijn.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is inderdaad een aanname die nergens op gebaseerd is en absoluut niet waar. Beter om in de nieuwsgroepen van xs4all rondvragen wat het probleem is als je zoiets als dit tegenkomt.quote:SinergyX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:
[...]
Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.
Leek vanochtend hier weer 'normaal', we wachten af
Xof wijzigde dit bericht 11-06-2008 23:40 (13%)
Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64
[edit]quote:11-06-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.
Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.
We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
HansH wijzigde dit bericht 12-06-2008 10:36 (8%)
Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.quote:Ariën Clay schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:19:
nieuws: Xs4all geeft door KPN-storing gedupeerde Only-klanten een attentie
Kijk. Dat is nog eens netjes.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hm.. USB-stick? Ze hebben het over eeen USB-card?quote:SinergyX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:
[...]
Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.
Of bedoelen ze toch een stick?quote:"In de brief biedt de provider naast zijn excuses de abonnee ook een kleine attentie aan in de vorm van een usb-card"
? Volgens mij had ik een andere brief :-) Ik had de keuze uit bonnen van 15¤ - Vind het toch zeker een mooi gebaar want voor xs4all was het natuurlijk gewoon overmacht...quote:
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
uashy wijzigde dit bericht 12-06-2008 19:37 (24%)
HP Pavilion dv8-1080ed: i7-720QM, 4 GB, 2x320 GB, NVIDIA GeForce GT 230M (1 GB), 18,4 inch (1920x1080 Full HD)
Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor ¤10 en een zelf een Start abonnement.quote:wontcachme schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:37:
wtf, ik had ook een brief voor 15 euro. Zullen ze zo gedetailleerd weten hoelang iedereen geen connectie had?
Ik heb lite abbonement, dus zal het per hogere snelheid wel 5 euro zijnquote:kwiebus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:18:
[...]
Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor ¤10 en een zelf een Start abonnement.
HP Pavilion dv8-1080ed: i7-720QM, 4 GB, 2x320 GB, NVIDIA GeForce GT 230M (1 GB), 18,4 inch (1920x1080 Full HD)
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
I'm Not Speeding, I'm Qualifying.
quote:Modemstate : DOWN ( Line in Configures mode )
quote:Downstream Upstream
Margin [dB] : 26.0 6.0
Attenuation [dB] : 11.0 6.0
OutputPower [dBm] : 15.5 11.5
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9584 4064
Upstream : 1509 640
Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171604 920760
Upstream : 497373 210886
Current Connection
Downstream : 1983 840
Upstream : 1728 732
soms ff tijdje connectie en dan achter elkaar reboots van de modemquote:Margin [dB] : 11.0 6.0
Attenuation [dB] : 9.0 5.0
OutputPower [dBm] : 13.5 12.0
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18867 8000
Upstream : 2415 1024
Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171616 920765
Upstream : 497410 210901
Current Connection
Downstream : 12 5
Upstream : 28 11
DDX wijzigde dit bericht 12-06-2008 22:20 (93%)
honey wijzigde dit bericht 13-06-2008 15:46 (0%)
Reden: typo
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
4gb? ik mocht alleen 2gb kiezen. Heb daarom maar voor het staatslot gekozen.quote:SinergyX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:44:
Vond het wel netjes, al geef de brief een wat scheve indruk. De tekst is bijna gelijk aan de eerdere actie (tshirt, korting bon etc), alsof dit de 'vervanger' is van de vorige actie.
Ik ga voor de staatsloten, al was die 4GB usbcard ook wel grappig
Maar mijn ADSL verbinding werkt dus nog steeds niet..Het is momenteel erg druk, waardoor wij uw e-mail minder snel kunnen beantwoorden dan u van ons gewend bent. Houdt u rekening met een responstijd van 4 tot 5 werkdagen. Onze excuses hiervoor.
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & LinkSYS powered Network: XS4ALL Router & LinkSYS SD2005 + SD2008 Switch
En wat heeft de helpdesk met je gedaan?quote:DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:00:
grom . . . bij de Helpdesk is er niets bekend van een storing in Eindhoven . . .
Ik krijg nu dezelfde foutmeldingen als tijdens de landelijke storing.
Het is vaak trouwens onmogelijk om storingen te melden.quote:DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:48:
De verbinding is weer online . . .
De helpdesker wist me te vertellen dat er geen storingen gemeld waren . . . wat vreemd is, maar goed. Hij kon het modem ook niet meer zien.
Ik hoop dat het nu weer een jaar of 15 blijft draaien
Ben je ervan bewust dat de compensatie per maand nooit meer is dan je er per maand ervoor betaald. Dus als je business ervan af hangt kun je beter investeren in een 2e lijn (kabel ofzo) .quote:DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:37:
Ik ben nu aan het informeren of ik een Zakelijke ADSL kan afnemen voor rond de 50 euro per maand. Dan heb je tenminste een SLA en weet je zeker dat je geholpen (moet) worden: overmacht daargelaten, maar dan krijg je wel gegarandeerd een compensatie (vanwege je SLA).
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat begrijp ik, maar ik heb in ieder geval een stok om mee te slaan als het weer eens fout gaat dan (SLA). Die heb ik nu niet. Nu ben ik volledig afhankelijk van wat een helpdesker voor mij wil/kan doen en ook nog eens alleen binnen kantoor uren (plus minus). Bij een zakelijke lijn (mits juiste SLA) heb je tenminste nog wat meer rechten en kun je ook meer eisen stellen (response tijd en fix tijd).quote:leuk_he schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:09:
[...]
Ben je ervan bewust dat de compensatie per maand nooit meer is dan je er per maand ervoor betaald. Dus als je business ervan af hangt kun je beter investeren in een 2e lijn (kabel ofzo) .
Hoe kom je aan deze informatie?quote:thedude0 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:56:
er is al een paar dagen een storing op het ATM netwerk aan de gang (alweer).. dus als een helpdesk medewerker zegt dat dat niet zo is dan liegt ie
Doe mij dan maar naast ADSL ook nog kabel, loadbalancer ertussen en gaan met die banaanquote:DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:20:
[...]
Dat begrijp ik, maar ik heb in ieder geval een stok om mee te slaan als het weer eens fout gaat dan (SLA). Die heb ik nu niet. Nu ben ik volledig afhankelijk van wat een helpdesker voor mij wil/kan doen en ook nog eens alleen binnen kantoor uren (plus minus). Bij een zakelijke lijn (mits juiste SLA) heb je tenminste nog wat meer rechten en kun je ook meer eisen stellen (response tijd en fix tijd).
Dat ik er dan in compensatie niet zoveel van terug zie boeit mij helemaal niet. Sterker nog, ik hoef geen compensatie te hebben: ik wil een stabiele lijn die het gewoon doet!!
Vannacht lag google en tweakers er voor mij ook uit. En die adservers van google laden bij mij ook langzaam, maar ik zit hier op planet. Die maken geen melding van werkzaamheden.quote:Als ik www.google.com ofzo intik (of andere sites, dit was ff een voorbeeld), dan duurt het even voordat de pagina echt geladen wordt..terwijl dat normaal altijd gelijk gebeurde. Net alsof er iets DNS'erigs aan de hand is ofzo?
Iemand anders hier ook last van?
niks
hier heb ik dat gelezenquote:Glacier schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:28:
[...]
Hoe kom je aan deze informatie?
Ik heb de laatste tijd een beetje het idee dat mijn verbinding wat slomer is..qua snelheden lijkt het wel ok, maar alles zo sloom te reageren.
Als ik www.google.com ofzo intik (of andere sites, dit was ff een voorbeeld), dan duurt het even voordat de pagina echt geladen wordt..terwijl dat normaal altijd gelijk gebeurde. Net alsof er iets DNS'erigs aan de hand is ofzo?
Iemand anders hier ook last van?
Originele melding van Bitstream:quote:
Mijn XS4ALL basic ligt er in Capelle aan den IJssel ook nog steeds uit. Sinds wanneer weet ik niet, want na een weekend weg kwam ik er gisteren rond 19.30 achter.quote:Goeiemiddag schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:35:
Mijn XS4ALL Start doet het ook nog steeds niet (al down sinds gister 20:00). Bellen met de helpdesk werkt ook niet, waar daar sta je gewoon lekker de hele middag in de wacht.
Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl
Had ik bij "normale" ADSL2 ook, naderhand is dit zachtjes aan opgelost (door xs4all of firmware update ?) waar deze na overstap op xs4all only weer terug zijn. Heel lastig wanneer je 'n online spel speeltquote:jules schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:02:
Afgelopen week weer 2 disconnecties in de verbinding gehad zie ik in m'n router logs. De rest van de maand juni geen andere disconnects gehad. De 11 disconnects van mei zal ik niet gaan overtreffen, maar duidelijk is dat XS4ALL het nog lang niet onder controle heeft
Ik google, jij goocheld, wij goochelen, ......
Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing
Popcornhour C-200 Te koop aangeboden : http://tweakers.net/aanbod/350170/popcorn-hour-c-200.html
Wees bij, ik kom niet meer hoger nu als 9,1mbitquote:OMX2000 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:16:
Hier in Tilburg "klappert" mijn verbinding ook heel erg... Ik zou een 20 Mbit lijn kunnen hebben maar hij traint tussen de 9 en 15k. Echt irritant... Kijk het nog even aan en dan de helpdesk een beetje stalken
Same here. Des te vreemder dat het merendeel van de xs4all gebruikers wel kampt met problemenquote:matthijsvdr schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:29:
xs4all only hier, en echt nog nooit problemen gehad ook niet tijdens het overstappen of wat dan ook
Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86
dat kan gewoon hoor! Zijn zat mensen die geen last hebben gehad.quote:SinergyX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:44:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat jullie ook geen storing hadden tijdens de grote KPN storing
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Dat begreep ik ook al. Maar het is raar dat ik dik een jaar een stabiele 12 Mbit lijn heb en dan nu, na een upgrade, op 9Mbit train. Maar dat is niet het ergste, de lijn valt ook wel eens weg... Nie leuk tijdens het warcraftenquote:SinergyX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:40:
[...]
Wees bij, ik kom niet meer hoger nu als 9,1mbit
(en in realiteit haalt bijna niemand de 20mbit).
Popcornhour C-200 Te koop aangeboden : http://tweakers.net/aanbod/350170/popcorn-hour-c-200.html
En wat heeft dat te maken met de landelijke storing van 13 mei? Gaat iedereen hier nu tot in de lengte der dagen iedere onderbreking met hun DSL melden? Lullig voor je, en ik voel met je mee, maar ik zie de relevantie niet.quote:Frits Flits schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:49:
En weer dik 6 uur eruit gelegen vanavond. Ik vind die regelmatige verbrekingen aan het einde van de avond al te veel en irritant genoeg...
I don't like facts. They have a liberal bias.
IMHO is er wel degelijk "iets" aan de hand... meerdere xs4all only klanten binnen mijn kennissenkring hebben allemaal hetzelfde gevoel: sinds de storing van 13 mei "voelt" de verbinding niet meer hetzelfde aan. Concreter: regelmatig DSL drops, veel meer hops, pingloss... allemaal zaken die (niet alleen) ik voor 13 mei eigenlijk helemaal niet kende. Soms blijven pagina's gewoon hangen of geven zelfs een timeout.quote:burne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:00:
[...]
En wat heeft dat te maken met de landelijke storing van 13 mei? Gaat iedereen hier nu tot in de lengte der dagen iedere onderbreking met hun DSL melden? Lullig voor je, en ik voel met je mee, maar ik zie de relevantie niet.
Daar geef je zelf al aan dat de oorzaak ergens anders lijkt te liggen dan de grote landelijke storing.quote:TAA schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:58:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de upgrade naar 20mbit een hoop ellende op het netwerk veroorzaakt (heeft).
Bekend van cmns.nl | Tweakers Internetmarketing | @ArneCoomans
Dat kan net zo goed wel te maken hebben met de storing natuurlijk..quote:samo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:03:
Daar geef je zelf al aan dat de oorzaak ergens anders lijkt te liggen dan de grote landelijke storing.
Yep zaterdag had ik het staatslot binnenquote:Mr Magic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:17:
Iemand z'n staatsloten al gehad? Hoop wel dat ze komen voor de trekking van de jackpot volgende week
Ja, en ILMI heeft natuurlijk van alles te maken met hoe je DSL-layer presteert. Met dat soort redeneringen hebben je connectie-problemen een directe relatie met de AEX-index en de val die die de afgelopen weken gemaakt heeft.quote:Glacier schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:41:
Dat kan net zo goed wel te maken hebben met de storing natuurlijk..
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik heb ook nog niets vernomen van de USB-Stick die ik aangevraagd heb.quote:ChrisPloeger schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:24:
Dacht ik net ook aan! heb deze ook aangevraagd maar mijn bol.com bon is ook nog niet binnen.
Me tooquote:ed73 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:48:
Afgelopen zaterdag mijn irisbon ontvangen.
This footer is intentionally left blank
Handig, mijn pa had de cheque per ongeluk (en ongemerkt) laten vallenquote:Glacier schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:00:
We kregen net een brief: hierbij uw gekozen compensatie voor de storing, blabla.
Er zat naast de brief verder niets in de envelop
Dus maar eens even mailen.
Mmmm, nog steeds nietsquote:Mr_Dark schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:
Oke, dan ligt er thuis misschien wel een pakketje te wachten \o/
Too many freaks, not enough circuses!
Dat installeren duurt wel lang dan zeg...quote:Wachtrij Helpdesk tijdelijk offline wegens installatie nieuwe telefooncentrale
clio16vtr wijzigde dit bericht 20-07-2008 01:55 (5%)
Die centrale staat er al, echter denk ik dat de software die deze melding op de site plaatst herschreven moet worden voor gebruik met de nieuwe centrale. En dat zal wel geen hoge prioriteit hebben...quote:Glacier schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:19:
Op de site staat al dagenlang dit:
[...]
Dat installeren duurt wel lang dan zeg...
Zou met nieuwe software de bereikbaarheid verbeteren? Of hebben ze gewoon veel te weinig mensen in dienst?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Balen!! Vraag me af wat er aan de hand is want afgelopen nacht was het wel weer goed.quote:clio16vtr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:09:
Ook even weer een update.
Het is hier ook weer niks. De snelheid ligt weer op 150 kb/sec.
*zucht![]()
Misschien is het handig als je ook even meldt waarvan je probeert te downloaden? Dat is namelijk nogal van belang.. Sites als speedtest.nl etc zijn niet echt betrouwbaar..quote:clio16vtr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:25:
Iemand die al contact heeft gehad met xs4all en die uitgelegd heeft gekregen waar het aan ligt?
Inflatable wijzigde dit bericht 20-07-2008 16:36 (21%)
Klinkt me bekend in de oren dit verhaal. Heb ik je niet toevallig aan de lijn gehad net bij xs4all helpdesk?quote:Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:57:
Misschien toch iets met de overboeking dan.. Het is vakantie, en zondagmiddag..
Ik speculeer ook maar wat..
Zoals ik al zei betwijfel ik of ze iets op de helpdesk zullen weten of iets kunnen doen als je lijnmeting gewoon goed is (ook maar een momentopname trouwens).. Hooguit dat ze een ticket voor je kunnen aanmaken, maar dat levert in zo'n geval meestal erg weinig op (heeft meer zin bij stabiliteitspoblemen of helemaal geen linesync), dus vaak doen ze dat al niet eens.. Maar je kunt het nog eens proberen natuurlijk, wie weet..
Inflatable wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:52 (35%)
Synthaxx R-or wijzigde dit bericht 21-07-2008 00:47 (9%)
If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".
Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...quote:Disconnected because idle timeout reached
De ATM of DSLAM die zichzelf in de wijkcentrale even reset voor de stabliliteit?quote:TAA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:21:
De afgelopen 3 dagen telkens rond 24:00 een disconnect met de volgende melding in het modem:
[...]
Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...
AW_Bos wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:41 (9%)
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: